اخبار و گزارشات کارگری ١١ مهر ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
October 04, 2019

اخبار و گزارشات کارگری ١١ مهر ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- شب شعر معلم چهارشنبه 10 مهر،به مناسبت ۱۳ مهر( ۵ اکتبر) روزجهانی معلم، شب شعری در تهران برگزار شد

- تجمع  اعتراض کارگران راه آهن بندر عباس نسبت به پایمالی حقوق شان پس از خصوصی سازی مقابل دادگستری

- پایان اعتصاب کارگران پروژه سد شوریجه سرخس بدنبال پرداخت بخشی از مطالباتشان

- پرداخت3 ماه حقوق معوقه کارگران کارخانه هپکو(باستثنا حدود 100نفر)  وادامه بلاتکلیفی شغلیشان علیرغم هیاهوها و تبلیغات جناحی

- انتقال  فعال کارگری کامران ساختمانگر به زندان مرکزی سنندج و تعیین وثیقه 500میلیون تومانی برای آزادی موقتش

- بالا کشیدن حق اضافه کاری کارگران پیمانی بخش تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق سرخس وسکوت معنی دار مسئولین  این شرکت زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران

- دربدری وسایه شوم مرگ بالای سر صدها هزار کارگر همچون ایوب امینی و بی تفاوتی مسئولین امر

- جان باختن کارگر پاکبان شهرداری مشهد حین کار براثر اصابت گلوله نیروهای انتظامی به وی

- جان باختن 2نفر حین کار گردوچینی براثر سقوط از درخت

مصدومیت 60 نفردر فصل گردوچینی سال جاری در استان آذربایجان شرقی بدنبال سقوط از درخت

- پیدا شدن جسد 2کارگر مفقودالاثر حادثه درگیری باغداران زیتون طارم با آنهادر سد سپیدرود

*شب شعر معلم چهارشنبه 10 مهر،به مناسبت ۱۳ مهر( ۵ اکتبر) روزجهانی معلم، شب شعری در تهران برگزار شد

این مراسم با خیر مقدم دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران و سخنان کوتاهی پیرامون تاریخچه روزجهانی معلم آغاز شد. در ادامه مراسم اشعاری توسط جمعی از دوستان، معلمان و اعضای کانون صنفی معلمان قرائت شد.

همچنین شعرهایی از معلمان زندانی ؛ عبدالرضا قنبری، محمود بهشتی، محمد حبیبی و اسماعیل عبدی توسط دوستان خوانده شد.

به امید روزهای پربارتر برای آموزش کشور

کانون صنفی معلمان ایران (تهران)

*تجمع  اعتراض کارگران راه آهن بندر عباس نسبت به پایمالی حقوق شان پس از خصوصی سازی مقابل دادگستری

روز پنج شنبه 11مهر،کارگران راه آهن بندرعباس برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به  خصوصی سازی وپایمال شدن حق و حقوقشان از طرف شرکت تراورس پس از واگذاری دست به تجمع مقابل دادگستری بندرعباس زدند.

*پایان اعتصاب کارگران پروژه سد شوریجه سرخس بدنبال پرداخت بخشی از مطالباتشان

کارگران پروژه سد شوریجه سرخس بدنبال پرداخت بخشی از مطلباتشان و وعده پرداخت مابقی طلبشان به اعتصابشان خاتمه دادند.

کارگران پروژه سد شوریجه سرخس در استان خراسان رضوی برای اعتراض به عدم پرداخت 6ماه حقوق ومطالبات دیگر از روز یکشنبه 31شهریوردست از کار کشیده بودند.

بنابه گزارش 11مهر یک منبع خبری محلی، مدیراین پروژه گفت:حقوق فروردین ماه امسال به صورت کامل و ۵۰ درصد از حقوق اردیبهشت ماه به صورت مساعده به کارگران سد شوریجه پرداخت شده است و این پروژه هم اکنون فعال است.

وی درباره پرداخت مابقی حقوق کارگران گفت: کارگران 4ماه و نیم به اضافه بخشی از سنوات سال 97 را از ما مطالبه دارند که پیگیر هستیم تا مطالبات‌مان را از شرکت آب منطقه‌ای دریافت کنیم و معوقات کارگران سد شوریجه را پرداخت کنیم.

