اخبار و گزارشات کارگری ٩ بهمن ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
January 30, 2020

اخبار و گزارشات کارگری ٩ بهمن ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

- نهمین روزاعتصاب کارگران پتروشیمی بندرامام در اعتراض به کاهش پاداش تولید و توقف پرداخت اضافه کاری‌ها

- گزارشی ازماهشهر از زبان یک کارگرمجتمع پتروشیمی رازی

مشکلات معیشتی آنقدر زیاد بود که صندوق مالی بین کارگران راه‌اندازی کردیم

- خاتمه اعتصاب کارگران واحد تعمیرات  مجتمع پتروشیمی اروند پس از 3 روز

- تبدیل وضعیت 2350 کارگر پیمانی پالايشگاه نفت بندرعباس به قرارداد مستقیم

- داود رضوی :گرامی باد هشتم بهمن سالروزدومین اعتصاب سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

- شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران :عدالت‌به‌مسلخ‌میرود!!

- آزادی موقت شاهپور حبیبی و فرزین رستمی از زندان اوین با تودیع وثیقه

- تجمع طرفداران محیط زیست در شاهرود برای جلوگیری از هرس سنگین درختان خیابان های شهر

- جان باختن یک کارگر جوان در محمود آباد بدنبال سقوط از ارتفاع

- انفجار کانکس کارگران در همدان و وخامت حال 2 کارگر به علت سوختگی شدید

*نهمین روزاعتصاب کارگران پتروشیمی بندرامام در اعتراض به کاهش پاداش تولید و توقف پرداخت اضافه کاری‌ها

اعتصاب کارگران پتروشیمی بندرامام در اعتراض به کاهش پاداش تولید و توقف پرداخت اضافه کاری‌ها که از روز سه شنبه اول بهمن ماه آغاز+ شده است کماکان ادامه دارد.

روز چهارشنبه 9 بهمن ،یک فعال کارگری درمنطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به خبرنگار رسانه ای گفت: نزدیک به 10 روز است که کارگران پتروشیمی بندرامام در اعتصاب هستند.

این کارگر مجتمع پتروشیمی رازی واقع در بندر امام همچنین دررابطه با اعتصاب رانندگان سرویس‌های رفت و آمد کارگران منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی فت: چندی پیش 250 اتوبوس و مینی‌بوس در مجموعه ماهشهر اعتصاب کردند. آنها با سرمایه خودشان، اتوبوس و مینی‌بوس تهیه می‌کنند و ماهیانه 3 و نیم میلیون تومان دریافتی دارند. از پول بنزین تا تعمیر خودرو و استهلاک و خرید لوازم یدکی خودرو را خودشان می‌پردازند.

+اعتصاب دوباره صدها کارگر رسمی و پیمانی پتروشیمی بندرامام در اعتراض به کاهش پاداش تولید و توقف پرداخت اضافه کاری‌ها

روز سه شنبه اول بهمن ماه، کارگران رسمی و پیمانی پتروشیمی بندرامام در اعتراض به کاهش پاداش تولید و توقف پرداخت اضافه کاری‌ها به دستور مدیرعامل دست از کار کشیده ودراین مجتمع تجمع کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده، این اعتصاب مصادف شده است با حضورهیئتی از مدیران و کارشناسان مناطق نفت خیز جنوب، که برای بررسی وضعیت تامین خوراک پتروشیمی ها به این مجتمع آمده اند و گویا بر اثر این تجمع این مهمانان از طریق در اضطراری  وارد مجموعه شده‌اند.

در واقع معترضین می‌خواهند بدانند چرا مدیر عامل این مجموعه، قصد داشته  پاداش بهره وری کارکنان و کارگران  را با  قطع هزینه ی اضافه کاری ها و کاهش تولید پرداخت نماید. که همین اقدام هم سبب  روشن شدن آتش دوباره اعتراضات در این مجموعه شده است و همچنان این معترضین دلیل اصلی این اعتصاب را عملکرد نامناسب مدیر این مجتمع عنوان کردند.

