بلند شدن پرچم شورا در هفتمین روز اعتصاب بزرگ کارگران نیشکر هفت تپه

حزب كمونيست كارگرى ايران
June 21, 2020

هفت تپه: شماره ٨

بلند شدن پرچم شورا در هفتمین روز اعتصاب بزرگ کارگران نیشکر هفت تپه 

 

روز یکشنبه اول تیرماه اعتصاب بزرگ کارگران نیشکر هفت تپه وارد هفتمین روز خود شد. در این روز کارگران با حضور در مقابل دفتر مدیریت که "سنگر" نام گرفته است، جمع شدند و مجمع عمومی شان را بر پا کردند. در این مجمع کارگران سخنرانی کردند و بر سر چگونگی تداوم اعتراضاتشان تبادل نظر کردند و اولین تصمیم آنها  پیشبرد شورایی اعتصابشان بود. بدین ترتیب بار دیگر پرچم شوراها در نیشکر هفت تپه برافراشته شد.  همچنین در این تجمع کارگران بر روی خواست خلع ید از بخش خصوصی بعنوان یک شکل آشکار چپاول و دزدی در این شرکت، بعنوان خواست مشترک همه کارگران تاکید کردند. خواستهای دیگر کارگران پرداخت کامل دو ماه دستمزد معوقه و معوقات بخش های مختلف کارگران در این شرکت و حق بیمه کارگران، دائمی شدن قراردادهای موقت و تمدید قرارداد هفتاد کارگر نی بر که قراردادشان فسخ شده است، پرداخت حق سختی کار به ١٥٠ کارگری که در اسنفند ٩٨ بازنشسته شده اند و بازگشت به کار اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، ایمان خضری و سالار بیژنی به سر کار میباشد.

  

با شروع دور جدید مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه همبستگی های مبارزاتی کارگری با هفت تپه نیز دارد شکل میگیرد. سندیکای کارگران هفت تپه با اقدامی اصولی به همه کارگران و تشکلهای کارگری فراخوان حمایت از کارگران هفت تپه داده است.  کارگران شرکت آسفالت ماکادام شرق طی پیامی به این کارگران چنین اعلام کرده اند: " ما بطور جمعی از شما غیور مردان و زنان نیشکر هفت تپه حمایت میکنیم و امیدواریم ما را در جمع خود بپذیرید." همچنین تشکلها و گروههای کارگری مختلف از جمله  انجمن صنفي کارگران برق و فلزکار کرمانشاه، سندیکای نقاشان البرز، گروهی از فعالین کارگری سقز و گروهی از فعالین حقوق کودکان طی بیانیه ای در پاسخ به فراخوان سندیکای نیشکر هفت تپه  تحت عنوان " از کارگران معترض هفت تپه با تمام توان حمایت می کنیم"، همبستگی خود را با مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه اعلام داشته اند.  و بالاخره اینکه جمعی از کارگران و فعالین کارگری فولاد اهواز طی بیانیه ای از کارگران نیشکر هفت تپه اعلام حمایت کرده اند. در بخشی از بیانیه آنها چنین آمده است:" ما پشتیبانی و حمایت مان از کارگران معترض نیشکرهفت تپه را با صدایی بلند و رسا اعلام میداریم و در این مبارزه خود را در کنار آنها و همقدم با تک تک شان میدانیم. همچنین احضار ، تهدید و بازداشت فعالان کارگری و پرونده سازی های امنیتی اخیر را محکوم کرده و خواهان پایان بخشیدن به این رویه غیر قابل قبول هستیم.".

حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت فعال از اعتصاب و مبارزه و خواستهای کارگران نیشکر هفت تپه، همه کارگران و مردم را به حمایت فعال و گسترده از کارگران نیشکر هفت تپه فرا میخواند و بر شرکت فعال خانواده ها تاکید دارد. صدای این کارگران باید وسیعا در سطح ایران و جهان بازتاب یابد و مورد پشتیبانی قرار گیرد. ما همه کارگران و مردم بویژه مردم شوش را به حمایت از کارگران نیشکر هفت تپه فرا میخوانیم.

حزب کمونیست کارگری ایران

پیش بسوی اعتصابات سراسری کارگری

پیش بسوی ایجاد شوراها

١ تیر۱۳۹۹، ٢١ ژوئن ۲۰۲۰
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com