در همین رابطه:

دومین روزاعتصاب کارگران سد شوریجه سرخس دراعتراض به عدم پرداخت 6ماه حقوق ومطالبات دیگر

روز دوشنبه اول مهر برای دومین روز متوالی، کارگران سد شوریجه سرخس در استان خراسان رضوی دراعتراض به عدم پرداخت 6ماه حقوق ومطالبات دیگربه اعتصابشان ادامه دادند.

روز دوشنبه 1مهر،یکی از کارگران سد شوریجه سرخس به خبرنگار یک منبع خبری محلی گفت: کارگران سد شوریجه سرخس  روز از اسفندماه سال 97 و 6 ماه هم از سال  معوقه حقوق و سنوات دارند و به همین دلیل از روز گذشته دست به اعتصاب زدند.

وی با تاکید بر اینکه کارگران این سد امنیت شغلی هم ندارند، افزود:هر زمان اعتراضی نسبت به پرداخت حقوق و سنوات داریم، مدیران سد حرف از اخراج می زنند.

این کارگر شاغل در سد شوریجه سرخس بیان کرد: کارگران سد شوریجه سرخس سال گذشته حدود 185 نفر بودند که امسال به دلیل بی مهری ها در پرداخت حقوق و سنوات به 65 نفر رسیدند.

کاظم جم مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی نیزگفت: کارگران سد شوریجه از روز گذشته در اعتراض به معوقات حقوق خود کار را تعطیل کردند.

وی افزود: امروز نیز درباره موضوعات مرتبط با حوزه آب شهرستان سرخس با مسئولان این شهرستان در مشهد جلسه‌ای داریم و یکی از موضوعات مورد بررسی نیز همین عقب افتادن حقوق کارگران سد شوریجه است.

سد مخزنی شوریجه سرخس از نوع خاکی بوده و هدف از اجرای آن، تامین آب شرب مشهد و تامین آب کشاورزی منطقه است. این سد بر روی رودخانه کشف رود در 2 کیلومتری روستای پل گزی از توابع بخش مرزداران شهرستان سرخس قرار دارد و بودجه آن از صندوق توسعه ملی تامین و اعتبارت آن کاملاً مجزا است.

*پرداخت3 ماه حقوق معوقه کارگران کارخانه هپکو(باستثنا حدود 100نفر)  وادامه بلاتکلیفی شغلیشان علیرغم هیاهوها وتبلیغات جناحی

3 ماه حقوق معوقه کارگران کارخانه هپکو(باستثنا حدود 100نفراز کارگران دفتر مرکزی شرکت) پرداخت و بلاتکلیفی شغلیشان علیرغم هیاهوها وتبلیغات جناحی بدلیل عدم تعیین تکلیف با وضعیت سهامداری شرکت کماکان ادامه دارد.

*انتقال  فعال کارگری کامران ساختمانگر به زندان مرکزی سنندج و تعیین وثیقه 500میلیون تومانی برای آزادی موقتش

روز پنج شنبه 11مهر، کامران ساختمانگر پس از یک ماه بازداشت وبی خبری خانواده از وضعیتش

به زندان مرکزی سنندج منتقل شد و برای آزادی موقتش وثیقه 500میلیون تومانی تعیین کردند.

*بالا کشیدن حق اضافه کاری کارگران پیمانی بخش تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق سرخس وسکوت معنی دار مسئولین  این شرکت زیر مجموعه شرکت ملی نفت ایران

ما کارگران پیمانی بخش تعمیرات شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق سرخس که نزدیک به3ماه است که قراردادمان به صورت طبقه بندی در آمده است و متن قراردادمان 44 ساعت در هفته کار و یک روز استراحت ذکر شده است و ما هر روز 8ساعت و 45 دقیقه کار میکنیم البته به جز روزهای چهارشنبه و پنج شنبه و جمعه که 7ساعت و 45 دقیقه تایم کاری یمان میباشد بنابراین ما یک روز در هفته باید به اجبار وبه صورت اضافه کار در سر کار حاضر شویم ودر نتیجه ما در هفته52 ساعت کار میکنیم که هر هفته 8 ساعت اضافه کار میکنیم و چون در ماه 4 هفته داریم مجموعا میشود 32 ساعت اضافه کاری ولی نزدیک به 3ماه است که هیچ نوع مبلغی جهت این اضافه کاری به ما پرداخت نمیشود و در حق ما کارگران ظلم میکنند  و ضمن اطلاع رسانی به مسئولین و اجرای قانون هیچ نوع عمل واقدامی مشاهده نکردیم و عقیده رئیس تعمیرات این است که اگر این تایم اضافه کاری انان لحاظ شود دیگر کارگران  کمتر  اضافه کاری بعد تایم کاری  می ایستند وبا توجه به کمبود نیرو بهتر است که به قانون عمل نشود تا کارگران مجبور  شوند بیشتر کار و اضافه کاری کنند چطور ممکن است اینطور مسئولی خلاف قانون عمل کند و هیچ کس مانع کار او نشود و حق این همه کارگر و زن وبچه انها ان هم بعد این همه سال که پیمان طبق اداره قانون کار شده را ندهد و خلاف قانون عمل کند این چه نوع اجرای پیمان طبقه بندی است؟

