اخباروگزارشات کارگری ١١ آبان ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
November 02, 2020

اخباروگزارشات کارگری ١١ آبان ماه ١٣٩٩

- کارگر اخراجی خودسوزی کرده معدن شن وماسه شباب رودبار در بیمارستان جان باخت

- دومین روز اعتصاب  وتجمع کارگران واحدهای تعمیراتی شرکت پتروشیمی فناوران در اعتراض به تبعیض در پرداخت حقوق وسطح نازلش

تهدید کارگران حق طلب برای ایجاد تفرقه وبه شکست کشاندن اعتصاب

- ادامه اعتراضات کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به بازداشت همکاران با برپایی تجمع در شرکت ومقابل دادگستری شهرستان شوش

- اعتصاب رانندگان بخش توزیع شرکت پرسی ایران گاز هرمزگان دراعتراض به نرخ کرایه

- کنش های دامنه دار اهالی مناطق عمارلو، فاراب، نوده و خورگام، رحمت آباد و رستم‌آباد رودبار وکارگران سابق معدن زغال سنگ سنگرود در راه دست یابی به کار

- ادامه اعتراضات کارگران راه آهن(شرکت تراورس)نسبت به پایمالی حقوقشان با افشای مدیران

- پایان تجمع اعتراضی کارگران شرکت آب وفاضلاب اهواز مقابل وزارت نیرودرپی وعده پاسخگویی به مطالباتشان

- کارگران دروازه های ورودی منطقه آزاد اروند بدنبال وعده پرداخت مطالباتشان در هفته آینده به تجمعات اعتراضیشان خاتمه دادند.

- پرداخت حقوق کارکنان دانشگاه چمران اهوازبدنبال تجمع اعتراضیشان

- سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

به تبعیض بین پرسنل زحمت کش شرکت واحد و کارکنان شهرداری در این شرایط بحران کرونایی پایان دهید

- احضار حیدر قربانی به دادگاه

- آزادی موقت آرمان اسماعیلی با تودیع قرار وثیقه 100 میلیون تومانی

- کارزارجهانی انجمن جهانی قلم برای آزادی فوری و بی قید و شرط سه نویسنده‌ی عضو کانون نویسندگان ایران

- تجمع اعتراضی اهالی ده ونک نسبت به تصرف اراضیشان توسط دانشگاه الزهرا وتخریب خانه هایشان مقابل قوه قضائیه

همراه با  تاریخچه ای درباره گرفتاری 90خانوار ده ونک

- جان باختن کارشناس اورژانس 115 شاهرود بر اثر واژگونی آمبولانس

- جان باختن یک کارگر دراراک براثر سقوط از داربست

- زنده به گور شدن یک کارگر جوان درحکیمیه تهران زیرتلی از آوار

- مرگ ومصدومیت 2 کارگر کوره آجرپزی دشت زحمتکشان زنگی آباد کرمان در حادثه ریزش کوره

*کارگر اخراجی خودسوزی کرده معدن شن وماسه شباب رودبار در بیمارستان جان باخت

صبح روز یکشنبه 11 آبان، حمیدرضا(صابر) بهبودی کارگر اخراجی خودسوزی کرده معدن شن وماسه شباب رودباردر چهارمین روز جدالش با مرگ در بیمارستان سوانح و سوختگی ولایت رشت جانش را ازدست داد.

یادآوری: خودسوزی کارگرجوان اخراجی یک شرکت  شن و ماسه رودبارمقابل معدن

روز پنج شنبه 8 آبان،یک کارگر 32 ساله اخراجی یک شرکت  شن و ماسه رودباردراعتراض به عدم تمدید قراردادش وادامه بیکاریش دست به خودسوزی مقابل معدن زد.

این کارگراهل روستای گنجه رودباردراستان گیلان دچار سوختگی شدید وبه بیمارستان منتقل شد.

*دومین روز اعتصاب  وتجمع کارگران واحدهای تعمیراتی شرکت پتروشیمی فناوران در اعتراض به تبعیض در پرداخت حقوق وسطح نازلش

تهدید کارگران حق طلب برای ایجاد تفرقه وبه شکست کشاندن اعتصاب

روز یکشنبه 11 آبان برای دومین روز متوالی، کارگران واحدهای تعمیراتی شرکت پتروشیمی فناوران به اعتصاب وتجمعشان در اعتراض به تبعیض در پرداخت حقوق وسطح نازلش ادامه دادند.

تعدادی از کارگران حق طلب برای ایجاد تفرقه وبه شکست کشاندن اعتصاب از طرف مدیران شرکت مورد تهدید قرار گرفتند.

بنابه گزارش یک منبع خبری محلی،درحالی کارگران واحدهای تعمیراتی‌ در دومین روز اعتراض دست به تجمع مقابل کارگاه مرکزی این شرکت زده‌اند که روز گذشته(شنبه 10 آبان) روابط عمومی پتروشیمی فن آوران اخبار منتشر شده در رابطه با اعتراضات کارگری را تکذیب کرده بود.

یکی از کارگران با ابراز تاسف از آنچه “دروغگویی”مسئولین این شرکت خوانده،اضافه کرد: مدیر روابط عمومی خود از جمله افرادی‌ست که در حقوق و مزایای‌ پرداختی در طبقه مرفهین قرار می‌گیرد و حتی ساکن شهر ماهشهر نیست.

وی افزود: شمار کارگران واحدهای تعمیراتی‌ شرکت بیش از 180 نفر است و اعتراضات تاکنون بی نتیجه مانده است.

درهمین رابطه:اعتصاب  وتجمع کارگران واحدهای تعمیراتی شرکت پتروشیمی فناوران در اعتراض به تبعیض در پرداخت حقوق وسطح نازلش

روز شنبه 10 آبان، کارگران واحدهای تعمیراتی شرکت پتروشیمی فناوران برای اعتراض به تبعیض در پرداخت حقوق وسطح نازلش دست از کار کشیدند ودراین واحد تولیدی واقع دربندرامام، منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهرتجمع کردند.

یکی از کارگران اعتصابی به خبرنگار یک رسانه محلی گفت: تجمع کنندگان در محوطه شرکت از مدیران این پتروشیمی خواستار توجه به وضعیت نابسامان خود و رفع تبعیض‌ در خدمات شغلی و ردیف های استخدامی شده اند.

