اخباروگزارشات کارگری ٢٧ مرداد ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
August 17, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٢٧ مرداد ماه ١٣٩٩

- اعتراضات کارگران کارخانه هپکو اراک نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان ادامه دارد

- ادامه اعتراضات کارگران هفت تپه نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان  با تجمع مقابل فرمانداری شهرستان شوش

- از هفدهمین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپتروشیمی ونیروگاه های برق چه خبر؟

- بیخبری از جعفر عظیم زاده

- تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن شهرک امیرالمومنین پاکدشت نسبت به بلاتکلیفی 18 ساله درخیابان اصلی شهر

- تجمع اعتراضی اهالی شهرک فرهنگیان همدان نسبت وضعیت نامناسب خیابان ها مقابل فرمانداری

- تجمع اعتراضي آزادگان نسبت به واگذاری سهميه زمين‌هایشان مقابل قوه قضائیه

- تجمع اعتراضی دامداران مجتمع گاو شیری اندیمشک نسبت به تهدید مصادره اموال توسط بانک کشاورزی بدنبال ورشکستگی بدلیل وعده های توخالی مسئولان مقابل فرمانداری

- تجمع اعتراضی فعالان صنعت ساختمان نیشابور نسبت به عدم صدور مجوز ساخت بیش از چهار طبقه مقابل فرمانداری

- ماجرای مرگ کارگر تازه داماد 2شغله در شهر طالقان

*اعتراضات کارگران کارخانه هپکو اراک نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان ادامه دارد

روز دوشنبه 27 مرداد،کارگران هپکو با تجمع دراین واحدتولیدی اراک ضمن بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان برای روزی دیگر،خواهان خلع ید از مدیریت کنونی و حضور نماینده سازمان تأمین اجتماعی در کارخانه شدند.

یکی از هپنویی های معترض به خبرنگار رسانه ای گفت: کارگران هپکو اراک امروز خلع ید مدیریت کارخانه را مطالبه کردند.

وی افزود:با گذشت 8 ماه از آغاز فعالیت مدیریت کنونی، هنوز اقدامی در جهت راه‌اندازی تولید در این کارخانه صورت نگرفته و کارگران به حال خود رها شده‌اند وقریب دوماه است که مدیریت در کارخانه حضور فیزیکی ندارد.

این کارگر معترض درخاتمه گفت: باتوجه به اینکه در حال حاضر شاهد واگذاری  شرکت هپکو به تامین اجتماعی هستیم از مسئولان این سازمان درخواست داریم هرچه سریعتر با خلع ید مدیران فعلی هپکو، افرادی لایق و اهل فن را در راس مدیریت کارخانه منصوب کنند تا هرچه سریعتر تولید در این واحد صنعتی بزرگ آغاز شود.

*ادامه اعتراضات کارگران هفت تپه نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان  با تجمع مقابل فرمانداری شهرستان شوش

روز دوشنبه 27 مرداد همچون روزهای ماقبل،جمعی از کارگران هفت تپه درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان  مقابل فرمانداری شهرستان شوش تجمع کردند وخواهان پاسخ فوری به مطالبات برحقشان شدند.

*از هفدهمین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپتروشیمی ونیروگاه های برق چه خبر؟

امروز 27مرداد، 17مین روز اعتراض سراسری به دستمزدهای حقیرانه و عقب افتاده همچنان با قدرت ادامه دارد.

 کارگران معترض برای مجاب کردن کارگران بیشتری برای پیوستن به این اعتراض سراسری تلاش می کنند. پیمانکاران هم ناچار شده اند خود دست به انبر و آچار شده کمی مزه گرما و کارکردن 10 ساعته را بچشند تا شاید کمی کار را جلو بیاندازند.

 چرا که اطلاع داریم از سوی شرکت های مادر به آنان نامه زده شده که از طمع خود کم کرده حقوق کارگران را بالا ببرید تا کارگران به پروژه ها بازگردند. به همین خاطر بعضی از پیمانکاران برای جلب نظر کارگران اقدام به واریزحقوق های عقب افتاده کرده اند.

از جمله شرکت پایبندان در فاز 14 اقدام به واریز حقوق های عقب افتاده کرده است ولی کارگران به کار بازنگشته اند.

شرکت oiec در فاز 21 و 22 که همیشه با اعتصاب حقوق کارگران را می داد در این ماه، سه ماه حقوق همزمان را با کارگران تسویه کرده است.

