چهارمین روز اعتراضات کارگران هفت تپه

حزب كمونيست كارگرى ايران
September 27, 2019

اطلاعیه خبری ٤ مهرماه:

چهارمین روز اعتراضات کارگران هفت تپه

امروز چهارم مهر ماه اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه در اعتراض به اخراج بیست نفر از همکارانشان و پیگیری دیگر خواستهای خود وارد چهارمین روز خود شد. دامنه این اعتصاب گسترده تر میشود. از جمله در روز دوم کارگران تمام بخش های داخلی وارد اعتصاب شدند و در روز گذشته کارگران بخش کشاورزی به اعتصاب پیوستند. در اعتراض روز چهارم مهرماه یکی از کارگران نیشکر هفت تپه به اسم ابراهیم عباسی طی سخنانی در جمع کارگران  ضمن تاکید برخواستهای اعتراض کارگران بر بازگشت به کار بیست همکار اخراجی خود تاکید کرد و گفت که اگر این صورت نگیرد مطمئنا کارگران ساکت نخواهند ماند. او  در سخنانش با اشاره به اینکه کارگران در مبارزات تا کنونی هزینه زیادی داده اند، از جمله به اخراج  بیست نفر از همکارانشان و وضعیت اسماعیل بخشی و محمد خنیفر اشاره کرد و گفت برای اینکه این هزینه ها کمتر شود  کارگران باید متحد تر راهشان را ادامه دهند و خواستار آزادی همکاران خود شوند. ابراهیم عباسی منجزی یکی از کارگران هفت تپه است که در جریان حمایت از خانواده اسماعیل بخشی برای آزادی وی در جلوی دادگاه شوش، به اتفاق چند  نفر دیگر از کارگران باز داشت شده بود که پس از چند جلسه دادگاهی در دادگاه شوش با وکالت فرزانه زیلابی  تبرئه شد.

گفتنی است که سایت خبری ایلنا که یک سایت حکومتی است در خبری در روز گذشته اعلام کرده بود که کارگران نیشکر هفت تپه به اعتصاب خود پایان داده اند و به سر کار های خود باز گشته اند. این خبر نمونه دیگری از تلاش این سایت حکومتی در جهت ایجاد تفرقه و جلوگیری از ادامه حمایت ها از اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه است.

اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه  علیرغم تشدید فضای امنیتی و تهدیدها و احضار ها ادامه دارد. از جمله در روز دوم مهرماه هشت نفر از کارگران از جمله یوسف بهمنی که در تجمع کارگران از اعتراضاتشان سخن  گفته بود به اداره پلیس امنیت شهرستان شوش احضار شده و مورد تهدید قرار گرفت.

کارگران نیشکر هفت تپه خواستار بازگشت به کار بدون قیدو شرط همکاران اخراجی خود،  بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران نیشکر هفت تپه و نیز پایان دادن به بساط اختلاس های پشت پرده و تضمین امنیت شغلی شان هستند. بنا به خبرهای رسیده روز اول مهر  کارگران کارخانه  "کاغذ پارس هفت تپه" نیز در برابر فرمانداری شوش دست به تجمع اعتراضی زده و بدینوسیله همبستگی و همسرنوشتی خود را با کارگران نیشکر هفت تپه اعلام داشتند. 

حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت از مبارزات و خواستهای کارگران نیشکر هفت تپه و تاکید بر بازگشت به کار کارگران اخراجی نیشکر هفت تپه و آزادی بی قید و شرط اسماعیل بخشی و تمامی بازداشت شدگان این پرونده بر اتحاد و همبستگی کارگران در این مجتمع کارگری و  بر دخالت فعال خانواده ها و گسترش حمایت ها با کارگران نیشکر هفت تپه در این شهر و در سطحی سراسری تاکید دارد. نیشکر هفت تپه یک سنگر مهم مبارزه با دستاوردهای بزرگی برای کل جنبش کارگری است. با حمایت وسیع از کارگران نیشکر هفت تپه و مبارزاتشان این دستاوردها را باید ارج گذاشت.

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٤  مهر  ٩٨،  ٢٦   سپتامبر  ٢٠١٩



 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com