تجمع کارگران قرارداد موقت نفت مقابل مجلس و دو خبر دیگر + اول محاکمه

حزب كمونيست كارگرى ايران
October 22, 2020

اطلاعیه خبری

تجمع کارگران قرارداد موقت نفت مقابل مجلس و دو خبر دیگر

- روز ٢٩ مهر کارگران قرارداد موقت وزارت نفت با خواست تبدیل وضعیت قرار دادها به قرارداد مدت معین، رفع تبعیضها بین نیروها و همسان سازی حقوقی با نیروی رسمی وزارت نفت مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند. این کارگران بارها بر خلع ید از پیمانکاران و لغو قرار دادهای موقت و داشتن قراردادهای مستقیم با نفت تاکید کرده اند. اعتراض این کارگران ادامه دارد. اعتراضات در میان کارگران نفت و مراکز وابسته به آن گسترش می یابد.

 

- روز ۳۰ مهرماه حدود ۳۰۰ تن از کارگران شرکت آبفای اهواز، در اعتراض به اجرائی نشدن ابلاغیه تغییر وضعیت شغلی آنها در مقابل ساختمان این شرکت تجمع اعتراضی برگزار کردند. اعتراض آنان به قرارداد برده وار موقت کاری و تعویق دائم پرداخت دستمزدها و نداشتن امنیت شغلی است.

 

- روز ٢٩ مهر رانندگان تانکر داران بیرجند در اعتراض به پایین بودن کرایه ها و پایین آمدن هر روزه قدرت خرید خود در یک اعتراض هماهنگ در بندر امام، اصفهان و سیمان همدان دست به اعتصاب زدند. رانندگان کامیون نیز در این هفته در رابطه با همین مشکلات در چرمهین اصفهان، پایانه اکبرآباد تهران، پایانه اراک، دست از کار کشیدند. گران شدن لاستیک، قیمت نجومی لوازم یدکی کامیون و تانکر، در آمد اندک و فشار سنگین اقتصادی و ناامنی جاده ها، وجود مافیای حمل و نقل و وضع نابسامان کاری موضوعات مهم اعتراضی آنهاست.  این اعتراضات ادامه دارد.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٣٠ مهر۱۳۹۹، ٢١ اکتبر ۲۰۲۰
--

+++

اول محاکمه

 

اول محاکمه بعد مذاکره

این سانحه نبود. جنایت علیه بشریت بود.

فراموش نمیکنیم.

این گزارشات دروغ است.

به مقام های جمهوری اسلامی اعتماد نداریم.

حسین سلامی باید الان در زندان باشد.

 

اینها فریاد تعدادی از خانواده های جانباخته پرواز ۷۵۲ اوکراین بود که روز ۲۹ مهر در مقابل یکی از دفاتر وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در تهران همزمان با مذاکره هیئت های دولت اوکراین و جمهوری اسلامی دست به تجمع اعتراضی زدند. یکی دیگر از تجمع کنندگان به محسن بهاروند از مقامات وزارت امور خارجه رژیم که جانباختگان را به شیوه اسلامی، شهید خطاب کرد اعتراض کرد و یکی دیگر گفت اگر صداقتی در کار بود سلامی فرمانده سپاه باید الان در زندان میبود. و بدینترتیب خانواده های قربانیان پرواز اوکراین خواست و اعتراض همه مردم به جان آمده را در این تجمع با صدای بلند اعلام کردند.

 

حکومتی که ۴۱ سال است علیه مردم، جنایت میکند و حتی سرنشینان بیگناه یک هواپیما را عامدانه به موشک میبندد قابل مذاکره نیست. باید سرنگون شود و سران آن به جرم جنایت علیه بشریت محاکمه شوند.

از فرماندهان سپاه و خامنه ای و روحانی که تصمیم به این جنایت گرفتند تا فرمانده یا فرماندهانی که شلیک کردند، مقاماتی که سه روز دروغ سر هم کردند تا جنایت را لاپوشانی کنند، مقاماتی که خانواده های جانباخته را مورد تهدید و اذیت و آزار قرار دادند، زندانبانانی که خانواده های جانباخته را به تجاوز جنسی تهدید کردند و هر مقامی که به نوعی دستی در این جنایت هولناک داشته است، باید به جامعه معرفی شوند و تک تک محاکمه شوند.

 

در سطح بین المللی نیز حکومتی که دست به چنین جنایت بیسابقه ای زده و ۴۱ سال است بی وقفه جنایت میکند نباید برسمیت شناخته شود و از کلیه مجامع بین المللی باید بیرون انداخته شود.

 

اینها خواست های قلبی همه مردم به جان آمده است و باید به گفتمان و خواست های صریح و علنی مردم و همه تشکل ها و نهادها و چهره ها و شخصیت های مردمی تبدیل شود و همراه با تشدید مبارزه برای سرنگونی این حکومت،‌ فشارهای سیاسی در سطح جهان نیز گسترش یابد.

مردم نه میبخشند نه فراموش میکنند. نه این جنایت و نه هیچ جنایت دیگر حکومت قابل فراموشی نیست. تنها سرنگونی حکومت اسلامی و محاکمه سران آن است که مرهمی بر زخم های بیشمار جامعه خواهد بود.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۳۰ مهر ۱۳۹۹، ۲۱ اکتبر ۲۰۲۰


--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com