اخباروگزارشات کارگری ٢٤ مهر ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
October 15, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٢٤ مهر ماه ١٣٩٩

- اعتصاب دامنه دار کارگران کوره های آجر پزی سیب و سوران برای افزایش دستمزد

- اعتراض کارگران اقماری مجتمع گازی پارس جنوبی  نسبت به عدم اجرای 14 روز کار 14 روز استراحت

- اخطار قطع برق کارخانه قوزی بالای قوز کارگران ایران پوپلین رشت

- تجمع اعتراضی کارکنان بازنشسته سال 98 دانشگاه علوم پزشکی گیلان نسبت به عدم پرداخت مطالبات

- بستری شدن کارگر جمع آوری زباله شهر کرد بدنبال مورد ضرب وشتم قرار گرفتن از طرف راننده های استیجاری شهرداری

- تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن فرهنگیان تبادکان نسبت به عدم تعیین تکلیف قطعی با املاکشان مقابل فرمانداری طرقبه شاندیز

- جان باختن یک کارگرجوان دراسفراین بر اثر سقوط از جرثقیل

*اعتصاب دامنه دار کارگران کوره های آجر پزی سیب و سوران برای افزایش دستمزد

چند روزی است کارگران کوره های آجر پزی شهرستان سیب و سوران در استان سیستان و بلوچستان برای افزیش دستمزد دراعتصاب بسر می برند.

اعتصاب کارگران کوره های آجر پزی سیب و سوران موجب تعطیلی  کوره های آجرپزی سیب و سوران وکمیاب شدن آجر در شهرستان سراوان شده است.

درهمین رابطه،روز پنج شنبه 24 مهر رییس اداره صمت شهرستان سیب و سوران به خبرنگار یک رسانه محلی گفت: کارگران در خواست افزایش دستمزد داشته اند و به این بهانه از ادامه فعالیت و کار در کوره ها آجر پزی خود داری کرده اند که در حال حاضر به دلیل نبود کارگر کوره های آجر پزی شهرستان تعطیل شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر خشت زن ها، کوره چین ها و کوره سوزه ها تقاضای افزایش دستمزد دارند.

وی افزود: طبق پیگیری های انجام شده در حال حاضر برخی از کارگران با نرخ بالاتر به صورت موقت در حال فعالیت هستند تا در روزهای آینده در نشستی که قرار است با فرماندار سیب و سوران انجام و مشکلات جهت رفع این معضل مطرح و مرتفع شود.

رئیس اداره صمت شهرستان سیب و سوران ادامه داد: زمانی که تولید کم و کالا در بازار کمیاب شود به طبع آن قیمت خود به خود افزایش می یابد، منکر مشکلات به وجود آمده نیستیم .

رییس اداره صمت شهرستان سراوان نیز گفت: شنیده می شود تمامی کوره داران شهرستان سیب و سوران فعالیت خود را در روزهای اخیر متوقف کرده اند.

وی افزود: از آنجایی که آجر مورد نیاز شهرستان سراوان از سیب و سوران تامین می شود، این موضوع مشکلاتی را برای شهروندان به وجود آورده است و بهتر است این موضوع از اداره صمت شهرستان سیب و سوران پیگیری شود.

*اعتراض کارگران اقماری مجتمع گازی پارس جنوبی  نسبت به عدم اجرای 14 روز کار 14 روز استراحت

روز چهارشنبه 23 مهر برای باری دیگر، کارگران اقماری مجتمع گازی پارس جنوبی اعتراضشان را  نسبت به عدم اجرای 14 روز کار 14 روز استراحت،رسانه ای کردند.

به گزارش یک منبع خبری،جمعی از کارگران اقماری مجتمع گازی پارس جنوبی درهمین رابطه ازجمله نوشتند:در تمامی شرکتهای تابعه وزارت نفت،پرسنل مناطق عملیاتی بصورت اقماری 14 روز کار 14 روز استراحت میکنند،اما در شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی بصورت سلیقه ای برخورد شده است.

دریکسال اخیر با توجه به شیوع ویروس کرونا،چندین بار ستادمبارزه با کرونا و رییس منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی دستور داده اند که همه شرکتهای منطقه بصورت دوهفته کار یا دوهفته استراحت کارکنند،ولی همچنان مدیران مجتمع گاز اعتنایی به این کارندارند،درصورتیکه هر روز به تعداد مبتلایان بیشتر میشود و از طرفی هم بسیاری از پرسنل در معاینات طب صنعتی خود دارای توصیه های پزشکی هستند.

*اخطار قطع برق کارخانه قوزی بالای قوز کارگران ایران پوپلین رشت

276 کارگرصنایع نساجی ایران پوپلین رشت که با مشکل نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی در حال دست وپنجه نرم کردنند، اخطار قطع برق کارخانه از طرف شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان ، قوزی بالای قوزشان شد.

