اعتصاب پنج هزار کارگر شرکت نیشکر هفت تپه در نهمین روز

حزب كمونيست كارگرى ايران
June 22, 2020

هفت تپه: شماره ٩

اعتصاب پنج هزار کارگر شرکت نیشکر هفت تپه در نهمین روز

کارگران در مجمع عمومی بر خواستهای خود تاکید کردند

 

اعتصاب بزرگ کارگران نیشکر هفت تپه امروز دوشنبه دوم تیرماه وارد هشتمین روز خود شد. در این روز بنا بر قرار روز قبل جمع کثیری از بخش های مختلف این مجتمع کارگری در محل همیشگی "سنگر " مقابل دفتر مدیریت مجمع عمومی شان را بر پا کردند. در این مجمع کارگران ضمن اشاره به مشکلاتشان بر خواستهای فوری خود تاکید نمودند. در این اجتماع نمایندگانی از  میان کارگران سخنرانی کردند و یک تاکید آنها بر  حفظ اتحاد و همبستگی و ایستادن در مقابل تفرقه افکنی های اسدبیگی و دارو دسته هایش و مسئولین دست اندر کار بود. کارگران در سخنانشان  از تاخیر در پرداخت دستمزدها و اینکه همواره باید با اعتراض و تجمع حقشان را بگیرند، از عدم تمدید دفترچه های درمانی و معضلاتی که برایشان پیش آورده، از سطح نازل دستمزدها و اینکه امروز با توجه به سطح قیمت ها و نرخ تورم باید حداقل ده میلیون می بود و از اختلاس ها و دزدی ها و به خطر افتادن زندگی و معیشتشان سخن گفتند. تصمیم جمعی کارگران در این مجمع ادامه اعتصاب تا رسیدن به تمامی مطالباتشان بود.

پرداخت دستمزدها ی معوقه و طلبهای تمامی کارگران در همه بخشهای شرکت، تمدید دفتر چه های بیمه، بازگشت به کار کارگران اخراجی اسماعیل بخشی، محمد خنیفر، ایمان خضری و سالار بیژنی، خلع ید از بخش خصوصی این شکل آشکار اختلاس و دزدی، بازداشت اسد بیگی و مجازات او بخاطر اختلاسها و تعرضاتش به زندگی و معیشت کارگران و بازگرداندان ثروت های اختلاس شده به شرکت و حفظ امنیت شغلی کارگری، رئوس اصلی خواستهای این کارگران است.

بنا بر خبر منتشر شده از سوی سندیکای نیشکر هفت تپه در تجمع اعتراضی این روز عده ای از عوامل کار فرما قصد ایجاد اغتشاش و تفرقه افکنی بین کارگران را داشتند.  این افراد با خسارت زدن به اموال شرکت هدف مندانه تلاش داشتند که اعتصاب کارگران را به انحراف بکشانند که با برخورد و هوشیاری کارگران مواجه شدند.  همزمان با این تجمع عده ای دیگر از کارگران نیشکر هفت تجمع اعتراضی دیگری را در مقابل فرمانداری شوش برگزار کردند. از همین رو  تجمع کنندگان در "سنگر" ضمن مربوط دانستن آن تجمع به اعتراض خود بر روی تصمیم گیری جمعی و عمل واحد تاکید داشتند.

 

اعتصاب ٥ هزار کارگر نیشکر هفت تپه ادامه دارد.  حزب کمونیست کارگری بر حمایت و همبستگی وسیع کارگری با مبارزات کارگران نیشگر هفت تپه و دخالت و شرکت فعال خانواده های کارگران در این مبارزات تاکید دارد. تا کنون تشکلها و نهادهای مختلف کارگری از جمله سندیکای نیشکر هفت تپه، انجمن صنفی برق و فلز کار کرمانشاه، سندیکای نقاشان البرز، گروهی از فعالین کارگری سقز و گروهی از فعالین حقوق کودکان، کارگران شرکت آسفالت ماکادام شرق، شورای بازنشستگان ایران و سندیکای شرکت واحد طی بیانیه هایی از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه اعلام حمایت و پشتیبانی کرده اند. این همبستگی ها را هرچه گسترده تر کنیم.

 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

حزب کمونیست کارگری ایران

٢ تیر۱۳۹۹، ٢٢ ژوئن ۲۰۲۰
--


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com