از تهران با بخشی از پیمانکاران تماس گرفته شده که پروژه را تعطیل و آنان را به دلیل بی عرضگی جریمه و بعد از تمام شدن اعتراض کارگران، کار به شرکت دیگری محول شود.

اما خبر خوب اینکه یکی از کارگران برایمان چنین نوشته است:« شرکت هم به ما زنگ زده گفته حقوق کمپین 9 تومان هست حتی پرینت شو هم کارفرما داره، و تقبل کرده که 9 تومان بده. تازه گفته اگه کارتون اوکی باشه بیشتر هم میزنه. منم فقط گفتم در صورت اومدن تنها چیزی که میخوام کپی از قرارداده. گفت مشکلی نداره. اگه خدا خواست و مشغول شدیم کپی از قرارداد میفرستم براتون».

برگرفته از یک گزارش کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

*بیخبری از جعفر عظیم زاده

عصر روز گذشته خانواده جعفر عظیم زاده از طریق تماس تلفنی اسماعیل عبدی و امیرسالار داوودی از داخل زندان اوین مطلع شدند که جعفر عظیم زاده پس از دستور ‌اعزام اورژانسی پزشک بهداری زندان به بیمارستان طالقانی منتقل شده است. پزشک زندان پس از معاینه و تشخیص شرایط اورژانسی قلب و‌ ریه جعفر ، وی را جهت انجام معاینات بیشتر و‌ انجام امور درمانی به بیمارستان انتقال داده بود.

پس از شنیدن این خبر خانواده و دوستان جعفر سریعاً به بیمارستان طالقانی مراجعه کردند اما پس از انتظار تا ساعات پایانی شب هیچگونه خبری از جعفر نیافتند و مسئولین بیمارستان نیز از انتقال جعفر اظهار بی اطلاعی کردند.

از دیشب تاکنون نیز کوچکترین خبر ‌و اطلاعی از مکان و وضعیت جعفر به خانواده وی نرسیده است.

مشخص نیست که آیا جعفر را به بیمارستان منتقل کرده اند یا نه و اگر انتقال یافته آیا به بیمارستان طالقانی آورده‌اند و یا بیمارستانی دیگر.

شرایط جسمانی جعفر عظیم زاده بسیار وخیم است و‌ با درنظرداشت احتمال ابتلای وی به کرونا ممکن است هر لحظه اتفاق ناگواری برای او بیافتد.

عدم اطلاع‌رسانی وضعیت جعفر به خانواده چیزی از شکنجه روانی و اعمال آزار و اذیت آنها کم ندارد. مسئولین زندان باید سریعاً خانواده جعفر و جامعه را از وضعیت سلامتی وی باخبر ‌نمایند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ۲۷ مرداد ۹۹

*تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن شهرک امیرالمومنین پاکدشت نسبت به بلاتکلیفی 18 ساله درخیابان اصلی شهر

عصر روز یکشنبه 26 مرداد،جمعی از اعضای تعاونی مسکن شهرک امیرالمومنین پاکدشت برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی 18 ساله برای گرفتن مجوز ساخت خانه هایشان دست به تجمع درخیابان اصلی این شهرستان دراستان تهران زدند.

*تجمع اعتراضی اهالی شهرک فرهنگیان همدان نسبت وضعیت نامناسب خیابان ها مقابل فرمانداری

روز یکشنبه 26 مرداد،جمعی از اهالی شهرک فرهنگیان همدان برای اعتراض نسبت وضعیت نامناسب خیابان ها وآسفالت نبودشان دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان زدند.

*تجمع اعتراضي آزادگان نسبت به واگذاری سهميه زمين‌هایشان مقابل قوه قضائیه

روز یکشنبه 26 مرداد، جمعی از آزادگان ساکن استان تهران برای اعترض به واگذاری سهميه زمين‌هایشان توسط تعاوني مسكن احرارالزمان به يك فرد حقيقی مقابل ساختمان قوف قضائیه اجتماع کردند.

