صدای اعتراض کارگران اعتصابی پتروشیمی بندر امام باشیم‎

اخبار کارگرى
January 30, 2020

صدای اعتراض کارگران اعتصابی پتروشیمی بندر امام باشیم‎

*نهمین روزاعتصاب کارگران پتروشیمی بندرامام در اعتراض به کاهش پاداش تولید و توقف پرداخت اضافه کاری‌ها

اعتصاب کارگران پتروشیمی بندرامام در اعتراض به کاهش پاداش تولید و توقف پرداخت اضافه کاری‌ها که از روز سه شنبه اول بهمن ماه آغاز+ شده است کماکان ادامه دارد.

روز چهارشنبه 9 بهمن ،یک فعال کارگری درمنطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به خبرنگار رسانه ای گفت: نزدیک به 10 روز است که کارگران پتروشیمی بندرامام در اعتصاب هستند.

این کارگر مجتمع پتروشیمی رازی واقع در بندر امام همچنین دررابطه با اعتصاب رانندگان سرویس‌های رفت و آمد کارگران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی فت: چندی پیش 250 اتوبوس و مینی‌بوس در مجموعه ماهشهر اعتصاب کردند. آنها با سرمایه خودشان، اتوبوس و مینی‌بوس تهیه می‌کنند و ماهیانه 3 و نیم میلیون تومان دریافتی دارند. از پول بنزین تا تعمیر خودرو و استهلاک و خرید لوازم یدکی خودرو را خودشان می‌پردازند.

+اعتصاب دوباره صدها کارگر رسمی و پیمانی پتروشیمی بندرامام در اعتراض به کاهش پاداش تولید و توقف پرداخت اضافه کاری‌ها

روز سه شنبه اول بهمن ماه، کارگران رسمی و پیمانی پتروشیمی بندرامام در اعتراض به کاهش پاداش تولید و توقف پرداخت اضافه کاری‌ها به دستور مدیرعامل دست از کار کشیده ودراین مجتمع تجمع کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده، این اعتصاب مصادف شده است با حضورهیئتی از مدیران و کارشناسان مناطق نفت خیز جنوب، که برای بررسی وضعیت تامین خوراک پتروشیمی ها به این مجتمع آمده اند و گویا بر اثر این تجمع این مهمانان از طریق در اضطراری وارد مجموعه شده‌اند.

در واقع معترضین می‌خواهند بدانند چرا مدیر عامل این مجموعه، قصد داشته  پاداش بهره وری کارکنان و کارگران  را با  قطع هزینه ی اضافه کاری ها و کاهش تولید پرداخت نماید. که همین اقدام هم سبب روشن شدن آتش دوباره اعتراضات در این مجموعه شده است و همچنان این معترضین دلیل اصلی این اعتصاب را عملکرد نامناسب مدیر این مجتمع عنوان کردند


ناصر پاریس


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com