برگرفته از شبکه های اجتماعی

*دربدری وسایه شوم مرگ بالای سر صدها هزار کارگر همچون ایوب امینی و بی تفاوتی مسئولین امر

نگرانی 800هزار خانواده بیکار، یک نگرانی بسیار جدی‌ست؛ این خانواده‌ها که بیشترین آسیب را از رکود بخش ساختمان متحمل شده‌اند، مجبور هستند برای کسبِ روزی به هر دری بزنند؛ از دستفروشی در گوشه و کنار شهرهای بزرگ گرفته تا مهاجرت اجباری به شهرهای دور، به جاهایی که هر آن، مرگِ ناگهانی در کمین نشسته است.

شاید برای خیلی‌ها «ایوب امینی» تنها یک اسم باشد در رسانه‌ها؛ اسمی از یک کارگر متوفی که یکی از روزهای ابتدایی پاییز،  دور از خانه و کاشانه، در جزیره کیش بر اثر برق‌گرفتگیِ آنی جان خود را از دست می‌دهد و تنها چند روز بعد از مرگ قطعی او در یک مرکز درمانی است که خانواده این کارگر که در یک روستای دورافتاده سنندج زندگی می‌کنند، در جریان این اتفاق دردناک قرار می‌گیرند.

«ایوب امینی» نامی از یک کارگر فصلی‌ست که از زور بیکاری مجبور شده است صدها کیلومتر دور از خانه و خانواده و بدون برخورداری از بیمه کار ‌کند و در نهایت روزی که جان خود را از دست می‌دهد باید در سردخانه بیمارستان بماند تا خانواده‌اش خبردار شده و به کیش بروند و برای دریافت جنازه مجبور شوند به مرکز درمانی مبلغی نه چندان کم بپردازند تا در نهایت بتوانند، ایوب را به خانه بازگردانند؛ در واقع جنازه بیجانِ ایوب را....

اینکه این کارگر ساختمانی دور از خانه و کاشانه جان خود را از دست داده، به غایت دردناک است اما اینکه هیچ نام و نشانی از این کارگر هیچ‌کجا نیست و هیچ حقوقی حتی بعد از مرگ، شامل حالش نمی‌شود، باز هم دردناک‌تر است؛ این کارگر بیمه نداشته و دستش به هیچ‌کجا بند نیست؛ حتی جسم بیجان او در همه زمین و آسمان یک ستاره ندارد.

ایوب امینی هیچ نشانی ندارد

به خانواده‌ی ایوب امینی از آنجا که مشمول بیمه کارگران ساختمانی نبوده، مستمری تعلق نمی‌گیرد؛ میکائیل صدیقی (رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی استان کردستان) در ارتباط با این کارگر می‌گوید: ما در مورد وضعیتش تحقیق کردیم؛ این کارگر نه بیمه داشته و نه انجمن صنفی و یا حتی تامین اجتماعی و اداره کار اطلاعی از وضعیتش دارند؛ از آنجا که بیمه نبوده، مستمری به بازماندگانش تعلق نمی‌گیرد.

پس چه باید کرد؛ چه کسی مسئول مرگ این کارگر است و چگونه خانواده‌اش می‌توانند از حق و حقوق خود دفاع کنند؛ صدیقی می‌گوید: «چون بیمه ندارد از نظر تامین اجتماعی چیزی به او تعلق نمی‌گیرد؛ تنها راهی که خانواده‌اش دارد این است که از کارفرما به مراجع قضایی شکایت کند که این کار هم برای خانواده‌ای که سرپرستش فوت کرده و وضع مالی مناسبی ندارد، بسیار سخت است؛ چطور خانواده‌ای که خودش ساکن روستای سنندج است، می‌تواند از کارفرمایی که ساکن کیش است، به دادگاه‌های کیش شکایت کند؟ این خانواده نه آنقدر پول دارد که به وکیل بدهد تا پیگیر کارش باشد نه خودش که در شهرستان دیگری است می‌تواند پیگیر شکایت شود؛ بسیار بعید نیست که پرونده «ایوب امینی» همینجا بسته شود....»