*گزارشی ازماهشهر از زبان یک کارگرمجتمع پتروشیمی رازی

مشکلات معیشتی آنقدر زیاد بود که صندوق مالی بین کارگران راه‌اندازی کردیم

یک کارگر مجتمع پتروشیمی رازی واقع در بندرامام با اشاره به اینکه کمترین دستمزدی که کارگر با دو فرزند در شهرستان ماهشهر برای سال آینده نیاز دارد، باید بیش از 7میلیون تومان باشد،افزود: 7میلیون تومان کفِ حقوقی است که یک خانواده کارگری برای زندگی نیاز دارد. کارگری که بخواهد کمی زندگی راحت‌تری داشته باشد؛ گاهی تفریحاتی برای خانواده مهیا کند و پس‌اندازی برای خرید مسکن داشته باشد، با دستمزد 7میلیون تومانی هم نمی‌تواند سَر کند.

علی ساجدی درادامه گفت: الان در پتروشیمی‌های ماهشهر، کارگران از 7 صبح تا 6 یا 7 بعد ازظهر یعنی عملاً معادل دو ماه کار می‌کنند. حتی خیلی‌ها پنج‌شنبه و جمعه هم کار می‌کنند. این کارگران هیچ استراحتی ندارند؛ هیچ زمانی برای گذران وقت در کنار خانواده ندارند و خرج و مخارج در ماهشهر آنقدر زیاد است که زندگی با کمتر از 7 میلیون تومان برای یک خانواده با 2 فرزند، واقعاً غیرممکن است.

این کارگر پتروشیمی رازی معتقد است که در سال آینده با وجود تورم، کارگران اهل ماهشهر با 7 میلیون تومان حداقل دستمزد، حتی مبلغی بابت پس‌انداز نخواهند داشت.

 وی ادامه داد: در واقع ما با افزایش سه برابری حداقل دستمزد نسبت به سال گذشته نیز باید کار کنیم تا زنده بمانیم. کارگر پیمانکاری ماهشهر نسبت به کارگر رسمی وضعیت بدتری دارد.

این فعال کارگری تصریح کرد: اگر فرزند کارگر رسمی به مدرسه برود، نزدیک به 80درصد تخفیف می‌گیرد اما فرزند کارگر پیمانکاری چنین مزایایی ندارد. امکانات هم به کارگران پیمانکاری نمی‌دهند. سال به سال مزایا کمتر می‌شود. در برخی پتروشیمی‌ها که پاداش‌ها هم حذف شده است.

این کارگر پتروشیمی رازی با بیان اینکه نزدیک به 10روز است که کارگران پتروشیمی بندرامام در اعتصاب هستند، تاکید کرد: چندی پیش 250 اتوبوس و مینی‌بوس در مجموعه ماهشهر اعتصاب کردند. آنها با سرمایه خودشان، اتوبوس و مینی‌بوس تهیه می‌کنند و ماهیانه 3 و نیم میلیون تومان دریافتی دارند. از پول بنزین تا تعمیر خودرو و استهلاک و خرید لوازم یدکی خودرو را خودشان می‌پردازند.

وی افزود: بچه‌های ماهشهر وضعیت زندگی خوبی ندارند. ماهشهر بیش از 11هزار نفر بیکار دارد. زندگی بیکاران بسیار اسف‌بار است. در پتروشیمی‌ها گروهی از کارگران با عذاب زندگی می‌کنند و تعدادی از کارگران در رفاه کامل. پتروشیمی رازی 700 کارگر رسمی و 1800 کارگر پیمانکاری دارد. اضافه‌کار برای یک کارگر پیمانکاری پتروشیمی عملاً اجبار است چون بدون اضافه‌کاری واقعاً توان گذران زندگی‌اش را ندارد.

وی خاطرنشان کرد: طرح طبقه‌بندی که در برخی پتروشیمی‌ها در نظر گرفته شده است، حداقل ضریب است. در منطقه عسلویه ضریب حقوقی کارگران 4.7 است. ضریب حقوقی کارگران رسمی ماهشهر 2.7 است؛ ضریب حقوقی کارگران پیمانکاری ماهشهر1.5 است. به کارگران عسلویه وام‌های بزرگ می‌دهند اما ما چنین امکاناتی نداریم.

مشکلات معیشتی آنقدر زیاد بود که صندوق مالی بین کارگران راه‌اندازی کردیم.

این فعال کارگری مجتمع پتروشیمی رازی تصریح کرد: اگر ما کارگران پیمانکاری در پتروشیمی‌ها بخواهیم وام بگیریم باید به صورت آزاد وام بگیریم. با اینکه 18 سال سابقه کار در پتروشیمی دارم، همچنان باید برای یک وام 50میلیونی با 18 درصد سود، ضمانت 3کارگر رسمی را جور کنم. این درحالی است که ما حقوق‌بگیر همان شرکت هستیم.

