اخباروگزارشات کارگری ١٨ مهرماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
October 09, 2020

اخباروگزارشات کارگری ١٨ مهرماه ١٣٩٩
- به مناسبت 10 اکتبر روزجهانی علیه حکم اعدام:مجازات اعدام نقض حقوق اساسی و حقوق بین‌المللی است
- اعتراض کارگران کشت وصنعت مغان نسبت به تخلیه انبار توسط مالک فعلی پس از ابطال واگذاری
- اعتراض تجمع کنندگان مقابل بیمارستان جم نسبت به صدا وسیما بدلیل ممنوع التصویری زنده یاد محمد رضا شجریان ویورش وحشیانه نیروهای امنیتی و انتظامی به آنها
- گزارش تصویری از تجمع در تهران وتوس برای وداع با خواننده مرغ سحر:
+جمعه - 18 مهر،تهران - بهشت زهرا - صف آرایی نیروهای سرکوب مقابل حضار
+جمعه - 18 مهر، توس
- شورای هماهنگی تشکلهای فرهنگیان  ایران :تسلیت به ایران ، تسلیت به هنر
- پیام کانون صنفی معلمان ایران (تهران)به مناسبت درگذشت مرغ سحرخوان مردم  ایران
- کانون نویسندگان ایران:محمدرضا شجریان، هنرمند مردمی و استاد آواز ایران درگذشت
- در شرکت صدر تأمین زیرمجموعه شستا برسر اموال کارگران چه می آورند؟
- موج بازداشت ها و  صدور احکام زندان برای فعالین کارگری و اجتماعی  نشانه ترس رژیم  است
- خودکشی یک جوان بیکار درشهرستان شوش
- آتش‌ در اردوی اتیسم/یک اتیستیک جان باخت و دیگری سوخت
* به مناسبت 10 اکتبر روزجهانی علیه حکم اعدام:مجازات اعدام نقض حقوق اساسی و حقوق بین‌المللی است
ایران:مجازات اعدام نقض حقوق اساسی و حقوق بین‌المللی است
پاریس، ۸ اکتبر ۲۰۲۰ (۱۷ مهر ۱۳۹۹) ـ گزارش تازه‌ی ۶۰ صفحه‌ای که فدراسیون بین‌المللی جامعه‌‌های حقوق بشر (FIDH) و سازمان عضو آن «جامعه‌ی دفاع از حقوق بشر در ایران»  (LDDHI)  امروز منتشر کردند، نشان می‌دهد که به‌کارگیری مجازات اعدام در ایران شمار زیادی از حقوق اساسی را نقض می‌کند و با موازین بین‌المللی ناسازگار است.
این گزارش با عنوان «هیچ کس از آن در امان نیست ـ به‌کارگیری گسترده‌ی مجازات اعدام در ایران»، روند‌های اساسی و موارد مربوط به اجرای مجازات اعدام در جمهوری اسلامی را مستند کرده است.
این گزارش در آستانه‌ی هجدهمین روز جهانی مبارزه با مجازات اعدام در روز ۱۰ اکتبر (۱۹ مهر) منتشر می‌شود. امسال موضوع روز جهانی توجه به امکان دسترسی به وکیل مدافع برای متهمانِ جرائم مستوجبِ اعدام است.
دبیرکل فدراسیون، عادل الرحمن خان، گفت:
«استفاده‌ی مهار نشده از مجازات اعدام در ایران لکه‌ای پاک نشدنی بر کارنامه‌ی حقوق بشری این کشور است. دولت باید با رعایت معاهده‌‌های بین‌المللی که ایران عضو آن‌هاست، به طور مشخص در جهت الغای این رویه‌ی کهنه و خشن پیش برود.»
ایران سال‌‌هاست که در لیست مجریان اعدام در جهان پیوسته در رتبه‌ی دوم پس از چین قرار داشته است. در سال ۲۰۱۹، دست کم ۲۵۱ تن و در ۹ ماه نخست سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۹۰ تن در ایران اعدام شدند.
