اخبار و گزارشات کارگری ٩ دی ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
December 31, 2019

اخبار و گزارشات کارگری ٩ دی ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

- اطلاع رسانی قطره چکانی از بازداشتی های مراسم گرامیداشت نوید بهبودی در روستای مهویزانِ (حوالی شهر گوراب زرمیخ از توابع شهرستان صومعه‌سرا دراستان گیلان):

- اعتراض به‌حکم پنج سال و نیم حبس ندا ناجی آخرین بازداشتی تجمع روز کارگر مقابل مجلس

- تایید حکم پنج سال زندانِ حسن سعیدی عضو سندیکای کارگران شرکت واحد از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر را محکوم می‌کنیم

- ادامه اعتصاب کارگران شهرداری مریوان دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق  و وعده های توخالی مسئولان طرازاول شهرستان واستان

- ادامه اعتراضات  دانشجویان دانشگاه بهشتی  نسبت به مصوبه جدید آموزشی مبنی بر اخذ هزینه بابت حذف اضطراری دروس با تجمع مقابل دفتر ریاست دانشگاه

- جان باختن 2 کارگر نانوایی درشهر سی‌سخت و وخامت حال کارگر سوم

- ادامه واژگونی سرویس رفت و آمد  ومصدومیت 5 معلم شهرستان اردل

*اطلاع رسانی قطره چکانی از بازداشتی های مراسم گرامیداشت نوید بهبودی در روستای مهویزانِ (حوالی شهر گوراب زرمیخ از توابع شهرستان صومعه‌سرا دراستان گیلان):

«کشته ندادیم که سازش کنیم  رهبر قاتل را ستایش کنیم»

- تماس  تلفنی کوتاه جلوه جواهری و فروغ سمیع نیا با خانواده:

یکشنبه شب(8دی)جلوه جواهری و فروغ سمیع نیا پس از سه روز بی خبری،  با خانواده های خود تماس تلفنی  کوتاهی داشتند.

- روزدوشنبه 9دی، علیرغم پیگیریهای مکررخانواده‌های بازداشت شدگان مراسم چهلم نوید بهبودی از  دفتر اطلاعات رشت و دادسرا  موفق نشدند خبر جدیدی از وضعیت پرونده عزیزان خود پیدا کنند.

خاطرنشان می شود که جلوه جواهری، فروغ سمیع نیا، کاوه مظفری، فراز روشن، احمد زاهدی، هومان تحریری و ماهرخ روستایی روز پنجشنبه در جریان مراسم چهلم نوید بهبودی از کشته شدگان اعتراضات آبان ماه بازداشت شده و همچنان در بازداشت به سر میبرند.

*اعتراض به‌حکم پنج سال و نیم حبس ندا ناجی آخرین بازداشتی تجمع روز کارگر مقابل مجلس

وکیل آخرین بازداشتی تجمع روز کارگر سال جاری از اعتراض به‌حکم پنج سال و نیم حبس موکل خود در دادگاه بدوی خبر می‌دهد و می‌گوید: منتظر تعیین شعبه دادگاه تجدیدنظر هستیم.

روز دوشنبه 9 دی،زهرا مینویی، وکیل ندا ناجی درباره وضعیت پرونده موکلش به خبرنگار رسانه ای گفت: ما طی 22 روز بعد از صدور حکم فرصت داشتیم که به رأی صادره اعتراض کنیم که این کار را انجام دادیم. شعبه 28 نیز به ما گفتند پرونده را برای تعیین شعبه تجدیدنظر ارسال خواهند کرد،

وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز ما منتظر اعلام شعبه تجدید نظر هستیم، تا برای کارهای مربوط به درخواست قرار وثیقه خانم ناجی اقدام کنیم، ادامه می‌دهد: امیدواریم دادگاه تجدیدنظر به‌تبع دیگر پرونده‌ها این درخواست را نیز قبول کند.

