اخبار و گزارشات کارگری ۵ دی ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
December 26, 2019

اخبار و گزارشات کارگری 5 دی ماه 1398(ویژه مراسم گرامیداشت جان باختگان اعتراضات هفته آخر آبان ماه وهمبستگی وهمدردی با خانواده هایشان)

«کشته ندادیم که سازش کنیم  رهبر قاتل را ستایش کنیم»

- برگزاری مراسم گرامیداشت جان باختگان اعتراضات هفته آخر آبان ماه وهمبستگی وهمدردی با خانواده هایشان علیرغم ایجاد جوامنیتی، ارعاب و وحشت در سراسر کشور:

+بهشت سکینه کرج

+شهرستان ملارد

+روستای مهویزانِ (حوالی شهر گوراب زرمیخ از توابع شهرستان صومعه‌سرا دراستان گیلان)

+بهبهان

+روستای پیر پشته از توابع شهرستان لنگرود

+و.........

- جمعی از سینماگران سینمای مستند ایران:چهل روز است که داغدار و زخمی و بهت‌زده‌ایم

 

*برگزاری مراسم گرامیداشت جان باختگان اعتراضات هفته آخر آبان ماه وهمبستگی وهمدردی با خانواده هایشان علیرغم ایجاد جوامنیتی، ارعاب و وحشت:

+بهشت سکینه کرج

روز پنج شنبه 5 دی ماه، علیرغم ایجاد جو امنیتی ورعب و وحشت با حضور گسترده نیروهای ضد شورش وسرکوب بهشت سکینه کرج شاهد حضور جمعی از زنان ومردان شجاع ومبارزبرای گرامیداشت یاد پویا بختیاری وهمبستگی وهمدردی با خانواده اش بود.

امروزعلیرغم بازرسی ،تفتیش ،اهانت وموردضرب وشتم قرار دادن حاضرین با باتوم ، حاضرین بهشت سکینه کرج شعارهای اعتراضی ازجمله:«کشته ندادیم که سازش کنیم  رهبر قاتل را ستایش کنیم»،«درد ما درد شماست  مردم به ما ملحق شوید» و..... سر دادند.

گزارش های منتشره در شبکه های اجتماعی حاکی از بازداشت چندین نفردر بهشت سکینه کرج می باشد.

ویدئومنتشره درشبکه های اجتماعی منتشرشده نشان میدهد حاضرین با ایستادن جلوی اتوبوس حامل بازداشتی ها مانع از حرکتش برای دقایقی شدند.

پنج شنبه شب(5دی)،مادر بزرگ پویا بختیاری با ضبط وپخش  ویدئویی درشبکه های اجتماعی ضمن تشکر از آنهایی که برای شرکت در مراسم در بهشت سکینه کرج حضور بهم رسانده بودند،افزود:« ماموران مردم را می زدند و نمی گذاشتند کسی به مزار پویا بختیاری نزدیک شود.»

این مادربزرگ داغدیده درپایان خواهان آزادی بازداشت شدگان امروز واعضای خانواده اش شد.

+شهرستان ملارد

مراسم گرامیداشت سجاد رضایی 20ساله از جان باختگان اعتراضات هفته آخرآبان ماه باشرکت جمعی از اعضای خانواده و دوستان وآشنایشان برسر مزارش درشهرستان ملارد برگزارشد.

+روستای مهویزانِ (حوالی شهر گوراب زرمیخ از توابع شهرستان صومعه‌سرا دراستان گیلان)

روز پنج شنبه 5 دی ماه،جمعی از اعضای خانواده و دوستان وآشنایان نوید بهبودی مهویزانی ازجان باختگان   اعتراضات هفته آخرآبان ماه برسر مزارش در روستای مهویزانِ (حوالی شهر گوراب زرمیخ از توابع شهرستان صومعه‌سرا دراستان گیلان)گرد آمدند تاخاطرش را گرامی بدارند.

نیروهای امنیتی به تجمع کنندگان یورش آوردند ودوازده نفر رابازداشت وبه مکان نامعلومی منتقل کردند.

آخرین گزارشات منتشره درشبکه ای اجتماعی از احضار پدر نوید بهبودی مهویزانی خبر می دهند.

+روستای پیر پشته از توابع شهرستان لنگرود

روز پنج شنبه پنجم دی ماه،مراسم گرامی داشت اسماعیل رضایی از جان باختگان اعتراضات هفته آخر آبان ماه در شهرقدس(قلعه حسنخان) برسرمزارش در روستای پیر پشته از توابع شهرستان لنگرودفاستان گیلان برگزارشد.

+بهبهان

مراسم گرامیداشت فرزاد انصاری‌فر متولد سال 1370ازجان باختگان اعتراضات هفته آخر آبان ماه با شرکت صدها نفربرسر مزارش در قبرستان بهبهان برگزارشد.

+و........