وی افزود:پتروشیمی فناوران بیش از 800 نیروی شاغل دارد که با عناوین قراردادی متفاوت بکارگیری شده‌اند و در ارائه خدمات به آنها تفاوت‌های بسیاری وجود دارد و همین موضوع باعث شکاف عمین‌ در ارائه خدمات و حقوق و مزایا شده است.

وی اضافه کرد:گاها چند نفر در یک واحد و کنار هم کار می‌کنند اما برخی با حقوق و مزایای کافی و نیروی دیگر حتی از خدمات اولیه رفاهی محروم است.

خاطر نشان می شودکه،پتروشیمی فناوران از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری نفت،گازوپتروشیمی تامین(تاپیکو)  است  وشرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی (شستا) با بیش از 71 درصد سهامدار اصلی هلدینگ تاپیکواست.

*ادامه اعتراضات کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به بازداشت همکاران با برپایی تجمع در شرکت ومقابل دادگستری شهرستان شوش

صبح روز یکشنبه 11 آبان،تعدادی از کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه در ادامه اعتراضاتشان نسبت به بازداشت همکارانشان با برپایی تجمع در شرکت ومقابل دادگستری شهرستان شوش وسردادن شعار«کارگر زندانی آزادباید گردد»خواستار آزادی 4 کارگر زندانی هفت تپه شدند.

قابل یاد آوری است که، 4 کارگر هفت تپه بنام های یوسف بهمنی،مسعود حیوری، حمید ممبینی وابراهیم عباسی منجزی در تجمع اعتراضی روز پنج شنبه 8 تعدادی از کارگران نسبت به عدم پرداخت حق اضافه کاری ماه های تیر ومرداد 17 همکارشان دراین مجتمع با دخالت نیروهای انتظامی ویگان ویژه بازداشت شدند و کماکان درزندان فجر شهرستان دزفول درحبس بسر می برند.

طی روزهای جمعه وشنبه(9 و 10 آبان) هم جمعی از کارگران هفت تپه با تجمع مقابل دفتر مدیریت شرکت و پلیس امنیت شوش خواهان آزادی 4 همکارشان شده بودند.

*اعتصاب رانندگان بخش توزیع شرکت پرسی ایران گاز هرمزگان دراعتراض به نرخ کرایه

بدنبال اعتصاب رانندگان بخش توزیع شرکت پرسی ایران گاز استان هرمزگان دراعتراض به نرخ کرایه که از هفته گذشته آغازشده است  موجب تعطیلی تمام جایگاه های گاز سطح شهر و شرکت گاز در بندرعباس شد.

روز یکشنبه 11 آبان، روابط عمومی شرکت گاز استان هرمزگان در رابطه با نبود سیلندرهای گاز یا کمبود آن و توزیع نامناسب سبب اعتراض شهروندان هرمزگانی به ویژه شهر بندرعباس شده است،اعلام کرد:این روزها در شهر بندرعباس و حتی استان هرمزگان در بعضی محافل و فضای مجازی اسم شرکت گاز استان هرمزگان به عنوان متولی تولید و توزیع کپسول گاز تلقی می شود درحالی که کپسول‌های گاز مایع یکی از محصولات و فرآورده‌های نفتی است که توسط شرکت پخش فرآورده‌های نفتی به توزیع کنندگان تحویل و توزیع آن نیز توسط شرکت‌های خصوصی زیر نظر اداره کل صنعت، معدن و تجارت صورت می‌پذیرد.

برپایه گزارش رسانه ای شده،این در حالی است که هفته گذشته راننده های شرکت پرسی ایران گاز به دلیل مشکلات در بحث قیمت کرایه ها و عدم مدیریت دست به اعتراض زده و همین امر سبب تعطیلی تمام جایگاه گاز سطح شهر و شرکت گاز در بندرعباس شد.

فرماندار بندرعباس در واکنش به این اتفاقات، افزود: فقط روز پنجشنبه مشکلی در زمینه توزیع کپسول ایجاد شده بود که با پیگیری‌های انجام شده رفع شد.

*کنش های دامنه دار اهالی مناطق عمارلو، فاراب، نوده و خورگام، رحمت آباد و رستم‌آباد رودبار وکارگران سابق معدن زغال سنگ سنگرود در راه دست یابی به کار

کارگر سابق معدن زغال سنگ سنگرود:پس از تعطیلی معدن، کارگران بیکار شده با همراهی اهالی روستاهای همجوار برای احیای معدن و بازگشت به محل کارسابق خود؛ بارها به نهادهای مختلف دولتی در استان گیلان و تهران، سازمان توسعه و نوسازی معادن، شرکت تهیه تولید و. . در نهایت به وزارت صمت مراجعه کرده‌اند اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

روز شنبه 10 آبان،تعدادی از کارگران قدیمی معدن زغال سنگ البرز غربی (سنگرود) به نمایندگی از حدود 20 هزار نفر از اهالی شهر و روستاهای همجوار این واحد معدنی، خواستار حل مشکلات و رفعِ موانع راه‌اندازی این واحد تولیدی برای اشتغال جوانان بیکار منطقه شدند.

یکی از کارگران سابق معدن زغال سنگ سنگرود به خبرنگار رسانه ای گفت: بزرگترین واحد معدنی تولید زغال سنگ استان گیلان در ارتفاعات شهرستان رودبار حدفاصل کیلومتر 20محور جاده لوشان به جیرنده قرار دارد که سالهاست فعالیت این واحد معدنی که به نام «معدن زغال سنگ سنگرود»شهرت دارد به بهانه غیراقتصادی بودن، متوقف شده است.

او با بیان اینکه تعداد زیادی از کارگران معدن زغالسنگ البرز غربی (سنگرود) قبل و بعد از متوقف شدن فعالیت تولیدی طی چند مرحله تعدیل، بازنشسته و بازخرید شده‌اند، در ادامه افزود: در نهایت آن زمان (دی ماه93) از مجموع حدود 370کارگر این واحد معدنی حدود 83کارگر باقی ماندند که برای پرکردن سوابق بیمه‌ای برای بازنشستگی‌شان 32 نفر به معدن «گلرود» مازندران و 51 نفر دیگر به یک کارگاه تولید زغال سنگ در 35 کیلومتری معدن زغال سنگ پرورده طبس که از واحدهای زیرمجموعه سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران محسوب می‌شود، منتقل شدند که هنوز فعالیت شمار زیادی از آنها در این معادن ادامه دارد و بازنشسته نشده‌اند.