او ادامه داد: چندین خانه در ماهشهر به شما نشان خواهم داد که در یک شهر کوچک با چه وضعیت اسف‌بار غیربهداشتی زندگی می‌کنند. واقعاً خانواده‌هایی را می‌بینیم که پول ندارند، نان شب خودشان را داشته باشند. همین الان با اینکه کارگران به زور دستشان به دهانشان می‌رسد، مجبور می‌شوند صندوق‌هایی بگذارند و به همدیگر کمک کنند؛ چراکه کارگران پیمانکاری در گرفتن وام از شرکت نیز باید از هفت‌خوان بگذرند. وقتی وضعیت کارگران صنعتی که بالاخره کنار یکدیگر هستند و می‌توانند به نوعی برای افزایش دستمزد مطالبه‌گری کنند، اینطور است، بیکاران چه باید بکنند؟

این فعال کارگری تصریح کرد: واقعاً مشکلات معیشتی 18هزار بیکار چطور باید رفع شود؟ به هر حال وقتی بیکاری باشد، اعتراض رخ می‌دهد. اگر مردم آسایش داشته باشند و زندگی بدون تبعیض و مشکل را بگذرانند، این اتفاقات نمی‌افتد.

او ادامه داد: حاشیه‌نشینی در ماهشهر واقعاً وخامت پیدا کرده است. لازم نیست راه دور برویم. دو کیلومتر از پتروشیمی‌ها که دور بشویم، جاده‌ای است که مردم در کپر زندگی می‌کنند. مناطقی هستند که در آنجا ناهنجاری‌های اجتماعی دیده می‌شود. نتیجه فقر و طلاق در زندگی کارگران به اینطور مشکلاتی ختم می‌شود. بچه‌های طلاق مشکلات روانی پیدا می‌کنند و به سمت فساد کشیده می‌شوند. اینجا کارگران آنقدر در محیط کارشان وقت می‌گذرانند که فرصت نمی‌کنند، با خانواده وقت بگذرانند.

در ماهشهر با 8 ماه گرما برخی در پارک زندگی می‌کنند

این فعال کارگری مجتمع پتروشیمی رازی تصریح کرد: همه این مشکلات به علت پایین بودن دستمزد کارگران است. ماهشهر  حدود 30 پتروشیمی دارد و بخش مهمی از اقتصاد ایران را دربرمی‌گیرد. حتی پارک‌هایی هست که مردم در آن زندگی می کنند. این شهر 8 ماه گرما دارد. ماهشهری‌ها ماهی شهرشان را نمی‌توانند بخورند. آلودگی پتروشیمی‌ها به خور خلیج فارس سرایت کرده و مردم باید ماهی را از مناطق دیگر بخرند. آب آشامیدنی درستی نداریم. در برخی شهرک‌ها و مناطق مردم واقعاً در فقر زندگی می‌کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برادر من آتش‌نشان است و ساعت‌ها کار می‌کند و حق شیفت می‌گیرد و به لحاظ رده شغلی هم از دیگر آتش‌نشانان بیشتر دریافت می‌کند، حقوقی در حد 4 میلیون تومان دارد. این کارگر با 47 سال سن دیگر چه زمانی باید خانه‌دار شود؟ ماهیانه یک میلیون تومان بابت کرایه خانه پرداخت می‌کند. ما اقوامی در کرج داریم، ما در ماهشهر میوه و گوشت و ماهی را باید گران‌تر بخریم و در کل مخارج زندگی ما از تهران بالاتر است.

*خاتمه اعتصاب کارگران واحد تعمیرات  مجتمع پتروشیمی اروند پس از 3 روز

کارگران واحد تعمیرات مجتمع پتروشیمی اروند واقع در بندرامام  به اعتصابشان پس از سه روز+ دراعتراض به نحوه اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و همچنین کسر چندین قسط وام و بیمه تکمیلی ازحقوق ماهیانه،خاتمه دادند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 9بهمن،  کارگران واحد تعمیرات پتروشیمی اروند به اجرا نشدن «حق تخصص در تطبیق مشاغل» که اجرای آن در ارتباط با «طرح طبقه‌بندی مشاغل» در محیط‌های کارگاهی ضروری است، اعتراض دارند و می‌گویند که حق تخصص باید مانند سایر شرکت‌های «هلدینگ خلیج فارس» در این شرکت هم اجرایی شود.

