اخباروگزارشات کارگری ٢٠ مهرماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
October 11, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٢٠ مهرماه ١٣٩٩

- اعتصاب وتجمع کارگران راه آهن لرستان دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه مقابل اداره کل  راه آهن لرستان

- تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی دهلران نسبت به بیکارشدن با 4 ماه حقوق معوقه

- اعتصاب چند روزه کارگران کارخانه خودروسازی مدیران خودرو دراعتراض به عدم پرداخت کامل حقوق ماهیانه

- تجمع اعتراضی کارکنان وپرستاران شرکت آوا سلامت نسبت به کاهش حقوق وعدم پاسخگویی مسئولان مقابل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

- اعتصاب وتجمع کارگران فضای سبز شهرداری اروند کنار در اعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق ،حق بیمه ومطالبات دیگر

- تجمع  اعتراضی کارگران شهرداری دهدشت نسبت به عدم پرداخت حق فنی مقابل اداره کار کهگیلویه

- تجمع کارکنان سازمان تامین اجتماعی مقابل مجلس  با خواست استفساریه قوانین بازنشستگی شاغلین مشاغل سخت و زیان آور

- نامه سرگشاده کارکنان آزمایشگاه بیمارستان الزهرای رشت دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی

- کنش های دامنه دارکارکنان بیمه روستایی و راننده های استیجاری مرکز بهداشت شهرستان بمپورنسبت به عدم پرداخت 5 ماه حقوق  وعدم پاسخگویی مسئولان

- تداوم اخراج از کار پنج تن از رانندگان شرکت واحد به دلیل نگاه امنیتی مسئولان به موضوعات کارگری

- حمایت گروه های دانشجویی از نامه سرگشاده تشکلها و گروه‌های فعالین کارگری، بازنشستگان، دانشجویان و فعالین کارگری و لغو کار کودکان به عفو بین الملل

- رقیه( اشرف) نفری دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر برای تحمل 3 ماه حبس راهی زندان اوین شد

- عالیه مطلب‌زاده برای اجرای حکم به زندان اوین رفت

- ادامه بی خبری از شبنم آشوری،آرش جوهری،اندیشه صدری الوار قلیوند ،ندا پیرخضرانیان و لقمان پیرخضرانیان

- سوختگی 2 کارگر 13 و18 ساله در حادثه انفجار دیگ قیر کارخانه قیر همایونی

- شمار کارگران جان باخته حادثه انفجار دیگ فلز برنج گروه صنعتي پاک برنزبه دو تن رسید

- جان باختن 2 کارگر پروژه راهسازی جاده ایذه - اهواز براثر تصادف

*اعتصاب وتجمع کارگران راه آهن لرستان دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه مقابل اداره کل  راه آهن لرستان

روز یکشنبه 20 مهر، کارگران راه آهن ناحیه لرستان(شرکت تراورس)برای اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه دست از کار کشیدند و مقابل اداره کل  راه آهن لرستان در شهرستان دورود تجمع کردند.

*تجمع اعتراضی کارگران پتروشیمی دهلران نسبت به بیکارشدن با 4 ماه حقوق معوقه

روز شنبه 19 مهر،120 کارگربیکارشده پتروشیمی دهلران با 4 ماه حقوق معوقه با برپایی تجمع مقابل این مجتمع واقع در استان ایلام - 22  کیلومتری جاده د هلران - اندیمشک خواستاربازگشت بکار وپرداخت مطالباتشان شدند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ20مهر،هفته گذشته یکی از شرکت های فعال در پتروشیمی دهلران به خاطر مشکلات مالی فعالیت خود را تعطیل و 120 نفر از کارگران این شرکت از کار بیکار شدند.

بنابهمین گزارش، چند شرکت فعال در پتروشمی دهلران هم با مشکلات مالی مواجه هستند که چندین ماه حقوق کارگران خود را پرداخت نکرده اند حال باید منتظر ماند طی روزها وهفته های آینده شاهد تعدیل نیرو ویا تعطیل شدن این شرکت ها خواهیم بود یا اینکه مسئولان برای حل مشکلات مالی پتروشیمی دهلران وجلوگیری از بیکار شدن جوانان بومی منطقه در این شرایط بداقتصادی چاره اندیشی خواهند کرد.