وی افزود:در این مدت طولانی کارگران بیکار شده با همراهی اهالی روستاهای همجوار برای احیای معدن و بازگشت به محل کارسابق خود؛ بارها به نهادهای مختلف دولتی در استان گیلان و تهران، سازمان توسعه و نوسازی معادن، شرکت تهیه تولید و. . در نهایت به وزارت صمت مراجعه کرده‌اند اما هنوز به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

این کارگر افزود: معدن زغال سنگ البرز غربی دارای انبوهی از بهترین و مرغوب‌ترین ذغال سنگ‌ها است اما متاسفانه سالهاست که بدلیل بی‌توجهی مسئولان وقت از فعالیت باز ایستاده است.

او اضافه کرد: انحلال معدن سنگرود در حالی آن زمان انجام شد که بر اساس نقشه‌های قدیمی و اسناد مربوط به کارشناسان آن دوره این واحد معدنی 40 تا 60 سال آینده ذغال سنگ قابل استخراج دارد.

در ادامه یکی دیگر از کارگران قدیمی معدن سنگرود در توصیف این واحد معدنی گفت: این معدن تنها نقطه عطف اقتصادی دو منطقه «فاراب» و «خورگام» در شهرستان رودبار گیلان بود و زمانی بالغ بر 3 هزار و 500 کارگر در خانه‌های سازمانی با همه امکانات رفاهی، تفریحی در این معدن کار می‌کرده‌اند اما با خصوصی‌سازی آن نه تنها تعداد کارگران به مرور به 370 کارگر تقلیل یافت بلکه این معدن با همه امکاناتش به بهانه‌های مختلف غارت شد. در عین حال در جریان حادثه انفجار یکم تیرماه سال 1376 معدن زغال سنگ سنگرود که تعداد 20کارگر کشته و 50 نفر دیگر دچار سوختگی جدی شدند، مردم منطقه هنوز داغدار این اتفاق تلخ هستند.

او با بیان اینکه از معدن سنگرود هم اکنون چیزی جز یک ساختمان اداری با چند پست نگهبانی باقی نمانده است، در ادامه درباره شرایط زندگی کارگران و اهالی همجوار آن بعد از تعطیلی معدن سنگرود گفت: شرایط کار و زندگی کارگران این معدن بعد از تعطیلی بسیار سخت شد. تعطیلی معدن صدمات جبران ناپذیری را به خانواده‌های آن‌ها وارد کرد. تعطیلی معدن و بی‌پولی کارگران معدن که عمده ساکنان این منطقه بودند، سبب شد بسیاری از کسبه و اصناف، کسب و کار خود را به شهرهای اطراف انتقال دهند. با خالی شدن سکنه روستاها، مدارس هم یک به یک تعطیل شدند و کارگران ناچار مهاجرت اجباری را به نزدیک‌ترین شهرها در پیش گرفتند.

این کارگر اضافه کرد: اشتغال مردم در سالهای گذشته از طریق سه واحد صنعتی معدن سنگرود، سیمان لوشان و کارخانه آب معدنی داماش تامین می‌شد اما حالا با تعطیلی این سه واحد صنعتی، زندگی هم در این منطقه در حال از بین رفتن است.

این کارگر البرز غربی با ابراز تاسف از بی‌توجهی مسئولان به احیای معدن زغال سنگ سنگرود و مشکلات معیشتی که در نتیجه تعطیلی این معدن برای کارگران و اهالی مردم محروم عمارلو ایجاد شده، افزود: منطقه عمارلو دارای معادن رو و زیرزمینی زیادی است به همین دلیل سال‌ها بعد از تعطیلی معدن سنگرود قرار شد در کنار یک معدن عظیم سنگ آهک یک کارخانه سیمان به نام سیمان فاراب ساخته شود اما متاسفانه با نفود برخی مسئولان و بدون کارشناسی کارخانه در یک مکان غیرمعدنی در یک نقطه دور در استان گیلان ساخته شد و هم اکنون این واحد در تامین مواد اولیه تولید دچار مشکلات فراوانی است.

این کارگر گفت: از آنجا که معدن سنگرود قطب صنعتی منطقه رودبار بود و با ظرفیت اشتغال 3هزار و 500 نفری در کل شهرستان و پنج منطقه‌ی آن، عمارلو، فاراب، نوده و خورگام، رحمت آباد و رستم‌آباد را پوشش می‌داد، از مسئولان درخواست داریم برای از سر گیری فعالیت این معدن و احیای آن، هر چه سریعتر چاره‌اندیشی کنند.

*ادامه اعتراضات کارگران راه آهن(شرکت تراورس)نسبت به پایمالی حقوقشان با افشای مدیران

جمعی از کارگران شرکت تراورس: فقط یک حرکت انقلابی میتواند حقوق از دست رفته ما کارگران مظلوم را زنده کند.

معینی کیست؟!

فردی معلوم الحال که خدای ادعا است و از اصول مدیریت فقط تبلیغات پوچ و دروغین آن را به خوبی درک کرده است...

اما کجا بود و به کجا رسید ، نیز خود حکایتی دارد بس قابل توجه!

این شخص نه سواد کاری دارند و نه اصول مدیریت را میدانند... تنها و تنها با رانت هایی که داشتند  در یک برهه وارد راه آهن شدندو با برگزاری مراسم عزاداری و سیاه نمایی ، تا معاونت فنی راه آهن پیش رفتند.

در زمانی که تصدی اداره کل خط و معاونت فنی راه آهن را داشتند شرکت تراورس که به حق بزرگترین شرکت ریلی در منطقه غرب آسیا بود را با پایین ترین نرخ ممکن، به هلدینگ فاسد امیرمنصور آریا فروخت و هزاران کارگر و متخصص ریلی و سرمایه های ملی ایران را به هدر دادند!!....

در زمان تصدی بر اداره کل خط با خروج میلیاردها دلار ثروت این مملکت،ماشین آلاتی وارد مجموعه راه آهن نمودند که بسیاری از آنها بلااستفاده ماند. ماشین هایی مانند ریل ساب و ریلتراش که هیچگونه بازدهی مناسبی در کار نداشته و ندارند!