این وکیل دادگستری در پاسخ به اینکه بعد از صدور حکم بدوی درخواست صدور قرار وثیقه برای موکل خودکرده یا نه، می‌گوید: بله. ما به شعبه 28 مراجعه کردیم و درخواست دادیم، اما آقای مقیسه نظرشان این بود که رأی را صادر کرده‌اند و صدور  قرار وثیقه از حوزه اختیاراتشان خارج است و در مرحله تجدیدنظر مجدد درخواست داده شود.

مینویی درباره اینکه زمان دادگاه تجدیدنظر مشخص‌شده است یا نه، می‌گوید: هنوز مشخص نشده و معمولاً پروسه اداری آن حدود یک ماه طول می‌کشد.

*تایید حکم پنج سال زندانِ حسن سعیدی عضو سندیکای کارگران شرکت واحد از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر را محکوم می‌کنیم

شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر حکم دادگاه بدوی برای حسن سعیدی عضو سندیکای کارگران شرکت واحد را بدون تشکیل جلسه دادگاه و در غیاب سعیدی و وکیلش عینا تایید کرد. شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب سعیدی را به پنج سال حبس تعزیری و ممنوعیت استفاده از وسایل مخابراتی هوشمند نظیر تلفن همراه هوشمند و ممنوعیت عضویت در احزاب، گروه‌ها و دسته‌جات سیاسی و اجتماعی به مدت دو سال محکوم کرده بود.

سعیدی در تجمع روز جهانی کارگر (۱۱ اردیبهشت) بازداشت شد و پس از ۳۳ روز بازداشت موقت در بند امنیتی ۲۰۹ زندان اوین تا پایان دادرسی به قید وثیقه ۳۳۰ میلیون تومانی آزاد شد. با وجود اینکه فعالیت ایشان در دفاع از حقوق کارگران بوده است اما با پرونده سازی نهادهای امنیتی اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور و اخلال در نظم عمومی را بر او وارد کرده‌اند. برای جلوگیری از فعالیت‌های سعیدی در دفاع از حقوق کارگران ایشان از سال ۸۴ تا کنون بارها از کار اخراج شده و در آخرین بار در سال ۹۱ اخراج از کار شده است.

سندیکای کارگران شرکت واحد حکم ناعادلانه و ظالمانه حسن سعیدی را قویا محکوم می‌کند و خواستار لغو احکام صادره علیه این عضو سندیکا و تمامی کارگران، معلمان و حامیان کارگر در بند می‌باشد.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*ادامه اعتصاب کارگران شهرداری مریوان دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق  و وعده های توخالی مسئولان طرازاول شهرستان واستان

اعتصاب کارگران شهرداری مریوان دراعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوق  و وعده های توخالی مسئولان طرازاول شهرستان واستان با خودداری از جمع آوری زباله ها از سطح شهر ادامه دارد.

اعتراض دامنه دار کارگران شهرداری مریوان سرپرست شهرداری مریوان را وادار به واکنش کرد وضمن اینکه دلیل تعویق حقوق کارگران را مسدودیت حساب شهرداری اعلام کرد،وعده پرداخت بخشی از حقوق کارگران را داد.

روز دوشنبه 9 دی،سرپرست شهرداری مریوان به خبرنگار رسانه ای گفت:کارگران شهرداری برای اینکه صدای خود را به گوش مسوولان استانی و شهرستانی برسانند دست به اعتصاب زدند و اکنون 24ساعت است زباله‌های شهر را جمع آوری نکرده حتی چند نفر شان به استانداری کردستان رفته تا مشکلات خود را به گوش مسوولان برساندند.

وی اضافه کرد: تا روز سه شنبه دهم دی حتما بخشی از حقوق عقب مانده کارگران به حساب آنها واریز خواهد شد و در هفته آینده نیز نسبت به پرداخت حقوق و مزایای یک ماه دیگر پرسنل و کارگران اقدام خواهیم کرد و با برطرف شدن محکومیت قضایی شهرداری،  کل حقوق و مزایای معوقه براساس قانون پرداخت خواهد شد.