درهمین رابطه،نماینده کارگران پتروشیمی اروند نامه ای به رئیس اداره کار شعبه ویژه اقتصادی پتروشیمی،نوشته است.

وی در قسمتی از این نامه تاکید کرد: آیتم مذکور در پتروشیمی تندگویان لحاظ گردیده است لذا  جهت افزودن آن به فیش حقوقی پرسنل مشمول طرح پتروشیمی اروند اقدامات لازم را مبذول فرمایید.

روز دوشنبه 7 بهمن، کارگران معترض خواهان برگزاری جلسه‌ای با مدیران شرکت شدند اما می‌گویند که این جلسه برگزار نشده و نامه‌نگاری برای ارسال درخواست کارگران به هلدینگ خلیج فارس هم انجام نشده است.

+ ادامه اعتصاب صدها کارگر واحد تعمیرات پتروشیمی اروند برای دومین روز متوالی

روز دوشنبه 7 بهمن برای دومین روز متوالی، صدها کارگر واحد تعمیرات پتروشیمی اروند دراعتراض به نحوه اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل و همچنین کسر چندین قسط وام و بیمه تکمیلی ازحقوق ماهیانه به اعتصابشان ادامه دادند.

گزارش رسانه ای شده بتاریخ 7 بهمن با اشاره برتعدادکارگران واحد تعمیرات پتروشیمی اروند مبنی بر800نفر،می افزاید،این کارگران گفتند: طرح طبقه‌بندی مشاغل بدون حضور نماینده کارگری انجام شد و به‌درستی مدارک تحصیلی و سابقه نفرات و حق تخصص آنان در پتروشیمی اروند لحاظ نگردیده است.

آنها افزودند: به‌عنوان مثال، در اجرای این طرح، میان یک جوشکار یا مکانیک که فنی محسوب می‌شوند با یک کارگر خدماتی ساده فرقی در نظر گرفته نشده، در حالیکه در دیگر شرکت‌های هم‌جوار و زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس، نفرات فنی حق تخصص دریافت می‌کنند ولی در پتروشیمی اروند، این حق به نیروهای فنی پرداخت نگردیده است.

این کارگران در ادامه گفتند: علیرغم قول مساعد مدیرعامل شرکت مبنی بر در نظر گرفتن حق تخصص کارگران فنی به‌صورت لحاظ کردن آیتمی خاص در حقوق آنان، متأسفانه تا این لحظه این وعده عملی نشده است.

این کارگران همچنین به کسر اقساط وام که از دو قسط به بالا متغییر بوده و همچنین کسر دو قسط بیمه تکمیلی در فیش حقوقی خود در ماه جاری، معترض بوده و خواهان تجدید نظر در این خصوص هستند.

*تبدیل وضعیت 2350 کارگر پیمانی پالايشگاه نفت بندرعباس به قرارداد مستقیم

2350 کارگر پیمانی ش پالايشگاه نفت بندرعباس به قرارداد مستقیم تبدیل وضعیت شدند.

*داود رضوی :گرامی باد هشتم بهمن سالروزدومین اعتصاب سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران

سرکوب تشکلات کارگری وسندیکایی در دهه شصت باعث انحلال و از هم پاشیدن تشکل های مستقل کارگری شد  وشرایط تحمیل دارو دسته خانه کارگر وشوراهای اسلامی کار را به جامعه کارگری فراهم کرد.

شرکت واحد هم طمع تلخ سرکوب را چشید و سندیکای رانندگان وبلیط فروشان و....را بدون هیچ مجمعی منحل کردند و شوراهای اسلامی کار را با کمک عوامل امنیتی و کارفرما در مناطق دهگانه شرکت واحد جایگزین تشکیلات مستقل سندیکایی کردند .

تا قبل از احیای مجدد سندیکای کارگران شرکت واحد درخرداد سال ۸۴ هیچ تشکیلات کارگری مستقلی نتوانسته بود بدون وابستگی به کارفرما ودولت  اعلام حضور کند. سال ۸۴ در شرکت واحد بیش از ۱۵ هزار راننده شاغل بودند که نه تنها با حداقل حقوق شرایط سخت معیشتی داشتند بلکه  هیچ صدای اعتراضی هم‌ از  رانند گان که سخت ترین کار را در بدترین شرایط انجام میدادند شنیده نمی شد.

