اخباروگزارشات کارگری ٢٦ مرداد ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
August 16, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٢٦ مرداد ماه ١٣٩٩

- فریاد اعتراضات جمعی ازمعلمان کشور نسبت به بلاتکلیفی استخدامی دربهارستان:

+تجمع اعتراضی پذیرفته ‌نشدگان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی کشورنسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس

+تجمع اعتراضی معلمان مدارس خصوصی کشور نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل مجلس

+تجمع اعتراضی معلمان قرآن قراردادی کشور نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل مجلس

- گزارشی ازشانزدهمین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپتروشیمی ونیروگاه های برق

- ادامه اعتراضات کارگران کارخانه هپکو اراک نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان

- سریال تجمعات اعتراضی کارگران کارخانه کنتورسازی ایران نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های پوچ مسئولان ادامه دارد

- آغاز سومین ماه اعتراضات کارگران هفت تپه  با تجمع مقابل فرمانداری شهرستان شوش

- ادامه کنش های دامنه دار کارگران سایت پسماند صفیره اهوازدر راه احقاق حقوق برحقشان

- جعفر عظیم زاده به اورژانس بیمارستان طالقانی منتقل شد

- بیانیه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آزاد تهران در مورد توقیف روزنامه «جهان صنعت»

- تجمعات اعتراضی متقاضیان مسکن مهر برازجان  نسبت به بلاتکلیفی 12 ساله مقابل بانک مسکن و فرمانداری دشتستان

- جان باختن یک کارگر ساختمانی جوان در بهشهر براثر سقوط از ارتفاع

*فریاد اعتراضات جمعی ازمعلمان کشور نسبت به بلاتکلیفی استخدامی دربهارستان:

+تجمع اعتراضی پذیرفته ‌نشدگان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی کشورنسبت به بلاتکلیفی استخدامی مقابل مجلس

روز یکشنبه 26 مرداد،جمعی از پذیرفته ‌نشدگان آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی از سراسر کشورخودرابه پایتخت رساندند تا با برپایی تجمعی دیگر مقابل مجلس صدای اعتراضشان را برای باری دیگر کشورنسبت به بلاتکلیفی استخدامی منعکس کنند.

معترضین که از شهرها و سایر مناطق و نواحی کشور به تهران آمده تا پیگیر وضعیت شغلی خود باشند، در تشریح دلایل اعتراضشان به خبرنگار رسانه ای گفتند: بعد از برگزاری آزمون استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی، تعداد حدود شش هزار نفر نتوانستند در این آزمون با کسب حد نصاب نمره قبولی پذیرفته شوند که باتوجه به بالا رفتن سن‌ و سوابق بالای شغلی و اینکه در سال‌های آینده شانس استخدام شدن را ندارند و همچنین فرصت هیچ شغل دیگری برای آنها وجود ندارد،خواهان جذب در آموزش وپرورش هستند.

معترضان افزودند: 70درصد از شرکت‌کنندگان آزمون استخدامی آموزشیاران با کسب نمره بالاتر از 50 از 100 امتیاز، نمره قبولی کسب کردند. این درحالی‌ست که به افرادی که در این آزمون که رتبه 35 بدست آورده بودند، کمک شد با کسب رتبه 50 قبول شوند. و آموزشیارانی که در این آزمون پذیرفته نشده‌اند، کسانی هستند که رتبه پایین‌تر از 35 آورده‌اند. ما انتظار داشتیم به این افراد که سالهای عمر خودرا برای با سواد کردن افراد بی‌سواد در مناطق محروم بکار گرفته‌اند، کمک شود.

معترضان با ناعادلانه خواندن آزمون آموزش یاران نهضت سوادآموزی با مقایسه خود با نیروهای حق‌التدریس پیش دبستانی، افزودند: آنها بدون آزمون وارد دانشگاه فرهنگیان شدند؛ اما برای آموزشیاران چنین شرایطی به وجود نیامد؛ این تبعیض محسوب می‌شود. این در حالی است که قرار بود پس از 2 سال کار، در وزارت آموزش و پرورش استخدام شویم اما حالا پشت سد آزمون مانده‌ایم.

