اخباروگزارشات کارگری ٢٢ مهر ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
October 13, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٢٢ مهر ماه ١٣٩٩

- ادامه اعتراضات مربیان پیش‌دبستانی خوزستان نسبت به بلاتکلیفی استخدامی با تجمع  مقابل وزارت آموزش و پرورش

- تجمعات اعتراضی مربیان نهضت سوادآموزی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل استانداری ودفتر نماینده مجلس

- اعتراضات کارگران راه آهن نسبت به عدم پرداخت حقوق،حق بیمه ومطالبات دیگر وشورای اسلامی کار ادامه دارد

- اعتصاب وتجمع آتش نشانان آبادان دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق،حق بیمه ومطالبت دیگر و وعده های توخالی مسئولان مقابل ساختمان مرکزی شهرداری آبادان

- تجمع اعتراضی چندین باره کارگران فضای سبز شهرداری یاسوج دراعتراض به عدم پرداخت 8 ماه حقوق مقابل ساختمان شورای شهر

- اعتصاب وتجمع دوباره کارگران شهرداری سریش آباد دراعتراض به عدم پرداخت حقوق و وعده های پوچ مسئولان

- اعتصاب وتجمع کارگران آب وفاضلاب بندر امام دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه

- بازهم تصادف سرویس رفت وآمد کارگران اینبار مصدومیت 12 کارگر ساوه

- جان باختن یک کارگر درکرج براثر سقوط ازبالای ساختمان شش طبقه

*ادامه اعتراضات مربیان پیش‌دبستانی خوزستان نسبت به بلاتکلیفی استخدامی با تجمع  مقابل وزارت آموزش و پرورش

مربیان پیش‌دبستانی خوزستان در ادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به بلاتکلیفی استخدامی راهی پایتخت شدند و روز دوشنبه 21 مهر دست به تجمع مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش زدند.

درهمین رابطه: ادامه اعتراضات مربیان پیش‌دبستانی خوزستان نسبت به بلاتکلیفی استخدامی با برپایی تجمعی دیگر مقابل اداره کل آموزش ‌وپرورش استان

روز شنبه 19 مهر، مربیان پیش‌دبستانی استان خوزستان با برپایی تجمع مقابل اداره کل آموزش ‌وپرورش استان،برای باری دیگر صدای اعتراضشان را نسبت به بلاتکلیفی استخدامی منعکس کردند.

یکی از مربیان پیش‌دبستانی حاضردراین تجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: مربیان پیش‌دبستانی از سال 91 به تدریج مشغول به کار شدند و تاکنون هیچ حقوقی دریافت نکردند و گفته شد بجای حقوق می‌توانید از خانواده‌ها شهریه دریافت‌ کنید اما این در حالی است که بسیاری از خانواده ها به‌ خصوص مناطق محروم، توانایی پرداخت شهریه را ندارند و مربیان نیز هیچ شهریه‌ای از آن‌ها دریافت نمی‌کنند.

وی در ادامه به بیمه مربیان اشاره کرد و افزود: در سال جاری حق بیمه به بالای 700 هزار تومان رسیده است که مربیان از جیب خود به پیمانکار‌ پرداخت می‌کنند.

او در ادامه به عدم تشکیل کلاس‌ها به جهت شیوع کرونا در کشور، اشاره کرد و این مهم را برابر با امکان حذف مربیان دانست.

یکی دیگر از مربیان در تشریح هدف این تجمع و مطالباتشان عنوان کرد: در ردیف‌های استخدامی که برای استان پیش‌بینی می‌شود، مربیان پیش‌دبستانی هیچ نقش و جایگاهی ندارند و انتظار و درخواست ما این هست که مربیان پیش‌دبستانی را هم نیز لحاظ کنند چراکه مربیان پیش‌دبستانی کار کردند و به امور آشنا هستند.

وی در‌ پایان عنوان کرد: نیروهای پیش‌دبستانی قبل از سال 91 بدون ورود به دانشگاه فرهنگیان استخدام شدند چرا مربیانی که بعد از سال 91 مشغول به فعالیت شدند را استخدام‌ نمی‌کنند؟ در حال حاضر حدود 7 هزار مربی پیش‌دبستانی در مدارس دولتی استان خوزستان، مشغول به فعالیت هستند.

 

*تجمعات اعتراضی مربیان نهضت سوادآموزی استان کهگیلویه و بویراحمد نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل استانداری ودفتر نماینده مجلس

روز سه شنبه 22 مهر، مربیان نهضت سوادآموزی استان کهگیلویه و بویراحمد با برپایی تجمعاتی مقابل استانداری و دفتر بهارستان نشین از شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون،اعتراضشان را نسبت به عدم تبدیل وضعیت بنمایش گذاشتند.

*اعتراضات کارگران راه آهن نسبت به عدم پرداخت حقوق،حق بیمه ومطالبات دیگر وشورای اسلامی کار ادامه دارد

روز سه شنبه 22 مهر،کارگران راه آهن ناحیه هرمزگان (شرکت تراورس)هم اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت حقوق،حق بیمه ومطالبات دیگر وشورای اسلامی کاراعلام کردند.