يكی از حاضرین درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: «سال 80 امتياز بخشي از زمين‌هاي مقابل ورودي درياچه شهداي خليج فارس (غرب تهران – منطقه 22) به تعاوني مسكن احرارالزمان واگذار شد و اين امتيازها بين 956 آزاده عضو اين تعاوني تقسيم شد. در آن زمان، زمين‌هاي اطراف درياچه خليج فارس بيابان بود و ارزش ريالي زيادي نداشت. به دنبال شروع ساخت‌ و ساز در آن منطقه، ارزش زمين‌ها بالا رفت و قرار بود كه هزينه ساخت زمين‌ها را دولت پرداخت كند. تعدادي از اعضا زمين خودشان را ساختند اما 176 نفر از اعضا، 30 ميليون تومان پيش‌پرداخت ساخت به تعاوني دادند و از آنجا كه تا سال 1383، هيچ اقدامي براي ساخت سهم‌شان نكرده بودند، همان سال، هيات مديره وقت تعاوني مسكن كل زمين‌هاي متعلق به اين افراد را براي فروش كلي گذاشت اما چون فروش نرفت، برخي اعضا بين خودشان هيات امنا تشكيل دادند و قرار شد ساخت واحدها و بلوك‌ها زير نظر هيات امنا انجام شود. از آنجا كه تمام واگذاري‌ها در قالب امتياز بود، سال 1386 يك فرد حقيقي كه انبوه‌ساز بود، طي قراردادي تمام امتيازها را از هيات مديره وقت خريد و اين خريد و فروش، بدون اجازه مجمع تعاوني مسكن و طي يك تفاهمنامه بدون اطلاع اعضاي تعاوني اتفاق افتاد.»

وی افزود: «در اين تفاهمنامه كه به امضاي 2 نفر از اعضاي هيات مديره رسيده بود، مقرر بود صاحبان زمين‌ها در محضر حاضر شده و بابت واگذاري امتيازشان 40 ميليون تومان پول دريافت كنند چون تمام زمين‌ها، سند مادر دارد و سندها هم در حال حاضر در تعاوني مسكن احرارالزمان نگهداري مي‌شود. با اين حال اين فرد حقيقي بدون اطلاع صاحبان زمين‌ها و بدون پرداخت هيچ‌ وجهي، كل زمين‌هاي متعلق به اين 176 نفر را تصاحب كرد و اين روال غيرقانوني هم هيچگاه توسط بازرس وقت تعاوني گزارش نشد.»

به گفته وی ، مالباختگان به محض اطلاع از اين تخلف، از فرد حقيقي به دادگاه شكايت مي‌برند كه پرونده‌اي هم در شعبه 220 مجتمع قضايي شهيد مفتح در اين باره تشكيل مي‌شود اما تيرماه سال 95، دادگاه به نفع اين انبوه‌ساز راي داده و زمين‌هاي متعلق به 176 آزاده را به رايگان به اين فرد واگذار كرده و حكم به الزام سند مي‌دهد.

*تجمع اعتراضی دامداران مجتمع گاو شیری اندیمشک نسبت به تهدید مصادره اموال توسط بانک کشاورزی بدنبال ورشکستگی بدلیل وعده های توخالی مسئولان مقابل فرمانداری

روز دوشنبه 27 مرداد، دامداران مجتمع گاو شیری اندیمشک برای اعتراض به تهدید مصادره اموال توسط بانک کشاورزی بدنبال ورشکستگی بدلیل وعده های توخالی مسئولان دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان زدند.

یکی از تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفت: مجتمع در حالی بنا شد که قول زمین‌های کشاورزی را به ما داده بودند اما حصارکشی دور مجتمع انجام نشد و کم کم شاهد آغاز سرقت‌ها شدیم.

او افزود: علی‌رغم نبود حصار، دامداران کار خود را آغاز کردند اما پس از گذشت 5 سال هنوز وعده زمین‌های کشاورزی محقق نشد و مجتمع کاملا ورشکست شد.

وی ادامه داد: پس از ورشکستگی، دامداران این بار با وعده زمین ادارات و با این امید که این قول محقق خواهد شد مجددا با وام و قسط و آوردن دام، کار خود را شروع کردند.

وی افزود: اما برای بار دوم ورشکست شدیم و حالا بانک کشاورزی دامدارانی را که سرمایه خود را پای کار آوردند تهدید به مصادره اموال می‌کند و ما نیز به همین خاطر اینجا جمع شده‌ایم.

*تجمع اعتراضی فعالان صنعت ساختمان نیشابور نسبت به عدم صدور مجوز ساخت بیش از چهار طبقه مقابل فرمانداری

روز دوشنبه 27 اردیبهشت،جمعی از فعالان صنعت ساختمان نیشابوربرای اعتراض به عدم صدور مجوز برای احداث ساختمان بیش از چهار طبقه مقابل فرمانداری این شهرستان در استان خراسان رضوی زدند.