*اعتصاب چند روزه کارگران کارخانه خودروسازی مدیران خودرو دراعتراض به عدم پرداخت کامل حقوق ماهیانه

طی هفته گذشته برای چند روز،کارگران کارخانه خودروسازی مدیران خودرو واقع در استان کرمان، منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم برای اعتراض به عدم پرداخت بموقع و کامل حقوق ماهیانه،دست از کار کشیدند.

روز یکشنبه 20 مهر،کارگران معترض کارخانه خودروسازی مدیران خودرو طی گفتگویی با خبرنگاریک رسانه، از توقف کار کارگران کارخانه خودروسازی مدیران خودرو در روز‌های گذشته خبر دادند. آنها اظهار داشتند که در اعتراض به اختلاف نظری که با کارفرما بر سر محاسبه حقوق کارگران در شهریور ماه دارند، دست از کار کشیده‌اند.

کارگران معترض با اشاره به بی‌توجهی کارفرما در پرداخت مطالبات مزدی خود گفتند: هر ماه حقوق دریافتی شان، با مزایای اضافه کاری به حدود سه میلیون تومان می رسید، اما در شهریور ماه این مبلغ به نیم کاهش یافته است.

آنها با بیان اینکه در ماه گذشته این شرکت خودروساز به دلیل تامین نشدن قطعات تولیدی و نوسانات نرخ ارز دچار مشکل شده و به صورت نیمه تعطیل (۱۵ روز) فعالیت کرده، در ادامه  افزودند: علارغم آنکه مشکل تامین قطعات تولیدی خودرو در ماه جاری تامین شده و کارگران در دو شیفت 12 ساعتی مشغول کارند هنوز هیچ پولی به حساب کارگران واریز نشده و کارگران دو ماه حقوق طلبکارند.

آنها ادامه دادند، کارفرما مدعی است کارگرانی که در روزهای که کارخانه تعطیل بوده و در محل کار خود حاضر نبوده و کار نکرده‌اند، مستحق دریافت حقوق کامل نیستند و حقوق و اضافه‌کاری‌های آن‌ها را کسر کرده است. در مقابل کارگران به این موضوع واکنش نشان دادند و با کار نکردن در بخش تولید به رای ونظر کارفرما اعتراض کردند.

آنها افزودند: طبق عرفی که در مدیران خودرو بوده؛ کارفرما باید در زمانی که کارگران به دلیل مشکلات ایجاد شده از سوی کارفرما امکان کار ندارند نیز حقوق کامل بپردازد.

کارگران مدیران خودرو در ادامه با بیان اینکه کارفرما وعده کرده ظرف چند روز آینده معوقات مزدی کارگران را بپردازد، افزودند: هر چند بعید می‌دانیم این وعده کارفرما برای پرداخت مابقی حقوق محقق شود اما اگر کارفرما تمایلی به پرداخت حقوق کارگران داشت، حقوق آن‌ها را درست، کامل و به موقع پرداخت می‌کرد تا این مشکل ایجاد نشود.

کارگران مدیران خودرو اظهارداشتند: سرنوشت این واحد تولیدکننده خودرو به اندازه‌ای برایمان مهم است که نمی‌خواهیم هیچ لطمه‌ای به محل کارمان وارد شود. به همین دلیل کارفرما مجاب به پرداخت حقوق کارگران است.

آنها در پایان گفتند: در حال حاضر همه کارگران برای توسعه این واحد خودروسازی در منطقه ویژه اقتصادی بم مشغول کار هستند و برخی مسئولان نیز مشغول رایزنی برای حل اختلافات موجود با کارگران هستند.