اما ریشه همه دردهای ایوب امینی و خانواده‌اش در بیکاری‌ست؛ وقتی کار نباشد، کارگران ساختمانی تبدیل به کارگران فصلی می‌شوند و مجبورند دنبال کار به همه جا بروند؛ مخصوصاً کارگران ساختمانی ساکن استان‌های محروم مانند کردستان که در اثر بیکاری، مجبورند صدها کیلومتر دور از خان‌ومان به کار فصلیِ روزمزدی بپردازند؛ یا به کیش و قشم بروند یا به تهران و کلانشهرها یا درنهایت به کردستان عراق.

صدیقی در این رابطه می‌گوید: کارگران استان کردستان به دلیل نبود کارخانجات و کار و تولید مجبورند کار ساختمانی انجام دهند؛ اگر در مریوان کارخانه و واحد صنعتی باشد کارگران نمی‌روند کردستان عراق یا کیش یا پایتخت.

او در ارتباط با میزان درآمد این کارگران می‌گوید: درآمدشان خیلی کم است؛ چون کارگر فصلی هستند، روزی کار دارند و روز دیگر کار ندارند؛ لاجرم اگر درآمدشان را در طول سال در نظر بگیریم، به طور متوسط به ماهی یک میلیون و 700 هزار تومان هم نمی‌رسد؛ چون فصلی هستند، اوضاع اینگونه است.

سرنوشت دردناکِ کارگران حادثه‌دیده

«بیکاری» و رکود در بخش ساختمان، کارگران ساختمانی را مجبور می‌کند که هم‌سرنوشتِ «ایوب امینی» شوند؛ کار با کمترین میزان درآمد و بدون برخورداری از خدمات حمایتی؛ در صورتی که حادثه کار رخ بدهد، اگر «بیمه تامین اجتماعی» نباشند، تنها راه پیگیری از طریق مراجع قضایی و شکایت از کارفرما در این مراجع است که در اکثر مواقع، خانواده‌های کم‌بضاعت کارگران متوفی یا مصدوم، از خیر شکایت می‌گذرند و ناگزیر عطای غرامت را به لقای راهروهای طولانی و کشدارِ دادگاه‌ها می‌بخشند اما حتی اگر بیمه هم باشند، دریافت غرامت فوت، از کارافتادگی یا مستمری چندان ساده نیست.

صدیقی در ارتباط با سرنوشت کارگران حادثه‌دیده که بیمه هستند، اینگونه می‌گوید: «حتی اگر بیمه داشته باشند، در صورت فوت، تامین اجتماعی تنها مستمری به خانواده‌ی کارگر ساختمانی متوفی می‌دهد و دیه به این خانواده تعلق نمی‌گیرد؛ اما اگر حادثه منجر به فوت نشود، یا استراحت پزشکی و غرامت آن به کارگر تعلق می‌گیرد  یا از کار افتادگی. برای استراحت پزشکی حتماً باید ساختمانی که کارگر در آن کار کرده مجوز شهرداری و پایان کار داشته باشد؛ در خیلی از استان‌ها و شهرستان‌ها به خصوص در حاشیه شهرها ساختمان‌ها اصلا مجوز ساخت و ساز ندارند؛ کارفرماها عموماً به شهرداری مراجعه می‌کنند و به آنها گفته می‌شود کار را ادامه بده بعد ماده 100 بیا جریمه بده؛ در مریوان 60 درصد  ساختمان‌ها اینگونه و بدون مجوز هستند و به همین دلیل غالباً سر کارگران حادثه دیده بی‌کلاه می‌ماند؛ ماده 5تامین اجتماعی شرط گذاشته که تنها در صورتی استراحت پزشکی به کارگر حادثه دیده تعلق می‌گیرد که ساختمان مجوز شهرداری داشته باشد. برای گرفتن درصد و مستمری ازکارافتادگی نیز کارگر باید مرارت‌های بسیار بکشد؛ «از کار افتادگی» هفت‌خوان رستم است که کمیسیون‌های آن در تامین اجتماعی هفته‌ها طول می‌کشد.»

