چپ مالیخولیائی چگونه روی تراژدی خودسوزی سحر خدایاری خاک می پاشد؟!

سعيد صالحى نيا
September 14, 2019

چپ مالیخولیائی چگونه روی تراژدی خودسوزی  سحر خدایاری خاک می پاشد؟!

مقدمه:

طی روزهای اخیر خبر خودسوزی و مرگ سحر خدایاری چه در ایران و چه در سطح دنیا سر و صدای زیادی بپا کرد.این یک تراژدی تمام عیار بود در میان هزاران هزار تراژدی مشابه.این داستان خودسوزی زنها در ایرانست. پدیده ای دردناک که در سطح دنیا کم سابقه است و درکش فقط در بستر فرهنگ و قوانین ضد زن امکانپذیر است.مطالعات زیادی طی چند دهه گذشته در مورد پدیده خودسوزی زنها در ایران انجام شده.همه متخصصین امر بر این اعتقادند که این رفتار با رفتارهای مشابه در سطح دنیا مطابقت ندارد.

 

در اخبار امده که سحر خدایاری مدتی قبل بخاطر حضور در استادیوم فوتبال برای تماشای مسابقه دستگیر شده و معلوم نیست چه بر سرش اوردند و بعد از ازادی موقت بهش گفته اند که قرار است بخاطر این عمل 6 ماه هم در زندان بماند! می گویند او در اعتراض به این وضعیت خودسوزی کرده و متاسفانه جانش را هم از دست داده. هر ادم عاقل و ازادیخواه و برابری طلب این خبر را دنبال کند جایش را می شناسد.متوجه می شود که چگونه این ماجرا به وضعیت زن در ایران به سیاست کثیف ضد زن رژیم اسلامی مرتبط است و تراژدی سحر خدایاری را به حضور ننکین رژیم اسلامی می پیوندد و راه حل پایان این خودسوزیها را در پس زدن قوانین ضد زن در ایران می جوید.

اما صبر کنید! تعدادی از دایناسورهای مدعی انقلاب هستند که این داستان را گونه ای دیگر می فهمند! پشت داستان سحر خدایاری یک توطئه رژیم می بینند! می گویند نمی شود! دروغست! "انقلابی نیست" "روانی بوده" "ما خودکشی را تایید نمی کنیم"! باور بفرمائید همچین مخ هائی هنوز هستند! درست است ! مثل دیدن دایناسور در خیابان می ماند اما واقعیست.این دایناسورها هستند!

در این مقاله من ضمن پرداختن به حاشیه های انتشار خبر خودسوزی سحر بختیاری مورد مشخصی را بنام یپرم عزیز (نام فیسبوکی)ارائه می دهم تا ثابت کنم که کشف من واقعیست و واقعا چنین ادمهای مخبطی وجود دارند!(*)

 

(1)اخبار حاشیه ای در ادامه خبر خودسوزی سحر خدایاری

متعاقب انتشار خبر خودسوزی سحر خدایاری ، رژیم اسلامی طبق معمول خانواده او را زیر فشار قرار داد که اعلام کند" سحر سیاسی نبوده و دچار بیماری روانی بوده" این اولین بار نیست اینجور اتفاقها می افتد! دیگر نخ نماست!

رژیم اسلامی دیده که خبر خودسوزی سحر خدایاری جهانی شده .دیده که فیفا قصد دارد در صورت عدم اجازه حضور زنها در ورزشگاهای فوتبال در ایران تیم ایران را از فیفا اخراج کند.فهمیده که فعالین ازادیخواه عکسهای سحر خدایاری را بعنوان یک مظلوم رژیم اسلامی همه جای دنیا تکان می دهند.این را خوب می داند لذا تنها چاره را استفاده از خانواده سحر خدایاری دانسته.بله! سحر خدایاری را باید "مورد شخصی" اعلام کنند تا ننگ خودشان را بپوشانند!

در اخبار امده که فدراسیون فوتبال ایران مدتی است در حال مذاکره با فیفاست و این احتمال هست که رژیم اسلامی نهایتا کوتاه بیاید و نهایتا اجازه دهد زنها در ورزشگاههای فوتبال حاضر شوند!

در عین حال جنبشی در ایران برای تحریم شرکت در ورزشگاهها اغاز شده که امیدوارم بیشتر رژیم را بلرزاند! این چنبشهای مطالباتی ابزارهای به گوشه کشیدن رژیم در حال مرگ هستند.

