فورا باید به کمک زلزله زدگان در آذربایجان بشتابیم!

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
November 09, 2019

فورا باید به کمک زلزله زدگان در آذربایجان بشتابیم!

 

صبگاه امروز، زلزله ای به قدرت ٥.٩ ریشتر شهر تَرْک، مرکز بخش کندوان در شهرستان میانه در استان آذربایجان شرقی رخ داد و  در لحظاتی کوتاه تعداد زیادی خانه را در منطقه مخصوصا روستاها ویران کرد. این زمین لرزه همچنین در استان‌های آذربایجان غربی، گیلان،‌ زنجان و اردبیل هم زمین را لرزاند.

 

مردم انساندوست و مبارز آذربایجان، کردستان و سایر مناطق ایران،

 

مثل همیشه، رسانه های جمهوری اسلامی تصویر واقعی از آمار کشته شدگان و مصدومین نمیدهند. میگویند زلزله 5 کشته و نزدیک 300 زخمی برجای گذاشته است. روشن است که که با کمال تاسف آمار کشته شدگان و مصدومین در اثر  زلزله ای با این قدرت آنهم نیمه شب بسیار زیاد است. روشن است که هزاران انسان بیخانمان شده اند و دار و ندار زندگیشان را از دست داده اند.

 

حکومت اسلامی را همه میشناسیم. در چنین مواقعی امتحان پس داده است. زلزله طبس و رودبار و ورزقان و کرمانشاه و سایر حوادث طبیعی و برخورد جمهوری اسلامی را به خاطر بیاورید. این تجربه ها نشان داده اند که سران مفتخور و بیرحم حکومت هنگام سیل و زلزله و حوادث طبیعی چه کارهایی را در دستور میگذارند:

 

·       تا میتوانند دروغ میگویند. اطلاعات نادقیق میدهند. ابعاد فاجعه را میپوشانند تا بی اعتناییشان به رنج و درد مردم معلوم نشود. استاندار آذربایجان شرقی با کمال خونسردی و وقاحت به مردم اطمینان داده است که پس لرزه های خطرناک به اتمام رسیده است و مردم به خانه هایشان برگردند.

·       تا میتوانند مانع کمکهای مردمی میشوند چون از همبستگی انسانی مردم  میترسند.

·       کمک رسانی از کشورهای دیگر را مانع میشوند و در مورد امکانات جمهوری اسلامی برای مواجه شدن با حوادث طبیعی به مردم جهان دروغ میگویند.

·       به جای امداد رسانی، نیروی سرکوب به منطقه میفرستند تا با مردم و بازماندگان خشمگین و منزجر از بی اعتنایی  حکومت و اعتراض احتمالیشان مقابله کند. همین الان سر و کله فرمانده سپاه عاشورا همراه تعدادی آخوند در منطقه  پیدا شده است.

·       سران حکومت برای پولخوری به نام زلزله زدگان و دزدی و چپاول پای همدیگر را لگد میکنند. فراموش نکرده ایم که قبلا بارها پتوها و چادرها و امکانات اهدایی توسط مردم سر از بازار قاچاق توسط مقامهای حکومتی در آورده اند.

 

مردم انساندوست و مبارز، 

فصل سرما در آذربایجان آغاز شده است. جدا از تلفات انسانی خود زلزله، خطر سرما و گرسنگی جان تعداد زیادی از زخمیها و بازماندگان را تهدید میکند. حکومت اسلامی مشغول است. مشغول کمک رسانی به سرکوب مردم معترض عراق و لبنان است؛ مشغول دزدی و چپاول است و نه تنها کوچکترین کمکی به مردم زلزله زده نخواهد کرد بلکه در مقابل کمکهای مردمی هم مانع تراشی خواهد کرد.

 

در چنین شرایطی، همچنانکه بارها و بارها نشان داده اید تجربه های قبلی را مجددا به کار بگیرید، به هر شکل ممکن دور هم جمع شوید و خودتان را برای کمک فعال به زلزله زدگان سازمان دهید؛ چادر و پتو و خوراک و وسایل گرم کننده و دارو و امکانات پزشکی که مهمترین چیزهایی هستند که زلزله زدگان نیاز دارند فراهم کنید و خودتان به دست مردم برسانید. 

 

علاوه بر این، به هر شکل ممکن، مخصوصا در شهرهای زلزله زده باید مقامات مفتخور را زیر فشار اعتراضی مجبور کنیم کیسه های چپاول شده از مردم را شل کنند. این ثروت مردم باید در چنین مواقعی در خدمت نجات مردم و فراهم کردن امکانات برای بازماندگان قرار بگیرد. این کار فقط در نتیجه اعتراض مردم  امکانپذیر است.

 

بازماندگان رنجدیده که در غم از دست دادن  عزیزانتان هستید،

 

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران به شما عزیزان صیمانه تسلیت میگوید و خود را همدرد و همراه شما عزیزان میداند!

 

زنده باد همبستگی انسانی برای کمک به زلزله زدگان!

 

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

١٧ آبان ١٣٩٨، ٨ نوامبر ٢٠١٩

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com