اخباروگزارشات کارگری ٢٦ مهر ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
October 17, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٢٦ مهر ماه ١٣٩٩

- اعتصاب وتجمع کارگران پالایشگاه گاز پارسیان دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق

- اعتراض کارگران پیمانی صنعت نفت نسبت به وعده های پوچ مسئولان مبنی براجرای طرح طبقه بندی مشاغل وبیمه تکمیلی

- تجمع دستفروشان سنندج در اعتراض به عملکرد مامورین شهرداری و جلوگیری از کسب وکارشان وبرای راه اندازی بازار روز

- کانون نویسندگان ایران: واکنش پن استرالیا به اجرای حکم زندان سه عضو کانون نویسندگان ایران، رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین و کیوان باژن

- سوختگی 2 کارگرشهرداری اشنویه در حادثه انفجار خط اصلی لوله گاز

- جان باختن یک کارگر درسقز براثر سقوط از ارتفاع

- سومین خودکشی در استان بوشهر امروز یک کارگر 21 ساله

*اعتصاب وتجمع کارگران پالایشگاه گاز پارسیان دراعتراض به عدم پرداخت بموقع حقوق

روز شنبه 26 مهر،کارگران پالایشگاه گاز پارسیان واقع بر کناره بزرگراه لامرد - مهر- عسلویه در 30 کیلومتری شمال غربی لامرد و 12 کیلومتری جنوب شرقی مُهر دراستان فارس برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق دست از کارکشیدند ودراین دومین پالایشگاه گاز کشورتجمع کردند.

*اعتراض کارگران پیمانی صنعت نفت نسبت به وعده های پوچ مسئولان مبنی براجرای طرح طبقه بندی مشاغل وبیمه تکمیلی

روز جمعه 25 مهر، کارگران پیمانی صنعت نفت اعتراضشان را نسبت به وعده های پوچ مسئولان مبنی براجرای طرح طبقه بندی مشاغل وبیمه تکمیلی،رسانه ای کردند.

با گذشت نه ماه از ابلاغیه اسفندماه98 وزیر نفت مبنی بر اجرای طرح طبقه بندی مشاغل جهت 106 هزار نفر از نیروهای پیمانکاری صنعت نفت هنوز این دسته از کارگران در انتظار تحقق این وعده هستند.

این طرح قرار بود از اول فروردین ماه سال جاری اجرایی شود . بر اساس اعلام معاونت منابع انسانی وزارت نفت با اجرای این نظام، دریافتی نیروهای پیمانکاری شاغل در فعالیت های مستمر غیرپروژه ای به طور متوسط بین هشتصد هزار تا یک میلیون تومان افزایش می یابد.

درهمین رابطه،کارگران پیمانی صنعت نفت نوشتند: در سایر وزارتخانه ها اول طرح برای کارکنان اجرایی شده و بعد از اجرا رسانه ای می شود و همین موضوع باعث می شود که کارکنان در انتظار نمانند. اما اینجا اول رسانه‌ ای میکنند و ابلاغیه را در رسانه های رسمی وزارت نفت منتشر می‌کنند بعد تا بخواهند اجرا کنند خون به دل نیروها می‌کنند.

آنها افزودند:علاوه بر اجرای طرح طبقه بندی مشاغل قرار بود از اول فروردین ماه سال جاری بیمه تکمیلی نیز اجرایی شود اما همچنان با گذشت بیش از هفت ماه از سال جدید هنوز این موضوع نیز اجرایی نشده است .

*تجمع دستفروشان سنندج در اعتراض به عملکرد مامورین شهرداری و جلوگیری از کسب وکارشان وبرای راه اندازی بازار روز

روز شنبه 26 مهر،جمعی ازدستفروشان سنندج برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عملکرد مامورین شهرداری و جلوگیری از کسب وکارشان دست به تجمع در یکی از میادین این شهرستان دراستان کردستان زدند و خواهان راه اندازی بازار روز شدند.