این کارگران نوشتند:حقوق،بیمه،لباس کار و پوتین و دستگش نگرفتند.

آنها افزودند:شورای کارگری هم دارند ولی خنثی است.

یکی از کارگران راه آهن ناحیه هرمزگان نیزگفت :ما چند نفر هستیم الان سه سال دیگه میبایست بازنشست بشیم. هنوز که هنوزه هیچ خبری نیست. شرکت تروارس میبایست چهار درصد بیمه بپردازد که پرداخت نکرده است.

*اعتصاب وتجمع آتش نشانان آبادان دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق،حق بیمه ومطالبت دیگر و وعده های توخالی مسئولان مقابل ساختمان مرکزی شهرداری آبادان

روز سه شنبه 22 مهر،آتش نشانان آبادان برای اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق،حق بیمه ومطالبت دیگر و وعده های توخالی مسئولان  دست از کارکشیدند ومقابل ساختمان مرکزی شهرداری آبادان تجمع کردند.آتش نشانان برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی سفره خالی در محل تجمع پهن کردند.

یکی از آتش نشانان حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: بیش از 2 ماه مطالبات و سه ماه اضافه کاری کارکنان آتش نشانی آبادان پرداخت نشده است و در این مدت وعده‌های شهرداری در خصوص پرداخت حقوق‌ معوقه عملی نشده است.

آتش نشان معترض دیگری گفت:از ابتدای سال جاری هر ماه حقوق کارکنان آتش‌نشانی به صورت پایه حقوق پرداخت می‌شود به طوری که ما از میزان دریافت ماهانه حقوق به دلیل دریافت نکردن فیش حقوقی مطلع نیستیم.

او با بیان اینکه حدود 150 نفر آتش‌نشان به همراه سایر کارکنان اداری در شهر آبان مشغول خدمات‌رسانی به شهروندان این شهر هستند که مطالبات مزدی آن‌ها علاوه بر تاخیر هر ماهه به صورت پایه حقوق پرداخت می‌شود، افزود: در حال حاضر حدود دو ماه است که آتش‌نشانان همان پایه حقوق را هم دریافت نکرده‌اند.

این آتش‌نشان با بیان اینکه ما در زمینه بیمه تامین اجتماعی و بیمه تکمیلی نیز دچار مشکل هستیم،اضافه کرد: جدا از بحث بیمه تامین اجتماعی، چند سالی است که بیمه تکمیلی نداریم. علارغم آن تامین نشدن تجهیزات ایمنی ازجمله مشکلاتی است که همچنان گریبان‌گیر این مجموعه است.

وی افزود: آتش‌نشانان کار سخت و پرخطری دارند. با این حال در طول یکسال گذشته، در تامین لباس و کفش و سایر تجهیزاتی که به نوعی ما را در برابر خطرات احتمالی در ماموریت‌های اضطراری محافظت می‌کند، کوتاهی شده است.

*تجمع اعتراضی چندین باره کارگران فضای سبز شهرداری یاسوج دراعتراض به عدم پرداخت 8 ماه حقوق مقابل ساختمان شورای شهر

روز سه شنبه 22 مهر برای چندمین بار، کارگران فضای سبز شهرداری یاسوج برای اعتراض به عدم پرداخت 8 ماه حقوق مقابل ساختمان شورای شهرتجمع کردند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت:از کل مغازه‌های محل زندگی‌ام قرض کرده‌ام و دیگر هیچ مغازه‌ای حاضر نیست جنس نسیه به من بدهد، مجبور شدم، تلویزیونم را بفروشم.

کارگر دیگری که سنش بالای 50 سال است،گفت:مستاجرم و چهارماه است که کرایه خانه پرداخت نکرده‌ام و همین امروز فرداست که صاحبخانه بساطم را بیرون بریزد.

کارگر دیگری گفت:به شهرداری برای حقوق مراجعه کردیم، گفتند شکایت پیمانکار را بکنید و دستور قضایی بگیرید تا از مطالبات پیمانکاران حقوق‌تان را پرداخت کنیم، بعد از چند ماه دوندگی دستور قضایی گرفتیم، اما شهرداری فقط نامه را ثبت در پرونده پیمانکار کرد.

کارگر بعدی که بغض در گلو دارد،گفت: دیگر نمی‌توانم در چشم زن و بچه‌ام نگاه کنم، به هر جایی مراجعه می‌کنیم فقط به این و آن پاسمان می‌دهند، شهرداری می‌گوید مطالبه شما با پیمانکار است و پیمانکار می‌گوید باید شهرداری پول بدهد تا من به کارگر بدهم.

تجمع کنندگان گفتند:هر پیمانکاری بین 70 تا 140 نیرو در فضای سبز دارد، و تا الان معلوم نیست حقوق سال 99 ما چقدر است، بیش از 90 درصد از کارگران فضای سبز از آبان ماه تا فصل جدید کار در سال آینده بیکار هستند، و مانده‌ایم که چه کنیم و کسی به فریاد ما نمی‌رسد.