*تجمع اعتراضی کارکنان وپرستاران شرکت آوا سلامت نسبت به کاهش حقوق وعدم پاسخگویی مسئولان مقابل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز

روزیکشنبه 20 مهر،جمعی از کارکنان وپرستاران شرکت آوا سلامت برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به کاهش حقوق دست به تجمع مقابل دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفتند:از اول شهریور مبلغ پانصد هزارتومان تا هفتصد هزارتومان ازحقوقشان به دلایل نامعلوم کسر گردید. حقوق چهار میلیون ودویست هزار تومان،سه میلیون وششصد هزار تومان شد. در این اوضاع و احوال کرونایی ساعات کار ما بیشتر ولی حقوقمان کمتر شد.

 یکی دیگر از تجمع کنندگان گفت: هیچ مسوولی جوابگو نیست. و متاسفانه جواب بعضی مسوولین: همینی که هست نمیتونید کار کنید جای دیگه ای تشریف ببرید.

*اعتصاب وتجمع کارگران فضای سبز شهرداری اروند کنار در اعتراض به عدم پرداخت چند ماه حقوق ،حق بیمه ومطالبات دیگر

روز یکشنبه 20 مهر، کارگران فضای سبز شهرداری اروند کنار برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت بیش از پنج ماه حقوق وحق بیمه  وماه ها حق اضافه‌کاری و تعطیل‌کاری‌،دست از کار کشیدند ومقابل ساختمان شهرداری این شهر شهرستان آبادان اجتماع کردند.

کارگران حاضر درتجمع به خبرنگاررسانه ای گفتند: بیش از پنج ماه است حقوق وحق بیمه کارگران این شهرداری پرداخت نشده است و خانوادهای آنان در این شرایط سخت اقتصادی با مشکل مواجه شده اند.

آنها افزودند:چندین سال است مطالبات مزدی و بیمه‌ای معوقه داریم. در حال حاضر نیز جدا از دستمزد اردیبهشت که به صورت کامل پرداخت شده، هر ماه مبالغی را به صورت علی‌الحساب دریافت کرده‌ایم. حق بیمه‌ها نیز چند ماه به تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

کارگران معترض اضافه کردند: حداقل حقوق دریافتی کفاف زندگی ما را نمی‌دهد با این وجود بسیاری از مزایای مزدی کارگران فضای سبز همانند اضافه‌کاری‌ها و تعطیل‌کاری‌ها پرداخت نمی‌شود.

کارگران شهرداری اروند کنار با بیان اینکه با وضعیت موجود، نگران افزایش مطالباتمان در ماه‌های آینده هستیم، تصریح می‌کنند: مدیریت شهری اروند کنارهنوز تمهیدات قابل قبولی برای پرداخت مطالبات کارگران انجام نداده و بهانه وی کمبود منابع مالی در شهرداری است.

قابل یادآوری است که 135 کارگر در شهرداری اروند کنارمشغول بکارند که ماه هاست با خانواده هایشان در حال دست وپنجه نرم کردن با مشکلات ناشی از عدم پرداخت حقوق ومطالبات هستند.

*تجمع  اعتراضی کارگران شهرداری دهدشت نسبت به عدم پرداخت حق فنی مقابل اداره کار کهگیلویه

روز شنبه 19 مهر، کارگران شهرداری دهدشت در استان کهگیلویه و بویراحمد برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت حق فنی دست به تجمع مقابل اداره کار شهرستان کهگیلویه زدند.

کارگران تجمع کننده به خبرنگاریک رسانه محلی گفتند:حق فنی در بخشی از حکم حقوقی آنها آمده و 21 سال دریافت کرده‌اند اما با دستور شهردار اسبق(تخشا) این سهم حذف شده است.

آنهاافزودند: حق 15 درصدی فنی در کمیته کارگری شهرستان هم مصوب شده بود اما شهرداری زیر بار نرفته است.

یکی از کارگران معترض دراین رابطه گفت: طی 20 سال مبلغی تحت عنوان حق فنی به پرسنل پرداخت می‌شد که در دوره مدیریت سابق شهرداری به علت اختلاف شهردار وقت با پرسنل این سهم حذف شد.

وی ادامه داد: شکایت کردیم اداره کار پیگیر قضیه شد ابلاغیه صادر شد که مبلغ با احتساب کسری سال‌های گذشته پرداخت شود ولی متاسفانه آقای کاظمی مدیرکل امور شهری استانداری در آن زمان قبول نکرد.