ایشان فقط به منظور گرفتن پورسانت و شیرینی خود وارد معاملات برون مرزی میشد و بسیار زرنگتر از این حرفها هستند!

حتی پول کارگران را برداشتند و با آن به سفرهای خارجه رفتند و میلیاردها تومان را در جاهایی غیر از کار مفید سرمایه گذاری نمودند... با اعتبار شرکت تراورس برای خود و خانواده و اطرافیانی مانند قلیزاده ی بیسواد و بی ادب! میلیاردها تومان وام گرفته اند و اینک به برج سازی در بالای شهر مشغول هستند!!

قوه ی قضاییه باید وارد شوند!

تبلیغات و شعارهای ایشان دیگر کارساز نخواهد بود!

میلیاردها تومان بیمه معوقه

میلیاردها تومان مالیات معوقه

و میلیاردها تومان مطالبات کارگران زحمتکش راه آهن...

و میلیاردها تومان ضرر از فروش اوراق قرضه ی دریافتی و تبانی با پرداخت کنندگان و فروشندگان اوراق....

و اینها... تنها گوشه ای از سوءمدیریت ایشان است!

کسی  که خود را برترین میداند و همه را احمق!!

کارخانجات تراورس را به کلی نابود کردند و عملا" آنها را تعطیل... ولی دستگاه تبلیغاتی ایشان همچنان فعال و مشغول به دروغ پردازی است!

آیا زمان آن نرسیده که قوه قضاییه ورود کنند و تخلفات ایشان و تیمش را بررسی نمایند؟!!

آیا انتخاب مدیرعاملی ایشان از طرف گروه آریا منصور، پاداش واگذاری شرکت به آنها بوده است؟!

تا جایی که میتوانید این همه ظلم و هدر رفتن منابع را به اطلاع مقامات برسانیم... و انتشار دهیم...

فقط یک حرکت انقلابی میتواند حقوق از دست رفته ما کارگران مظلوم را زنده کند...

*پایان تجمع اعتراضی کارگران شرکت آب وفاضلاب اهواز مقابل وزارت نیرودرپی وعده پاسخگویی به مطالباتشان

کارگران شرکت آب وفاضلاب اهوازکه روز شنبه 10 آبان برای اعتراض به عدم تبدیل وضعیت مقابل وزارت نیروتجمع کرده بودند درپی وعده پاسخو.یی به مطالباتشان مبنی بر تبدیل وضعیت کارگران از پیمانی به قرارداد مستقیم، تامین امنیت شغلی و پرداخت به موقع مطالبات از جانب مسئولان وزارت نیرو راهی محل کار وزندگیشان شدند.

آنها به خبرنگار رسانه ای گفتند:مسئولان وزارت نیرو وآب وفاضلاب با گوش دادن به سخنان ومشکلات ما کارگران پیمانکاری وعده پیگیری خواسته‌های کارگران را در جلسات مشترک وزارت نیرو و آب وفاضلاب دادند.

آنها افزودند: خواسته ما تبدیل وضعیت کارگران از پیمانی به قرارداد مستقیم، تامین امنیت شغلی و پرداخت به موقع مطالبات است که مسئولان استانی به این موضوعات بی‌اعتنا هستند.

کارگران حق طلب آبفای اهواز ادامه دادند:بخش اصلی مطالبات ما اجرا نشدن بخشنامه تبدیل وضعیت استخدامی حدود 1400کارگر پیمانکاری آب وفاضلاب اهواز بود که بر اساس گفته مسئولان وزارت نیرو این بخشنامه مربوط به کارگران پیمانکاری آب و فاضلاب روستایی است و شامل کارگران آبفای نمی‌شود.در عین حال قرار است آزمون استخدامی در ماه‌های پیش رو بین کارگران پیمانکاری و قرار داد موقت برگزار شود.

درهمین رابطه: ادامه اعتراضات کارگران شرکت آب وفاضلاب اهواز نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل وزارت نیرو

روز شنبه 10 آبان،جمعی ازکارگران پیمانی آب وفاضلاب اهوازخودرا به تهران رساندند تا با تجمع مقابل ساختمان وزارت نیروصدای اعتراضشان را نسبت به عدم تبدیل وضعیت 1400 کارگراین شرکت از پیمانی به قرارداد مستقیم،هرچه بیشتر منعکس کنند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع اعتراضی مقابل وزارت نیرو به خبرنگار رسانه ای گفت: تبدیل وضعیت استخدامی از کارگر پیمانکاری به قرارداد مستقیم مطالبه‌ای است که  سال‌هاست آن ‌را دنبال می‌کنیم. تا اینکه سال جاری علارغم صدور بخشنامه از سوی سازمان مهندسی آبفای کشور مبنی بر تبدیل وضعیت کارگران پیمانکاری به قرارداد مستقیم، متاسفانه مدیریت آبفای اهواز این تکلیف قانونی را اجرا نمی‌کند.

وی افزود: در آبفای اهواز حدود 1400 نفر به واسطه چند شرکت پیمانکاری با سوابق کاری 15 تا 20 ساله مشغول کارند. حقوقی که آن‌ها از شرکت‌های واسطه‌ای دریافت می‌کنند کفاف زندگی‌شان را نمی‌دهد در عین حال با وجود تشابه نزدیکی که میان حرفه آن‌ها با برخی نیروهای قرارداد مستقیم و حتی رسمی وجود دارد، دستمزدهایی که به آن‌ها پرداخت می‌شود به هیچ وجه قابل مقایسه نیست. بنابراین تصمیم به تبدیل وضعیت استخدامی خود گرفتند.

این کارگر پیمانکاری آبفای اهواز با بیان اینکه کارگران بارها مسئله تبدیل وضعیت استخدامی خود را از آبفای اهواز و آبفای خوزستان مطالبه کرده‌اند، اضافه کرد: در این‌باره علاوه بر آبفای اهواز با آبفای خوزستان هم نامه‌نگاری‌هایی انجام دادیم که نتیجه آن وعده پیگیری بوده است. تا اینکه به صورت اتفاقی برخی همکاران که مطالباتمان را در آبفای تهران پیگیری می‌کردند متوجه صدور بخشنامه تبدیل وضعیت شغلی کارگران پیمانکاری شدند که آبفای اهواز در ابتدا آن را انکار می‌کرد.

