اخباروگزارشات کارگری ٢١ مهر ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
October 12, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٢١ مهر ماه ١٣٩٩

- ادامه اعتراضات کارگران راه آهن نسبت به عدم پرداخت حقوق،حق بیمه ومطالبات دیگر وشورای اسلامی کار:

+تهدید کارگران راه آهن سلماس به بستن خط در صورت عدم پرداخت مطالبات

+پرداخت حق بیمه کارگران راه آهن لرستان بدنبال اعتصاب وتجمع

- تجمع معلمان حق التدریسی اخراجی زنجان در اداره کل آموزش و پرورش استان برای پایان دادن به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

- دست به گریبان شدن 150 هزار کارگربا مشکل بلاتکلیفی شغلی و معیشتی بدنبال تعطیلی ونیمه تعطیلی 400 واحد تولیدکننده قطعات خودرو

- اهالی روستای بَنان زرند با تجمع وبستن جاده به خواستشان رسیدند

- جان باختن کارگر صنعت نفت براثر سقوط از ارتفاع

- جان باختن 4 نفر از کارکنان میراث فرهنگی و گردشگری حین ماموریت در حادثه تصادف در محور نیکشهر به ایرانشهر

*ادامه اعتراضات کارگران راه آهن نسبت به عدم پرداخت حقوق،حق بیمه ومطالبات دیگر وشورای اسلامی کار:

+تهدید کارگران راه آهن سلماس به بستن خط در صورت عدم پرداخت مطالبات

روز دوشنبه 21 مهر،کارگران راه آهن سلماس در ناحیه آذربایجان(شرکت گسترش آهن راه«گار»)با انتشار فراخوانی اعلام کردند درصورت عدم پرداخت مطاالباتشان خط را خواهند بست.

ما از شرکت گسترش آهن راه ( گار ) بیزاریم این شرکت همه کارگران را دیوانه کرده باید چه بکنیم ؟

همه میخوان از کارگران آذربایجان بچاپن مگه میشه ؟

اینجا کسی تو فکر کارگر نیست شورای کارگری اینجا هم برامون خالی بندی می کنه میگه صبر کنید با صبر کردن که شکم بچه هامون سیر نمیشه .

اگر گار  نمی تونه مشکلات کارگران را بفهممه بره یک شرکت دیگه بیاد .

اگر اینجوری به ما پاسخ بدن حتما می آییم خط را می بنیدیم.

+پرداخت حق بیمه کارگران راه آهن لرستان بدنبال اعتصاب وتجمع

بدنبال اعتصاب روز یکشنبه 20 مهر، کارگران راه آهن ناحیه لرستان وتجمعشان مقابل اداره کل  راه آهن لرستان برای اعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق وحق بیمه، شرکت تراورس حق بیمه را پرداخت کرد.

*تجمع معلمان حق التدریسی اخراجی زنجان در اداره کل آموزش و پرورش استان برای پایان دادن به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

روز یکشنبه 20 مهر، معلمان حق التدریسی اخراجی زنجان با تجمع در اداره کل آموزش و پرورش استان خواهان پایان دادن به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتیشان شدند.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ 21 مهر، با این‌که برخی از مناطق استان زنجان با کمبود معلم مواجه است و با گذشت بیش از یک ماه از بازگشایی مدارس ،موزش و پرورش هنوز نتوانسته معلمان را جذب و به کارگیری نماید و در اقدامی عجیب تعداد 28 نفر از معلمان حق‌التدریسی را که نیاز مبرم به وجودشان در سیستم آموزشی احساس می‌شود را بدون قبول هیچ‌گونه دلیل قانع کننده‌ای کنار گذاشته است.

این در حالی است که برخی از مدارس استان، همچون مدرسه انجم شعاع ناشنوایان زنجان در دو مقطع تحصیلی پایه سوم و چهارم را بدون معلم و بدون دادن پاسخ قانع کننده به اولیا به حال خود رها کرده است، از سویی دیگر در سایر مدارسی که نیاز به وجود معلم دارد را با به‌کارگیری معلمان باز نشسته سامان‌دهی نادرست کرده است.

