شعارهاى فاشيستى و نژادپرستانه در استاديوم ورزشى تبريز شديدا محکوم است!

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
November 03, 2019

شعارهاى فاشيستى و نژادپرستانه در استاديوم ورزشى تبريز شديدا محکوم است!

 

شعارهاى طرح شده از طرف تعدادى در بازى فوتبال بين تراکتورسازى و استقلال در روز جمعه ۱۰ آبان ماه، از جمله  شعار ”مرگ بر کرد‟، ”ترکيه، ترکيه‟ و همچنين بر افراشته شدن پرچم ترکيه توسط آنها در استاديوم نشانه حمايت اين جماعت عقب مانده و مرتجع از فاشيسم و نژادپرستى و  نشانه ضديت شان با هر نوع مدرنيسم و ترقى خواهى و انسانيت و دستاوردهاى مترقى انسان قرن ۲۱ ام است.

 

اين شعارها و اين صدا ها نه صداى مردم آذربايجان بلکه صداى فاشيسم ترک است که با حمايت هم دولت فاشيست ترکيه و هم عوامل حکومت اسلامى و سپاه پاسداران در چنين تجمعاتى بلند ميشود.

 

مردم آذربايجان نبايد به اين فاشيستها ميدان بدهند، بايد عرصه را بر آنها تنگ کنند و اجازه ندهند که اين گرايش عقب مانده، که از طرف مزدوران هر دو حکومت ارتجاعى در منطقه باد زده ميشود، تصوير ديگرى از مردم آذربايجان را در انظار جهانيان بنشانند. اين لمپنها و پاسدار و بسيجى ها بايد جواب مناسب خود را از مردم آذربايجان بگيرند.

 

حمله ارتش ترکيه به منطقه کردنشين شمال سوريه يک اقدام فاشيستى، نژادپرستانه و ضد هر نوع ارزش انسانى است. انتظار از مردم آذربايجان، بخصوص نسل جوان و مترقى، اين است که در استاديوم هاى ورزشى شعارهاى آزاديخواهانه و برابرى طلبانه سر دهند و نشان دهند که آنها نه با مرتجعين و فاشيستهاى حاکم بر ايران و ترکيه بلکه با آن مردم مترقى دنيا همصدا هستند که روز شنبه ۲ نوامبر برابر با ۱۱ آبان در بسيارى از شهرهاى بزرگ جهان به خيابانها آمدند و حمله اردوغان به کردستان سوریه را محکوم کردند.

 

کميته آذربايجان حزب کمونيست کارگرى ايران

 

۲ نوامبر ۲۰۱۹، ۱۱ آبان ۱۳۹۸

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com