به دلیل  وابستگی و فرمایشی بودن شوراهای اسلامی کار درشرکت واحد رانندگان وکارگران مطالبات معوقه بسیاری طلبکار بودند.

پس از احیای سندیکای کارگران شرکت واحد و بی توجهی کارفرما به خواسته های بحق رانندگان و تهدید و فشار عوامل امنیتی و نمایندگان فرمایشی شوراها،  باعث گردید که سندیکای واحد با حمایت و پشتوانه اعضایش  برای رسیدن به مطالبات و برسمیت شناختن سندیکا از سوی حاکمیت دست به دو اعتصاب بزرگ‌ بزنند.اعتصاب  اول چهارم دی و دومین اعتصاب درهشتم بهمن ۸۴ صورت گرفت.

 میتوان گفت  اولین اعتصاب در چهارم  دی ماه،  بسیار موفق و تاثیر گذار بود و در واقع حمل ونقل تهران را بطور کامل فلج کرده بود و حتی عوامل امنیتی هم غافلگیر شده بودند.

 اما با وجود اینکه  ۴۰روز از اعتصاب موفق اول  گذشته بود نه تنها کارفرما،  بلکه عوامل امنیتی ودست اندرکاران حکومتی  هم توجهی به صدای بحق رانندگان وکارگران  نداشتند و این نوع رفتارها و برخوردهای امنیتی با اعضای سندیکا،  خشم کارگران را برانگیخت و سندیکا با توجه به درخواست رانندگان  در هشتم بهمن ماه تصمیم به اعتصاب دوم گرفت با اعلام تاریخ اعتصاب دوم،  صاحبان قدرت و عوامل امنیتی با تمام قدرت وامکانات درصدد سرکوب این اعتصاب برآمدند،  بطوری که تا قبل از شروع اعتصاب صدها تن از رانندگان را بازداشت کردند و کلیه اعضای هیئت مدیره وفعالین سندیکایی شرکت واحد دستگیر شدند و به بند امنیتی ۲۰۹ منتقل شدند همچنین چند تن از خانوادهای اعضای هیئت مدیره سندیکا را نیمه های شب هشتم بهمن دستگیر کردند تا بلکه بتوانند فریاد اعتراض رانندگانی را که سالها درحقشان ظلم کرده بودند خفه کنند.

البته عوامل امنیتی وحکومتی بیشتر نگران گسترش سندیکا خواهی دربین کارگران در دیگر کارگاهها و کارخانه های کشور بودند و به همین دلیل دست به سرکوب گسترده فعالین سندیکایی شرکت واحد زدند .

 این اعتراضات واعتصابات توسط رانندگان اتوبوسرانی  دست آوردهای زیادی برای همکارانشان به همراه آورد بطوری که بعد از چند دهه طرح طبقه بندی مشاغل درشرکت واحد اجرا و تا سقف روزانه ۵هزارتومان حقوق رانندگان افزایش یافت . افزایش حق ناهار پرداخت لباس کامل و..... تماما از دست آوردهای اعتصابات واعتراضات کارگران واحد بود.

سندیکای کارگران شرکت واحد دست آوردهایی هم برای جامعه کارگری به ارمغان آورد از جمله سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه و بوجود آمدن کمیته ها وگروههای کارگری مستقل و فعال شدن حامیان طبقه کارگر بخصوص در بین دانشجویان .

هر چند تا به امروز سندیکای واحد بطور مرتب مورد هجوم عوامل امنیتی وسرکوب قرار داشته اما باحمایت بخشی از اقشار مختلف جامعه مانند حامیان طبقه کارگری و  دانشجویان معلمان و بخشی از اعضای کانون وکلا و بازنشستگان و زنان و ...توانسته با تمام تهدیدها و فشارها ایستادگی کند درحال حاضر چندین تن از اعضای این سندیکا دارای احکام سنگین زندان هستند که درهفته گذشته حسن سعیدی از اعضای فعال این سندیکا توسط اجرای احکام دادسرای انقلاب برای تحمل حبس ۵سال زندان احضار شده است .