همچنین روزپنیج شنبه 5 دی، فیلم های دیگری درشبکه های اجتماعی منتشر شده است که حاکی ازیرپایی مراسم گرامیداشت جان باختگان اعتراضات هفته اخر آبان ماه در استان های اصفهان، خوزستان فچهارمحال وبختیاری،لرستان، کرمانشاه و.....می باشد که تالحظه تنشیم این گزارش موفق به تدقیق خبرها نشده ایم.

*جمعی از سینماگران سینمای مستند ایران:چهل روز است که داغدار و زخمی و بهت‌زده‌ایم

چهل روز است که داغدار و زخمی و بهت‌زده در برابر فجایع آبان‌ ماه، آن‌چه بر ما مردم این سرزمین‌ گذشت را به سوگ نشسته‌ایم.

فجایعی که هرگز از خاطره و روح جمعی‌مان پاک نخواهد شد.

مستندساز اگرچه دل در گرو حقیقت دارد اما همواره واقعیت را دست‌مایه‌ی کار خویش قرار داده است.

ما مستندسازان امضاکننده‌ی این بیانیه اعلام می‌کنیم که نه تنها چشم بر روی واقعیت‌های امروز سرزمین‌مان نمی‌بندیم که در کنار مردم و دوش به دوش آن‌ها روایت خود را از آن‌چه بر ما گذشت ثبت و حفظ خواهیم کرد؛ روایت جان به لب رسیدن از غمِ نان، روایت کشته‌شدگانِ بی‌تدفین و بی‌مزار و زندانیان بی‌نام و بی‌نشان که هر کدام‌شان کسی از ما هستند.

ما همراه و همدل با مردم میهن‌مان در چهلمین روز فاجعه، یاد کشته‌شدگان و زندانیان در بند را زنده نگه می‌داریم و خواهان برقراری عدالت، آزادی و حرمت گذاشتن به شأن معترضین و خانواده‌های داغدار و آسیب‌دیده هستیم.

*انجمن یاری کودکان در معرض خطر:

گزارش شماره یک پیرامون وضعیت کودکان و دانش‌آموزان جانباخته و بازداشت شده آبانِ خونین

 چهل روز از اعتراضات مردم و جان باختن تعداد زیادی از مردم می گذرد که تعداد قابل توجهی از آنان کودکان و دانش آموزان هستند. انجمن یاری کودکان در معرض خطر ضمن اعتراض به کشتار کودکان بیگناه این ضایعه را به ملت شریف ایران تسلیت میگوید و خواهان مشخص شدن هرچه سریع تر تعداد کودکان جانباخته و وضعیت نوجوانان بازداشت شده است کودکان را باید بدون درخواست وثیقه و مشکلات پیچیده ، به مدرسه و خانواده باز گردانند. 

به دنبال اعلام آمار کشته شدن حداقل بیست کشته و بازداشت صدها کودک و انتقال 116 کودک به کانون اصلاح و تربیت، روز سه‌شنبه سوم آذر ۹۸ نمایندگان انجمن یاری کودکان در معرض خطر،  به کانون اصلاح و تربیت تهران در شهر زیبا مراجعه کردند و نامه درخواستی با عنوان حمایت حقوقی ، مددکاری اجتماعی و سلامت جسمی و روانی کودکان بازداشت شده  از وقایع آبان ماه به مسئولین کانون ارائه دادند و با تعدادی از خانواده‌های کودکان بازداشتی گفت وگو کردند.

لازم به ذکر است اگر کودکان انتقال یافته به کانون 116 نفر باشد تعداد زیادی از کودکان با گرفتن وثیقه های سنگین به صورت موقت آزاد شده اند و  تعداد زیادی از کودکان بازداشتی به مکان های دیگری منتقل شده اند که بیم آن می رود این کودکان در سایر زندان های کشور و بدون تفکیک در کنار زندانیان خطرناک نگهداری شود.

خانواده ها بسیار نگران ادامه بازداشت فرزندانشان در محیط کانون هستند و از قول آنها از  آسیبهایی صحبت می‌کنند که به تدریج در حال رخ دادن است. یکی از نوجوانان بشدت عصبی شده و مدام سرش را به درو دیوار میکوبد. و نوجوان دیگری از پیشنهاد بوییدن گَردی می گوید. بازداشت کودکان،  عدم دسترسی به وکیل،  اقرار تحت شکنجه،  تعیین وثیقه های سنگین از جمله مواردی است که آشکارا در تناقض با کنوانسیون حقوق کودکان و حتی قوانین کشور است.

انجمن یاری کودکان در معرض خطر همان‌گونه که در نامه درخواست همکاری برای حمایت از این نوجوانان قید نموده ،  کماکان بنا به رسالتش به خانواده ها برای حل مشکل قانونی ، سلامت جسمی و روانی کودکان کمک خواهد کرد.

از خانواده ‌های بازداشتی و مردم و افراد مطلع درخواست می کنیم اطلاعات خود در مورد تعداد و وضعیت کودکان جانباخته و بازداشتی را به اطلاع #انجمن_یاری برسانند.

گزارش های بعدی از وضعیت کودکان و نوجوانان منتشر خواهد شد.

پنجم دی ماه ۱۳۹۸

انجمن یاری کودکان در معرض خطر

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com