اخبار و گزارشات هفتگی از وضعیت زنان

عزیزه لطفی
October 30, 2019

 

 

اخبار و گزارشات هفتگی از وضعیت زنان

8 آبان ١٣98،  ٣0 اکتبر  2019

 

تهیه و تنظیم: عزیزه لطفی


سپیده قلیان به قید وثیقه آزاد شد

روز چهارم آبانماه سپیده قلیان که به جرم دفاع از مبارزات کارگران نیشکر هفت تپه و صحه گذاشتن بر کیفرخواست اسماعیل بخشی علیه شکنجه و زندان از دیماه سال 97 در بازداشت بسر میبرد آزاد شد. آزادی او را به این عزیز، به خانواده اش و به همگان تبریک میگوییم.

سپیده قلیان در بیدادگاه حکومت اسلامی به هجده سال حبس محکوم شده است. حکم صادره برای او باید فورا لغو و پرونده امنیتی تشکیل شده برای وی باید بسته شود. یک خواست فوری کارگران نیشکر هفت تپه آزادی فوری اسماعیل بخشی و دیگر بازداشت شدگان هفت تپه و لغو احکام صادر شده برای آنان و بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی و پایان داده به پرونده سازیها علیه کارگران است. شنبه ۴ آبان ۹۸

 

  آزادی فعالان سیاسی سپیده قلیان، عاطفه رنگریز، امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی فرد، ساناز الهیاری و مرضیه امیری را تبریک می گوییم.

مرضیه امیری روزنامه نگاری که هنگام پوشش خبری مراسم روزجهانی کارگر در روز ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ مقابل مجلس بازداشت شده بود، با سپردن وثیقه یک میلیارد تومانی از زندان قرچک ورامین آزاد شد.

او در دادگاه بدوی به ۱۰ سال و شش ماه حبس و ۱۴۸ ضربه شلاق محکوم شده است.

امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی فرد و ساناز الله یاری و سپیده قلیان از بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه هستند که به قید وثیقه آزاد شدند. امیر امیرقلی، امیرحسین محمدی فرد، سپیده قلیان و ساناز الهیاری در بیدادگاه بدوی هرکدام به ۱۸ سال حبس محکوم شده اند.

 

زمان دادگاه ندا ناجی مشخص شد

طبق ابلاغیه‌ شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ندا ناجی در روز ۲۲ آبان ماه ساعت ۱۲ ظهر برگزار خواهد شد.

ندا ناجی از بازداشت‌شدگان روز کارگر از ۱۱ اردیبهشت ماه تا کنون در بازداشت موقت به سر‌می‌برد.
علاوه بر ندا ناجی، مرضیه امیری دو تن دیگر از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر همچنان در زندان است. یکی دیگر از بازداشت شدگان روز جهانی کار عاطفه رنگریز اروز چهارم آبان آزاد شد. آزادی او را به وی و به همگان تبریک میگوییم. بازداشت شدگان اول ماه مه باید فورا و بدون قیدو شرط آزاد شوند و پرونده های تشکیل شده برای آنها بسته شود.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی


اسماعیل بخشی و عسل محمد ی همچنان در بازداشت بسر میبرند.

اسماعیل بخشی به ۱۴ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و عسل محمدی به سال محکوم شده است.

محمد خنیفر یکی دیگر از کارگران نیشکر هفت تپه است که برای او ۶ سال حبس تعیین شده است.

کارزار برای آزادی تمامی بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه ، لغو احکام صادره برای آنان، بسته شدن پرونده های تشکیل شده برای آنان ادامه دارد. کارزار دیگر برای آزادی دستگیرشدگان اول مه است. عاطفه رنگریز و مرضیه امیری آزاد شدند. اما ندا ناجی همچنان در بازداشت است. کارزار برای آزادی دستگیر شدگان اول مه، کارزاری برای تثبیت روز جهانی کارگر بعنوان حق مسلم کارگران و همه مردم است.