*کانون نویسندگان ایران: واکنش پن استرالیا به اجرای حکم زندان سه عضو کانون نویسندگان ایران، رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین و کیوان باژن

پن استرالیا در واکنش به اجرای حکم زندان سه عضو کانون نویسندگان ایران، رضا خندان (مهابادی)، بکتاش آبتین و کیوان باژن، بیانیه‌ای منتشر کرد و در پی آن به اعضای خود فراخوان برای اقدام داد. گروه مترجمان کمیسیون انتشارات کانون نویسندگان ایران این بیانیه و فراخوان برای اقدام را به فارسی ترجمه کرده است.

در این بیانیه، پن سیدنی، ملبورن و پرث با اشاره به این نکته که این سه نویسنده «به خاطر اعتراض به سانسور و دفاع از آزادی بیان به بند کشیده شده‌اند» حمایت از آنان را وظیفه‌ی «همه‌ی سازمان‌ها، نویسندگان و مدافعان آزادی بیان» دانسته و خواستار آزادی بلادرنگ این نویسندگان شده است.

پن استرالیا همچنین یک نسخه‌ی پیشنهادی از نامه به سفیر ایران در استرالیا را به زبان فارسی و انگلیسی، به منظور استفاده‌ی اعضایش، ضمیمه‌ی "فراخوان برای اقدام" کرده است و از اعضایش خواسته به این ترتیب اعتراض خود را به اجرای حکم زندان این سه نویسنده به گوش حکومت ایران برسانند. ترجمه‌ی فارسی این نامه‌ی پیشنهادی عینا از سایت پن استرالیا برداشته شده و گروه مترجمان کمیسیون انتشارات کانون نویسندگان ایران دخالتی در ترجمه‌ی این متن نداشته است.

*سوختگی 2 کارگرشهرداری اشنویه در حادثه انفجار خط اصلی لوله گاز

صبح روز شنبه 26 مهر،2 کارگر شهرداری اشنویه حین کارحفاری در شهرک فرهنگیان این شهر در استان آذربایجان غربی براثر انفجار خط اصلی لوله گاز دچار سوختگی وبه بیمارستان منتقل شدند. شدند

درهمین رابطه،رئیس اداره گاز اشنویه به خبرنگاران گفت: این حادثه صبح امروز در شهرک فرهنگیان و جنب دادگستری این شهر هنگامی روی داد که شهرداری بدون کسب استعلام از اداره گاز اقدام به عملیات حفاری در این مکان کرده بود.

رئیس اداره گاز اشنویه ادامه داد: در این حادثه، هنگام حفاری به لوله اصلی گاز ضربه وارد شده و موجب نشت گاز از آن و در نتیجه انفجار شده بود.

وی افزود: در این حادثه متاسفانه 2 نفر از کارگران شهرداری دچار 15 و 35 درصد سوختگی شدند که بلافاصله به بیمارستان انتقال یافتند که هم‌اکنون تحت مداوا قرار گرفته و بستری شده‌اند.

*جان باختن یک کارگر درسقز براثر سقوط از ارتفاع

روزجمعه 25 مهر،یک کارگر بنام عثمان عبداله زاده حین کار دریک ساختمان نیمه کاره واقع در شهرک دانشگاه  سقزبراثر سقوط از ارتفاع جانش را ازدست داد.

*سومین خودکشی در استان بوشهر امروز یک کارگر 21 ساله

روز شنبه 26 مهر،یک کارگر21 ساله در شهرستان جم خود را حلق آویز کرد و به زندگی خود خاتمه داد.

براساس گزارشات رسانه ای شده،  طی روزهای اخیر شاهد وقوع سه مورد خودکشی در استان بوشهر بوده‌ایم که هر سه مورد در جنوب استان رخ داده است.

پس از خودکشی دو نوجوان 11 و 16 ساله در شهرستان‌های دیر و کنگان، امروزشاهد خودکشی یک جوان 21 ساله در شهرستان جم بودیم. این جوان که در شهرستان جم مشغول به کار بود صبح امروز خود را حلق آویز کرد و به زندگی خود خاتمه داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com