وی گفت: ما کارگران زیر مجموعه اداره کار و تابع قانون اداره کار هستیم رأی اداره کار مبنی بر پرداخت صادر شده است از شهرداری می‌خواهیم رأی صادره را اجرایی کند.

*تجمع کارکنان سازمان تامین اجتماعی مقابل مجلس  با خواست استفساریه قوانین بازنشستگی شاغلین مشاغل سخت و زیان آور

روز یکشنبه 20 مهر،جمعی از کارکنان سازمان تامین اجتماعی مقابل مجلس  با برپایی تجمع مقابل مجلس خواهان استفساریه قوانین بازنشستگی شاغلین مشاغل سخت و زیان آور توسط مجلس شدند.

*نامه سرگشاده کارکنان آزمایشگاه بیمارستان الزهرای رشت دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی

روز یکشنبه 20مهر،کارکنان آزمایشگاه بیمارستان الزهرای رشت برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی نامه ای سرگشاده منتشر کردند.

در این نامه سرگشاده که در رسانه ای محلی منتشر شده است از جمله آمده است:

ما جمعی از پرسنل ازمایشگاه بیمارستان‌دولتی الزهرا رشت، جدا از اینکه سالها با عقب افتادن حقوق خود در این ازمایشگاه کار کردیم، در بحبوحه کرونا بدون حقوق شبانه روزی تلاش کردیم و شانه خالی نکردیم، و دریغ از هزار تومان پاداش و کارانه برای کرونا، الان حدود 45 روز است که بدون پیمانکار و بدون قرارداد در حال انجام وظیفه هستیم. شرایط ازمایشگاه بسیار بحرانی است، هیچ امکاناتی در دسترس نداریم.

 علوم پزشکی گیلان انگار هیچ تعهدی نسبت به این آزمایشگاه ندارد. در نهایت بعد از حدود دو ماه می‎گویند که دکتر رضایی قرار است پیمانکار جدید آزمایشگاه شود و ایشان پرسنل خودشان روا دارند. یعنی ما پرسنلی که برخی با داشتن بالاتر از ده سال سابقه کاری و برخی 5 سال و بعضی دیگر دو سال سابقه کاری در این آزمایشگاه که در بدترین شرایط ممکن از جان و دل تلاش کردیم، تعدیل می‌شویم و دکتر رضایی جوان با پرسنل جدید خودشان وارد آزمایشگاه می‌شوند.

حتی پیگیری های ما بابت اینکه دست کم آزمایشگاه وارد این طرح 89 روزه شود هم تا کنون بجایی نرسید و علوم پزشکی مخالفت می‌کند.

ما پرسنلی که در سختترین شرایط با ماهها حقوق معوقه در دوران کرونا در سه شیفت کاری با سالها سابقه جوانی خودمان را با شب کاری ها در این ازمایشگاه گذراندیم، آیا اخراج حق ماست؟

آیاحق ماست که پیمانکار جدید حالا که قول داده حقوق سر وقت داده میشود حالا که قول داده امکانات برای ازمایشگاه فراهم میکند، ما اخراج شویم؟

بدون حقوق ماه ها کار کردیم اما دیگر تعدیل نیرو در این اوضاع بیکاری و شرایط بد اقتصادی از توان ما خارج است.

*کنش های دامنه دارکارکنان بیمه روستایی و راننده های استیجاری مرکز بهداشت شهرستان بمپورنسبت به عدم پرداخت 5 ماه حقوق  وعدم پاسخگویی مسئولان

روز یکشنبه 20 مهر، کارکنان بیمه روستایی و راننده های استیجاری مرکز بهداشت شهرستان بمپوردر استان سیستان وبلوچستان از کنش های دامنه دارشان نسبت به عدم پرداخت 5 ماه حقوق وعدم پاسخگویی مسئولان،خبردادند.

یکی ازکارکنان مرکز بهداشت بمپور به خبرنگار یک رسانه محلی گفت: پنج ماه است که هیچگونه پرداختی برای رانندگان استیجاری و پرسنل بیمه روستایی مرکز بهداشت بمپور انجام نشده است.