 امیدورام که اهل قلم و رسانه هائی که مستقل هستند احیای  مجدد سندیکای واحد در ۱۳ خرداد ۸۴ و سالروز دو اعتصاب رانندگان در ۴ دی و۸ بهمن که کمک بزرگی به جنبش کارگری و جامعه کارگری  و شرایط اتحادبیشتر  بین دانشجو معلم و کارگر را فراهم کرده است بیشتر بنویسند .

به امید داشتن جامعه ای که کارگران و فرودستان هم از تمام امکانات ومنابع کشور بهره مند باشند.

برگرفته از کانال تلگرام سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران :عدالت‌به‌مسلخ‌میرود!!

بیش از چهل ‌ویک‌ سال ‌زندان دریک پرونده برای هفت نفرفرهنگی!

 قربانی دستگاه‌ قضاست  نه‌فرهنگیان!!

اینبار دست جفای دستگاه قضایی کشور با فشار دستگاههای اطلاعاتی، از شرق کشور،  استان کوچک و محروم  خراسان‌شمالی، بیرون زده است.

مهر و آبان ۱۳۹۷ در پی اعتراضات صنفی فرهنگیان، هفت نفر از معلمان خراسان شمالی، بازداشت شدند که پس از روزها بازداشت بطور پراکنده با قید وثیقه آزاد گشتند.

محمدرضارمضانزاده مسئول هیات مدیره انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی است.

سعیدحقپرست، علی‌فروتن‌، حمیدرضارجایی و حسین‌رمضانپور اعضای هیات مدیره انجمن هستند.

مصطفی‌رباطی و حسن ‌جوهری اعضای انجمن صنفی فرهنگیان خراسان شمالی میباشند!

یک  پرونده کاملا ساختگی پنج جلدی با بیش از دوهزار صفحه توسط اداره  اطلاعات با اتهامات واهی تشکیل میشود و برای رسیدگی و صدور کیفرخواست پس مراحل بازپرسی در دادسرا، راهی دادگاه عمومی و انقلاب میشود.

که در مجموع :

۱.  محمدرضارمضانزاده مجموعا به پانزده‌سال‌زندان، ۷۴ ضربه شلاق، حدود سه میلیون جریمه نقدی، محرومیت از فعالیتهای حزبی

۲ .حسین رمضانپور مجموعا به هشت‌سال‌زندان،  دوتا 74 ضربه شلاق، محرومیت از فعالیتهای حزبی

۳. حمیدرضارجایی مجموعا به چهارسال‌زندان، محرومیت از فعالیتهای حزبی

۴. علی‌فروتن

 ۵ . مصطفی‌رباطی

۶، سعیدحقپرست

 ۷، حسن‌جوهری  هریک به  سه‌سال‌وهشت‌ماه‌زندان  محکوم شده اند.

احکام بدوی صادره در دادگاه عمومی در مرحله تجدیدنظرخواهی نیز عینا تایید شده‌اند و احکام دادگاه انقلاب، رای بدوی میباشند و قابل تجدیدنظرخواهی هستند.

جزییات این احکام به تفکیک اتهامات مطرح شده و قابلیت اجرایی، پس از اطلاع کامل از شیوه ی اجرا، از طریق  همین  کانال‌تلگرامی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران منتشر خواهد شد.

شایان ذکرست که علاوه بر پرونده های دستگاه قضا ، پرونده‌هایی نیز در هیات‌رسیدگی به تخلفات‌اداری‌کارکنان‌دولت اداره آموزش و پرورش استان خراسان شمالی برای این معلمان مطرح گشته است که درنهایت برای محمدرضارمضانزاده حکم بدوی بازنشستگی پیش از موعد با کسر یک گروه و برای حسین‌رمضانپور حکم قطعی تایید شده هیات تجدیدنظر، تبعید یکساله محل خدمت از بجنورد به آشخانه، درون استان،  صادر گردیده است. سعیدحقپرست و علی‌فروتن نیز توبیخ کتبی درج درپرونده میگیرند.

پرسش از افکار عمومی، حقوقدانان،  مسئولین کشوری و حوزه قضایی اینست که آیا اعمال چنین فشارهای وحشتناکی بر تعدادی معلم که تمامی فرهنگیان استانشان  و  بسیاری از معلمان کشور بر ماهیت و صداقت و سلامت فعالیتهای صنفی این افراد آگاه هستند، جز قربانی‌کردن‌حق‌و‌عدالت مفهوم دیگری  دارد!؟

منتظر گزارشات کامل با جزییات بیشتر در خصوص این پرونده ها باشید.