او ادامه داد:در حال حاضر حدود 4 ماه از ابلاغ این بخشنامه مهم و سرنوشت‌ساز می‌گذرد اما اداره آبفای اهواز هیچ اقدامی برای اجرای آن نمی‌کند.

این کارگر در ارتباط با علت حضورشان در تهران گفت: در واکنش به بی‌توجهی مسئولان استانی به مطالباتمان تصمیم گرفتیم به تهران بیاییم و اعتراض‌مان را به گوش مسئولان بالا دستی برسانیم.

او که خواستار رسیدگی مسئولان وزارت نیرو و آب و فاضلاب کشور به مشکلاتشان است،همچنین گفت: کارگران آبفای اهواز در طی یک الی دو سال گذشته برای تحقق خواسته‌هایشان چندین بار تجمع اعتراض بر پا کرده‌اند که در هر نوبت با بی‌توجهی مسئولان روبرو شدند.

این کارگر با بیان اینکه بدون شک همه کارگران آبفای اهواز که از صبح امروز در تهران حضور دارند، منتظر پاسخ موافق مسئولان هستند،ادامه داد: کارگران آب و فاضلاب اهواز پیش از سفر به تهران پیگیری‌های زیادی ازسوی نهادهای مرتبط با مطالباتشان انجام داده‌اند اما به دلیل بی‌تفاوتی مسئولان استانی ناچار شده‌اند اعتراض خود را به تهران انتقال دهند.

وی گفت: سال‌ها به واسطه حضور پیمانکاری‌های مختلف به کار تلمبه‌چی، اپراتوری ایستگاه‌های آب و فاضلاب و غیره… اشتغال داشته‌ایم اما کار با پیمانکاران خسته‌مان کرده و می‌خواهیم بخشنامه تبدیل وضعیت کارگران پیمانکاری عملی شود.

این کارگر پیمانی آبفای اهواز در پایان گفت: بخشنامه تبدیل وضعیت قراردادهای کاری کارگران پیمانی به آینده شغلی ما سر و سامان می‌دهد و ما به هیج وجه از این مطالبه‌ی خود کوتاه نخواهیم آمد.

خاتمه تجمعات اعتراضی کارگران دروازه های ورودی منطقه آزاد اروند بدنبال وعده پرداخت مطالبات در هفته آینده

*کارگران دروازه های ورودی منطقه آزاد اروند بدنبال وعده پرداخت مطالباتشان در هفته آینده به تجمعات اعتراضیشان خاتمه دادند.

روز یکشنبه 11 آبان،معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند به خبرنگار رسانه ای گفت:به پیمانکار مربوطه برای پرداخت مطالبات کارگران بر اساس قوانین اداره کار تذکر داده شد.

اوافزود: چنانچه این پیمانکار تا یک هفته آینده به تعهداتش عمل نکند، پیمانکار جدید تعیین خواهد شد.

درهمین رابطه: ادامه اعتراضات کارگران دروازه های ورودی منطقه آزاد اروند نسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقعش وعدم تبدیل وضعیت از پیمانی به قرارداد مستقیم با تجمع مقابل سازمان منطقه آزاد اروند

روز شنبه 10 آبان، کارگران دروازه های ورودی منطقه آزاد اروند درادامه اعتراضاتشان+ نسبت به سطح نازل حقوق وعدم پرداخت بموقعش وعدم تبدیل وضعیت از پیمانی به قرارداد مستقیم دست به تجمع مقابل سازمان منطقه آزاد اروند،زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند: خارج سازی وضعیت شغلی از زیر نظر پیمانکار و عقد قرارداد جدید زیر نظر سازمان تجاری صنعتی منطقه آزاد اروند و رسیدگی مسئولان به وضعیت مالی از خواسته‌هایی است که از مسئولان می خواهیم به آنها رسیدگی کنند.

*پرداخت حقوق کارکنان دانشگاه چمران اهوازبدنبال تجمع اعتراضیشان

بدنبال تجمع اعتراضی روز شنبه 10 آبان،جمعی از کارکنان دانشگاه چمران اهواز،حقوقشان پرداخت شد.

روزیکشنبه 11 آبان،روابط عمومی دانشگاه  چمران اهواز در پی اعتراض نیرو‌های شرکتی دانشگاه چمران اهواز مبنی بر پرداخت نشدن مطالباتشان اعلام کرد: روز چهارشنبه هفته قبل  حقوق نیرو‌های شرکتی دانشگاه شهید چمران اهواز پرداخت شد، اما برای حدود 20 درصد از نیرو‌ها حقوق ماهیانه واریز نشد.

طبق روال عادی از سوم تا ششم هر ماه حقوق کارکنان پرداخت می‌شود، اما روز پنجشنبه 8 آبان ماه اشکالی در سیستم بانکی پرداخت حقوق دانشگاه شهید چمران اهواز ایجاد شد که روز شنبه برطرف و پول به حساب آن‌ها واریز شد.

*سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه:

به تبعیض بین پرسنل زحمت کش شرکت واحد و کارکنان شهرداری در این شرایط بحران کرونایی پایان دهید

با توجه به افزایش شدید مبتلایان به ویروس کرونا در تهران، دستور داده شده تمامی دستگاه‌های اجرایی در تهران از پنجاه درصد کارکنان خود بکاهند اما متاسفانه مدیریت شهری و مدیریت شرکت واحد، هیچ کاهشی در تعداد رانندگان شاغل انجام نداده‌اند و این زحمت‌کشان با هیچ امکانات حفاظتی همچنان باید اشتغال داشته باشند. در صورتیکه اینگونه  مدیریت کردن خطوط بی آرتی در این شرایط بحرانی می تواند باعث افزایش شیوع این بیماری در بین رانندگان و مسافران  گردد.

 جای تاسف دارد که نه تنها ازسوی مدیریت شهرداری و مدیرعامل شرکت واحد هیچ امکانات حفاظت بهداشتی (از قبیل ماسک و مواد ضد عفونی کننده و دستکش) برای این عزیزان درنظر گرفته نشده بلکه  تدابیری هم جهت دورکاری و کم‌ کردن پرسنل زحمت‌کش حمل و نقل عمومی و رانندگان شرکت واحد، در این شرایط حساس و بحرانی از سوی شهرداری صورت نگرفته است.