وی افزود: با وجود پیگیری های مکرر مبنی بر پرداخت مطالبات معوقه، هیچ کس پاسخگو نبوده و به مطالبات معوقه ما اهمیت داده نمی شود.

اوادامه داد:ما خانواده، زن و فرزند داریم و تنها منبع درآمدمان از همین راه است که در وضعیت بد اقتصادی و معیشتی و افزایش قیمت اقلام به شدت در تنگنا قرار داریم.

*تداوم اخراج از کار پنج تن از رانندگان شرکت واحد به دلیل نگاه امنیتی مسئولان به موضوعات کارگری

در ادامه پیگیری‌های اعضای اخراجی سندیکای کارگران شرکت واحد برای بازگشت‌بکار، روز چهارشنبه ۹۹/۷/۱۶ آقایان رضا شهابی، حسن سعیدی، ناصر محرم‌زاده و حسین کریمی‌سبزوار به وزارت‌کار مراجعه کردند. نامبردگان و خانم فرحناز شیری، طی روندی غیرحقوقی با فشار نهادهای امنیتی، همچنین کارشکنی وزارت‌کار، از هشت تا پانزده سال است که اخراج از کار هستند.

شایان ذکر است در سال ۹۴ معاونت وقت روابط کار آقای هفده تن پس از بررسی پرونده‌های نامبردگان در نامه‌ای محرمانه، با توجه به ابعاد غیرحقوقی اخراج از کار نامبردگان، به اداره کار استان دستور بازگشت‌بکار صادر کرده بود. اما با گزارشات حراست شرکت واحد به نهادهای امنیتی و دخالت دوباره‌ی وزارت اطلاعات، متاسفانه بازگشت بکار نامبردگان این بار هم منتفی شد.

در پیگیری روز گذشته، نامبردگان با مدیرکل روابط کار و مسئول حراست وزارت کار گفتگو داشتند. که مقرر شد وزارت‌کار، مکاتباتی را با شهرداری تهران و شرکت واحد برای بازگشت‌بکار نامبردگان انجام دهد.

رانندگان اخراجی مذکور، سال‌هاست به دلیل اعتراضات بحق کارگری و دفاع از حقوق کارگران، با پرونده‌سازی و با رویکردی امنیتی و تصمیمات فراقانونی شورای تامین استان از کار اخراج شده‌اند و از نظر اقتصادی خود و خانواده‌شان تحت فشارهای شدید از جمله، عدم تامین هزینه تحصیل فرزندان، درمان، اجاره مسکن مناسب و ... بوده‌اند و با بارفروشی، کارخانگی و مسافرکشی همچنین کمک و همراهی کارگران زندگی خود را به سختی گذران کرده‌اند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، این قبیل اعمال فراقانونی و امنیتی به مسائل کارگری که کارگران را از حقوق بدیهی خود محروم و باعث تضییع حق‌شان به لحاظ اقتصادی و اجتماعی می‌شود و ظلم و ستم بر کارگر و خانواده‌اش می‌باشد را قویا محکوم می‌کند. سندیکا همراه با اعضای اخراجی خود پیگیر بازگشت‌بکار و حق پایمال شده‌شان می‌باشد.

برگرفته ازکانال سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*حمایت گروه های دانشجویی از نامه سرگشاده تشکلها و گروه‌های فعالین کارگری، بازنشستگان، دانشجویان و فعالین کارگری و لغو کار کودکان به عفو بین الملل

نامه سرگشاده تشکلها و گروه‌های فعالین کارگری، بازنشستگان، دانشجویان و فعالین کارگری و لغو کار کودکان به عفو بین الملل

آقای رئیس، همانطور که اطلاع دارید و در گزارش سازمان متبوعتان منتشره به تاریخ 2سپتامبر2020 به تفصیل شرح داده شده است، حکومت ایران در جریان سرکوب خونین خیزش مردمی آبان1398 که در اعتراض به گرانی یک شبه سه برابری قیمت بنزین به وقوع پیوست، تنها در مدت 3 روز بنا به گزارش سازمان عفو بین الملل 304 نفر به قتل رسیده و بیش از 7000 نفر بازداشت گردیده اند.