سازوکار‌های مختلف بین‌المللی حقوق بشری به طور منظم جنبه‌‌های پرشماری از اجرای مجازات اعدام را به‌خاطر ناسازگاری فاحش آن‌ها با مفاد اساسی حقوق بین‌المللی مورد انتقاد قرار داده‌اند.
اکثریت بسیار بزرگی از جرائم مستوجبِ اعدام در ایران برخلاف موازین مربوط به «مهم‌ترین جنایت‌‌ها» هستند و در نتیجه در مغایرت با تعهد‌های این کشور بر پایه‌ی میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی (ICCPR) قرار دارند. موارد زیر از جمله جرائم مستوجبِ اعدام در مغایرت با تعریف «مهم‌ترین جنایت‌‌ها» هستند اما تمام آن‌ها به شمار نمی‌روند: جرائم جنسی؛ جرائم مرتبط با دین؛ جرائم سیاسی؛ نوشیدن نوشابه‌‌های الکلی؛ جرائم مربوط به مواد مخدر؛ جرایم اقتصادی؛ و جرائم مربوط به فضای مجازی.
*اعتراض کارگران کشت وصنعت مغان نسبت به تخلیه انبار توسط مالک فعلی پس از ابطال واگذاری
کارگران کشت وصنعت مغان ضمن ممانعت از تخلیه انبار توسط مالک فعلی پس از ابطال واگذاری،اعتراضشان را روز جمعه 18 مهر رسانه ای کردند.
 
یکی از کارگران شرکت کشت و صنعت مغان به خبرنگار یک رسانه محلی گفت: به دلیل اینکه هنوز ابطال واگذاری تثبیت نشده و انتقال شرکت در حال انجام است، سرمایه گذار و مدیران فعلی شرکت از فرصت استفاده کرده و در حال تخلیه انبار‌ها هستند.
وی خاطرنشان کرد: از سوی دادستانی برای ممنوعیت تخلیه انبار‌ها نامه زده شده و پاسگاه شهرک نیز در محل حضور یافته، اما روند انتقال محصولات از انبارها ادامه دارد.
بنابه گزارش همین منبع،تاراج گران کشت وصنعت مغان دو روز است که شبانه روز با همکاری افراد معلوم الحال تمام ذخایر محصولات کشاورزی در این مجموعه زرخیز کشت وصنعت مغان در حال غارت و تخلیه است وتعدادی از کارگران کشت و صنعت مغان در داخل این مجموعه با عوامل غارت انبارهای کشت وصنعت مغان درگیر هستند.
هنوز هیچ واکنشی از سوی مسئولان امر برای جلوگیری از این غارت بزرگ و آشکار توسط افراد معلوم الحال صورت نگرفته است و به نظر می رسد مسئولان امر یا در خواب عمیق فرو رفته اند و یا خود را به بیخیالی مطلق زده اند تا آخرین بسته از شکر و لبینات موجود در انبارهای کشت و صنعت مغان را بطور کامل غارت و تخلیه کنند.
اگر همین امروز جلوی این غارت صریح وآشکار را نگیرند از انبار 8000 تنی شکر و لبنیات و حتی سایر تجهیزات و اقلام چیزی باقی نخواهد ماند یعنی اقدام مسئولان نوش دارو بعد از مرگ سهراب خواهد بود.
*اعتراض تجمع کنندگان مقابل بیمارستان جم نسبت به صدا وسیما بدلیل ممنوع التصویری زنده یاد محمد رضا شجریان ویورش وحشیانه نیروهای امنیتی و انتظامی به آنها
پنج شنبه شب(17 مهر)، صدها نفر ازتجمع کنندگان مقابل بیمارستان جم برای اعتراض به ممنوع التصویری زنده یاد محمد رضا شجریان شعار« ننگ ما صدا و سیمای ما»سردادند.
