سومین روز اعتراضات کارگران هفت تپه و آزادی کارگران بازداشتی هپکو و دو اعتراض دیگر

حزب كمونيست كارگرى ايران
September 26, 2019

اطلاعیه خبری ٣ مهرماه:

سومین روز اعتراضات کارگران هفت تپه و آزادی کارگران بازداشتی هپکو و دو اعتراض دیگر

اعتصاب و اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه علیرغم تهدیدهای امنیتی ادامه دارد. امروز ۳ مهرماه اعتصاب کارگران نیشکر هفت تپه وارد سومین روز خود شد. اعتراض کارگران به اخراج بیست نفر از همکارانشان و وضع بحرانی تولید کارخانه و کاهش ساعات اضافه کاری ها که ممری برای جبران دستمزدهای زیر خط فقرشان است بر پا شده است.  کارگران خواستار بازگشت به کار بدون قیدو شرط همکاران اخراجی خود،  بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران نیشکر هفت تپه و نیز پایان دادن به بساط اختلاس های پشت پرده و تضمین امنیت شغلی شان هستند. قبل از این اعتراضات کارگران نیشکر هفت تپه در  نیمه  شهریور پس از برملا شدن فایل صوتی رشوه گیری چند نفر از اعضای شورای اسلامی کار در این کارخانه  دست به تجمع و اعتراص زدند و  بر دو خواست مهم اخراج  و منحل کردن تشکل دولت ساخته و رشوه گیر شورای اسلامی کار و نیز اخراج سهامداران دزد و فاسد خصوصی و مدیران چپاولگر نجومی بگیر از جمله مدیران مالی و اداری  شدند.

در تجمع روز گذشته یکی از کارگران به اسم یوسف بهمنی در جمع کارگران سخنرانی کرد و از زد و بندهای پشت پرده و چوب حراج زدن به سهام کارخانه سخن گفت. در پایان این روز در ساعت شش عصر هشت نفر از کارگران از جمله یوسف بهمنی به اداره پلیس امنیت شهرستان شوش احضار شده و بعد از تهدید و برحذر کردن آنان از ادامه اعتصاب آنها را آزاد کردند. اما علیرغم همه این تهدیدات امروز سوم مهر ماه کارگران به اعتصاب خود ادامه داده و با  تاکید بر اتحاد و همبستگی بر روی بازگشت به کار همکاران اخراجی خود تاکید میکنند. نیشکر هفت تپه یک سنگر مهم اعتراض کارگری است و باید مورد وسیعترین حمایت ها قرار گیرد.

تمام بازداشت شدگان هپکو آزاد شدند

امروز سوم مهرماه شش نفر از کارگران بازداشتی هپکو آزاد شدند. آزادی این کارگران را به آنها و به همگان تبریک میگوییم. دور جدید اعتراضات کارگران هپکو در ادامه اعتراضات چند ساله اخیرشان در اعتراض به خلف وعده های داده شده و دزدی های پشت پرده و چوب حراج زدن به سهام کارخانه و خطر از دست دادن شغلشان و نیز به بالا کشیدن پنج ماه دستمزد انجام گرفت.  این اعتراضات از سوم شهریور آغاز شد و بعد از اولتیماتومی ده روزه دوباره از بیست و چهارم از سر گرفته شد. اما با ادامه اعتراضات و کشیده شدن دامنه آن به خیابان در بیست و پنجم شهریور با یورش نیروهای سرکوبگر حکومت مواجه گردید و در جریان آن بیست و نه کارگر بازداشت شدند. اما اعتراضات کارگران هپکو ادامه یافت و کارگران آذرآب و واگن پارس اراک نیز با اعلام همبستگی شان در کنار هپکو ایستادند و این همبستگی ها ادامه یافت. کارگران هپکو پیگیر خواستهای فوری خود یعنی راه اندازی تولید و کوتاه شدن دست دزدان و چپاولگران از این کارخانه و پرداخت فوری طلبهایشان هستند. ادامه متحدانه این اعتراضات، ادامه همبستگی ها و حمایت ها و تاکید بر بسته شدن پرونده های امنیتی تشکیل شده برای کارگران و توقف احضارها و تهدیدها قدمهای فوری در برابر این کارگران است. نباید اجازه داد که حکومت برای خود زمان بخرد و با یورشی دیگر اعتراض کارگران هپکو را عقب براند.

تحصن و اعتصاب کارگران مجتمع پتروشیمی فارابی

سه شنبه ۲ مهر کارگران مجتمع پتروشیمی فارابی برای گرفتن حق وحقوق و طبقه بندی مشاغل دست از کار کشیده و تجمع کردند. این کارگران در همین رابطه در پنجم شهریور نیز تجمع و اعتراض داشتند.

اعتصاب کارگران شرکت پاژن در نسیم شهر تهران

  روز سه شنیه دوم مهر‌ کارگران شرکت بزرگ پاژن نسیم شهرتهران، در اعتراض به دریافت نکردن حقوق خود در ۷ ماه گذشته دست به  اعتصاب زدند. شرکت پاژن یکی از شرکت های بزرگ تولید  لبنیات است که سالهاست در نسیم شهر فعالیت می‌کند.

پیش بسوی ایجاد شوراها

حزب کمونیست کارگری ایران

٣  مهر  ٩٨،  ۲۵   سپتامبر  ٢٠١٩


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com