این آموزش‌دهندگان با بیان اینکه برای سایر گروه‌ها مثل سربازمعلمان آزمون را حذف کرده‌اند، گفتند: نباید در مورد آموزش‌دهندگان تبعیض روا بدارند؛ آموزش‌دهندگان نهضت سالها با کمترین دستمزد در مناطق دورافتاده و روستایی کشور کار کرده‌اند و استحقاق توجه بیشتر را دارند.

+تجمع اعتراضی معلمان مدارس خصوصی کشور نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل مجلس

روز یکشنبه 26 مرداد برای سومین باردرفصل تابستان سال جاری،جمعی از معلمان مدارس خصوصی کشورهم درتهران حضوربهم رساندند وباتجمع مقابل مجلس ضمن بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی،خواهان تعیین تکلیف نهایی با قرادادها و وضعیت استخدامیشان شدند.

درهمین باره:تجمع اعتراضی معلمان مدارس خصوصی  کشورنسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل مجلس برای دومین بار در ماه جاری

روز یکشنبه 22 تیربرای دومین بار درماه جاری، معلمان مدارس خصوصی کشور درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی برای انعکاس هرچه بیشتر صدای حق طلبانه شان خودرا به پایتخت رساندند و دست به تجمع مقابل مجلس زدند.

معلمان آزاد شاغل در مدارس غیرانتفاعی حاضر درتجمع اعتراضی که تحت پوشش قانون کار به صورت ساعتی کار می کنند و بیمه آنها به صورت ساعتی به حساب سازمان تامین اجتماعی واریز می شود، به خبرنگار رسانه ای گفتند: ما همان کار معلمان رسمی را انجام می‌دهیم اما یک‌سوم آنها حقوق نمی‌گیریم؛ از همه مزایای شغلی محرومیم؛ حتی بیمه ما کامل پرداخت نمی‌شود. باید نمایندگان مجلس فکری به حال ساماندهی اشتغال ما بکنند.

این معلمان مدارس باصطلاح غیر انتفاعی افزودند: دستمزد ما گاهاً از حداقل حقوق کارگری هم کمتر است؛ یعنی کارگر ساده هم به حساب نمی‌آییم.

آنها درخاتمه گفتند:اکثریت معلمان آزاد کشور دارای مدرک تحصیلی کارشناسی و حتی کارشناسی ارشد هستند و چندین سال سابقه کار باکیفیت دارند اما در بدترین شرایط شغلی به سر می‌برند.

قابل یادآوری است که روز یکشنبه اول تیر99 ، معلمان مدارس غیردولتی کشورمقابل مجلس تجمع کرده بودند تا اعتراضشان را نسبت به سطح نازل حقوق،شرایط کاری ونداشتن امنیت شغلی بنمایش بگذارند.

+تجمع اعتراضی معلمان قرآن قراردادی کشور نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل مجلس

روز یکشنبه 26 مرداد،جمعی از معلمان قرآن قراردادی کشورهم خود را به بهارستان تهران رساندندتا با تجمع مقابل مجلس اعتراضشان را نسبت به عدم تبدیل وضعیت بنمایش بگذارند.

یکی از این معلمان جذب شده در سال 1391حاضر درتجمع،به خبرنگار رسانه ای گفت: جذب پنج هزار معلم از میان افراد توانمند از هر استان براساس ظرفیت در عرصه تدریس قرآن در دوران وزارت حمیدرضا حاجی‌بابایی، انجام شد. افراد متقاضی پس از گزینش و سپری کردن روند اداری به عنوان مربی پرورشی با رویکرد فعالیت قرآنی وارد مدارس شدند.

وی افزود: در ابتدای جذب، مقرر بود پس از حداکثر یک‌سال، وضعیت پیمانی شدن ما معلوم شود و حتی دستورالعمل آموزش و پرورش مبنی بر جذب منتشر شد و برای چهار هزار و 500 معلم تبدیل وضعیت صورت گرفت، اما به دلیلی نامعلوم معلمان چند استان از این امر جا ماندند.

