اخباروگزارشات کارگری ٢٤ مرداد ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
August 14, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٢٤ مرداد ماه ١٣٩٩

- خبرهایی درباره کارگران هفت تپه:

+ادامه اعتراضات کارگران هفت تپه نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان

+حمله به منازل 2 کارگر کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای ایجاد جو رعب و وحشت

- گزارشی درباره چهاردهمین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپترشیمی ونیروگاههای برق

- اعتراض به قطع خدمات بهداشتی و درمانی کارگران پتروشیمی‌ها و خانواده‌های آن‌ها در خارج از ماهشهرتوسط سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت

- پرداخت حقوق اردیبهشت ماه کارگران کارخانجات تراورس بتنی کرج بدنبال اعتصاب وتجمعشان روی ریل قطار

- عدم پرداخت 3 ماه حقوق کارگران شرکتی اداره راه وشهرسازی شاهرود

- تجمع اعتراضی کشاورزان و اهالی روستاهای مزاین،قیدو و جلماجرد خمین نسبت به عدم اختصاص حقآبه از سد کوچری مقابل فرمانداری

*خبرهایی درباره کارگران هفت تپه:

+ادامه اعتراضات کارگران هفت تپه نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان

روز جمعه 24 مرداد،تعدادی از کارگران هفت تپه بروال روزهای گذشته دست به تجمع مقابل فرمانداری شهرستان شوش زدند تا برای باری دیگر اعتراضشان را نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان بنمایش بگذارند.

+حمله به منازل 2 کارگر کشت وصنعت نیشکر هفت تپه برای ایجاد جو رعب و وحشت

بنا برگزارش منتشره درشبکه های اجتماعی بتاریخ 24 مرداد،طی روزهای گذشته ساختمان منزل پدری محمد خنیفر در شهر شوش مورد اصابت هجده گلوله قرار گرفته است که خوشبختانه صدمه جانی ببار نیاوره اما موجب وحشت بسیاراعضای خانواده این کارگر و همسایه هایشان گردید.

بنا بهمین گزارش،دراین دوره زمانی درب خانه مسکونی یوسف بهمنی یکی دیگر از کارگران هفت تپه هم به آتش کشیده شده است.

*گزارشی درباره چهاردهمین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپترشیمی ونیروگاههای برق

14 مین روز اعتراض سراسری 24 مرداد 1399 به دستمزدهای حقیرانه همچنان ادامه داشته و ترفندهای کارفرمایان برای به کارگیری کارگران و راه اندازی پروژه ها تاکنون با شکست روبرو شده است.

خبر خوش اینکه تجمع و تحصن کارگران فولاد جهان آرا واقع در شهرک صنعتی خرمشهر و تلاش برای افزایش حقوق موجب دلگرمی ما کارگران است.

در یک اقدام شیادانه که توسط یکی از شرکت های شاغل در لامرد انجام شد با کارگران جوشکار صحبت تلفنی شده و به آنها پیشنهاد داده شد که حقوق اعلامی کمپین را که 12 میلیون است به آنها پرداخت خواهند کرد. اما متاسفانه با مراجعه کارگران شرکت زیر قول خود زده و فکر می کرد می تواند با این حقه کارگران را برای کار نگه دارد. با هوشیاری کارگران، مهندسی که با آنها گفتگو کرده بود را زیر فشار گذاشته و برای آن روز برای هر نفر 500 هزار تومان جریمه از کارفرما گرفتند تا دیگر از این روش های بیشرمانه استفاده نکند و به خانه های خود بازگشتند.

برگرفته از یک گزارش کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

*اعتراض به قطع خدمات بهداشتی و درمانی کارگران پتروشیمی‌ها و خانواده‌های آن‌ها در خارج از ماهشهرتوسط سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت

علیرغم قرارداد موجود بین شرکت‌های پتروشیمی مستقر در ماهشهر با سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت و ‌پرداخت هزینه‌های مربوطه، خدمات درمانی به کارگران این شرکت‌ها و خانواده‌هایشان در سراسر کشور به جز ماهشهر حتی مناطق محرومی مانند گچساران قطع ‌شد و این موضوع موجب اعتراضات و مشکلات فراوانی برای خانواده صنعت پتروشیمی در دو روز اخیر شده است.‌

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 23 مرداد،با نظر مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، علی‌رغم قرارداد موجود بین شرکت‌های پتروشیمی مستقر در ماهشهر با این سازمان و ‌پرداخت هزینه‌های مربوطه، خدمات درمانی به کارکنان و خانواده‌های کارکنان این شرکت‌ها در سراسر کشور به جز ماهشهر حتی مناطق محرومی مانند گچساران قطع ‌شد و این موضوع موجب اعتراضات و مشکلات فراوانی برای خانواده صنعت پتروشیمی در دو روز اخیر شده است.‌

هرچند واگذاری مدیریت بیمارستان صنایع پتروشیمی بندر ماهشهر به شرکت طب صنعت پتروشیمی که به اعتراض محل برخی از کارکنان رسمی این بیمارستان منجر شده بود با حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر دولتی ماندن مدیریت این بیمارستان وارد فاز ‌جدیدی شده است، اما آنچه از روز گذشته برای کارکنان شرکت‌های پتروشیمی مستقر در ماهشهر مشکل‌ساز شده است، نه این حکم دیوان عدالت اداری که تصمیم ‌مدیرعامل سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت مبنی بر قطع خدمات‌دهی به کارکنان و خانواده‌های پتروشیمی‌های ماهشهر در سراسر کشور به جز ‌ماهشهر است!‌

*پرداخت حقوق اردیبهشت ماه کارگران کارخانجات تراورس بتنی کرج بدنبال اعتصاب وتجمعشان روی ریل قطار

بعد از اعتصاب روز چهارشنبه 22مرداد، کارگران کارخانجات تراورس بتنی کرج وتجمعشان روی ریل قطاردراعتراض به عدم پرداخت 3 ماه حقوق،حقوق اردیبهشت ماه آنها پرداخت شد.آخرین روزهای ماه مرداد در حال سپری شدن است و حقوق ماه های خرداد وتیر این کارگران کماکان پرداخت نشده است وتایک هفته دیگر حقوق معوقه معترضین بازهم سه ماهه خواهد شد.

درهمین رابطه:اعتصاب کارگران کارخانجات تراورس بتنی کرج وتجمعشان روی ریل دراعتراض به عدم پرداخت 3 ماه حقوق

روز چهارشنبه 22مرداد،کارگران کارخانجات تراورس بتنی کرج دراعتراض به عدم پرداخت حقوق ماه های اردیبهشت،خرداد وتیر دست از کارکشیده وبا تجمع روی ریل مانع از عبورقطار مسافری شدند.

*عدم پرداخت 3 ماه حقوق کارگران شرکتی اداره راه وشهرسازی شاهرود

3 ماه حقوق کارگران شرکتی اداره راه وشهرسازی شاهرود دراستان سمنان پرداخت نشده است.

*تجمع اعتراضی کشاورزان و اهالی روستاهای مزاین،قیدو و جلماجرد خمین نسبت به عدم اختصاص حقآبه از سد کوچری مقابل فرمانداری

روز پنج شنبه 23 مرداد،جمعی از کشاورزان و اهالی روستاهای مزاین،قیدو و جلماجرد خمین برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم اختصاص حقآبه از سد کوچری دست به تجمع مقابل فرمانداری شهرستان خمین زدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com