حمله به مراکز نقتی عربستان و چرائی عقب نشینی معنی دار حکومت رو به زوال امریکا

سعيد صالحى نيا
September 22, 2019

حمله به مراکز نقتی عربستان و چرائی  عقب نشینی معنی دار حکومت رو به زوال  امریکا

salehinia@aol.com

 

مقدمه:

هفته گذشته خبر حمله موشکی و پهبادی به دو مرکز نفتی عربستان در صدر اخبار منطقه خاورمیانه و جهان قرار گرفت.

بنا به گزارشات اعلام شده بسرعت 50 در صد تولید نفت این کشور سقوط کرد و متعاقبش ارزش سهام ارامکو. مدتی کوتاه نگذشت که حکومت ترامپ اعلام کرد و خبر دار شده این کار حکومت ایرانست.خط و نشان کشید که اماده حمله متقابل است. درجه حرارتها بالا رفت نفسها در سینه حبس شد و راستهای وطنی کف کردند که موشک باران امریکا در راهست و تاج همایونی بالاخره به سر شازده بینوا قرار خواهد گرفت! این رویای راستهای ایرانی است که با هر رئیس جمهور امریکا همین التماس دعا داشتند و حالا نوبت ترامپ است که اویزان بیتش شوند!

این جمله چند روز بعد این بود که بولتون اوسکول جنگ طلب را ترامپ از مشاورتش اخراج کرده بود (می گویند بخاطر انتشار خبر ملاقات یواشکی ترامپ با طالبان در کمپ دیوید).

پمپئو اوسکول دیگر که وزیر خارجه ترامپ است همانزمان اعلام کرد که "ایران با اینکار اعلام جنگ داده" و این عمل بی پاسخ نخواهد بود.

تا اینکه مدتی گذشت که ناگهان ترمز ی شد و همین پمپئو اعلام کرد که این عربستانست که باید از خودش دفاع کند! مثل اینکه یکی توی حکومت امریکا قتیله را پائین کشیده باشد همه رفتند توی لاک! بعدش پمپئو اعلام کرد که امریکا می خواهد با ایران مسالمت امیز مذاکره کند!

از سوی دیگر حکومت عربستان که خودش مورد حمله قرار گرفته بود زبان در کام لال مانی معنی داری گرفته که هنوز هم ادامه دارد!

اخیرا هم که اعلام شد که فرانسه و سازمان ملل و حکومت امریکا قرار است "هیئت تحقیق " بفرستند تا ببینند داستان چی بده! خوب این شوی بامزه را چگونه باید توضیح داد ؟

بنظر می رسد بحران موجود خاورمیانه علاوه بر اینکه نتیجه بحران جهانی سرمایه داریست ، خودش دارد محکی می شود برای وضعیت معادله قدرت جهانی و خصوصا وضعیت زار نظام امریکا ست.

در این مقاله من به این موضوع مشخص می پردازم .یعنی بررسی علل عقب نشینی حکومت امریکا در مقابل رژیم اسلامی با هدف اثبات اینکه این عقب نشینی علامت مهمی است که حکومت امریکا دیگر توان ایستادن در جایگاه ابر قدرتی سابق خود را ندارد و بطور واقعی مسئله ایران برای حکومت امریکا پاسخ نظامی ندارد.و جایگاه امریکا بطور برگشت ناپذیری سقوط کرده است.

 

(1)ارزیابی موقعیت جهانی نظام امریکا و سقوطش در میان قدرتهای جهانی

سقوط بلوک شرق یک پنجره ده ساله برای حکومت امریکا ایچاد کرد که به ژاندارم جهانی تبدیل شود و دوره ای دنیا را بیشتر به توبره بکشد .جملات اول به خاورمیانه نتیجه اون دوره بود.اما این دوره بسرعت تمام شد و عروچ اروپا ، بلوک اروپای متحد ، بازگشت روسیه و عروج چین صحنه را بسرعت تغییر داد.

در سطح خاورمیانه متعاقب ورود ارتش امریکا ، جنبشهای اسلامی رشد کردند و در جال حاضر ژئوپولیتیک منطقه بصورت امپراتوریهای منطقه ای تغییر شکل دارد که سر اولش رژیم اسلامی بود و بعدا عربستان و ترکیه هم قطبهای خود را تشکیل دادند.

روسیه و چین در خاورمیانه نفوذ کردند و الان خاورمیانه نقش بسیار مهمی در تعیین تکلیف موازنه جهانی ایفا می کند که این موازنه شامل یک جهان چند قطبی است که قرار نیست بدست حکومت امریکا بچرخد.