یکی از تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفت: از ابتدای امسال شهرداری نیشابور مجوز ساخت برای ساختمان‌های بیش از چهار طبقه صادر نمی‌کند و علت آن را مصوبه کمیسیون انطباق فرمانداری عنوان کرده است.

وی افزود: با این مصوبه، ساخت‌وساز در این شهر به صرفه نبوده و با این وضعیت دیگر قادر به ادامه فعالیت نیستیم.

وی ادامه داد: مصوبه یاد شده موجب توقف ساخت و ساز و افزایش صددرصدی بهای مسکن در این شهر شده است.

او همچنین گفت: علاوه بر آن تعداد بسیاری از افراد مرتبط با این صنعت شغل خود را از دست داده‌اند.

*ماجرای مرگ کارگر تازه داماد 2شغله در شهر طالقان

کارگر 28ساله پمپ بنزین، وقتی آخر شب مشغول نظافت محل کار خود بود داخل چاه پشت جایگاه سوخت سقوط کرد و بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داد.

شمع نیمه‌سوخته و گل‌های پژمرده دور قاب عکس سعید گوشه خانه پدرش در طالقان تنها یادگاری است که از او باقی مانده است.

هنوز بنر‌های تسلیت را از دیوار پایین نیاورده و رومیزی‌های ساتن مشکی را جمع نکرده‌اند. خانواده سعید 28 ساله به‌تازگی در غم از دست‌دادن او سیاهپوش شده‌اند و مرگش را باور ندارند. «پسرم تازه داماد بود. آن عکسی که گوشه خانه گذاشتیم، قاب عکس دامادی اوست.» پدر سعید این را می‌گوید و آهی غلیظ بر سینه‌اش می‌نشیند و بغض گلویش را می‌گیرد.

بعد انگار سر می‌خورد در شب حادثه و در اتفاق تلخی که در چند ثانیه رخ داد و زندگی او و خانواده‌اش را زیرورو کرد و داغ جگرسوزی بر دلشان نشاند. همان اتفاقی که هر چند پدر سعید آن را ندیده، اما بار‌ها آن را در ذهن خود تجسم کرده است.

آن شب وقتی سعید مشغول نظافت پمپ بنزینی در نزدیکی یک شهرک مسکونی در شهر طالقان بود یکدفعه غیبش زد و دوستان او دقایقی بعد در تاریکی شب همه‌جا را دنبال او گشتند، اما انگار سعید آب شده و در زمین فرورفته بود.

یکدفعه صدای ناله خفیفی از بین دو ماشین سنگین که پشت جایگاه پارک شده بود به گوش رسید و دوستان سعید متوجه شدند سعید جایی بین آن دو ماشین در چاه فاضلابی افتاده بود که درپوش نداشت.

پدر سعید در گفتگو باخبرنگاررسانه ای گفت: «پسرم کارمند شهرداری بود، اما دخل و خرجش با هم جور درنمی‌آمد و برای همین شب‌ها به عنوان شغل دوم در پمپ‌بنزین کار می‌کرد. کار سعید در پمپ‌بنزین نظافت بود و شب حادثه سعید بعد از تمام‌شدن کارش و جمع‌کردن زباله‌ها، رفته بوده که کیسه زباله‌ها را در سطلی که پشت جایگاه سوخت بود، بیندازد.»

پشت جایگاه سوخت محلی بیابان مانند است که به کوه‌های اطراف طالقان نزدیک است. در آن منطقه چراغ نصب نشده و شب‌ها تاریک است. سعید برای انداختن زباله‌ها به سمت کوه‌ها رفته بود، ولی موقع برگشت به جایگاه یکباره حادثه مرگبار گریبانش را گرفت.