این آزادیها با قید وثیقه است. اما زیر فشار اعتراض کارزارهای مبارزاتی کارگران و مردم آزادیخواه است که انعکاسی جهانی دارد. احکام صادره علیه بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه، دستگیر شدگان اول ماه مه و تمامی زندانیان سیاسی باید فورا لغو شود. پرونده های امنیتی تشکیل شده برای آنان باید فورا بسته شوند.نه  به وثیقه، آزادی بدون قید و شرط

کمپین برای آزادی کارگران زندانی


-طبق دادنامه صادره از سوی شعبه ۶ دادگاه تجدیدنظر استان البرز حکم دادگاه بدوی مبنی بر یکسال حبس به اتهام تبلیغ علیه نظام برای پروین محمدی نایب رئییس اتحادیه آزاد کارگران ایران و علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده دو عضو کانون مدافعان حقوق کارگر تأیید شده است. پروین محمدی نایب رئیس هیأت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران به همراه علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده از اعضای کانون مدافعان حقوق کارگر در روز ششم اردیبهشت در پارک جهان نمای کرج دستگیر شده و پس از پانزده روز بازداشت به قید کفالت آزاد شده بودند. از دیگر بازداشت شدگان روز جهانی کارگر ندا ناجی، مرضیه امیری و عاطفه رنگریز همچنان در بازداشت بسر میبرند. دیگر بازداشت شدگان روز جهانی کارگر نیز احکام زندان و بعضا احکام شنیع شلاق گرفته اند. هم اکنون کارزاری در حمایت از بازداشت شدگان روز جهانی کارگری در جریان است. یک تاکید مهم این کارزار بر حق برگزاری روز جهانی کارگر به عنوان حق مسلم کارگران و همه مردم است. احکام صادر شده برای پروین محمدی، علیرضا ثقفی، هاله صفرزاده و دیگر بازداشت شدگان روز جهانی کارگر باید لغو شود. بازداشت شدگان اول مه باید فورا و بدون قید و شرط آزاد شوند.

کمپین برای آزادی کارگران زندانی

 

نبرد غرب آسیا جایگزین پیکار جهانی اعزام تیم دختران وزنه‌بردار لغو شد

تبعیض جنسیتی در تمام عرصه های اجتماعی از جمله ورزش در ایران تحت حاکمیت جمهوری اسلامی آشکار و واضح هست. از ارزش گذاری گرفته تا تلخیص بودجه و دسترسی به امکانات مورد نیاز هر رشته.

اما در همچین شرایطی نیز شاهد درخشش زنان در رشته های مختلف ورزشی چه در سطح کشور و چه در سطح بین المللی هستیم. این در حالیست که حکومت به روش های مختلف سعی بر حذف زنان از سطح جامعه و تعیین وظایفی همچون خانه داری، همسرداری و بچه داری به آنان دارد. تلاش این زنان و درخششان نه تنها شکست سیاست های تبعیض امیز است، بلکه الگویی برای زنان دیگر کشور های اسلام زده و کشور هایی که شکاف جنسیتی در آن ها عمیق می باشد، هستند.

 

دادگاه آنیشا اسدالهی برگزار خواهد شد؛

جلسه رسیدگی به اتهاماتآنیشا اسدالهی از بازداشت‌شدگان روز کارگر روز چهارشنبه ۱ آبان، در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی افشاری برگزار خواهد شد.

آنیشا اسداللهی ابتدا روز ۱۱ اردیبهشت در تجمع روز جهانی کارگر بازداشت و پس از ۴ روز با قرار کفالت از زندان قرچک آزاد شد. او بار دیگر در تاریخ ۲۸ خرداد ماه توسط نیروهای امنیتی در نزدیک محل کارش و در خیابان کمیل بازداشت و به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. و این بار پس از ۵۰ روز با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. اتهامات او شامل اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی، تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم و آسایش عمومی ذکر شده است.

 

ایسکرا  ۱۲ ۱۰

 

تایید حکم یک سال زندان برای پروین محمدی، هاله صفرزاده و علیرضا ثقفی


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com