نرخ بیکاری کارگران ساختمانی

بیکاری و مهاجرت، فقط در «کردستان» کارگران ساختمانی را درگیر نکرده است بلکه پدیده‌ای است که در پی رکود شدید ساخت‌وساز و افزایش هزینه‌های ساخت، همه کارگران ساختمانی را در همه جای کشور درگیر کرده است؛ در حالیکه به گفته‌ی میکائیل صدیقی، نزدیک به 70 درصد کارگران و استادکاران ساختمان استان کردستان بیکار هستند.

با رجوع به آمارهای رسمی در حال حاضر در کشور، یک میلیون و 300هزار کارگر در بخش ساختمان مشغول به کار هستند که با این حساب اکنون عدد بیکاری کارگران ساختمانی حدود 780 هزار است؛ در واقع می‌توانیم ادعا کنیم که حدود 800هزار کارگر ساختمانی بیکارند. این 800 هزار نفر همان کسانی هستند که بسیار ساده می‌توانند سرنوشتی مانند «ایوب امینی» پیدا کنند.

چه میزان رکود داریم؟

رکود بخش ساختمان برای این 800 هزار نفر به شدت نگران‌کننده است؛ برآوردها نشان می‌دهد که در سال 98، هزینه تمام‌شده ساخت و ساز برای هر متر مربع ساختمان به بیشتر از سه میلیون تومان رسیده است و گرانی محصولات ساختمانی خارجی به گرانی تعمیرات انجامیده است. احسان سلطانی (کارشناس اقتصادی) معتقد است؛ سرانه تولید ساختمان کشور در سالهای 1398 و 1399 به کمتر از دوران جنگ و پیش از دهه پنجاه سقوط خواهدکرد.

او در نموداری، این کاهش چشمگیر را نشان داده است:

 

به گفته‌ی سلطانی، دو شوک ارزی در مدت 6سال و به تبع آن کاهش قدرت خرید خانوارها و گسل‌های طبقاتی، عامل اصلی سقوط تولید ساختمان و قفل شوندگی بازار و استمرار روند کاهش تولید ساختمان در نیمه دوم سال جاری و سال آینده است.

این کارشناس اقتصادی ادامه می‌دهد: سلطه نئولیبرالیسم بر اقتصاد، اجرای پراشتباه طرح مسکن مهر و پس از آن سیاست گذاری‌های نئولیبرال وزارت مسکن در حوزه مسکن، منجر به سرمایه‌گذاری مازاد و افراطی در بخش مسکن لوکس و در سوی دیگر کمبود مسکن با قیمت مناسب جهت عامه مردم به ویژه در کلانشهرها گردیده است. بخش قابل توجهی از سرمایه‌گذاری مسکن در بخش لوکس انجام شده که منجر به اتلاف منابع و سرمایه‌ها شده و در سوی دیگر بسیاری از مردم با مشکل تامین مسکن مواجه هستند. در این میان بانک‌های خصوصی با سرمایه‌گذاری در بخش مسکن لوکس (املاک منجمد) ضمن تشدید این بحران، زمینه‌ساز بحران بانکی نیز شده‌اند.

اما راهکار چیست؛ سلطانی معتقد است: «دولت بایستی با سیاستگذاری‌های لازم و حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و انبوه‌سازی صنعتی در مسکن مناسب (مانند سیاست‌های مالیاتی، ساخت مسکن کوچک و با قیمت مناسب و بازسازی بافت‌های فرسوده) جهت عامه مردم، ضمن مقابله با بحران مسکن، اشتغال بخش مسکن را حفظ کند.»

در این شرایط، نگرانی 800هزار خانواده بیکار، یک نگرانی بسیار جدی‌ست؛ این خانواده‌ها که بیشترین آسیب را از رکود بخش ساختمان متحمل شده‌اند، مجبور هستند برای کسبِ روزی به هر دری بزنند؛ از دستفروشی در گوشه و کنار شهرهای بزرگ گرفته تا مهاجرت اجباری به شهرهای دور، به جاهایی که هر آن، مرگِ ناگهانی در  کمین نشسته است.

بخشی ازیک گزارش رسانه ای شده بتاریخ 11مهر

*جان باختن کارگر پاکبان شهرداری مشهد حین کار براثر اصابت گلوله نیروهای انتظامی به وی

روز چهارشنبه 10مهر،یک کارگر پاکبان 64 ساله شهرداری مشهد حین کار در خیابان مورد اصابت گلوله نیروهای انتظامی قرار گرفت وجانش را ازدست داد.