«موقع برگشت یکدفعه پسرم در چاه بی‌درپوش فاضلاب که پشت جایگاه سوخت بین دو ماشین سنگین بود، افتاده بود. لابد سعید چاه را ندیده بود و پایش سر خورده و در آن افتاده بود. بعد هم به خاطر گازی که در آنجا جمع‌شده بود، پسرم دچار گازگرفتگی شده و قبل از رسیدن نیرو‌های امدادی بر اثر خفگی جانش را از دست داده بود.»

akhbarkargari2468@gmail.com

اخباروگزارشات کارگری 27 مرداد ماه 1399

- اعتراضات کارگران کارخانه هپکو اراک نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان ادامه دارد

- ادامه اعتراضات کارگران هفت تپه نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان  با تجمع مقابل فرمانداری شهرستان شوش

- از هفدهمین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپتروشیمی ونیروگاه های برق چه خبر؟

- بیخبری از جعفر عظیم زاده

- تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن شهرک امیرالمومنین پاکدشت نسبت به بلاتکلیفی 18 ساله درخیابان اصلی شهر

- تجمع اعتراضی اهالی شهرک فرهنگیان همدان نسبت وضعیت نامناسب خیابان ها مقابل فرمانداری

- تجمع اعتراضي آزادگان نسبت به واگذاری سهميه زمين‌هایشان مقابل قوه قضائیه

- تجمع اعتراضی دامداران مجتمع گاو شیری اندیمشک نسبت به تهدید مصادره اموال توسط بانک کشاورزی بدنبال ورشکستگی بدلیل وعده های توخالی مسئولان مقابل فرمانداری

- تجمع اعتراضی فعالان صنعت ساختمان نیشابور نسبت به عدم صدور مجوز ساخت بیش از چهار طبقه مقابل فرمانداری

- ماجرای مرگ کارگر تازه داماد 2شغله در شهر طالقان

*اعتراضات کارگران کارخانه هپکو اراک نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان ادامه دارد

روز دوشنبه 27 مرداد،کارگران هپکو با تجمع دراین واحدتولیدی اراک ضمن بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان برای روزی دیگر،خواهان خلع ید از مدیریت کنونی و حضور نماینده سازمان تأمین اجتماعی در کارخانه شدند.

یکی از هپنویی های معترض به خبرنگار رسانه ای گفت: کارگران هپکو اراک امروز خلع ید مدیریت کارخانه را مطالبه کردند.

وی افزود:با گذشت 8 ماه از آغاز فعالیت مدیریت کنونی، هنوز اقدامی در جهت راه‌اندازی تولید در این کارخانه صورت نگرفته و کارگران به حال خود رها شده‌اند وقریب دوماه است که مدیریت در کارخانه حضور فیزیکی ندارد.

این کارگر معترض درخاتمه گفت: باتوجه به اینکه در حال حاضر شاهد واگذاری  شرکت هپکو به تامین اجتماعی هستیم از مسئولان این سازمان درخواست داریم هرچه سریعتر با خلع ید مدیران فعلی هپکو، افرادی لایق و اهل فن را در راس مدیریت کارخانه منصوب کنند تا هرچه سریعتر تولید در این واحد صنعتی بزرگ آغاز شود.

*ادامه اعتراضات کارگران هفت تپه نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان  با تجمع مقابل فرمانداری شهرستان شوش

روز دوشنبه 27 مرداد همچون روزهای ماقبل،جمعی از کارگران هفت تپه درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان  مقابل فرمانداری شهرستان شوش تجمع کردند وخواهان پاسخ فوری به مطالبات برحقشان شدند.

*از هفدهمین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپتروشیمی ونیروگاه های برق چه خبر؟

امروز 27مرداد، 17مین روز اعتراض سراسری به دستمزدهای حقیرانه و عقب افتاده همچنان با قدرت ادامه دارد.

 کارگران معترض برای مجاب کردن کارگران بیشتری برای پیوستن به این اعتراض سراسری تلاش می کنند. پیمانکاران هم ناچار شده اند خود دست به انبر و آچار شده کمی مزه گرما و کارکردن 10 ساعته را بچشند تا شاید کمی کار را جلو بیاندازند.

 چرا که اطلاع داریم از سوی شرکت های مادر به آنان نامه زده شده که از طمع خود کم کرده حقوق کارگران را بالا ببرید تا کارگران به پروژه ها بازگردند. به همین خاطر بعضی از پیمانکاران برای جلب نظر کارگران اقدام به واریزحقوق های عقب افتاده کرده اند.

از جمله شرکت پایبندان در فاز 14 اقدام به واریز حقوق های عقب افتاده کرده است ولی کارگران به کار بازنگشته اند.

شرکت oiec در فاز 21 و 22 که همیشه با اعتصاب حقوق کارگران را می داد در این ماه، سه ماه حقوق همزمان را با کارگران تسویه کرده است.