فیلم های منتشره درشبکه های اجتماعی حاکی از یورش وحشیانه نیروهای امنیتی و انتظامی به تجمع کنندگان وضرب وشتمشان با باتوم می باشد.
روز جمعه 18 مهر،تعدادی از هنرمندان به این اقدام ضد انسانی نیروهای امنیتی و انتظامی انتقاد واعتراض کردند.
 
* گزارش تصویری از تجمع در تهران وتوس برای وداع با خواننده مرغ سحر:
+جمعه - 18 مهر،تهران - بهشت زهرا - صف آرایی نیروهای سرکوب مقابل حضار:
 

 
+جمعه - 18 مهر، توس:
 
 
*شورای هماهنگی تشکلهای فرهنگیان  ایران :تسلیت به ایران ، تسلیت به هنر
استاد محمد رضا شجریان، پژواک فریاد تمدن به خون خفته ی ملتی است که از پس هزاران سال بیداد ، از خاکستر برباد رفته ی فرهنگ آنان ، در حنجره ای دردمند،اما نجیب برخاست. درهیات هنرمندی شریف  آهنگ بیداری را بر جانهای سردو خاموش نواخت .
محمدرضا شجریان از خاک اسطوره های باستانی ملتی رویید ، که بیش از 6000 سال تمدن مکتوب را در قلب خویش به یادگار دارد.
اونه تنها نغمه خوان ترانه ها، سرودها و قصه هایی بود، که بیت به بیت آنها همچون ستارگانی در آسمان شرف و بزرگی و انسانیت می درخشید ، بلکه  همچون باغبانی درختان تنومند فرهنگ ، هنر ، تمدن ، ادبیات ، تاریخ و اندیشه ی این سرزمین را با اشک دیدگان و خون دل خویش آبیاری کرد.
گرچه در این راه دست و دلش از نیش خارها و علف های هرز این بوستان باستانی همواره خُلید ، اما او بیدی نبود که از هر بادی بلرزد ، چون ستونی استوار سقفی ساخت که پناهگاه فرهنگ و تمدن و ادبیات و هنر این سرزمین باشد ، و همچون فردوسی بزرگ در گوش هوش تاریخ جهان سرود :
بـنــاهــای  آبــاد  گـــــردد  خــــراب
از بـــاران  و  از تــــابـــش  آفـــتــــاب
پی افـکنـدم  از  نظـم کـاخـی بـلـنـد
کـه از بـاد  و  بـاران  نــیــابـد  گــزنـد
نمـیرم  از  این پس  که من  زنده ام
کـه  تـخــم  سـخـن  را  پـراکـنـده ام.
او آموزگاری بزرگ در هنر، اخلاق ، فروتنی و بخشندگی  بود. صدای او فریاد ستمدیدگانی بود که از نامردمیها به ستوه آمده و شعله وار، دشت سینۀ خود را لاله زارِ این مرزو بوم می شمردند.
شجریان، فرزند ایران زمین بود، فرزندی که صدایش، مهربانی و عشق و امید و توانمندی  را دربرگ برگ جانها زنده کرد.
تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران، از دست دادنِ این فرزند فرهیخته را به خانواده محترم استاد شجریان ، اهالی هنر ، موسیقی و مردم عزیز ایران وهنردوستان جهان تسلیت گفته وهمواره پاسبان نام و راهش در قلب خویش خواهند بود.
هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق
ثبت است، بر جریده ی عالم دوام ما.
شورای هماهنگی تشکلهای فرهنگیان  ایران
18 مهرماه 1399
*پیام کانون صنفی معلمان ایران (تهران)به مناسبت درگذشت مرغ سحرخوان مردم  ایران
«من
محمدرضا شجریان،
فرزند ایران،
... موسیقی را از نگاهی دنبال کردم که
اندیشیدن به انسان بدهد.