*ادامه اعتراضات  دانشجویان دانشگاه بهشتی  نسبت به مصوبه جدید آموزشی مبنی بر اخذ هزینه بابت حذف اضطراری دروس با تجمع مقابل دفتر ریاست دانشگاه

بعد از ظهر روز دوشنبه 9دی، دانشجویان دانشگاه بهشتی درادامه اعتراضاتشان  نسبت به مصوبه جدید آموزشی مبنی بر اخذ هزینه بابت حذف اضطراری دروس دست به تجمع مقابل دفتر ریاست این دانشگاه زدند.

درهمین رابطه:

تجمع اعتراضی دانشجویان پردیس عباسپور دانشگاه بهشتی نسبت به اخذ هزینه بابت حذف اضطراری دروس

روز یکشنبه 8 دی،ده ها  دانشجوروزانه پردیس عباسپور دانشگاه بهشتی برای اعتراض به مصوبه جدید آموزشی مبنی بر اخذ هزینه بابت حذف اضطراری دروس دست به تجمع در ساختمان هشترودی این دانشگاه زدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،این تجمع کنندگان دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی‌های 95 تا 98 رشته‌های برق، مکانیک و عمران پردیس عباسپور دانشگاه بهشتی هستند که نسبت به بسته شدن سامانه آموزشی این دانشگاه و همچنین مصوبه آموزشی اخذ هزینه از دانشجویان روزانه اعتراض کردند.

این دانشجویان با حمل پلاکاردهایی از جمله”بودجه دانشگاه تو جیب دانشجو نیست”، ” دانشگاه آزاد بهشتی”  و…اعتراضشان را بنمایش گذاشتند.

دانشجویان خواستار رسیدگی مسوولان دانشگاه به مشکلات خود بودند اما رییس پردیس عباسپور دانشگاه بهشتی با وجود درخواست دانشجویان در این تجمع اعتراضی حاضر نشد، در نهایت علی اکبر افضیان معاون آموزشی دانشگاه بهشتی به میان دانشجویان معترض آمد و وعده رسیدگی به مشکلات آنها را داد اما برخی از دانشجویان صحبت‌های او را قانع کننده ندانستند.

درهمین رابطه یکی از دانشجویان گفت: این دانشگاه در حال حاضر می‌خواهد از هر راهی به دانشجویان هزینه تحمیل کند.

وی افزود: این دانشگاه پیش از این برای حذف هر یک واحد درسی مبلغی حدود 70هزار تومان دریافت می‌کرد اما اکنون این مبلغ به دلایل نامعلوم با افزایش 15درصدی همراه شده است یعنی برای هر واحد باید حدود 150 هزار تومان به حساب دانشگاه واریز شود.

یکی دیگر از این دانشجویان نیزگفت: پس از آنکه دانشجویان این مبلغ را پرداخت نکردند، دانشگاه سامانه آموزشی انتخاب واحد و زمان امتحانات را برای دانشجویان بست اما مشکلات فنی سامانه بهانه ای برای این موضوع عنوان کرده است.

تعدادی از دانشجویان حاضر درتجمع  تاکید دارند که پردیس عباسپور دانشگاه بهشتی با دانشجویان روزانه نیز مانند دانشگاه آزاد که شهریه بگیر است، برخورد می کند.

*جان باختن 2 کارگر نانوایی درشهر سی‌سخت و وخامت حال کارگر سوم

صبح روز دوشنبه 9 دی،2 کارگر یک نانوایی درشهر سی‌سخت استان کهگیلویه و بویراحمد براثر گازگرفتگی در دم جان باختند وکارگر سوم این حادثه که به بیمارستان سجاد یاسوج منتقل شده حالش وخیم گزارش شده است.

*ادامه واژگونی سرویس رفت و آمد  ومصدومیت 5 معلم شهرستان اردل

صبح روز دوشنبه 9 دی،خودروی حامل معلمان در تنگ درکش ورکش شهرستان اردل استان چهارمحال و بختیاری واژگون شد و 5 معلم مصدوم و به بیمارستان سیدالشهدای فارسان منتقل شدند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com