یقینا آمار کشته شدگان و بازداشت‌شدگان بسیار بیشتر است. زیرا تحت حاکمیت فعلی ایران، دسترسی به آمارهای واقعی میسر نیست و خود حکومت نیز هیچوقت آمار واقعی در هیچ رابطه ای را اعلام نکرده و نمی کند.

طبق گزارش خبرگزاری رویترز، تعداد کشته شدگان در جریان سه روزه خونین آبان 1398 بیش از 1500 نفر هستند. اما از آن تاریخ به بعد ده ها و شاید صدها نفر از بازداشت‌شدگان آبان در زیر شکنجه به قتل رسیده و اجسادشان در رودخانه ها، بیابان ها و کوچه ها و خیابان ها انداخته شده اند.

بعد از 10 ماه از آن کشتار و بازداشت های گسترده، هنوز حکومت نه آماری از کشته شدگان را ارائه کرده است و نه تعداد بازداشت‌شدگان را اعلام نموده است. هنوز تعداد زیادی از خانواده ها از سرنوشت عزيزانشان بی اطلاع هستند و در نگرانی و اضطراب به سر می برند. این خانواده ها همچنان در وحشت از اینکه سرنوشت عزیزانشان به سرنوشت بازداشت‌شدگانی که زیر شکنجه کشته شده و در جایی انداخته شدند، گرفتار شوند، به سر می برند.

حکومت ایران کمترین حقی برای شهروندان قائل نیست و با چماق، باتوم، گلوله و زندان و شکنجه و اعدام به مقابله با هر اعتراضی می پردازد.

ما مردم ایران، بخشی از گستاخی حکومت در برابر مردم جامعه را نتیجه مماشاتهای بین المللی می دانیم که هنوز علیرغم کشتار و اعدام شهروندانش در محافل، مجامع و سازمان‌های جهانی پذیرفته می شود و روابط سیاسیش با دنیای خارج برقرار است . بنابراین مجامع بین‌المللی نیز مسول هستند.

ما مصررانه از شما میخواهیم تا با فشار آوردن به مجامع بین المللی، خواستار آن شوید که بر حکومت ایران فشار بیاورند تا دست از کشتار، شکنجه و اعدام بردارد و حقوق پایه ای مردم ایران را به رسمیت بشناسد. صدور بیانیه ها در محکومیت اعمال ضد حقوق بشری، برای به رسمیت شناخته شدن حقوق مردم ایران توسط حکومت کافی و چاره ساز نیست. باید محدودیت های سیاسی جدی و عملی در سطح جهانی تا زمان تن دادن به رعایت حقوق سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مردم علیه حکومت ایران اعمال گردد.

مبرم ترین مطالبات مردم ایران و خانواده های کشته‌شدگان و بازداشت شدگان آبان 98 از قرار زیر است و باید بی قید و شرط برآورده شوند :

1-اعلام آمار واقعی کشته شدگان

2-اعلام آمار واقعی بازداشت‌شدگان و روشن نمودن سرنوشت آنان

3-آزادی فوری و بی قید و شرط بازداشت‌شدگان آبان 98 و همه زندانیان سیاسی

4-حق برگزاری مراسمات گرامیداشت کشته شدگان در ایام سالگرد به قتل رسیدنشان در آبان 1399 به هر طریق که خانواده ها و مردم همراه خانواده ها بخواهند مراسمات را برگزار کنند.

با تشکر

1/مهر/1399

1-انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه

2-سندیکای نقاشان البرر

3-شورای بازنشستگان ایران

4-تشکل مستقل دانشجویان پیشرو دانشگاه اصفهان

5-دانشجویان دانشگاه آزاد نجف آباد اصفهان

6-جمعی از دانشجویان و فعالین دانشگاه های هنر تهران

7-گروهی از فعالین کارگری سقز

8-گروهی از فعالین لغو کار کودکان

حمایت کنندگان:

20/مهر/1399

1- جمعی از فعالین دانشگاه علم و صنعت تهران

2- جمعی از فعالین دانشگاه خواجه نصیر تهران

3- جمعی از فعالین و دانشجویان دانشگاه علامه تهران

4- جمعی از فعالین و دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

*رقیه( اشرف) نفری دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر برای تحمل 3 ماه حبس راهی زندان اوین شد

رقیه( اشرف) نفری دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر برای اجرای حکم سه ماهه خود( به اتهام تبلیغ علیه نظام برای نوشتن توییت‌های انتقادی) به زندان اوین رفت.