در این راستا در پی عدم جذب معلمان حق‌التدریسی در آموزش و پرورش استان که به دلایلی همچون عدم کسب نمره کافی در آزمون نهضت سواد آموزی و عدم حضور در آزمون اخراج شده‌اند، برای اعتراض به موضوع اخراج و عدم به‌کارگیری مجددشان در سیستم آموزشی روز گذشته در محل اداره کل آموزش و پرورش استان تجمع کردند و خواسته به حقشان را از مسئولان امر در این اداره همچون مدیر کل آموزش و پرورش، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی مطالبه کردند. اما انگار این مسئولان نیز هیچ حرفی جز به کرسی نشاندن تصمیمات و گفته‌های خود نداشتند. چراکه در پاسخ به اعتراض معلمان جواب‌هایی داشتند که نه تنها سبب حل مسئله نمی‌شد بلکه گاها گفته‌های خود را نیز نقض می‌کرند.

یکی از معلمان در همین تجمع اعتراضی به بیت‌الله احمدی نژاد معاون پژوهش و برنامه‌ریزی گفت: طبق اطلاعات موجود در سطح استان، در تمام مناطق 14 گانه کمبود معلم وجود دارد به طوری که شش نفر در ناحیه یک، پنج نفر در ناحیه دو، دو نفر در بخش زنجانرود، دو نفر در ابهر، سه نفر در خرمدره و بقیه شهرستان‌ها نیز دو یا سه نفر کمبود معلم دارند. چرا باید با وجود این تعداد کمبود نیرو، آموزش و پرورش استان 28 نفر از معلمان را که در آزمون موفق به کسب نمره لازم نشده‌اند را اخراج نموده و راضی به جذب مجدد آن‌ها نیست؟ چرا زمانی که هر 32 استان کشور اقدام به جذب تمام معلمان حق‌التدرسی کرده است اما استان زنجان از این امر پیروری نمی‌کند؟ ما معتقدیم که شخص شما مانع از استخدام ما در آموزش و پرورش هستید.

یکی از معلمان  حاضر درتجمع گفت: در روز آزمون با وجود داشتن بیماری کرونا در تمام اعضای خانواده، همسر و فرزند و خودم، اما برای حفظ شغلم و کسب درآمد در شرایط اقتصادی حاضر، با وجود آگاهی از شرایط بیماری و عدم حضور در جلسه، اما برای حفظ موقعیتم در جلسه حضور یافتم در این آزمون شرکت کردم، اما به دلیل حال نامطلوبم نتوانستم به تمام سوالات پاسخ بدهم و نمره 30 را کسب کردم که در نهایت از میزان نمره قبولی چند نمره کسری آوردم. همین امر در نهایت سبب شد تا افراد با نمره 35 موفق به جذب در آموزش و پرورش شوند اما بنده با شرایط موجود و عدم کسب نمره قبولی از حضور در آموزش و پرورش منع شده‌ام.

*دست به گریبان شدن 150 هزار کارگربا مشکل بلاتکلیفی شغلی و معیشتی بدنبال تعطیلی ونیمه تعطیلی 400 واحد تولیدکننده قطعات خودرو

در پی تعطیلی ونیمه تعطیلی 400 واحد تولیدکننده قطعات خودرو150 هزار کارگربا مشکل بلاتکلیفی شغلی و معیشتی دست به گریبان شدند.

روز یکشنبه 20 مهر،دبیر انجمن قطعه‌سازان خودرو گفت: از 1200 واحد قطعه‌ساز شناسنامه‌دار کشور، حدود 400 واحد قطعه‌ساز در حالت نیمه تعطیل یا تعطیل به سر می‌برند.