افراد تجمع‌کننده در برابر مجلس شورای اسلامی چنین بیان کردند که حتی پس از ایام تعطیلات نوروز، اجرای رتبه‌بندی معلمان نیز شامل حال ما نشد و با وجود آنکه در آزمون رتبه‌بندی شرکت کردیم با وضعیت تأهل و حق عائله‌مندی با مدرک کارشناسی، مبلغ دریافتی به حدود دو میلیون و هشتصد یا به سه میلیون تومان می‌رسد.

قابل یادآوری است که سال 1391 آگهی رسمی برای استخدام پنج هزار مربی قرآن در تمامی استان‌ها منتشر شد. این معلمان با عنوان قراردادی جذب شدند و در همان بدو جذب به آنها وعده داده شد که پس از سپری شدن کمترین مدت با آنها قرارداد پیمانی بسته شود. از این تعداد حدود چهار هزار و 500 نفر از استان‌های مختلف تبدیل وضعیت شدند، اما هنوز پس از گذشت هشت سال تعدادی به دلایل نامعلوم در بلاتکلیفی هستند، معلمانی از استان‌های البرز، آذربایجان غربی، قم، سمنان، مرکزی و ...

*گزارشی ازشانزدهمین روز اعتراضات کارگران صنایع نفت وپتروشیمی ونیروگاه های برق

امروز 16 مین روز اعتراض سراسری به دستمزدهای کارگر نابود کن است.

 با توجه به اقداماتی که همه کارگران معترض برای بیرون کشیدن کارگرانی که تاکنون مشغول کار بوده اند انجام گرفته امروز هم بخشی از کارگران به کمپین پیوستند.

شرکت تهران جنوب ماهشهر بطور کلی تعطیل شد و پیمانکار اتحادشکن اردشیرلیموچی فقط با ۵ تا فیتر که با خواهش تمنا از فامیل خود جور کرده است کار می کنند. ولی پایپینگ شرکت تعطیل گردید.

از شرکت پایندان فاز 14خبر می رسد که این شرکت برای اینکه بتواند کارگران را راضی به کار کند تا آخر تیرماه حقوق های عقب افتاده را تسویه کرده است.

از دیگر شرکت ها هم خبر رسیده که بیشتر مدیران شرکت ها راضی به افزایش حقوق تا دو میلیون تومان هستند.

برگرفته از یک گزارش کانال رسمی سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران

*ادامه اعتراضات کارگران کارخانه هپکو اراک نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان

روز یکشنبه 26مرداد ماه، کارگران هپکو اراک به تجمع اعتراضیشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های توخالی مسئولان درکارخانه ادامه دادند.

درهمین رابطه کارگران معترض هپکو به خبرنگار رسانه ای گفتند: علیرغم وعده مسئولان استان مرکزی در خصوص پرداخت دستمزد، تا روزیکشنبه 26 مرداد هنوزحقوق دو ماه کارگران به حسابشان واریز نشده است.

 آنها افزودند:مدیرعامل شرکت هم کماکان پا به شرکت نگذاشته است.

*سریال تجمعات اعتراضی کارگران کارخانه کنتورسازی ایران نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های پوچ مسئولان ادامه دارد

روز یکشنبه 26 مرداد، کارگران کارخانه کنتورسازی ایران با برپایی تجمعی دیگر مقابل استانداری قزوین به سریال تجمعات اعتراضیشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های پوچ مسئولان ادامه دادند.

کارگران معترض به خبرنگار رسانه ای گفتند: با گذشت 5 ماه از تعطیلی این واحد تولیدی که به بهانه کرونا ویروس اتفاق افتاد، مدیریت کنونی هنوز اقدامی در جهت بازگشایی کارخانه و پرداخت مطالبات معوقه کارگران انجام نداده است. در حال حاضر ما حدود 26 ماه معوقات مزدی طلبکاریم و مدیریت کارخانه هیچ برنامه برای پرداخت آنها ندارد. مسئولان نیز واکنشی از خود نشان نمی‌دهند.

به گفته یکی از کارگران، در روزهای گذشته کارگران‌ تلاش زیادی برای وصول مطالبات خود از مسئولان کرده‌اند اما هنوز هیچ اتفاق نیفتاده است. در عین حال به دلیل پرداخت نشدن بخشی از حق بیمه کارگران، امکان دریافت مقرری بیمه بیکاری برای کارگران نیز تا امروز محقق نشده است.

