درمورد نامه های منتشر شده از جانب تعدادی از زندانیان سیاسی + ادامه اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه، زمزمه های اعتراض در گروه ملی

حزب كمونيست كارگرى ايران
September 24, 2019

درمورد نامه های منتشر شده از جانب تعدادی از زندانیان سیاسی

اخیرا نامه هایی از جانب تعدادی زندانیان سیاسی با مضمونی توهم برانگیز نسبت به حکومت منتشر شده است. نامه ای به امضای اسماعیل بخشی، محمود بهشتی و امیرسالار داوودی از جمله این نوع نامه های سرگشاده به مقامات حکومتی است. مضمون این نامه آشکارا با امر و اهداف و مواضع اسماعیل بخشی در سخنرانیهایش و در نامه های سرگشاده ای که از بیرون از زندان مینوشت و حتی در دفاعیاتش در بیدادگاههای حکومت متناقض است. ما اعلام میکنیم که نامه ها و نوشته ها و ویدئوها و "مستنداتی" که از درون زندان و با امضای زندانیانی که تحت فشارهای جسمی و روانی هستند منتشر میشود و نسبت به حکومت توهم برانگیز است، هیچگونه سندیت و اعتباری ندارد. این نوع تلاشهای مذبوحانه جزئی از سیاستهای ضد انسانی جمهوری اسلامی برای بدنام کردن زندانیان سیاسی همچون بخشی است که با مبارزات حق طلبانه شان در قلب کارگران و توده مردم جا گرفته اند. به این نوع تلاشهای شبه پلیسی، اسماعیل بخشی ها و قلیان ها و عظیم زاده ها از پیش با بیانیه ها و سخنرانی ها و دادخواستهای کوبنده شان پاسخ داده اند.

 

ما بازداشتها، شکنجه و اعمال فشار بر زندانیان سیاسی، احکام فرمایشی بیدادگاهها و کل سیستم قضائی ضد انسانی حاکم را قویا محکوم میکنیم و اعلام میکنیم بقدرت توده مردم بپاخاسته در زندانها را خواهیم شکست و همه عزیزان زندانی را آزاد خواهم ساخت. آن روز دور نیست.

 

زندانیان سیاسی باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند

سرنگون باد جمهوری اسلامی

 

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ مهر ۱۳۹۸، ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۹


+++

ادامه اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه، زمزمه های اعتراض در گروه ملی و برخی اعتراضات دیگر کارگری

ادامه اعتصاب کارگران نیشکر هفت‌تپه

امروز سه شنبه ۲ مهر اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه در حمایت از همکاران اخراجی خود وارد دومین روز خود شد. در این روز کارگران در محوطه شرکت روبروی دفتر مدیریت جمع شده و خواستار بازگشت به کار همکاران اخراجی خود شدند. این اعتصاب روز گذشته با ورود تمامی کارگران بخش های داخلی شرکت آغاز شد. اعتصاب کارگران از صدور ابلاغیه ای از سوی سرپرست امور اداری این کارخانه مبنی بر لغو قرار داد بیست نفر از کارگران این شرکت و اخراج آنها شروع شد. از میان آنها محمد خنیفر در مرداد ماه به  ۶ سال زندان محکوم شده و برخی دیگر احکام چند ماهه حبس گرفته اند.  کارگران خواستار بازگشت به کار بدون قید و شرط همکاران اخراجی خود و بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران هستند. آزادی اسماعیل بخشی رهبر محبوب نیشکر هفت تپه و دیگر دستگیر شدگان مربوط به این پرونده همواره یکی از خواستهای مهم کارگران این مجتمع بزرگ کارگری بوده است.

کارگران فولاد اهواز قرار منع تعقیب دریافت نکرده‌اند

منع تعقیب ۴۱ کارگر گروه ملی فولاد اهواز که از قول غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه رسانه ای شده بود  تا امروز دوم مهر ماه هنوز به این کارگران ابلاغ نشده است. این موضوع به فضایی از اعتراض در میان کارگران دامن زده است.  موضوع از این قرار است که بنا بر خبرها ۴۱ کارگر گروه ملی فولاد اهواز که در اعتراضات سال گذشته فولاد اهواز  بازداشت شده بودند روز ۱٦ شهریور برای ابلاغ رأی نهایی به شعبه بیستم دادگاه اهواز فراخوانده شده بودند. اما هنگامیه این کارگران به این شعبه مراجعه کردند،  به آنها اعلام شد که هنوز رأی و احکام صادره ابلاغ نشده و از نتیجه آن بعدا با خبر خواهند شد.  اما  زیر فشار فضای اعتراضی ای که در برابر این احضارها به پا شده بود مسئولین حکومت فورا عقب نشستند و در هفدهم شهریور خبر از تبرئه شدن این کارگران رسانه ای شد. عدم ابلاغ رسمی تبرئه این کارگران از یکسو حاکی از هراس حکومتیان از به پا شدن اعتراض در این مجتمع بزرگ کارگری و در هم ریختگی صفوفشان و از سوی دیگر تلاش برای نگاهداشتن چماق دستگیری بر روی سر کارگران است. اما فضای اعتراض در میان کارگران فولاد اهواز بالاست.  بنا بر خبرها روز بیست و چهارم شهریور ماه پرسنل بخش نورد تیرآهن در گروه ملی فولاد در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه اقدام به توقف تولید در خط ۶٣٠ این بخش نموده ودست از کار کشیدند. در برابر این حرکت کارگران مدیر حراست گروه ملی روز بعد از آن از ورود تعدادی از پرسیل این بخش به شرکت ممانعت به عمل آورد و با مسدود کردن کارت تردد این کارگران آنها را به اخراج تهدیده کرده اند.  در عین حال در هراس از گسترش اعتراض به تمام کارخانه، یکماه از حقوق کارگران دیپلم و زیر دیپلم در روز بیست و ششم شهریور پرداخت شد. کارگران گروه ملی دو ماه دستمزد طلب دارند. وضع بحرانی تولید و خطر بیکارسازیها  زمزمه های اعتراض در گروه ملی را  شدت داده است.

تجمع اعتراضی کارگران شرکت لوله سازی ماهشهر

روز دوشنبه ۱ مهر تعدادی از کارکنان و متخصصان شرکت لوله سازی ماهشهر، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان در مقابل ساختمان استانداری خوزستان دست به تجمع زدند.

تجمع کارگران دهکده طبیعت باراجین قزوین

روز اول مهر، کارگران دهکده طبیعت باراجین قزوین مقابل کلینیک حیات وحش پردیسان تهران در اعتراض به نداشتن امنیت شغلی و خطر اخراج تجمع کردند.

دومین روزاعتصاب کارگران سد شوریجه سرخس

روز اول مهر کارگران سد شوریجه سرخس برای دومین روز متوالی دراعتراض به عدم پرداخت ۶ ماه حقوق ومطالبات دیگر دست به اعتصاب زدند. اعتراض دیگر این کارگران به نداشتن امنیت شغلی است. به گفته کارگران در سد شوریجه سرخس در سال گذشته حدود ۱۸۵ نفر مشغول به کار بودند و امسال این تعداد به ۶۵ نفر رسیده است.

تجمع و اعتصاب کارگران شهرداری رشت

روز۱مهرکارگران شهرداری رشت در اعتراض به عدم پرداخت دو ماه مزد خود در  میدان صیقلان  اقدام به تجمع اعتراضی کردند . این کارگران شب قبل یعنی ۳۱ شهریور نیز تجمع داشتند.

 

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٢ مهر  ٩٨،  ۲٤   سپتامبر  ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com