دهمین روز اعتصاب هفت تپه و راهپیمایی کارگران در محوطه شرکت

حزب كمونيست كارگرى ايران
June 24, 2020

هفت تپه: شماره ١١

دهمین روز اعتصاب هفت تپه و راهپیمایی کارگران در محوطه شرکت

کارگر هفت تپه اتحاد، اتحاد

 

روز ٤ تیر اعتصاب ٥ هزار کارگر نیشکر هفت تپه وارد دهمین روز خود شد. در این روز کارگران با راهپیمایی در محوطه شرکت و با شعار کارگر هفت تپه اتحاد، اتحاد، عزم خود را بر ادامه اعتراضاتشان به نمایش گذاشتند. در این حرکت اعتراضی کارگران بنری را که بر رویش خواشتهایشان را نوشته بودند درجلوی صف راهپیمایی با خود حمل میکردند.  این بنر همچون دور گذشته اعتراضات کارگران هفت تپه هر روزه بر فراز "سنگر" که محل برپایی مجمع عمومی کارگران است، نصب میشود. خواستهای فوری کارگران نیشکر هفت تپه  عبارتند از:

پرداخت فوری دستمزدهای معوقه همه بخش های این کارخانه، تمدید دفترچه های بیمه ، دائمی  شدن قراردادهای کارگران نی بر و بازگردان به کار کارگرانی که قرادادشان تمدید نشده است، خلع ید از بخش خصوصی این شکل عیان چپاول و غارت در این کارخانه، بازداشت فوری اسد بیگی و  محاکمه او، بازگرداندان پولهای به سرقت رفته به کارخانه و سرپا ماندن این شرکت و تضمین امنیت شغلی آنان، بازگشت به کارگر اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، ایمان خضری و سالار بیژنی

حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت قاطع از این مبارزات و فراخوان به همه مردم، کارگران و تشکلهای کارگری به بازتاب اخبار و صدای اعتصاب و اعتراض کارگران نیشکر هفت تپه و  بر شرکت وسیع خانواده های کارگران در این اعتراضات تاکید دارد.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٤ تیر۱۳۹۹، ٢٤ ژوئن ۲۰۲۰

 

تاکنون این تشکلها از کارگران نیشکر هفت تپه اعلام پشتیبانی کرده اند:

سندیکای نیشکر هفت تپه،

 انجمن صنفی کارگران برق و فلزکار کرمانشاه،

سندیکای نقاشان البرز،

 گروهی از فعالین کارگری سقز،

گروهی از فعالین حقوق کودکان،

شورای بازنشستگان ایران،

سندیکای کارگران فلزکارمکانیک ایران،

اتحاد بازنشستگان ایران،

بازنشستگان فلزکارمکانیک،

بازنشستگان بافنده سوزنی،

گروه نوزده اسفند،

 گروه شورای همبستگی کارگری

کارگران شرکت آسفالت ماکام شرق

 جمعی از کارگران فولاد اهواز

سندیکای شرکت واحد

-- 

اطلاعیه خبری

تجمع کارگران برق فشار قوی و بخشهایی از معلمان مقابل مجلس و چند خبر دیگر

 

- صبح روز ٤ تیر  جمعی از کارگران پست‌های فشار قوی برق معروف به کلاه زردها در تهران در اعتراض به عدم تبدیل وضعیت خود و دائمی شدن قراردادهایشان مقابل دفتر برق منطقه‌ی استان تهران تجمع کردند. اعتراض این کارگران به قرادادهای موقت حجمی این شکل برده وار کار است. در همین رابطه در روزهای گذشته اپراتورهای پست‌های فشار قوی برق خوزستان مقابل اداره برق منطقه‌ای این استان جمع شدند. کارگران پست های فشار قوی قبلا نیز چه در سطح استانی و چه بصورت تجمع در مقابل مجلس و با شرکت کارگران برق از دیگر شهرها تجمعات بسیاری بر سر این خواست داشته اند. نزدیک به ٥٠٠٠ کارگر متخصص در این بخش کار میکنند و خواست مشترک دائمی شدن قراردادها یکی از خواستهای آنان است. تبدیل قرار دادهای موقت به دائم، پرداخت بموقع دستمزدها وامنیت شغلی، افزایش فوری حقوقها متناسب با سطح هزینه های کنونی در جامعه موضوعات سراسری این اعتراضات است و میتوان بر محور آن اعتراضات قدرتمند سراسری را شکل داد.

 

- روز سه شنبه ٣ تیر، صد تن از کارگران معدن مس چهار گنبد سیرجان زیر مجموعه صندوق بازنشستگی فولاد در ادامه اعتراضاتشان نسبت به عدم پرداخت 2 ماه حقوق و مطالبات دیگرواجرای ناقص طرح طبقه بندی مشاغل و سطح نازل حقوقهایشان مقابل اداره کار سیرجان تجمع کردند.

 

- روز سه شنبه ٣ تیر جمعی از  آموزش‌دهندگان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی که از شهر‌ها و استان‌های مختلف کشوربه تهران آمده اند برای سومین روز متوالی، در اعتراض به گذاشتن آزمون استخدامی برای آنها و خطر بیکاری بسیاری از آنان و با خواست دائمی شدن قراردادهایشان مقابل مجلس اسلامی تجمع کردند. برخی از این معلمان سالها سابقه کار دارند. در تجمع این روز همچنین تعدادی از معلمان قراردادی از شهرهای مختلف حضور داشتند. به گفته معلمان قراردادی بعضا بیش از ٢٠ سال سابقه کار دارند اما همچنان با قرارداد معین و محدود کار میکنند.  سطح حقوق این معلمان بعضا از حداقل دستمزد تعیین شده شورایعالی کار حکومت نیز کمتر است و از همان حداقل های حق مسکن، حق اولاد و غیره محرومند و اکنون نیز ربته بندی مشاغل شامل حالشان نمیشود.  بعلاوه با تبدیل شدن  فیش حقوقی آنها از کارگری به خدمات اکنون  حتی همان حق خواربار و مسکن و… هم از لیست دریافتی های انها حذف شده است. به گفته این معلمان با وجود تورم سرسام اور فقط  ٤٠٠هزار تومان به حقوق آنها اضافه شده است. در تجمع این روز جمعیت کثیر معلمان با شعارهایشان خواستهایشان را فریاد میزدند.

- روز ٣ تیر جمعی از کارگران شرکت «عقاب افشان» سمنان در اعتراض به ناروشنی وضعیت شغلی خود و کارخانه، مقابل استانداری تجمع کردند. هم اکنون شغل ٤٦١ کارگر این کارخانه در خطر است. این شرکت یکی از بزرگترین کارخانه های ساخت اتوبوس در کشور است که با بحران تولید روبرو شده است.

 

- روز ٣ تیر کارگران شهرداری دهدشت در اعتراض به عدم پرداخت 3 ماه حقوق وعیدی دست به تجمع زدند.

 

- روز ٣ تیر جمعی از کارکنان شرکت آب ‌وفاضلاب روستایی استان خوزستان در اعتراض به عدم پرداخت مطالبات مزدی، بیمه‌ای و تمدید نشدن قرارداد خود، در مقابل ورودی ساختمان استانداری خوزستان تجمع کردند.

 

- روز اول تیر ماه كارگران شهردارى شهر حميديه در اعتراض به عدم پرداختن ١٥ماه حقوق و عیدی و دیگر مزایای شغلی و حق بیمه شان در میدان شهر تجمع کردند.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

٤ تیر ۱۳۹۹، ٢٤ ژوئن ۲۰۲۰

tel:00447435562462


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com