نگاهی که انسان لحظه ای از خودش بیرون بیاید و فکر کند؛ چرا که انسان در فکر کردن ساخته می شود و در اندیشیدن راه کمال را طی می کند.»
بنابراین نگاه بود که محمدرضا شجریان،
صدای خس وخاشاک شد.
صدای مردم سرزمینش که هیچ رسانه ای نداشتند.
شجریان در زندگی پرثمرش به عنوان یک هنرمند، با ابتذال موسیقی به مخالفت برخاست و خود پیشرو هنر اصیل بود. هرگز هنرش را در خدمت قدرت قرار نداد و همواره در شورانگیزترین، سخت ترین و تلخ ترین روزهای تاریخ پنجاه ساله اخیر ایران در کنار مردم بود و با ناب ترین نواها از گنجینه ادب پارسی؛ سعدی و حافظ و فردوسی و ... روح امید و تسلیم ناپذیری را در جامعه جاری ساخت.
بی گمان در حافظه تاریخی این ملت شجریان جاودانه است. همانند درویش خان، عارف قزوینی، قمر الملوک وزیری، محمدتقی بهار، میرزاده عشقی و ... همه آنها که صدای ما بودند؛ صدای مردم.
یادش جاودان خواهد بود.
کانون صنفی معلمان ایران (تهران)
۱۷ مهر ۱۳۹۹
*کانون نویسندگان ایران:محمدرضا شجریان، هنرمند مردمی و استاد آواز ایران درگذشت
شجریان در بیش از نیم قرن فعالیت هنری خود ده‌ها اثر ماندگار به گنجینه‌ی هنر موسیقی ایرانی افزود. او با انتخاب‌های دقیق و سنجیده‌ی خود از شعر کلاسیک و شعر نو فارسی، از حافظ و خیام گرفته تا نیما و اخوان و اجرای هنرمندانه‌ی آن‌ها بر غنای فرهنگ و هنر معاصر ما افزود. شجریان بی‌تردید یکی از شاخص‌ترین هنرمندان ایران در قرن اخیر است. او افزون بر ارائه‌ی آثاری اصیل و به یاد ماندنی، در دو دهه‌ی اخیر در جریان اعتراضات مردمی و در برابر سیاست خفقان و سرکوب روزافزون حاکم بر کشور سمت مردم ایستاد و از این رو به خار چشم سرکوبگران تبدیل شد.
درگذشت این هنرمند ارجمند را به خانواده‌ی او و مردم ایران تسلیت می‌گوییم و یادش را گرامی می‌داریم.
*در شرکت صدر تأمین زیرمجموعه شستا برسر اموال کارگران چه می آورند؟
ظاهرا برخی از مدیران صدر تأمین، اقوام خود را بدون داشتن هیچ سابقه کاری، به استخدام درآورده‌ و به آنان حقوق و مزایایی بیش از سایر کارکنان با سابقه اختصاص داده‌اند.
بی‌شک یکی از بزرگ‌ترین هلدینگ های ایران، شرکت سرمایه گذاری تأمین اجتماعی با نام اختصاری شستا است که در زمینه مدیریت سرمایه‌گذاری، تجارت و بازرگانی، مدیریت دارایی و مبادلات سهام شرکت‌ها، فعالیت می‌کند.
این هلدینگ بزرگ که دارای 187 شرکت زیرمجموعه (مدیریتی) و 9 شرکت هلدینگ فرعی است، از جمله مراکز اقتصادی ایران است که به دلیل، دارایی بالا و شفافیت پایین در شرکت های تابع خود، گاها در معرض تخلف می باشند و این قضیه آن‌جایی با تأسف و افسوس همراه است که در برخی موارد گوش شنوایی برای شنیدن این گزارشات و مهار این تخلفات از سوی مسؤولان امر وجود ندارد.
اطلاعات جدید به دست آمده این‌بار مربوط به به شرکت «صدر تأمین» از شرکت‌های زیرمجموعه شستا است که تحت مدیریت آقای «غ.س» قرار دارد.