سندیکای کارگران شرکت واحد به مدیریت شهرداری و شرکت واحد تاکید می‌کند همانگونه که به فکر پرسنل اداری و مدیران خود برای مبتلا نشدن به بیماری کرونا هستید و از تمام امکانات  مانند کم‌ کردن پرسنل و ساعات کاری کارکنان و دراختیار گذاشتن مواد ضدعفونی و... استفاده می‌کنید. بهتر است دست از تبعیض بین پرسنل بردارید و تدابیری جهت حفاظت بیشتر در جهت تهیه اقلام بهداشتی و حفاظتی برای رانندگان‌ و کارگران تعمیرگاه‌ها و کارگران خدماتی که اکثریتِ کارگران شرکت واحد را تشکیل می‌دهند اختصاص دهید و حتی باید پاداش و یا کارانه‌ای را برای کارکرد دراین شرایط بحرانی برای این کارگران و رانندگان در نظر بگیرید.

رانندگان وکارگران شرکت واحد هم از کارکنان شهرداری محسوب می‌شوند اما متاسفانه همیشه مدیریت شرکت واحد و شهرداری تبعیض بسیاری نسبت به کارگران و رانندگان شرکت واحد با سایر کارکنان شهرداری قائل شده است و در شرایط بحرانی هیچگونه تدابیر و امکانات حداقلی برای رانندگان و کارگران از سوی مدیریت درنظر گرفته نشده است و همچنان این تبعیضات بین پرسنل شهرداری وشرکت واحد وجود دارد.

*احضار حیدر قربانی به دادگاه

حیدر قربانی کارگر ساختمانی و عضو اتحادیه آزاد کارگران ایران توسط شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری دو شهر قدس ابلاغیه‌ای دریافت نموده است که در روز یکم آذرماه ساعت ۸:۳۰ دقیقه جهت رسیدگی به اتهامات در آن شعبه حاضر گردد.

حیدر قربانی روز ۱۸ خرداد توسط مأمورین وزارت اطلاعات در منزل شخصی‌اش دستگیر شد و پس از ۲۳ روز بازداشت با قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی موقتاً آزاد گردید.

حیدر قربانی که متأهل و دارای یک فرزند دختر است از همان دوران نوجوانی به کار ساختمانی مشغول بوده و به دلیل فصلی و موقت بودن کارگری ساختمان از هیچگونه پشتوانه‌ای برخوردار‌نبوده است و به همین دلیل از طریق عضویت در انجمن صنفی کارگران فصلی و ساختمانی و اتحادیه آزاد کارگران ایران پیگیر مطالبات صنفی و بیمه‌ای خود و دیگر هم صنفی‌هایش بوده است. اما اکنون وزارت اطلاعات این فعالیتهای صنفی و کارگری را با اتهامات واهی امنیتی روبرو کرده است تا از این طریق ضدیت خود را با طبقه کارگر ایران سرکوبگرانه‌تر نشان دهد.

سرکوب کارگرانی از جمله حیدر قربانی آنهم تنها به جرم فعالیتهای صنفی و مطالباتی به معنای دشمنی آشکار نهادهای امنیتی با هزاران و چه بسا میلیونها کارگر ساختمانی در کشور است. در حالیکه تمامی ثروتهای جامعه بر دوش کارگران انباشته میشود اما کوچکترین سهم خواهی و مطالبه‌گری کارگران توسط نهادهای امنیتی با هزار نوع ترفند، امنیتی قلمداد شده و با پرونده سازیهای قضایی کارگران را با احکام ظالمانه زندان روبرو میکنند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران احضار و تداوم تعقیب قضایی حیدر قربانی را قویاً محکوم مینماید و خواستار رفع تعقیب قضایی از این فعال کارگری است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران - ۱۱ آبانماه ۹۹

*آزادی موقت آرمان اسماعیلی با تودیع قرار وثیقه 100 میلیون تومانی

 روز شنبه 3 آبان،آرمان اسماعیلی فعال کارگری، دانش‌آموخته فیلم‌سازی و پژوهش‌گر موسیقی اهل لاهیجان، پس از سه هفته بازداشت با تودیع قرار وثیقه 100 میلیون تومانی  موقتا از زندان شهر لاهیجان آزاد شد.

آرمان اسماعیلی روز پنج‌شنبه 10 مهر ماه توسط ماموران «اطلاعات سپاه» در منزل پدری‌اش بدون ارائه حکم بازداشت شده بود. ماموران پس از تفتیش منزل، برخی وسایل شخصی وی از جمله تلفن همراه او و اعضای خانواده، لپ‌تاپ، کتاب‌ها و ابزار کارش را هم ضبط کرده بودند.

*کارزارجهانی انجمن جهانی قلم برای آزادی فوری و بی قید و شرط سه نویسنده‌ی عضو کانون نویسندگان ایران

کانون نویسندگان ایران:

انجمن جهانی قلم با ارائه‌ی راهکارهایی از ۱۵۰ شعبه‌ی خود در ۱۰۰ کشور جهان خواسته است برای لغو حکم‌های زندان بکتاش آبتین، رضا خندان (مهابادی) و کیوان باژن اقدام کنند. انجمن جهانی قلم اتهامات علیه این سه نویسنده را نقض حق آزادی بیان دانسته و با تشکیل شبکه‌ی اقدام فوری، خواهان آزادی آنها از مقامات ایرانی شده است.

پیشتر نیز، در ۲۱ می سال جاری انجمن جهانی قلم بیانیه‌ای در اعتراض به احضار بکتاش آبتین، رضا خندان (مهابادی) و کیوان باژن به زندان منتشر کرده بود و اعضای خود را به اقدام فوری در برابر این احکام فراخوانده بود.

 

فراخوان پن به زبان انگلیسی است و گروه مترجمان کمیسیون انتشارات کانون نویسندگان ایران آن را به فارسی برگردانده است.

فراخوان انجمن جهانی قلم (PEN International) در باره‌ی سه نویسنده‌ی عضو کانون نویسندگان ایران

ایران: نویسندگان بکتاش آبتین، رضا خندان مهابادی و کیوان باژن در زندان

02/2020

شبکه ی اقدام فوری

در ۲۶ سپتامبر ۲۰۲۰ سه نویسنده‌ی ایرانی، بکتاش آبتین، رضا خندان مهابادی و کیوان باژن به خاطر نوشته‌های انتقادی‌شان برای تحمل احکام زندان خود، روانه‌ی اوین شدند. انجمن جهانی قلم بر این باور است که اتهامات علیه این سه نویسنده، نقض حق آزادی بیان است و به این ترتیب خواهان آزادی آن‌ها از مقامات ایرانی شده است.