نهم بهمن ماه ۹۸

*آزادی موقت شاهپور حبیبی و فرزین رستمی از زندان اوین با تودیع وثیقه

روز چهارشنبه 9 بهمن،دوفعال کارگری بازداشت در شهردماوند با تودیع وثیقه موقتا آزادشدند.

قابل یادآوری است که این دوفعال کارگری بامداد روز پنجشنبه  5 دی ماه در محل سکونتشان در شهر دماوند توسط  نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

*تجمع طرفداران محیط زیست در شاهرود برای جلوگیری از هرس سنگین درختان خیابان های شهر

روز چهارشنبه 9 بهمن،جمعی از طرفداران شهرستان شاهرود برای جلوگیری از هرس سنگین درختان دست به تجمع در خیابان آسیاب مندلی  زدند.

یکی از حاضرین درتجمع در گفت و گو با خبرنگار رسانه ای درباره علت مخالفت با این شیوه هرس سنگین برخی از درختان سطح شهر،گفت: از حدود یک ماه پیش متوجه سربرداری بسیار سنگین درختان اقاقیا، زبان گنجشک و " آیلانتوس " شدیم اما ترجیح دادیم واکنش سریعی نشان ندهیم شاید شهرداری به دلیل خاصی در این مقطع کوتاه در برخی خیابان ها این هدف را در پیش گرفته باشد.

وی افزود:مدتی گذشت و به ظاهر این کار متوقف شده بود اما اکنون سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری دوباره به این کار اقدام کرده و درختان سطح شهر به شدت در حال قلع و قمع هستند.

وی درادامه گفت: می دانیم هرس سنگین سربرداری بعضی مواقع برای حفظ درختان کاربرد دارد؛  اما اکنون در هیچ کجا به این شکل درختان را این گونه  هرس نمی کنند.

او گفت: به یک باره چشم باز کرده و دیدیم صدها درخت سالم، سرحال و سرسبز ون، زبان گنجشک، اقاقیا وآیلانتوس به این شکل قلع و قمع شدند و دیگر امیدی نیز نداریم که بخواهیم از شهردار درخواستی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در این مدت در مجموعه شهرداری کمترین اعتنایی به درخواست و نگرانی طبیعت دوستان نشد و توضیحی نیز درباره علت انجام این کار داده نشد.

وی همچنین گفت: اگر وضعیت آب و تغذیه درخت بهبود نیابد هرس تأثیر چندانی ندارد علاوه بر اینکه هرس سنگین برای یک درخت سرحال و شاداب هیچ مفهومی ندارد و عقب انداختن رشد چند ساله آن را در پی دارد.

 اوادامه داد: تاج سرسبزی که برای این شهر اکسیژن تولید می کند در یک حرکت غیر حرفه ای  و شاید سودجویانه قلع و قمع می شوند و صدایی از کسی در نمی آید.

*جان باختن یک کارگر جوان در محمود آباد بدنبال سقوط از ارتفاع

روز چهارشنبه 9 بهمن،یک کارگر آرماتوربند 20ساله حین کار دریک ساختمان نیمه کار واقع در ابتدای کمربندی شرقی محمودآباد دراستان مازندران  از طبقه یازدهم سقوط کرد و جان باخت.

هویت این جان‌باخته سینا و سن او حدودا ۲٠ ساله اعلام شد.

*انفجار کانکس کارگران در همدان و وخامت حال 2 کارگر به علت سوختگی شدید

مدیر اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: انفجار کپسول‌گاز در داخل کانکس واقع در ابتدای خیابان شهدای شهر همدان، ۱۳ نفر مجروح به همراه داشت که حال دو نفر از کارگران داخل کانکس به علت شدت سوختگی وخیم گزارش شده است.

بنابه گفته وی،این انفجار حدود ساعت 18عصر روزچهارشنبه 9 بهمن در میدان مرکزی شهر همدان رخ داد. این کانکس سیار جهت استراحت کارگران پیاده راه سازی محوطه سرگذر در این محل مستقر شده بود.

وی افزود:پس از انفجار نیروهای امدادی و اورژانس در محل حاضر و 13 نفر از عابرین و کارگران مصدوم حادثه را به بیمارستان بعثت همدان منتقل کردند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com