برخی مدیر عاملان و اعضای هیأت مدیره صدر تأمین و شرکت‌های تابعه آن نظیر آقای «س.ع» و یا مدیرعامل و نائب رییس شرکت پشم شیشه ایران آقای «ف.ر» بالای ۶۵ سال سن دارند.
این در حالی است که به گفته رییس پیشین دیوان محاسبات کشور، شستا مشمول قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان بوده و از این قاعده مستثنی نیست؛ اما ظاهرا شستا و شرکت‌های تابعه توجهی به این موضوع ندارند.
بر اساس اسناد به دست آمده «غ.س» مدیرعامل شرکت صدر تأمین، علاوه بر تکیه بر کرسی ریاست این شرکت، به طور همزمان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران حضور داشته و به عنوان عضو هیأت علمی مشغول به فعالیت است.
این ماجرا آن‌جایی جالب‌تر می‌شود که مدیرعامل شرکت «کاشی سازی سعدی» که یکی از شرکت‌های زیر مجموعه صدر تأمین است، در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی تهران نیز همکار مدیرعامل صدر تأمین است!
«غ.س» مدیرعامل صدر تأمین همچنین با مدیرعامل شرکت «کاشی سازی سعدی»، کتابی را با موضوع اصول حاکم بر شرکت‌های تجاری گردآوری کرده و به یمن خرج کردن از حساب شرکت پشم شیشه ایران بین کارمندان توزیع شده است.
اما این همه داستان نیست و ظاهرا برخی از این مدیران صدرتأمین و شرکت‌های تابعه، اقوام خود را بدون داشتن هیچ سابقه کاری، به استخدام این هلدینگ درآورده‌ و به آنان حقوق و مزایایی بیش از سایر کارکنان با سابقه و مدارک تحصیلی بالاتر اختصاص داده‌اند که این موضوع خلاف بخش‌نامه رسمی شستا بوده و بارها مورد اعتراض شفاهی و کتبی کارکنان قرار گرفته است.
یکی از این افراد برادرزاده مدیرعامل شرکت صدرتأمین است که تنها با استناد به چند ماه سابقه کار وی در شرکت پشم شیشه ایران، در اردیبهشت امسال طی حکمی جانشین مدیر کارخانه اشتهارد از شرکت‌های تابعه صدرتأمین می‌شود که البته این انتصاب خانوادگی، دوام چندانی هم نمی‌آورد و تنها دو ماه پس از جانشین شدن، کارخانه ایزوگام اشتهارد دچار آتش سوزی شده که در بررسی‌ها این‌طور گزارش می‌شود که سهل‌انگاری و سستی «ج.س» برادرزاده مدیرعامل صدر تأمین، که مسؤول ایمنی و بهداشت کارخانه بوده، عامل این حادثه است.