بنا به امار طی چند دهه اینده اقتصاد امریکا نه تنها از چین عقب می ماند بلکه حتی از هند هم عقب خواهند ماند! لذا منطقه خاورمیانه حساسترین منطقه سیاسی کره زمین خواهند ماند و تمامی دعوا سر کنترل اینده چهان روی این منطقه بازی خواهد شد.

در این کانتکس است که سوال می کنیم چرا حکومت امریکا از برخورد جدی نظامی با رژیم اسلامی ناتوانست ؟ عربستان به کنار! چرا خود حکومت امریکا دچار غجز است و قیقاجهای ترامپی را شاهدیم؟

 

(2)قیمتی که قرار است حکومت امریکا و عربستان بابت اغاز جنگ با رژیم اسلامی بپردازد:

هنوز چند روزی از تخریب مراکز نفتی عربستان نگذشته هم سوالات در مورد ناتوانی سلاح های فروخته شده برای دفاع از خود بیشتر می شود و هم نگرانی رهبران عربستان که در روزهای اول چنین جنگی دیگر سنگ روی سنگشان نماند!

اغاز جنگ با رژیم اسلامی اغاز چنگ با امپراتوری نامرئی است که دهها کشور در منطقه خاورمیانه را به اتش خواهد کشید و رشد قیمت نقت چنان خواهد بود که بحران سراسری اقتصادی و اجتماعی و سیاسی مثل سونامی به کشورهای متروپل اروپا و امریکا خواهد رسید.بله جهان گلوبالیزه به پاشنه اشیل اینها تبدیل شده.

از سوی دیگر چین که 50 در صد منابعش از منطقه خاورمیانه هست و اروپا بازندگان مهم این جنگ خواهند بود و ساکت نخواهند نشست.روسیه نیز هم چنین!

لذا حکومت امریکا نه تنها با چغرافیای ایران درگیر نخواهد شد بلکه بطور واقعی در صورت اغاز چنین جنگی بشریت وارد چنگ چهانی سوم خواهد شد.

این قیمت را طبیعتا حاکمان امریکا مد نظر دارند و دهنه ترامپ احمق را می کشند.

 

(3)سکوت عربستان و حکومت امریکا نشان از این دارد که ایران پاسخ نظامی ندارد:

مناطق دیگری هم در دنیا هستند که برای حکومت امریکا "پاسخ نظامی" نداشته اند. اخیرا کره شمالی به این مناظق پیوسته و حالا در بررسی وضعیت خاورمیانه ، باید ایران را به اون مناطق بیفزایند.

حداقل با اطلاعاتی که در دست هست و دینامیزم تا کنونی در منطقه و در سطح دنیا بنظر می رسد که ایران در حال حاضر به منطقه هائی از دنیا پیوسته که حکومت امریکا دیگر توان دخالت نظامی در آن ندارد.

رژیم اسلامی که با کمک حکومت امریکا در ایران مستقر شد، مثل همتایان دیگر اسلامیش به یک سرطان منطقه ای تبدیل شده که فقط می شود با یک انقلاب مردمی از دستش خلاص شد.

 

خلاصه کنم:

در این مقاله کوتاه با توجه به اطلاعات در دسترس تلاش کردم به این سوال پاسخ دهم که چرا حکومت امریکا که بالای سر ترامپ اوسکول و عقب مانده کنترل حکومت امریکا را بدست دارد دهانه او و کابینه احمق تر و وحشی تر از او را کشیده و قداره بندی و لذا از قداره بندی و ماجراجوئی معمول این حکومت اثری نمی بینیم.

مشاهدات کنونی بار دیگر به ما ازادیخواهان می اموزد که راه سعادت و ضلح نه فقط برای مردم در ایران بلکه در سطح منطقه فقط از طریق انقلاب مردم می گذرد.راستهای عقب مانده ایرانی که همچنان در رویای دخالت نظامی امریکا هستند بار دیگر در برابر مردم رسوا شدند و رسوا خواهند شد.راستی که به حمله امریکا تکیه می کند تا روی اوار بدبختی و خانه خرابی میلیونها انسان گذشته خود را بازتولید کند.

 

 

منابع بیشتر:

نقشه حکومت امریکا برای تخلیه افغانستان از طریق جاسازی مجدد طالبان

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=74989

وقتی ترامپ طی ٢۴ ساعت کلی پشتک و وارو می زند

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=74237

بحرانسازی دیگر ترامپ و رژیم اسلامی و تب و تاب مجدد اپوزسیون ارتجاعی

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=73571

طرح تبلیغاتی “خروج سربازان امریکا از سوریه” و سیاه بازیهای ترامپی

http://www.azadi-b.com/arshiw/?cat=11&paged=4

بحران رو به گسترش طرح برگزیت” بخشی از بحران ترامپیزم

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=70768

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com