وی با بیان اینکه کارگران در این کارخانه از سال 95 تاکنون 26 ماه مطالبات مزدی معوقه دارند و در حال حاضر 136 کارگر با خانواده‌هایشان با مشکلات معیشتی روبرو هستند، افزودند: امیدواریم امروز که برای دهمین بار به استانداری آمده‌ایم مسئولان این نهاد دولتی صدای ما را بشنوند و فکری به حال ما کارگران کنتورسازی و خانواده‌هایمان بکنند. در میان ما، کارگرانی هستند که در پرداخت هزینه‌های جاری زندگی خود درمانده‌اند.

این کارگر با بیان اینکه همکاران وی خواستار بازگشایی درهای کارخانه و آغاز فعالیت آن هستند، اظهار داشت: سال‌ها در این کارخانه قدیمی زحمت کشیده‌ایم و به درستی می‌دانیم کارخانه مشکلی برای تولید ندارد. حال چرا باید کارفرما با نادیده گرفتن شرایط زندگی کارگران قدیمی کارخانه، درهای کارخانه را بسته نگهدارد، نمی‌دانیم؟

*آغاز سومین ماه اعتراضات کارگران هفت تپه  با تجمع مقابل فرمانداری شهرستان شوش

روز یکشنبه 26 مرداد،سومین ماه اعتراضات کارگران هفت تپه  نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی و وعده های تو زرد سران قوه قضائیه ومقننه وبی تفاوتی سردمداران قوه مجریه با تجمعی دیگر مقابل فرمانداری شهرستان شوش آغازشد.

*ادامه کنش های دامنه دار کارگران سایت پسماند صفیره اهوازدر راه احقاق حقوق برحقشان

کنش های دامنه دار کارگران سایت پسماند صفیره اهوازدر راه احقاق حقوق برحقشان ادامه دارد.

روز یکشنبه 26 مرداد، یکی از زنان کارگرمعترض این سایت به خبرنگار رسانه ای گفت: پیمانکار در روزهایی که سایت تفکیک زباله را تعطیل اعلام می‌کند حقوقی برای ما در نظر نمی‌گیرد درحالیکه ما آمادگی حضور در محل کار را داریم.

وی ادامه داد: حقوق اردیبهشت امسال به دلیل تعطیلی سایت در روزهای شیوع ویروس کرونا پرداخت نشد؛ باوجود حضور در محل کار در خرداد اما تاکنون حقوق این ماه را نیز دریافت نکرده‌ایم.

این کارگر افزود: در ماه تیر نیز تنها 10 روز اجازه حضور در محل کار را به ما دادند و پس از آن به دلیل آتش سوزی، تفکیک زباله تعطیل شد.

وی افزود: بیشتر کارگران این سایت زنان سرپرست خانوار هستند و پرداخت نشدن به موقع و کامل حقوق ضربه بسیار سنگینی به آنها وارد می کند؛ هم اکنون حتی در تامین ساده‌ترین نیازهای خود درمانده‌ایم.

این کارگر معترض همچنین گفت: از کارگران خواسته شده به ازای دریافت 10 میلیون ریال به محل کار بازگردند اما این مبلغ هیچ دردی از ما دوا نمی‌کند.

وی ادامه داد: پیمانکار با مدیران سایت صفیره دچار اختلافات است و دود این اختلاف در چشم ما می‌رود.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کارگران سایت پسماند صفیره اهوازنسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی مقابل شهرداری

روز چهارشنبه 22مرداد،کارگران سایت پسماند صفیره اهواز برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع مقابل ساختمان سازمان مدیریت پسماندشهرداری اهواز واقع در خیابان شیخ بهایی جنوبی زدند.

یکی ازکارگران حاضر دزتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: هر ساله با تغییر پیمانکار، وضعیت پرداختی ها بدتر می‌شود و از فروردین سال جاری هم نیز کارگران هیچ حقوقی دریافت نکرده‌اند.

وی افزود: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز و مسئولان باید جوابگو باشند، چرا پیمانکار هایی را بکارگیری کردند که توان پرداخت حقوق کارگران را ندارند؟ هر سال با نزدیک شدن به عید نوروز و پرداخت عیدی و سنوات، پیمانکار تغییر می‌کند تا مجبور به پرداخت آن ها نشود و  کارگران را شرمنده خانواده هاشان می‌کنند.