آنها افزودند:هر وقت برای حقوق و مطالبات اعتراض می‌کنیم، ما را تهدید به اخراج می‌کنند، مگر ما چه گناهی کردیم که باید مثل برده‌ها با ما برخورد شود.

کارگری نیز این وسط شوخی ‌اش گل کرده، چنین گفت:ما بیخیال حقوق شدیم، ریش سفیدان را جمع کنید هفت نفر شورا را با هم آشتی بدهید.

*اعتصاب وتجمع دوباره کارگران شهرداری سریش آباد دراعتراض به عدم پرداخت حقوق و وعده های پوچ مسئولان

روز دوشنبه 21 مهر برای ششمین بار، کارگران شهرداری سریش آباد در شهرستان قروه استان کردستان دست از کار کشیده وبا برپایی تجمع اعتراشان را نسبت به عدم پرداخت حقوق و وعده های پوچ مسئولان بنمایش گذاشتند.

کارگران بنابه گفته های خودشان عزمشان جدی است و دیگر به وعده ها دلخوش نمی شوند و تا تسویه حساب کامل به اعتصاب خود پایان نمی دهند.

بنابه گزارش یک منبع خبری محلی،هفتم مرداد ماه سال جاری+ بود که اعتصاب چند روزه در شهرداری سریش آباد صورت گرفت و در نهایت با وعده های مختلف و تنها پرداخت یک ماه حقوق عقب افتاده آن هم بنا به گفته های کارگران نه به صورت کامل، این اعتصاب پایان یافت.

حال بعد از گذشت دو ماه و نیم از این اعتصاب خبر رسید که هیچ کدام از وعده های داده شده تحقق نیافته و وضعیت اقتصادی کارگران روز به روز در حال وخیم تر شدن است.

در هر صورت این بار کارگران بنابه گفته های خودشان عزمشان جدی است و دیگر به وعده ها دلخوش نمی شوند و تا تسویه حساب کامل به اعتصاب خود پایان نمی دهند.

این کارگران 5 ماه تمام است حقوق نگرفته اند و در این مدت نرخ ها روز به روز در حال افزایش است و معیشت این افراد با موج بی تفاوتی مسئولان در مرز خطر جدی قرار دارد.

+اعتصاب  وتجمع کارگران شهرداری سریش‌آباد دراعتراض به عدم پرداخت 4 ماه حقوق و وعده های توخالی مسئولان

روز سه شنبه 7 مرداد برای پنجمین بار، کارگران شهرداری سریش‌آباد در شهرستان قروه استان کردستان برای اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق دست به اعتصاب زدند ومقابل ساختمان این شهرداری اجتماع کردند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،19 بهمن ماه سال 98 بود که چهارمین اعتصاب کارگران شهرداری سریش آباد رقم خورد، اعتصابی که با وعده مدیرکل امور شهری استانداری کردستان برای پرداخت حقوق دو ماه در عرض یک هفته پایان یافت، وعده‌ای که به گفته کارگران معترض فقط همان حقوق دو ماه پرداخت شد و از عید به بعد هیچ مبلغی پرداخت نکرده‌اند.

تجمع کنندگان گفتند:با توجه به وضعیت اقتصادی و پیش آمدن ویروس کرونا زندگی کردن سخت شده و درست نیست در این شرایط حق و حقوق ما را هم ندهند.

آنها افزودند:آخرین حقوق پرداخت شده آنها مربوط به اسفند ماه 98 بوده که آن هم به همین شیوه با اعتصاب پرداخت شد.

آنها ادامه دادند:مشکلات مالی وجود دارد و پرداخت نکردن حقوق انگیزه را از ما می‌گیرد. ما کاری به حواشی شهرداری و شورای شهر و مشکلات گذشته نداریم. ما فقط می‌خواهیم حقوقمان پرداخت شود.

*اعتصاب وتجمع کارگران آب وفاضلاب بندر امام دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه

روز سه شنبه 22 مهر، کارگران آب وفاضلاب بندر امام برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه دست از کار کشیدند ومقابل ساختمان شرکت اجتماع کردند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت:5 ماه حقوق عقب افتاده داریم که پرداخت نشده است.

وی افزود: علاوه بر عدم دریافت حقوق خود در این ماه‌های سخت، بیمه‌ی ما نیز پرداخت نشده است.

*بازهم تصادف سرویس رفت وآمد کارگران اینبار مصدومیت 12 کارگر ساوه

بامداد روز سه شنبه 22 مهر،بدنبال تصادف سرویس رفت وآمد کارگران ساوه در کیلومتر 21 آزادراه ساوه – تهران،حوالی پل همدان بایک تریلی 12 کارگر مصدوم شدند.

*جان باختن یک کارگر درکرج براثر سقوط ازبالای ساختمان شش طبقه

یک کارگر 35 ساله،حین کار کار در طبقه ششم یک ساختمان نیمه کاره واقع در بلوار بلال شهر کرج براثر سقوط در دم جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com