سلیل تریپاتی (Salil Tripathi)، رئیس کمیته‌ی نویسندگان دربندِ انجمن بین‌المللی قلم، در این‌باره می‌گوید: «بکتاش آبتین، رضا خندان (مهابادی) و کیوان باژن هرگز نمی‌بایست محاکمه و محکوم می‌شدند و خاصه در شرایط کنونی که کووید ۱۹ در ایران شایع شده است به هیچ وجه نباید زندانی شوند. این نویسندگان صرفاً به دلیل نقد مستمر دولت‌های وقت در ایران تحت تعقیب و آزارقرارگرفته‌اند. شگفت آن که یکی از اتهام‌های این نویسندگان حضور بر سر مزار نویسندگان مخالف است. در زمان شیوع عالمگیر ویروسی که تأثیری جدی بر اوضاع ایران گذاشته است، اولویت دولت ایران باید حفظ سلامت عمومی باشد نه مرعوب ساختن و به زندان افکندن نویسندگان.»

 

لطفاً اقدام کنید و با عنایت به نکات زیر لغو احکام زندان نویسندگان نام برده را درخواست کنید:

  • واداشتن مقامات ایران به فسخ اتهامات علیه نویسندگان، بکتاش آبتین، رضا خندان مهابادی و کیوان باژن. این محکومیت‌ها، تخلف آشکار از ماده‌ی 10 میثاق بین‌الملل حقوق مدنی و سیاسی (ICCPR) است که ایران یکی از اعضای آن است؛

 فراخوان برای آزادی فوری و بی قید و شرط آنها؛

  • از مقامات دولت ایران بخواهید به سوءِ ‌استفاده از نظام قضایی برای اذیت و آزار نویسندگان پایان دهند و تمام کسانی که صرفاً برای استفاده از حق آزادی عقیده و بیان به زندان افکنده شده‌اند را بی درنگ آزاد کنند. درخواست‌های خود را برای مقامات زیر در ایران بفرستید:
  • رئیس قوه‌ی قضائیه‌ی جمهوری اسلامی ایران، حجت الاسلام ابراهیم رئیسی

نشانی: ایران، تهران، خیابان ولی عصر، بن بست عزیزی، شماره ۴، روابط عمومی قوه‌ی قضائیه جمهوری اسلامی ایران

ایمیل:  iran@un.int

توییتر: @Iran_UN (انگلیسی)

  • رئیس جمهوری اسلامی ایران، حسن روحانی

نشانی: ایران، تهران، میدان پاستور، خیابان پاستور، دفتر رئیس جمهوری اسلامی ایران

ایمیل: media@rouhani.ir

توییتر: @HassanRouhani (انگلیسی) و @Rouhani_ir (فارسی)

لطفا رونوشت درخواست‌ها را به سفارت ایران در کشور خودتان ارسال کنید: https://embassy.goabroad.com/embassies-of/iran

خواهشمندیم انجمن بین‌المللی قلم را از هر یک از اقدامات خود و  پاسخ‌هایی که دریافت کردید، مطلع کنید.

همچنین از اعضای انجمن جهانی قلم دعوت می‌شود که هرگونه اطلاعات خود را از بکتاش آبتین، رضا خندان مهابادی و کیوان باژن و کارزارهای مبارزاتی مراکز خود را از طریق رسانه‌های جمعی به اشتراک بگذارند.

اعضا دعوت می‌شوند به:

  • انتشار مقاله و نظرها در مطبوعات ملی یا محلی با تأکید بر پرونده‌ی بکتاش آبتین، رضا خندان مهابادی و کیوان باژن و مورد آزادی بیان در ایران؛
  • به اشتراک گذاری اطلاعات درباره‌ی بکتاش آبتین، رضا خندان مهابادی و کیوان باژن و فعالیت‌های کارزاری خود از طریق رسانه‌های اجتماعی.

لطفاً انجمن جهانی قلم را از فعالیت‌های خود مطلع سازید.

*تجمع اعتراضی اهالی ده ونک نسبت به تصرف اراضیشان توسط دانشگاه الزهرا وتخریب خانه هایشان مقابل قوه قضائیه

همراه با  تاریخچه ای درباره گرفتاری 90خانوار ده ونک

روز یکشنبه 11 آبان،جمعی از اهالی ده ونک از محله های منطقه شمیران تهران برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به تصرف اراضیشان توسط دانشگاه الزهرا وتخریب خانه هایشان دست به تجمع مقابل قوه قضائیه زدند وخواهان برکناری مسئولین وتیم حقوقی دانشگاه الزهرا شدند.

 

خلاصه ای از گزارشات رسانه ای شده درباره گرفتاری 90خانوار ده ونک:

سال 1317 در زمان رضاخان بود که در ده ونک کارخانه‌ای تحت عنوان کارخانه شماره 5 ونک توسط آلمانی‌ها ساخته شد وبعدها کاربری این کارخانه تغییر کرد و تبدیل به کارخانه تجهیزات ایمنی راه‌ها شد.

سال 1320 منازلی در کنار کارخانه ساخته ودراختیار کارگران کارخانه قرار گرفت.

در زمان پهلوی دوم، کارگران تقاضای سند کردند تا تکلیف‌شان مشخص شود. قرار شد ماهانه از حقوق کارگران کسر شود تا به صورت اجاره به شرط تملیک، خانه‌ها به نام ساکنان شود، اما ثبت این اسناد وارد چرخه بوروکراسی شد و ناتوانی مالی ساکنان هم مزید بر علت شد تا ثبت سند تحقق نپذیرد و کارها به بعد از سال 1357موکول شود.

بعد از سال 57، کارخانه تجهیزات ایمنی راه‌ها به کرج منتقل و ده ونک تبدیل به منطقه شهری شد. کارگران صبح به صبح با سرویس به کارخانه می‌رفتند و شب از کرج بازمی‌گشتند. کارخانه متروکه هم تبدیل به مدرسه عالی راه‌آهن وابسته به وزارت راه و شهرسازی شد.اهالی دوباره پس خواهان اسناد خانه‌ها شدند.