وی درادامه گفت:با افزایش حقوق در سال جاری طبق قانون، دریافتی ما به 2میلیون و 500هزار تومان خواهد رسید اما پیمانکار ادعا می‌کند که تنها می‌تواند2 میلیون تومان پرداخت کند. حق بیمه هم 4 ماه است که پرداخت نکرده است.

وی در ادامه از بدعهدی مسئولان گفت و افزود: بسیاری از مسئولان وعده پیگیری دادند اما از این وعده 2 ماه گذشته و پیمانکار هم جوابگو کارگران نیست. مسئولان باید بدانند که کار ما از حساسیت بالایی برخوردار است و اگر دست از کار بکشیم، شهر با مشکلات بزرگی روبه‌رو خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: در این روزهای کرونایی، هیچگونه ابزار و وسایل بهداشتی در اختیار کارگران قرار ندادند که در پی آن حدود 35 نفر به کرونا مبتلا شدند در حالی که تفکیک زباله های بیمارستانی برعهده ما نیست، سُرُم و سُرنگ های بیمارستان همراه با زباله ها به کارخانه وارد می‌شوند و تفکیک آن ها بسیار خطرناک است.

قابل یادآوری است که در مجموع 120 نفر در این سایت مشغول به کار هستند که از این تعداد 63 نفر زن و از این جمع نیز30 نفر از زنان سرپرست خانوار هستند.

*جعفر عظیم زاده به اورژانس بیمارستان طالقانی منتقل شد

طبق خبرهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران ، امروز یکشنبه ۲۶ مرداد طی بازدید و معاینه دکتر بهداری مرکزی زندان اوین ،  دستور اعزام  اورژانسی جعفر عظیم زاده به بیمارستان را صادر کرد

پس از آنکه در یکشنبه هفته گذشته ۱۲ نفر از زندانیان بند ۸ زندان اوین با مثبت بودن تست کرونای آنان به بهداری مرکزی زندان اوین منتقل شدند ، امروز دکتر بهداری زندان اوین  آنان را مورد معاینه قرار داد و طبق تشخیص دکتر ، وضعیت جسمانی ( قلب و ریه ) جعفر عظیم زاده را اورژانسی تشخیص داد و دستور اعزامش را به صورت فوری به بیمارستان صادر کرد

ساعتی پیش خانواده عظیم زاده نیز در پی تماس آقایان اسماعیل عبدی و امیر سالار داوودی از انتقال جعفر به بیمارستان طالقانی مطلع شدند

جعفر عظیم زاده پس از اعتصاب غذای ۶۳ روزه در سال ۹۵ از بیماری قلبی و ریوی رنج میبرد و اکنون با شدت گرفتن کرونا و حبس در زندان وضعیت جسمانی اش را وخیم تر کرده است

اتحادیه آزاد کارگران ایران

۲۶ مرداد ۹۹

*بیانیه انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آزاد تهران در مورد توقیف روزنامه «جهان صنعت»

پیش از آن‌که دیر شود، اعتمادسازی کنید

روزنامه جهان صنعت تعطیل شد و 25 نفر از فعالان رسانه‌ای از کار بیکار شدند. با روی کار آمدن دولت یازدهم، عرصه آزادی و فعالیت مطبوعات چنان محدود شد که مدت‌هاست کمتر شاهد توقیف نشریه‌ای هستیم. این امر حاصل رعایت «خودسانسوری» در مطبوعات است. رسانه‌ها چنان با روند بی‌منطق سانسور آشنا شده‌اند که خودشان آن‌گونه جان و رمق مطالب انتقادی را می‌گیرند که کمتر مجالی به نهادهای سانسورگر برای توبیخ و اخطار می‌دهند. با این وجود، در موضوع  ویروس همه‌گیر کرونا، نبود شفافیت آماری برای تعداد قربانیان و عملکرد نامناسب دولت برای کنترل و پیش‌گیری از شیوع آن، موجب شد اظهارنظر یک کارشناس که روزنامه جهان صنعت او را به اشتباه «عضو ستاد ملی کرونا» نامید، زمینه تعطیلی این روزنامه پرسابقه را فراهم کند.