از تهران با بخشی از پیمانکاران تماس گرفته شده که پروژه را تعطیل و آنان را به دلیل بی عرضگی جریمه و بعد از تمام شدن اعتراض کارگران، کار به شرکت دیگری محول شود.

اما خبر خوب اینکه یکی از کارگران برایمان چنین نوشته است:« شرکت هم به ما زنگ زده گفته حقوق کمپین 9 تومان هست حتی پرینت شو هم کارفرما داره، و تقبل کرده که 9 تومان بده. تازه گفته اگه کارتون اوکی باشه بیشتر هم میزنه. منم فقط گفتم در صورت اومدن تنها چیزی که میخوام کپی از قرارداده. گفت مشکلی نداره. اگه خدا خواست و مشغول شدیم کپی از قرارداد میفرستم براتون».

برگرفته از یک گزارش کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

*بیخبری از جعفر عظیم زاده

عصر روز گذشته خانواده جعفر عظیم زاده از طریق تماس تلفنی اسماعیل عبدی و امیرسالار داوودی از داخل زندان اوین مطلع شدند که جعفر عظیم زاده پس از دستور ‌اعزام اورژانسی پزشک بهداری زندان به بیمارستان طالقانی منتقل شده است. پزشک زندان پس از معاینه و تشخیص شرایط اورژانسی قلب و‌ ریه جعفر ، وی را جهت انجام معاینات بیشتر و‌ انجام امور درمانی به بیمارستان انتقال داده بود.

پس از شنیدن این خبر خانواده و دوستان جعفر سریعاً به بیمارستان طالقانی مراجعه کردند اما پس از انتظار تا ساعات پایانی شب هیچگونه خبری از جعفر نیافتند و مسئولین بیمارستان نیز از انتقال جعفر اظهار بی اطلاعی کردند.

از دیشب تاکنون نیز کوچکترین خبر ‌و اطلاعی از مکان و وضعیت جعفر به خانواده وی نرسیده است.

مشخص نیست که آیا جعفر را به بیمارستان منتقل کرده اند یا نه و اگر انتقال یافته آیا به بیمارستان طالقانی آورده‌اند و یا بیمارستانی دیگر.

شرایط جسمانی جعفر عظیم زاده بسیار وخیم است و‌ با درنظرداشت احتمال ابتلای وی به کرونا ممکن است هر لحظه اتفاق ناگواری برای او بیافتد.

عدم اطلاع‌رسانی وضعیت جعفر به خانواده چیزی از شکنجه روانی و اعمال آزار و اذیت آنها کم ندارد. مسئولین زندان باید سریعاً خانواده جعفر و جامعه را از وضعیت سلامتی وی باخبر ‌نمایند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ۲۷ مرداد ۹۹

*تجمع اعتراضی اعضای تعاونی مسکن شهرک امیرالمومنین پاکدشت نسبت به بلاتکلیفی 18 ساله درخیابان اصلی شهر

عصر روز یکشنبه 26 مرداد،جمعی از اعضای تعاونی مسکن شهرک امیرالمومنین پاکدشت برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی 18 ساله برای گرفتن مجوز ساخت خانه هایشان دست به تجمع درخیابان اصلی این شهرستان دراستان تهران زدند.

*تجمع اعتراضی اهالی شهرک فرهنگیان همدان نسبت وضعیت نامناسب خیابان ها مقابل فرمانداری

روز یکشنبه 26 مرداد،جمعی از اهالی شهرک فرهنگیان همدان برای اعتراض نسبت وضعیت نامناسب خیابان ها وآسفالت نبودشان دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان زدند.

*تجمع اعتراضي آزادگان نسبت به واگذاری سهميه زمين‌هایشان مقابل قوه قضائیه

روز یکشنبه 26 مرداد، جمعی از آزادگان ساکن استان تهران برای اعترض به واگذاری سهميه زمين‌هایشان توسط تعاوني مسكن احرارالزمان به يك فرد حقيقی مقابل ساختمان قوف قضائیه اجتماع کردند.

