به قتل علی خدایی بدست مامور نیروی انتظامی اعتراض کنیم!

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
October 10, 2019

 
به قتل علی خدایی بدست مامور نیروی انتظامی اعتراض کنیم!

بنا به خبر درج شده در رسانه ها، روز دوشنبه ۸ مهر ماه، یک جوان اهل ارومیه بنام علی خدایی که به شغل پیک موتوری مشغول بوده، به دلیل نداشتن گواهی‌نامه موتورسیکلت، حوالی پارک سحر، در منطقه شاهرخ آباد ارومیه، هنگام بازداشت توسط یکی از ماموران نیروی انتظامی از ناحیه سر مورد ضرب و جرح قرار گرفت و به کما رفت و چند روز بعد فوت کرد. علی سرپرست خواهر خود بود و از راه کار در پیک موتوری امرار معاش میکرد. هنوز تا این تاریخ این مامور قاتل، دستگیر و بازداشت نشده است.

جمهوری جنایتکار اسلامی سرمایه داران، با تحمیل فقر و فلاکت و نکبت و گرانی و بیحقوقی به میلیونها انسان در جامعه ایران، یک جهنم تمام عیار ایجاد کرده است. در شرایطی که داشتن یک زندگی انسانی در ایران به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شده است، وقتی جوانی مانند علی خدایی با هزار مشکل کاری پیدا کرده که شکم خود و تنها خواهرش را سیر کند، به اشکال مختلف مانع تراشی و زندگی را برایش سیاه میکنند. این جنایت نیز در همین چهارچوب معنی پیدا میکند.
 
دست نیروی انتظامی جنایتکار این رژیم، در کشتار و سرکوب مردم معترض کاملا باز است. در چنین فضایی است که یک مامور نیروی انتظامی به خود اجازه میدهد که یک کارگر پیک موتوری را به بهانه نداشتن گواهینامه موتوسیکلت بکشد.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران، ضمن تسلیت به خانواده و دوستان علی خدایی، این جنایت آشکار را محکوم میکند و از اعضا خانواده و دوستان علی میخواهد که به این قتل اعتراض کنند. اولین قدم تنظیم شکایت علیه نیروی انتظامی و خواست دستگیری و محاکمه مامور قاتل میباشد. باید  این پرونده قتل را پیگیری و از طریق رسانه های اجتماعی به اطلاع همگان برسانیم.

مردم ارومیه!
 اگر امروز به قتل و کشتن علی خدایی اعتراض نکنیم، فردا این سرنوشت میتواند سرنوشت هر فردی از مردم شهر باشد. باید کاری کرد که نیروی انتظامی دیگر جرات نکند به چنین جنایتهایی دست بزند. متحدانه به این قتل و جنایت اعتراض کنیم. از خانواده علی خدایی حمایت کنیم و با تجمع در مقابل دادگستری به سیستم قضایی جنایتکار و رژیم  اسلامی اعتراض کنیم. 

سرنگون باد جمهوری اسلامی ایران
کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
17 مهر 1398 برابر با 9 اکتبر 2019


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com