کارگران آذرآب با حضور در هپکو با کارگران این کارخانه اعلام همبستگی کردند

حزب كمونيست كارگرى ايران
September 18, 2019

کارگران آذرآب با حضور در هپکو با کارگران این کارخانه اعلام همبستگی کردند

عصر ۲٦شهریور یک روز پس از یورش وحشیانه گارد ویژه حکومت اسلامی به صف کارگران هپکو، کارگران شیفت شب آذرآب به نشانه اعلام همبستگی به دیدار کارگران هپکو رفتند و ساعتی در کنار آنان ماندند و پشتیبانی خود را از خواستها و مبارزات آنها ابراز کردند. کارگران هپکو صبح این روز علیرغم حمله نیروهای انتظامی در روز قبل از آن و در اعتراض به این تهاجم، به تجمع اعتراضی خود ادامه دادند و در محل شرکت جمع شدند و بر آزادی همکاران دستگیر شده خود تاکید کردند.

حضور کارگران آذرآب در هپکو و اعلام همبستگی با کارگران این کارخانه یک حرکت مهم و یکی از لحظات شورانگیز مبارزات کارگران را رقم زد. کارگران آذر آب قبلا نیز در سیزدهم شهریور با مارش زیبای خود در وسط شهر و سر دادن سرود  "زیر بار ستم نمیکنیم زندگی، جان فدا میکنیم در ره آزادگی" سرودی که اول بار توسط کارگران هپکو خوانده شده بود، هماهنگی و همبستگی مبارزات خود با کارگران هپکو را بازتاب دادند و بعلاوه در یک حرکت جمعی پلاکاردهایی در حمایت از کارگران هپکو را در دست گرفتند و شعار "زنده باد هپکو، پاینده هپکو، برقرار هپکو" را سر دادند.

همبستگی و پشیتبانی بخشهای مختلف کارگران از مبارزات و خواستهای یکدیگر برای تقویت و پیشروی مبارزات در مقابل حکومت اسلامی و کارفرمایان بسیار مهم است و این همبستگی های طبقاتی را باید هرچه بیشتر گسترش داد.

صف اعتراضی کارگران هپکو در روز ۲۵ شهریور با یورش وحشیانه گارد وِیژه جمهوری اسلامی مواجه شد و شماری از کارگران زخمی شدند و تعدادی نیز دستگیر شدند. این تهاجم وحشیانه با اعتراضات وسیعی در ایران و در سطح جهان مواجه گردید. از جمله علاوه بر بلند شدن زمزمه های اعتراض در دیگر مراکز کارگری در شهر اراک این خبر بازتاب سراسری داشته و مقامات حکومتی سراسیمه در جستجوی سر هم بندی ماجرا و تعیین مالکیت جدید برای  هپکو و اقداماتی از این دست هستند.   تا کنون تشکلهای مختلف کارگری همچون سندیکای نیشکر هفت تپه، سندیکای واحد و اتحاد سراسری بازنشستگان طی بیانیه هایی ضمن محکوم کردن حمله به کارگران همبستگی خود را با کارگران هپکو اعلام کرده اند و خواستار آزادی فوری بازداشت شدگان شده اند.

بنا به خبری که هم اکنون بدست ما رسید از حدود ۲۸ کارگر دستگیر شده هپکو سه نفر آنان دیروز بعد از ظهر به قید وثیقه ۲۵٠میلیون تومانی آزاد شدند. برای بقیه کارگران بازداشت شده فیش‌های حقوقی کارگران هپکو برای ضمانت آزادی همکاران‌شان ارائه شده است. کارگران بازداشتی باید بدون وثیقه و بدون قید و شرط آزاد شوند و پرونده های امنیتی آنها بسته شود.

حزب کمونیست کارگری قاطعانه از مبارزات کارگران هپکو و آذرآب حمایت و پشتیبانی میکند و همه کارگران و مردم در سراسر ایران را به حمایت از این کارگران فرا میخواند. ما بویژه مردم شهر اراک و کارگران در کارخانجات دیگر این شهر را به حمایت و همبستگی فعال با مبارزات کارگران هپکو و آذرآب فرا میخوانیم. شرکت وسیع خانواده های کارگری در مبارزات بسیار مهم است. 

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۷شهریور ٩٨،  ۱۸سپتامبر  ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com