قتلهای ناموسی جنایتی مدهش که جمهوری اسلامی عامل درجه اول آنست!

حزب كمونيست كارگرى ايران
June 21, 2020

قتلهای ناموسی جنایتی مدهش که جمهوری اسلامی عامل درجه اول آنست!

در یک ماه گذشته حداقل سه مورد قتل ناموسی اتفاق افتاده است. قتل رومینای ۱۴ ساله در تالش گیلان، فاطمه برحی ۱۹ ساله در آبادان و ریحانه ۲۵ ساله در کرمان شوک بزرگی برای مردم بود.

رسانه های حکومتی تلاش کرده اند این قتل ها را به تعصبات خانوادگی نسبت بدهند و خود را مبرا کنند. اما همه میدانند که خشونتی که علیه زنان میشود و تعصباتی که آنها از آن اسم میبرند، چهاردهه است توسط حکومت و آیت الله هایشان باد زده شده است، برایش قانون نوشته اند، خود زنان را عامل همه تجاوزها و خشونت هایی که به آنها میشود معرفی کرده اند، ارگانهای مختلف سازمان داده اند، اسیدپاشی کرده اند،‌ سنگسار کرده اند، از خدا و محمد و امامانشان آیه و حدیث آورده اند که زن ملک مرد است، کشتزار و ناموس مرد است، و چنانچه دست از پا خطا کند و گوش به فرمان مرد نباشد باید او را تحقیر کرد، کتک زد، از همه چیز محرومش کرد و حتی او را به قتل رساند. خشونت هایی که هر روز علیه زنان انجام میشود حاصل فرهنگی است که جمهوری اسلامی بطور سیستماتیک ترویج کرده است و برای تحمیل این فرهنگ دهها و صدها قانون وضع کرده است. جمهوری اسلامی عامل مستقیم و و مسبب اصلی قتل های ناموسی و خشونت های بیشماری است که هر روز و هر ساعت علیه زنان اتفاق می افتد.

 

اما بخش اعظم جامعه ایران هرگز این فرهنگ کثیف و جنایتکارانه را نپذیرفت و در مقابل آن قد علم کرد. جنبش عظیم رهایی زن و جنبش عظیم ضد مذهبی پاسخ جامعه به حکومت قرون وسطایی و ضد زن اسلامی بود. برابری زن و مرد و لغو همه قوانین ضد زن و برقراری جامعه ای سکولار و حکومتی غیر مذهبی امروز به پلاتفرم جنبش های پیشرو و مردمی در ایران تبدیل شده است. پایان دادن به قتلهای ناموسی با گسترش اعتراض توسط مردم و فعالین و پیشروان جامعه علیه کل قوانین ارتجاعی و سیاست های سرکوبگرانه و دخالت فعال زنان و مردان پیشرو در محلهای کار و زندگی و گسترش نهادهای مدنی ممکن است.

 

یاد رومینا، فاطمه و ریحانه را گرامی میداریم و با گسترش اعتراض علیه زن ستیزی و مردسالاری و قتل های ناموسی در همه جا و بهر شکل ممکن و با سرنگونی حکومت اسلامی به این دوران توحش پایان خواهیم داد.

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۱ تیر۱۳۹۹، ۲۱ ژوئن ۱۳۹۹
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com