بنابه گزارش رسانه ای شده، نیروهای کلانتری شهرک ناجای مشهد که در حال تعقیب دزدان فراری بودند با هدف قرار دادن وسیله نقلیه دزدان، چند تیرشلیک کردند که یک کارگر پاکبان 64ساله شهرداری مشهد براثر اصابت یکی از گلوله‌ها به وی در دم جانش را ازدست داد.

*جان باختن 2نفر حین کار گردوچینی براثر سقوط از درخت

مصدومیت 60 نفردر فصل گردوچینی سال جاری در استان آذربایجان شرقی بدنبال سقوط از درخت

طی هفته ای که پشت سر گذاشتیم 2نفر حین  کارچیدن گردودر روستای هرزند جدید شهرستان مرند بر اثر سقوط از درخت گردو جان خود را از دست داد.

بنابه گزارشات رسانه ای شده بتاریخ11مهر،در فصل گردوچینی سال جاری در استان آذربایجان شرقی 60 نفر نیز بدلیل سقوط از درخت مصدوم شدند.

*پیدا شدن جسد 2کارگر مفقودالاثر حادثه درگیری باغداران زیتون طارم با آنهادر سد سپیدرود

جسد 2کارگر مفقودالاثر حادثه درگیری باغداران زیتون طارم با آنهادر سد سپیدرود پیدا شد.

وبراساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ 11مهر،4 نفر از عاملان اصلی این نزاع دستگیر شدند.

جهت اطلاع از ماجرای درگیری:

مفقودالاثر شدن 2کارگر ومجروحیت شدید 6کارگر درشهرستان طارم بدنبال درگیری باغداران زیتون با آنها

بدنبال درگیری باغداران زیتون یکی از روستاهای شهرستان طارم در استان زنجان با کارگران،2نفر مقودالاثر و 6کارگر شدیدا مجروح شدند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان طارم روز چهارشنبه در این باره به خبرنگاررسانه ای گفت: در این حادثه که عصر یکشنبه ۳۱ شهریور ماه امسال رخ داد، تعدادی از کارگران غیربومی با باغداران زیتون در یکی از باغ‌های روستای هندی کندی شهرستان طارم ابتدا با یکدیگر به صورت لفظی درگیر شده و در ادامه درگیری فیزیکی پیدا می‌کنند که در این درگیری باغداران زیتون توسط کارگران مورد ضرب و شتم قرار می گیرند.

سرهنگ داود مرادی اظهار داشت: با وساطت ماموران و خارج کردن کارگران غیر بومی از روستا این نزاع دسته جمعی به پایان می رسد و برای جلوگیری از هر نوع تشنج و درگیری مجدد، کارگران غیر بومی در یکی از پاسگاههای انتظامی طارم شب را سپری می کنند.

وی عنوان کرد: فردای آن روز به علت شکایت این باغداران از کارگران، طرفین دعوا در دادگستری شهرستان حاضر شده و در نهایت با رضایت طرفین پرونده این درگیری مختومه اعلام می شود.

سرهنگ مرادی ضمن اشاره به حساسیت موضوع افزود: با توجه به ارزیابی های صورت گرفته و جهت جلوگیری از هر نوع درگیری مجدد، ماموران نیروی انتظامی طارم کارگران غیربومی را تا ۱۵ کیلومتر خارج از حوزه انتظامی شهرستان مشایعت می کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان طارم ضمن تایید درگیری مجدد این دو گروه حوالی شهر منجیل در حوزه استحفاظی استان گیلان، خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات به دست آمده این دو گروه برای بار دوم در جاده منجیل- طارم درگیر شده که از هشت کارگر ۶ نفر آنان به شدت مجروح شده که برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان ۳۱ خرداد شهر منجیل منتقل می شوند.

مرادی اظهار داشت: بعد از بهبودی کامل مجروحین و ترخیص آنها از بیمارستان، آنها اذعان می کنند که دو نفر دیگر از دوستانشان به علت شدت درگیری در سد منجیل سقوط کرده و غرق شده اند.

این مسئول خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه نزاع اصلی در حوزه انتظامی استان گیلان صورت گرفته، جستجو برای پیدا کردن ۲ کارگر مفقود شده در این حادثه توسط غواصان ادامه دارد و همچنین علت و نحوه درگیری، توسط نیروی انتظامی شهرستان رودبار در دست تحقیق و بررسی است و اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام خواهد شد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com