اخباروگزارشات کارگری ٢٣ مهرماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
October 14, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٢٣ مهرماه ١٣٩٩

- اعتصاب کارگران پتروشیمی رازی دراعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل  وپرداخت نشدن مطالبات و وعده های توخالی

- تجمع اعتراضی کارگران بخش کشت مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به عدم پرداخت بموقع مطالبات

- تجمع اعتراضی مربیان پیش‌دبستانی نسبت به اخراج ازکار مقابل فرمانداری باغملک

- خالی بندی تحت عنوان«پرداخت مطالبات معوقه صدها کارگر بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز خالی بندی درآمد»

- بیانیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران) درباره اجرایی شدن حکم ده سال زندان اسماعیل عبدی

*اعتصاب کارگران پتروشیمی رازی دراعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل  وپرداخت نشدن مطالبات و وعده های توخالی

ظهر روز چهارشنبه 23 مهر، کارگران پتروشیمی رازی واقع در سایت پنج منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر دراعتراض به عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل  وپرداخت نشدن مطالبات و وعده های توخالی مسئولان دست از کار کشیدند و با تجمع مقابل ساختمان اداری این شرکت مانع  از ورود و خروج کارگران این مجتمع شدند.

بنا به گزارش یک منبع خبری محلی،در پی این اعتراض و اعتصاب کارگران بخش های مختلف این مجتمع، نماینده دادستان در این شرکت حضور پیدا کرد.

کارگران پتروشیمی رازی به این منبع خبری گفتند:در ادامه اعتراضات خود از احمدی دشتی مدیرعامل پتروشیمی رازی به صورت حقوقی شکایت کرده اند.

قابل یادآوری است که شرکت پتروشیمی رازی در جریان اجرای اصل خصوصی در بهمن سال 1386 به کنسرسیومی متشکل از شرکت سهامی گوبرفابریقالاری ترک آمونیم (گوبره‌تاش) ، شرکت انرژی گاز آسیا و شرکت شقایق سازه رنگین واگذار شد.

مالکیت‌ این پتروشیمی که تولیدات آن اغلب تولیدات آن کودهای ازته، فسفاته و مواد شیمیایی می‌باشد در سال 1349 تاسیس شده و از نیمه دهه 1380شمسی در مالکیت شرکت اهل کشور ترکیه می‌باشد.

*تجمع اعتراضی کارگران بخش کشت مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به عدم پرداخت بموقع مطالبات

روز چهارشنبه 23 مهر، کارگران بخش کشت مجتمع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت بموقع مطالبات دست به تجمع درمحوطه مزارع این مجتمع زدند.

یکی از کارگران حاضر دراین تجمع اعتراضی به خبرنگار رسانه ای گفت:مطالبات ما به 15 روز نیمه دوم شهریور و 15 روز نیمه اول مهر سال جاری بازمی‌گردد که بابت آن طلبکاریم.

این تجمع با حضور یکی از مدیران داخلی این بخش و وعده صدورفیش حقوقی روز پنج شنبه وپرداخت یک ماه حقوق روزبعدش، به پایان رسید.

*تجمع اعتراضی مربیان پیش‌دبستانی نسبت به اخراج ازکار مقابل فرمانداری باغملک

روز چهارشنبه 23 مهر،ده ها نفر از مربیان پیش دبستانی باغملک برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به اخراج ازکار دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان در استان خوزستان زدند.

به گزارش یک منبع خبری محلی،مربیان که تا بیش از 6 سال سابقه کار داشته‌اند می‌گویند طی این مدت با وعده‌ تبدیل وضعیت به حق التدریسی با هزینه خود بیمه را پرداخت کرده‌‌اند و هر روز به روستاهای دور افتاده رفته‌اند و حالا حکم اخراج گروهی آنها صادر شده است.

*خالی بندی تحت عنوان«پرداخت مطالبات معوقه صدها کارگر بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز خالی بندی درآمد»

پس از گذشت 3 ماه از وعده پرداخت مطالبات معوقه کارگران بازنشسته صنایع مخابرات راه دور شیراز، مطالبات سنواتی و حقوقی این  1300 نفر کماکان پرداخت نشده است.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ 23 مهر،22 خرداد 99 در جریان سفر رئیسی به استان فارس وعده داده شد،ظرف مدت حداکثر یکماه مطالبات 14 سال گذشته، 1300 کارگر بازنشسته صنایع مخابرات راه دورشیراز پرداخت شود.

بنا بهمین گزارش، از یک ماه فرصتی که برای اجرای این مصوبه گذاشته شده بود، الان سه ماه گذشته و علی‌رغم پیگیری‌های کارگران، هنوز هیچ پولی به حسابشان واریز نشده است.

*بیانیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران) درباره اجرایی شدن حکم ده سال زندان اسماعیل عبدی

در ابتدای سال ۹۹ زمانی که دستورالعمل قوه قضاییه مبنی بر مرخصی و آزادی تعدادی از زندانیان سیاسی - عقیدتی و بی‌خطر ابلاغ شد، بارقه‌هایی از امید برای آزادی فعالان صنفی و سیاسی به ویژه معلمان دربند،‌ شکل گرفت.

اسماعیل عبدی که برای فعالیت‌های صنفی، به ۶ سال زندان محکوم شده بود، در اردیبهشت گذشته پس از گذراندن بیش از ۵ سال از دوره‌ محکومیت به مرخصی آمد. با این وعده که مرخصی منجر به آزادی است. اما به دلایلی نامشخص، پس از مدت کوتاهی به زندان احضار و در بازگشت به زندان، به یکباره با اجرایی شدن حکم تعلیقی ده سال زندان مواجه شد.

ابلاغیه اجرایی شدن حکم تعلیقی در شرایطی به دست وکیل آقای عبدی رسید که خانواده اسماعیل، فعالان صنفی و کنشگران مدنی روزشمار آزادی او را آغاز کرده بودند. اما متاسفانه پدیده ای که جز کینه و خصومت بر آن نامی نمی‌توان نهاد، همان اندک امید بازگشت به حداقلی از عدالت را که در دل عده‌ای باقیمانده بود؛ به ناامیدی تبدیل کرد و نخواست لبخند شادی را بر چهره همسر و  فرزندان عبدی ببیند.

ما بارها شاهد عدم پای‌بندی به قوانین رسمیِ جاری از سوی دستگاه قضایی بوده‌ایم؛ اما این‌ بار اجرایی کردن حکم تعلیقی که اصل آن نیز از نظر حقوقی، پذیرفتنی نیست، پوزخندی تلخ بود بر عدالتی که دستگاه قضایی خود را متولی آن می‌داند!

فعالان صنفی و مدنی که  از نوع و ابعاد فعالیت اعضای کانون‌های صنفی  از جمله اسماعیل عبدی، آگاه هستند؛ در حالی شاهد تلاش برای اجرایی شدن حکم ده سال زندان عبدی هستند؛ که خبرهایی منتشر شد مبنی بر  تخفیف‌های عمده، مرخصی‌های طولانی و پایان یافتن محکومیت‌ به اصطلاح زندانیانی  که سال‌ها در رأس حساس‌ترین پست‌های سیاسی و قضایی قرار داشته‌اند؛ افرادی که با سوء استفاده از موقعیت خود سنگین‌ترین جرائم مالی و... را مرتکب شده‌ و مشروعیت قانونیِ نظامِ مقبولِ ادعایی‌شان را به باد داده‌اند، به راحتی بیرون می‌آیند! امامعلمانی همچون اسماعیل عبدی که جزو شریف‌ترین و کم برخوردارترین اقشار جامعه‌اند، نه تنها از حقوق اولیه خود محروم می‌شوند که به صرف مطالبه حقوق قانونی خود و همکارانشان باید مظلومانه - و صدالبته سرافراز- سال‌ها زندان را تحمل کنند.

بی تردید کینه‌توزانِ بی‌قانون به دلیل ممانعت از آزادی دبیر سابق کانون صنفی معلمان و ستم و رنجی که بر خانواده اسماعیل عبدی و جامعه فعالان صنفی روا داشته‌اند، باید روزی پاسخگوی رفتار غیرقانونیِ خود باشند.

چرا که:

" چون داد عادلان به جهان‌در، بقا نکرد

بیداد ظالمان شما نیز بگذرد. "

کانون صنفی معلمان ایران(تهران) پذیرفته نشدن تقاضای اعاده دادرسی اسماعیل عبدی و تلاش برای اجرایی شدن حکم ده سال زندان عضو ارشد خود را غیرقانونی، برخلاف ابتدایی‌ترین حقوقِ مصرح در قوانین جاری کشور و حقوق بشر  می‌داند و آن را به شدت محکوم می‌کند.

همچنین کانون صنفی معلمان ایران (تهران) بر این باور است که چنین احکامی در راستای خاموش نمودن هرگونه ندای حق‌طلبانه در جامعه است و هدفی جز ضربه زدن به جامعه مدنی و آزاد اندیشی ندارد.

کانون صنفی معلمان ایران(تهران) خواستار لغو حکم ده سال زندان اسماعیل عبدی و آزادی هر چه سریع‌تر او، محمدحبیبی و دیگر زندانیان دربندِ همانند آنهاست.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com