وی هفتم اردیبهشت ماه سال جاری توسط پلیس امنیت بازداشت شده بود و پس از سپری کردن یک هفته بازداشت موقت در زندان قرچک با وثیقه پونصد میلیون تومانی به طور موقت آزاد شده بود.

منبع:کانال شوراهای صنفی دانشجویان کشور

*عالیه مطلب‌زاده برای اجرای حکم به زندان اوین رفت

روز یکشنبه بیستم مهر، عالیه مطلب‌زاده فعال حقوق زنان بر اثر احضار های مکرراز سوی نهادهای امنیتی  برای اجرای حکم دو سال حبس به زندان اوین رفت.

وی در سال ۹۶ و در مرحله بدوی به ۳ سال حبس تعزیری محکوم شده بود. بر اساس حکم صادره با اعمال ماده ۱۳۴ مدت ۲ سال از این حبس برای خانم مطلب‌زاده قابل اجرا خواهد‌ بود.

عالیه مطلب زاده در تاریخ ۶ آذرماه سال ۹۵ در پی احضار به اداره اطلاعات بازداشت و در تاریخ ۲۹ آذرماه با تودیع قرار وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی از بازداشتگاه اداره اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شده بود.

*ادامه بی خبری از شبنم آشوری،آرش جوهری،اندیشه صدری الوار قلیوند ،ندا پیرخضرانیان و لقمان پیرخضرانیان

روزشنبه 19 مهر، بعد از مراجعه مجدد خانواده شبنم آشوری،آرش جوهری،اندیشه صدری الوار قلیوند ،ندا پیرخضرانیان و لقمان پیرخضرانیان به دادسرای اوین کماکان پاسخی روشن از جانب مسئولین قضایی داده نشده است. اما گمانه زنی ها حاکی از این امر است که همه‌ی بازداشت‌شدگان در بازداشتگاه اوین به سر می‌برند.

*سوختگی 2 کارگر 13 و18 ساله در حادثه انفجار دیگ قیر کارخانه قیر همایونی

صبح روز یکشنبه 20 مهر،2 کارگر 13 و18 ساله تبعه افغانستان در حادثه انفجار دیگ قیر کارخانه قیر همایونی تولیدکننده ایزوگام واقع در شهرک صنعتی اشتهارد در استان البرز دچار سوختگی و به بیمارستان مدنی کرج منتقل شدند.

*شمار کارگران جان باخته حادثه انفجار دیگ فلز برنج گروه صنعتي پاک برنزبه دو تن رسید

روز شنبه 19 مهر،یک کارگر مصدوم حادثه انفجار دیگ فلز برنج گروه صنعتي پاک برنز دربیمارستان جانش را ازدست داد وتعداد کارگران قربانی این حادثه 2نفر شد. 2 کارگر مصدوم دیگراین واقعه کماکان در بیمارستان بستری هستند.

درهمین رابطه: مرگ ومصدومیت 4 کارگر گروه صنعتي پاک برنز در حادثه انفجار دیگ فلز برنج

ظهر روز شنبه 19 مهردر حادثه انفجار دیگ فلز برنج گروه صنعتي پاک برنز واقع در شهرک صنعتی شمس‌آباد، جنوب استان تهران،یک کارگر جانش را ازدست داد و 3 کارگردیگر مصدوم شدند که حال یکنفرشان وخیم گزارش شده است.

*جان باختن 2 کارگر پروژه راهسازی جاده ایذه - اهواز براثر تصادف

عصر روز شنبه 19 مهر،2 کارگر پروژه راهسازی جاده ایذه – اهوازحین کار براثر برخورد یک خودرو با آنها بر اثر شدت جراحات وارده در دم جان باختند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com