وی ادامه داد:تعداد کل قطعه‌سازان در کشور حدود 2هزار واحد است که 800 واحد آنها شامل زیرپله‌ای‌ها و واحدهای بدون شناسنامه کوچک می‌شود.

وی افزود: از تعداد کل 1200 واحد قطعه‌ساز دارای شناسنامه تقریباً 700 واحد با خودروسازان ارتباط مستقیم دارند و متأسفانه حدود 400 واحد قطعه ساز در حالت نیمه تعطیل یا تعطیل به سر می‌برند، رویهم رفته در حال حاضر از نصف توان قطعه‌سازی در کشور استفاده می‌شود.

وی همچنین با اشاره به حضور 550 هزار نفر کارگر در واحدهای قطعه‌سازی،افزود: بیش از 150 هزار نفر از این تعداد در حالت تعلیق به سر می‌برند.

*اهالی روستای بَنان زرند با تجمع وبستن جاده به خواستشان رسیدند

فرماندار زرند گفت: تجمع کنندگان تأمین آب را خواستار بودند که در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و آب برای آنها تأمین شده است.

 

 

 

 

 

به گزارش یک منبع خبری محلی،تعدادی از اهالی روستای بنان از توابع دهستان دشتخاک زرند به دلیل اعتراض به کم آبی و انتقال آب قنوات این روستا بدلیل فعالیت معدن زغال سنگ خمرود و نیز عدم رسیدگی مسئولین اقدام به تجمع و راهبندان در مسیر اصلی جاده منتهی به معدن خمرود کرده و از تردد هرگونه فرد و یا خودرو جلوگیری به عمل آوردند.

در همین رابطه فرماندارزرندگفت: تجمع کنندگان تأمین آب را خواستار بودند که در حال حاضر مشکلی وجود ندارد و آب برای آنها تأمین شده است.تجمع کنندگان برای کشاوری آب می خواستند که این مسئله را تأمین و در اختیار آنان قرار داده ایم.

درهمین رابطه:دومین روزتجمع اعتراضی اهالی روستای بَنان زرند نسبت به خشک شدن قنات بدلیل به فعالیت معدن زغال سنگ خمرود

روز شنبه 19 مهر برای دومین روز متوالی، اهالی روستای بَنان زرند دراستان کرمان برای اعتراض به خشک شدن قنات این روستا بدلیل به فعالیت معدن زغال سنگ خمرود دست به تجمع  مقابل این معدن زدند.

روستای بنان یک روستا از توابع دهستان دشت خاک زرند می‌باشد که طبق اعلام یکی از اهالی، این روستا دارای 40 تا 45 خانه است که حدود 20 خانوار به صورت دائم در آن زندگی می‌کنند و بقیه اهالی به دلیل مشکلات قطعی زیاد برق و نبود گاز در دشت خاک و زرند ساکن هستند.

*جان باختن کارگر صنعت نفت براثر سقوط از ارتفاع

ظهر روز دوشنبه 21 مهر،یک کارگر پیمانی اداره نگهداری و تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز مارون بنام مسعود ظهیری براثر سقوط از ارتفاع جانش را ازدست داد.

*جان باختن 4 نفر از کارکنان میراث فرهنگی و گردشگری حین ماموریت در حادثه تصادف در محور نیکشهر به ایرانشهر

بامداد روز دوشنبه 21 مهر،4 نفر از کارکنان میراث فرهنگی و گردشگری حین ماموریت کاربراثر واژگونی خودروی حاملشان در کیلومتر 23 محور نیکشهر به ایرانشهر دراستان سیستان و بلوچستان در دم جان باختند.

براساس گزارش رسانه ای شده،دو تن از کارشناسان معاونت میراث‌فرهنگی که روز گذشته برای مأموریت کاری به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده بودند، به‌همراه مدیر روابط‌عمومی اداره‌کل استان و یکی از کارکنان ترابری و راننده خودرودراین حادثه جانشان را ازدست دادند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com