يكی از حاضرین درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: «سال 80 امتياز بخشي از زمين‌هاي مقابل ورودي درياچه شهداي خليج فارس (غرب تهران – منطقه 22) به تعاوني مسكن احرارالزمان واگذار شد و اين امتيازها بين 956 آزاده عضو اين تعاوني تقسيم شد. در آن زمان، زمين‌هاي اطراف درياچه خليج فارس بيابان بود و ارزش ريالي زيادي نداشت. به دنبال شروع ساخت‌ و ساز در آن منطقه، ارزش زمين‌ها بالا رفت و قرار بود كه هزينه ساخت زمين‌ها را دولت پرداخت كند. تعدادي از اعضا زمين خودشان را ساختند اما 176 نفر از اعضا، 30 ميليون تومان پيش‌پرداخت ساخت به تعاوني دادند و از آنجا كه تا سال 1383، هيچ اقدامي براي ساخت سهم‌شان نكرده بودند، همان سال، هيات مديره وقت تعاوني مسكن كل زمين‌هاي متعلق به اين افراد را براي فروش كلي گذاشت اما چون فروش نرفت، برخي اعضا بين خودشان هيات امنا تشكيل دادند و قرار شد ساخت واحدها و بلوك‌ها زير نظر هيات امنا انجام شود. از آنجا كه تمام واگذاري‌ها در قالب امتياز بود، سال 1386 يك فرد حقيقي كه انبوه‌ساز بود، طي قراردادي تمام امتيازها را از هيات مديره وقت خريد و اين خريد و فروش، بدون اجازه مجمع تعاوني مسكن و طي يك تفاهمنامه بدون اطلاع اعضاي تعاوني اتفاق افتاد.»

وی افزود: «در اين تفاهمنامه كه به امضاي 2 نفر از اعضاي هيات مديره رسيده بود، مقرر بود صاحبان زمين‌ها در محضر حاضر شده و بابت واگذاري امتيازشان 40 ميليون تومان پول دريافت كنند چون تمام زمين‌ها، سند مادر دارد و سندها هم در حال حاضر در تعاوني مسكن احرارالزمان نگهداري مي‌شود. با اين حال اين فرد حقيقي بدون اطلاع صاحبان زمين‌ها و بدون پرداخت هيچ‌ وجهي، كل زمين‌هاي متعلق به اين 176 نفر را تصاحب كرد و اين روال غيرقانوني هم هيچگاه توسط بازرس وقت تعاوني گزارش نشد.»

به گفته وی ، مالباختگان به محض اطلاع از اين تخلف، از فرد حقيقي به دادگاه شكايت مي‌برند كه پرونده‌اي هم در شعبه 220 مجتمع قضايي شهيد مفتح در اين باره تشكيل مي‌شود اما تيرماه سال 95، دادگاه به نفع اين انبوه‌ساز راي داده و زمين‌هاي متعلق به 176 آزاده را به رايگان به اين فرد واگذار كرده و حكم به الزام سند مي‌دهد.

*تجمع اعتراضی دامداران مجتمع گاو شیری اندیمشک نسبت به تهدید مصادره اموال توسط بانک کشاورزی بدنبال ورشکستگی بدلیل وعده های توخالی مسئولان مقابل فرمانداری

روز دوشنبه 27 مرداد، دامداران مجتمع گاو شیری اندیمشک برای اعتراض به تهدید مصادره اموال توسط بانک کشاورزی بدنبال ورشکستگی بدلیل وعده های توخالی مسئولان دست به تجمع مقابل فرمانداری این شهرستان زدند.

یکی از تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفت: مجتمع در حالی بنا شد که قول زمین‌های کشاورزی را به ما داده بودند اما حصارکشی دور مجتمع انجام نشد و کم کم شاهد آغاز سرقت‌ها شدیم.

او افزود: علی‌رغم نبود حصار، دامداران کار خود را آغاز کردند اما پس از گذشت 5 سال هنوز وعده زمین‌های کشاورزی محقق نشد و مجتمع کاملا ورشکست شد.

وی ادامه داد: پس از ورشکستگی، دامداران این بار با وعده زمین ادارات و با این امید که این قول محقق خواهد شد مجددا با وام و قسط و آوردن دام، کار خود را شروع کردند.

وی افزود: اما برای بار دوم ورشکست شدیم و حالا بانک کشاورزی دامدارانی را که سرمایه خود را پای کار آوردند تهدید به مصادره اموال می‌کند و ما نیز به همین خاطر اینجا جمع شده‌ایم.

*تجمع اعتراضی فعالان صنعت ساختمان نیشابور نسبت به عدم صدور مجوز ساخت بیش از چهار طبقه مقابل فرمانداری

روز دوشنبه 27 اردیبهشت،جمعی از فعالان صنعت ساختمان نیشابوربرای اعتراض به عدم صدور مجوز برای احداث ساختمان بیش از چهار طبقه مقابل فرمانداری این شهرستان در استان خراسان رضوی زدند.