سال 57 زمین‌های ده ونک بیابانی بود و میان اهالی که خانه‌ای نداشتند، پخش می‌شد. اهالی در ازای حدود 10 هزار تومان، زمین‌های 250 متری دریافت می‌کردند. اهالی خانه‌های اطراف کارخانه که هنوز به سندی دست نیافته بودند، تلاش کردند مانند سایر مردم از بین آن زمین‌ها، زمینی سنددار دریافت کنند، اما وقتی به شورای تقسیم زمین تقاضای خود را مطرح کردند، به آنان گفته شد؛ خانه‌های اطراف کارخانه متعلق به شماست و بنابراین از سایر زمین‌ها حقی ندارید و آنان از اینجا رانده و از آنجا مانده شدند.

 

صحبت از گرفتاری 90 خانوار در میان بود که در کوچه امامزاده و کوچه شهید شهامتی ساکن بودند. باید کار تفکیک انجام و به هر خانوار سند داده می‌شد. در دوران جنگ هم این کار صورت نگرفت .اکثر اهالی نتوانستند؛ هزینه‌های لازم را پرداخت کنند و به همین دلیل ثبت سند انجام نشد.

حدود سال 1343 دانشگاه الزهرا نزدیک کارخانه و در مکانی که در ابتدا قبرستان بود، تاسیس شد. در سال 1382 و در زمان دولت اصلاحات، زهرا رهنورد، رییس دانشگاه الزهرا شد و الحاق مدرسه راه‌آهن به دانشگاه را به منظور توسعه آن خواستار شد.  با دست یابی او به یک سند حق استفاده از زمین‌های کارخانه به اضافه انبار و متعلقات که در زمین محصور واقع هستند، به دانشگاه الزهرا داده شد. دانشگاه الزهرا دارای یک زیرگذر شد که از محل اصلی دانشگاه به کارخانه وصل می‌شد و به این صورت دانشگاه توسعه یافت. پس از یک سال رهنورد درخواست داد تا خانه‌ها را هم به دانشگاه الحاق کند و اهالی از حدود سال1383 دادگاهی شدند.

زهرا رهنورد به این بهانه درخصوص الحاق خانه‌ها به دانشگاه درخواست داد که پلاک ثبتی کارخانه و خانه‌ها یکی است، درصورتی که اهالی بر این عقیده بودند که پلاک‌های ثبتی درحقیقت جداست و ربطی به کارخانه ندارد.سرانجام خانه‌ها نیز به دانشگاه الزهرا تعلق گرفت وبرایشان اجرت‌المثل تعیین شد و هر خانوار ملزم به پرداخت آن شد .

سرانجام حکم قلع و قمع خانه‌ها در تاریخ 27 مرداد 1397 صادر شد و بخشی از خانه‌ها تخریب شد.ساعت 6 و نیم صبح که زن و بچه مردم خواب بودند، اثاث‌ها بیرون آورده شد و خانه‌ها را با بولدوزر تخریب کردند.

حدود 10تا15 روز بعد آمدند و دسته‌ای دیگر از خانه‌ها را تخریب کردند. اواخر مهر سال 97بود که آمدند و پس از تخلیه خانه‌ها توسط ساکنان، جلوی درب سه خانه دیوار کشیدند. واز 90 خانوار، تقریبا خانه 28 خانوار گرفته شده تا به دانشگاه ملحق شود ودر جریان این درگیری ها سه نفر سکته ودونفر ازجمله زنی حدودا 65 ساله وقتی با دیوارکشی روبه‌روی خانه‌اش مواجه می‌شود، سکته می‌کند و از دنیا می‌روند.

طی دو سال گذشته تلاش دانشگاه الزهرا برای تصاحب اراضی وتخریب بعضی خانه ها و کنش های اهلی ده ونک ازجمله برپایی تجمعات اعتراضی مقابل این دانشگاه ومراکز قدرت برای حفظ سر پناهشان ادامه دارد.

*جان باختن کارشناس اورژانس 115 شاهرود بر اثر واژگونی آمبولانس

روز شنبه 10 آبان،محمد فرهمند کارشناس اورژانس 115 شاهرود که بر اثر واژگونی آمبولانس از سیزده روز پیش در بیمارستان به حالت کما بستری بود جان خود را از دست داد.

روز یکشنبه 11 آبان،همکاران این کارگر جان باخته به خبرنگار رسانه ای گفتند: فرهمند 25 سال سن و دارای 2 فرزند پسر است و سابقه همکاری وی با اورژانس حدودا 5 سال می رسد.

آنها افزودند:یکی از دلایل اصلی مرگ همکاران اورژانس کمبود تجهیزات کافی و استاندارد ، انجام شیفت‌های فشرده و سنگین است که در اثر تنگنای معیشتی و اجبار برخی مسئولان به آنها تحمیل می‌شود چرا که برخی مسئولان هیچ درکی از سختی کار ماموران اورژانس ندارند.

از قرار معلوم روز 27مهر ماه، دو نفراز کارشناسان اورژانس 115شاهرود حین انتقال بیمار بر اثر و اژگونی آمبولانس  در کیلومتر 32 محور شاهرود به آزادشهردچار حادثه شدند که یکی از آن‌ها بنام «متین بحری»به همراه بیمار در محل حادثه جان باختند.

*جان باختن یک کارگر دراراک براثر سقوط از داربست

روز شنبه 10 آبان،یک کارگر 35 ساله حین کاردرساختمنی نیمه کاره در يكي از محله های شهرستان اراك، بر اثر سقوط از داربست در دم جان. باخت

*زنده به گور شدن یک کارگر جوان درحکیمیه تهران زیرتلی از آوار

روز یکشنبه 11 آبان،یک کارگر میهمان 21 ساله تبعه افغانستان حین کار تخریب ساختمان در محله حکیمیه  براثر فروریختن سقف طبقه اول زیرتلی از آوار گرفتار وزنده به گور شد.

*مرگ ومصدومیت 2 کارگر کوره آجرپزی دشت زحمتکشان زنگی آباد کرمان در حادثه ریزش کوره

ظهر روز یکشنبه 11 آبان،براثر ریزش کوره در کارگاه کوره آجرپزی دشت زحمتکشان زنگی آباد کرمان یک کارگر37 ساله در دم جانش را ازدست داد ویک کارگر 25 ساله مصدوم وبه یمارستان منتقل شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com