طبیعی است که رسانه‌ها موظفند با اطلاع‌رسانی مستند و درست، بحران‌های موجود در کشور را ریشه‌یابی کرده و راهکارهای مناسب را برای حل آن‌ها بیان کنند. در این مورد شواهد آماری از مجاری مختلف و شاهدان عینی در تیم پزشکی استان‌های کشور همه حاکی از آن است که عمق بحران کرونا در کشور بیش از آن چیزی است که در رسانه‌های رسمی بیان می‌شود و سیاست‌گذاری‌های نامناسب و برگزاری تجمعات پیش رو این بحران را جدی‌تر می‌کند.

نبود رسانه‌های آزاد و مستقل که امکان دسترسی آزاد به آمار و  اطلاعات صحیح را داشته باشند از یک سو و نگاه امنیتی به اکثر موضوعات، از جمله کاستی‌ها و موانع فضای رسانه‌ای کشور است. در روزهایی که اقتصاد کشور در یکی از سخت‌ترین شرایط خود به سر می‌برد و کارگران بسیاری از واحدهای صنعتی در اعتراض به دستمزدهای معوقه خود مجبور شده‌اند برای شنیده شدن صدایشان به صحنه آمده و دست از کار بکشند، رسانه‌های آزاد و مستقل می‌توانند به عنوان بازوی جامعه مدنی زمینه گفت‌وگوی ملی و اجتماعی میان حکومتگران و مردم را فراهم کنند. این گفت‌وگوی دوجانبه منجر به اعتماد اجتماعی شده و در حل مشکلات پیش رو یاری‌رسان همگان است. متاسفانه به جای فراهم شدن این شرایط، امنیتی کردن ساده‌ترین مسائل و برخورد حذفی با آن‌ها زمینه دلسردی روزنامه‌نگاران و بی‌اعتمادی عمومی را بیش ار پیش فراهم می‌کند.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آزاد تهران بنا بر وظیفه صنفی خود، ضمن محکوم کردن توقیف روزنامه «جهان صنعت» امیدوار است رویه کنونی اصلاح شده و پیش از آن‌که بسیار دیر شود، تدبیرگران، حرف مردم و رسانه‌ها را بشنوند تا متقابلا حرف‌شان شنیده شده و دیوارهای فرو ریخته بی‌اعتمادی ترمیم شود.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آزاد تهران

20مرداد ماه 1399

*تجمعات اعتراضی متقاضیان مسکن مهر برازجان  نسبت به بلاتکلیفی 12 ساله مقابل بانک مسکن و فرمانداری دشتستان

روز یکشنبه 26 مرداد،جمعی از متقاضیان مسکن مهر برازجان  در استان بوشهر بابرپایی تجمعاتی مقابل شعبه مرکزی بانک مسکن و فرمانداری شهرستان دشتستان اعتراضشان را نسبت به بلاتکلیفی 12 ساله بنمایش گذاشتند و خواهان تحویل واحدهای مسکن مهر خود شدند.

یکی از تجمع کنندگان طی گفتگو با خبرنگار رسانه ای بی تدبیری مسئولان مربوطه را عامل مشکلات و بی خانمانی مردم این شهر عنوان کرد و خواستار حل فوری مشکل مسکن مهر شد.

وی با اشاره به اینکه تمام تجمع‌ کنندگان خواسته‌ های بر حقی دارند و به‌ دنبال احقاق خود هستند، تصریح کرد: 12سال است که در انتظار مسکن مهر هستیم اما هیچ خبر خوشایندی در این باره نرسیده است. 12سال کافی نیست؟

وی همچنین ادامه داد: با این وضع اقتصادی و هزینه های سنگین دیگر صبری برایمان نمانده است. هر روز از این خانه به آن خانه می روم و کرایه نشین هستم.

*جان باختن یک کارگر ساختمانی جوان در بهشهر براثر سقوط از ارتفاع

یک کارگر 26 ساله،حین کار دریک ساختمان درحال احداث درشهر بهشهر استان مازندران براثر سقوط از ارتفاع وشدت جراحات وارده در دم جانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com