مردم مبارز آذربایجان، کارگران، زنان، معلمان و دانشجویان!

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
November 18, 2019

مردم مبارز آذربایجان، کارگران، زنان، معلمان و دانشجویان!

دور جدیدی از اعتراضات وسیع اجتماعی شروع شده است. جمهوری اسلامی با سه برابر کردن قیمت بنزین، عملا روی شعله های اعتراض و خشم مردم علیه وضعیت جهنمی موجود که نتیجه ۴۰ سال سیاستهای کثیف و ضدانسانی سرمایه داری عصر حاضر، توسط مشتی اوباش اسلامی قاتل و ایت الله های دزد و غارتگر میلیاردر میباشد، بنزین ریخت و شعله ور کرد.

تا کنون در کنار شهرهای مختلف ایران، شهرهای تبریز و ارومیه و بوکان و میاندواب در آذربایجان به این اعتراضات پیوسته اند. برای شدت بخشیدن به این جنبش سرتاسری در ایران، باید شهرهای هر چه بیشتری به این اعتراضات و اعتصابات بپیوندند. رژیم در ترس از اعلام اعتصاب معلمان، خود در شهرهای زیادی، از جمله تهران و شیراز و اصفهان و کرج و شهرهای خوزستان تعطیلی مدارس را اعلام کرده است و قطعا بدون اعلام تعطیلی مدارس هم در اکثر شهرها مدارس تعطیل شده و عملا اعتصاب مدارس به حکومت تحمیل شده است.

مردم مبارز!

اعتصابات و اعتراضات سرتاسری بهترین راه قدرت بخشیدن به قیام های شهری است. مردم در تبریز و ارومیه و شهرهای دیگر آذربایجان در این اعتراضات شرکت کردند. کارگران و محروم و ستمدیده که اکثریت جامعه را تشکیل میدهند، دیگر چیزی برای از دست دادن ندارند. مردم برای دفاع از زندگی شان دست به قیام وشورشهای شهری زده اند. مردم آذربایجان بدون کوچکترین تفاوتی، همسرنوشت با همه مردم ایران هستند و دقیقا به همین دلیل، اینبار از همان لحظات اولیه شروع اعتراضات در خوزستان و شیراز و اصفهان و تهران، در تبریز و ارومیه و بعدا در شهرهای دیگر آذربایجان نیز به خیابانها سرازیر شده و از این زاویه یک همبستگی سرتاسری علیه حکومت اسلامی را نمایندگی کردند.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران ضمن حمایت از اعتراضات مردم در شهرهای تبریز و ارومیه و میاندوآب و بوکان و سایر شهرهای ایران به گرانی و فقر و فلاکت و سرکوب و تبعیض، از همه مردم شهرهای اذربایجان میخواهد که به این اعتراضات بپیوندند. شوراهای سازماندهی اعتراضات و اعتصابات را در کارخانه ها، ادارات، دانشگاه ها و همه محیطهای کار تشکیل دهید. رانندگان تاکسی و کامیونها و اتوبوسها نیز میتوانند با تشکیل شوراهای اعتصابات با قدرت به این اعتراضات بپیودند. رژیم اسلامی را میتوانیم با قدرت اعتراضات و اعتصابات متحدانه و هماهنگ و سازمانیافته خودمان، به سمت نابودی بکشانیم و بر ویرانه های آن با اتکا به شوراهای مردم،  نظامی انسانی، نظام اجتماعی مبتنی بر آزادی و برابری و رفاه برپا کنیم و اختیار زندگی مان را خود بدست بگیریم.

نابود باد حکومت اسلامی سرمایه داران
زنده باد آزادی، برابری و رفاه همگانی
زنده باد سوسیالیسم
کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
یکشنبه ۲۶ ابانماه ۱۳۹۸ برابر با ۱۷ نوامبر ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com