یکی از تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفت: از ابتدای امسال شهرداری نیشابور مجوز ساخت برای ساختمان‌های بیش از چهار طبقه صادر نمی‌کند و علت آن را مصوبه کمیسیون انطباق فرمانداری عنوان کرده است.

وی افزود: با این مصوبه، ساخت‌وساز در این شهر به صرفه نبوده و با این وضعیت دیگر قادر به ادامه فعالیت نیستیم.

وی ادامه داد: مصوبه یاد شده موجب توقف ساخت و ساز و افزایش صددرصدی بهای مسکن در این شهر شده است.

او همچنین گفت: علاوه بر آن تعداد بسیاری از افراد مرتبط با این صنعت شغل خود را از دست داده‌اند.

*ماجرای مرگ کارگر تازه داماد 2شغله در شهر طالقان

کارگر 28ساله پمپ بنزین، وقتی آخر شب مشغول نظافت محل کار خود بود داخل چاه پشت جایگاه سوخت سقوط کرد و بر اثر گاز گرفتگی جان خود را از دست داد.

شمع نیمه‌سوخته و گل‌های پژمرده دور قاب عکس سعید گوشه خانه پدرش در طالقان تنها یادگاری است که از او باقی مانده است.

هنوز بنر‌های تسلیت را از دیوار پایین نیاورده و رومیزی‌های ساتن مشکی را جمع نکرده‌اند. خانواده سعید 28 ساله به‌تازگی در غم از دست‌دادن او سیاهپوش شده‌اند و مرگش را باور ندارند. «پسرم تازه داماد بود. آن عکسی که گوشه خانه گذاشتیم، قاب عکس دامادی اوست.» پدر سعید این را می‌گوید و آهی غلیظ بر سینه‌اش می‌نشیند و بغض گلویش را می‌گیرد.

بعد انگار سر می‌خورد در شب حادثه و در اتفاق تلخی که در چند ثانیه رخ داد و زندگی او و خانواده‌اش را زیرورو کرد و داغ جگرسوزی بر دلشان نشاند. همان اتفاقی که هر چند پدر سعید آن را ندیده، اما بار‌ها آن را در ذهن خود تجسم کرده است.

آن شب وقتی سعید مشغول نظافت پمپ بنزینی در نزدیکی یک شهرک مسکونی در شهر طالقان بود یکدفعه غیبش زد و دوستان او دقایقی بعد در تاریکی شب همه‌جا را دنبال او گشتند، اما انگار سعید آب شده و در زمین فرورفته بود.

یکدفعه صدای ناله خفیفی از بین دو ماشین سنگین که پشت جایگاه پارک شده بود به گوش رسید و دوستان سعید متوجه شدند سعید جایی بین آن دو ماشین در چاه فاضلابی افتاده بود که درپوش نداشت.

پدر سعید در گفتگو باخبرنگاررسانه ای گفت: «پسرم کارمند شهرداری بود، اما دخل و خرجش با هم جور درنمی‌آمد و برای همین شب‌ها به عنوان شغل دوم در پمپ‌بنزین کار می‌کرد. کار سعید در پمپ‌بنزین نظافت بود و شب حادثه سعید بعد از تمام‌شدن کارش و جمع‌کردن زباله‌ها، رفته بوده که کیسه زباله‌ها را در سطلی که پشت جایگاه سوخت بود، بیندازد.»

پشت جایگاه سوخت محلی بیابان مانند است که به کوه‌های اطراف طالقان نزدیک است. در آن منطقه چراغ نصب نشده و شب‌ها تاریک است. سعید برای انداختن زباله‌ها به سمت کوه‌ها رفته بود، ولی موقع برگشت به جایگاه یکباره حادثه مرگبار گریبانش را گرفت.

«موقع برگشت یکدفعه پسرم در چاه بی‌درپوش فاضلاب که پشت جایگاه سوخت بین دو ماشین سنگین بود، افتاده بود. لابد سعید چاه را ندیده بود و پایش سر خورده و در آن افتاده بود. بعد هم به خاطر گازی که در آنجا جمع‌شده بود، پسرم دچار گازگرفتگی شده و قبل از رسیدن نیرو‌های امدادی بر اثر خفگی جانش را از دست داده بود.»

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com