بنابه گزارش 24 مهر یک منبع خبری محلی،روزچهارشنبه 23 مهر، شرکت ایران پوپلین برای پرداخت بدهی 21 میلیاردریالی برق فقط 72 ساعت فرصت دارد.در غیر این صورت با خاموشی چراغ تولید مواجه خواهد شد.

شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان آخرین پرداختی این شرکت را بهمن ماه سال 98 اعلام کرده است.

قابل یادآوری است که سهام‌دار اصلی شرکت ایران پوپلین ، هلدینگ گروه توسعه ملی وابسته به بانک ملی ایران،باید بر اساس تصمیم کارگروه رفع موانع تولید استان گیلان سهام خود را تا پایان مهرماه99  از طریق مزایده رسمی به متقاضی دارای اهلیت حقوقی و فنی واگذار کند.

علاوه براین کارگران این واحد تولیدی نساجی با مشکل قراردادهای 3 ماهه وعدم پرداخت بموقع حقوق هم روبرو هستند وبارها طی سال های گذشته دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی دست به اعتصاب وتجمع زده اند.

*تجمع اعتراضی کارکنان بازنشسته سال 98 دانشگاه علوم پزشکی گیلان نسبت به عدم پرداخت مطالبات

روز چهارشنبه 23 مهر،جمعی از کارکنان بازنشسته سال 98 دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان دست به تجمع مقابل درب ورودی این دانشگاه زدند.

براساس فیلم منتشره درشبکه های اجتماعی تجمع کنندگان شعار می دادند:

«رئیس دانشگاه  پاسخگو،پاسخگو»

«پاداش بازنشسته پرداخت باید گردد»

«کارو از ما کشیدی  حق مارو نمیدی»

بنا به گزارش 24 مهر یک منبع خبری محلی،بدنبال این تجمع اعتراضی 3 نفر ازتجمع کنندگان بنمایندگی از470 بازنشسته سال 98 دانشگاه علوم پزشکی گیلان در جلسه ای با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در سالن اجلاس این دانشگاه شرکت کردند.

نمایندگان کارکنان بازنشسته سال 98 دانشگاه علوم پزشکی گیلان دراین جلسه گفتند:ارزش پول ملی کاهش و نرخ تورم در کشور فراتر رفته و تعویق بیش‌ازاندازه دولت در پرداخت پاداش آن‌ها، نمی‌تواند گره‌ای از مشکلاتشان باز کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان گفت:470 بازنشسته سال 98 دانشگاه علوم پزشکی گیلان 520 میلیارد ریال از دولت به‌عنوان پاداش پایان خدمت طلب دارند.

*بستری شدن کارگر جمع آوری زباله شهر کرد بدنبال مورد ضرب وشتم قرار گرفتن از طرف راننده های استیجاری شهرداری

روز چهارشنبه 23 مهر،یک کارگر جمع آوری زباله شهر کرد بدنبال مورد ضرب وشتم قرار گرفتن از طرف راننده های استیجاری شهرداری شهرکرد با شئ آهنی وخونریزی کلیه در بیمارستان کاشانی این شهرستان در استان چهارمحال و بختیاری بستری شد.

*تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن فرهنگیان تبادکان نسبت به عدم تعیین تکلیف قطعی با املاکشان مقابل فرمانداری طرقبه شاندیز

طهر روز پنج شنبه 24 مهر،جمعی  از اعضای تعاونی مسکن فرهنگیان تبادکان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم تعیین تکلیف قطعی با املاکشان دست به تجمع مقابل فرمانداری طرقبه شاندیزدراستان خراسان رضوی زدند.

درهمین رابطه فرماندار طرقبه شاندیزبه خبرنگار رسانه ای  گفت: چند نفر از فرهنگیان تبادکان برای طرح موضوع درخواست خود به فرمانداری مراجعه کردند و اعتراض خود را برای ادعای تملک زمین‌های آنان در حصار سرخ اعلام کردند.

وی افزود: تعاونی مسکن فرهنگیان منطقه تبادکان در چند سال پیش اراضی را در منطقه حصار سرخ خریداری کرده‌اند و به مرور زمان شخصی آمده و مدعی شده که بخشی از این املاک متعلق به او است.

وی ادامه داد: این قضیه به مراجع قضایی کشیده شده و در مراجع قضایی و دادگاه اول رای به نفع فرهنگیان صادر شده، الان در حال تجدید نظرخواهی است و مراحل خود را طی می‌کند.

*جان باختن یک کارگرجوان دراسفراین بر اثر سقوط از جرثقیل

روز پنج شنبه 24 مهر،یک کارگر اپراتورجرثقیل 28 ساله ،حین کار در اسفراین،استان خراسان شمالی، بر اثر سقوط از جرثقیل وبه علت شدت جراحات ،پس از انتقال به بیمارستان جان خود را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com