«ج.س» اولین یا تنها نتیجه استخدام فامیلی افراد در صدرتأمین و زیرمجموعه‌های آن نیست و افراد دیگری نیز هستند که صرفا بر اساس رگ قوم و خویشی با مدیران به استخدام این شرکت‌ها درآمده‌اند که نیاز به بررسی های بیشتری وجود دارد که آیا این افراد نیز صلاحیت فنی حضور در این شرکت ها و نگهداری سرمایه های کارگرانی که ماهانه مبالغی را برای تأمین هزینه های بازنشستگی خود به این هلدینگ بزرگ می دهند، دارند یا نه؟
گزارش رسانه ای شده بتاریخ 18 مهر99
*موج بازداشت ها و  صدور احکام زندان برای فعالین کارگری و اجتماعی  نشانه ترس رژیم  است  درادامه سرکوب، بازداشت و صدور احکام سنگین علیه فعالین کارگری، اجتماعی و  مردم معترض،     در   پانزدهم  مهرماه،  پنج  نفر از  فعالان کارگری و اجتماعی؛  شبنم آشوری، الوار قلی وند، ندا پیر خضرانیان، آرش جواهری و اندیشه صدری در تهران در منازل شخصی خود توسط ماموران امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. بازداشت شدگان در عرصه پژوهش های کارگری و مسایل  اجتماعی  فعالیت داشته اند.  شبنم آشوری دانش‌آموخته‌ی دانشگاه تهران، مدیر مسئول و صاحب امتیاز نشریه آگاهنامه است که هر دو ماه منتشر می شود و به مسایل اجتماعی و بویژه به مسایل کارگری می پردازد.  مأموران در حین بازداشت وی با تفتیش منزل، برخی از وسایل شخصی او از جمله گوشی تلفن همراه و لپ تاب او را ضبط کردند و با خود بردند.  اتهامات و دلیل بازداشت او مشخص نیست. به همین گونه  اتهامات و  دلیل بازداشت الوار قلی وند، ندا پیر خضرانیان، آرش جواهری و اندیشه صدری نیز هنوز مشخص نشده است. از الوار قلی وند تا کنون چندین مقاله و یک کتاب منتشر شده است. ماموران در حین بازداشت آقای قلی‌وند  نیز اقدام به تفتیش منزل و ضبط برخی از وسایل شخصی وی و برادرانش ازجمله تلفن همراه و لپ‌تاپ آنها کردند.  شواهد  و سابقه  رژیم جمهوری اسلامی نشان می دهد که تنها علت بازداشت  این پنج نفر فعالیت آنها در عرصه مسایل کارگری و اجتماعی است .
 پیش از این بازداشت ها، در  پنجم  مهر رضا خندان (مهابادی) و بکتاش آبتین، دو عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران، و کیوان باژن، عضو پیشین هیئت دبیران، به دستور مقامات قضایی   مجبور شدند که جهت اجرای حکم، خود رابه زندان  اوین  معرفی  کنند. آنها  به محض معرفی خود همانجا به زندان منتقل شدند. رضا خندان (مهابادی) و بکتاش آبتین هر یک به شش سال زندان محکوم شده‌اند. کیوان باژن  نیز به سه سال و شش ماه زندان محکوم شده است. اتهام‌های آنها «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «تبلیغ علیه نظام» است.
 پیش از آن،  در پنج شنبه دهم مهرماه، آرمان اسماعیلی، فعال  اجتماعی و پژوهشگر حوزه‌ موسیقی، توسط نیروهای امنیتی در منزل پدری خود در لاهیجان، بدون ارائه حکم قضایی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. مأموران پس از بازداشت او اقدام به تفتیش منزلش کردند و برخی از وسایل شخصی از جمله لپ‌تاپ و کتاب‌های موجود در خانه  ضبط کردند و با خود بردند. به گفته خانواده آٰرمان اسماعیلی، او در حال حاضر بیمار است و نیاز مبرم به رسیدگی  تخصصی پزشکی دارد.
هم‌زمان، پیمان فرهنگیان، شاعر و فعال کارگری ساکن بندر کیاشهر گیلان نیز به ۳۸ سال زندان محکوم شده است. او در سی و یکم  خردادماه توسط مأموران امنیتی همراه با ضرب و شتم بازداشت و پس از بازجویی به زندان ازبرم لاهیجان منتقل شد. اتهام‌‌های نسبت داده شده به او «تبلیغ علیه نظام، تحریک مردم به اعمال خشونت‌آمیز، راه‌ اندازی جمعیتی، توهین و اهانت به انبیا، توهین به مقدسات و ائمه و توهین به رهبری» از طریق نوشته‌های خود در فضای مجازی عنوان شده است.
 همچنین  برای اسماعیل عبدی عضو کانون صنفی معلمان تهران  که در حال گذراندن آخرین ماه های 5  سال حبس خود در زندان اوین  است و انتظار می رفت که  بعد از این دوره آزاد شود، رای تعلیقی 10 سال حبس مجدداً ابلاغ شده است.  به گفته  حسین تاج،  وکیل اسماعیل عبدی، او  در سال ۸۹ به ده سال زندان محکوم  شد؛ اما سپس حکم به مدت پنج سال به حالت تعلیق  در آمد .  اما در سال ۹۴  اسماعیل عبدی مجددا بازداشت و در سال ۹۵ محکوم گردید . به این ترتیب اسماعیل عبدی  طبق این حکم باید تا سال 1409  باید در زندان بماند.
رژیم جمهوری اسلامی  در مواجهه با نارضایتی، خشم و نفرت  گسترده کارگران و  مردم  از وضیعت تحمل ناپذیر موجود، همچنان  تنها راه چاره  خود را تشدید سرکوب و بگیر و ببند  فعالان کارگری، اجتماعی، نویسندگان  و دیگر  متعرضان می بیند. وحشت رژیم از گسترش اعتراضات کارگری و شبح خیزش زحمتکشان و تهی دستان  در دی 96 و آبان 98 - که همچنان در فضای اجتماعی ایران در گشت و گذار است-  علت اصلی  تداوم و تشدید  این سرکوب گری هاست.  این اقدامات ضد انسانی، نه نشانه قدرت که بیش از پیش، نشانه ترس  حکومت گران است. نه  مبارزات و اعتراضات کارگری را می توان با دادگاه و زندان خاموش کرد و نه شبح خیزش های  دی و آبان  را می توان گرفت و اعدام کرد.
اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران،  بازداشت، زندانی کردن  و اذیت و آزار فعالین کارگری، اجتماعی  و نویسندگان را شدیدا محکوم  می کند و از تمام نهاد های کارگری و مدافع حقوق انسان در سراسر جهان می خواهد که همگام با اعتراضات برابری طلب و آزادی خواهانه  در ایران،  نسبت به پایمال شدن بدهی ترین حقوق انسانی توسط رژیم اعتراض کنند. 
اتحاد بین المللی در حمایت از کارگران در ایران
 8 اکتبر 2020
*خودکشی یک جوان بیکار درشهرستان شوش
براساس گزارشات منتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ 17 مهر،یک کارگربیکار جوان بنام حیدر احمدی در شهرستان شوش بر اثر فقر و بیکاری و انواع استرس ها و فشارهای زندگی تحمیل شده بر او دست به خودکشی زد و به زندگی خود پایان داد.
 
*آتش‌ در اردوی اتیسم/یک اتیستیک جان باخت و دیگری سوخت
به گزارش کمپین معلولان،روز گذشته هنگامی که تعدادی از افراد اتیستیک در اردوگاه باهنر تهران بودند،ناگهان خوابگاه اردوگاه دچار آتش‌سوزی شد
در این حادثه ناگوار آرین 26 ساله به دلیل خفگی ناشی از دود جان باخت و کامیار 20 ساله نیز دچار سوختگی شد و اکنون در بیمارستان تحت مداوا قرار دارد.
بر اساس این گزارش در این اردوی تفریحی ۱۵ فرد اتستیک به همراه مربیان و مدیر موسسه خیریه صابرین بهشت حضور داشتند که در هنگام حادثه فقط آرین و کامیار در داخل خوابگاه بودند و سایرین در محوطه اردوگاه حضور داشتند.
این اردو از روز پنج‌شنبه شروع و قرار بود تا غروب جمعه ادامه داشته باشد که پس از وقوع آتش‌سوزی اردو لغو شد
تا زمان انتشار این خبر علت حریق هنوز مشخص نشده و به گفته مسئولان در دست بررسی است.در صورت اعلام علت حریق،این پست بروزرسانی خواهد شد
کمپین معلولان این حادثه ناگوار را به خانواده آرین و جامعه اتیسم تسلیت عرض می‌نماید.
akhbarkargari2468@gmail.com


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com