 

(2)تقلاهای چپ مالیخوالیائی در انکار سحر خدایاری با ذکر یک نمونه:

 

یپرم عزیز برای فعالین فیسبوکی بسیار اشناست.او از جامیان پوتین و بشار اسد "از موضع طبقه کارگر" بوده و از ناسیونالیستهای ارمنی است که ماسک چپ می زند.طی روزهای اخیر ایشان به پرجمدار مبارزه با سحر خدایاری ارتفاع مقام یافته!

اما ببینیم او چه می گوید(*)

بیانیه اول یپرم عزیزی:

"5 لیتر بنزین رایگان از طرف من به هر فاشیستی که خودسوزی سحر خدایاری را عمل قهرمانی و انقلابی حقنه می کند"

بیانیه دوم یپرم عزیزی:

" کسی می دونه این خودسوزی دقیقا کجا انجام شده؟ من اون منطقه را می شناسم امکان ندارد ادمی خودسوزی کند!"

بیانیه سوم یپرم عزیزی:

"اگهی استخدام به یک دستفروش(ترجیحا لیسانسه)که با خودسوزی موجب سقوط حمهوری اسلامی شود"

بیانیه چهارم یپرم غزیزی:

"اقا پیمان شما با خودسوزی بعنوان روش اعتراضی موافقید؟در هفت تپیه 4 کارگر شریف خود کشی کردند عمل مثبتی است یا منفی"؟

 

اینها نمونه های مهملاتی است که یپرم عزیزی در فیسبوک نوشته! او یک نمونه است.نمونه موجوداتی که هنوز توی این دنیا هستند و کارشان الوده سازی و خاک پاشی روی حقیقت است اونهم با ماسک چپ!

 

(3)پاسخهانی به مهملات یپرم عزیزی:

 

اول: یپرم عزیزی ابتدا تلاش می کند اصل وجود خودسوزی سحر خدایاری را زیر سوال ببرد! اساسا بگوید که این امکان ندارد! شایعه است چون ایشان اون منطقه را می شناسد! اما! این را بصورت سوال مطرح می کند! سوالی که با زیرکی هالو واری مطرح می شود!

دوم: بعد مدتی کوتاه با ارائه عکسها و گزارشات حنای انکار وجود سحر خدایاری رنگ می بازد اینبار یپرم خان از سر دیگر وارد می شود! بله ! او می شود قاضی و اعلام می کند که خودسوزی که تا دیروز انکارش می کرد حالا انقلابی نیست! خوب دقت کنید!

سوم: در بیانیه چهارم حتی بطور غیر مستقیم، سحر قربانیان خودکشی را به "شریف" و غیر شریف اقسیم می کند! بله اگر خودکشی را کارگر بکند شریف است اما سحر که کارگر نبوده! لذا غیر شریف است! اینهم مهمل دیگر یپرم خان!

چهارم: یپرم خان مثل بقیه هم پالکی هایش اول فرض می گیرد که حامیان سحر خدایاری او را قهرمان انقلاب می دانند و بعد یپرم خان بعنوان قاضی القضات انقلابی سنجی می پرد وسط و اعلام می کند و استدعا می کند که "سحر خدایاری انقلابی نبوده"! عجب!

ایا حمایت از سحر خدایاری از سر انقلابی بودن اوست؟ او برنامه سیاسی ارائه داده؟ خوب! برای زدن مخالف چپ عقب مانده معمولا یک کاریکاتور از مخالفش می کشد بعد حمله می کند تا فاتح شود!

سحر خدایاری یک سمبل است.سمبل نسل جوانی که زیر فشار رژیم اسلامی خورد شد و قربانی خودکشی شد.هزاران هزار قربانی خودکشی در ایران زیر فشار سیاسی امنیتی و اقتصادی رژیم اسلامی شکسته اند.

بسیاری بعد از رهائی از زندانهای رژیم دست به خودکشی زده اند.

باید سالها روی پدیده خودکشی دز زندانها و خصوصا زندانهای سیاسی در ایران همینطور خودکشی بعد از "ازاد شدن" کار تخصصی بشود.

انچه مهم است اینست که سحر خدایاری انقلابی نبوده ادعائی هم نداشته بلکه او قربانی فشار روانی قربانی شکنجه رژیم اسلامیست.مثل تمامی نسل جوان در ایران برای ساده ترین و طبیعی ترین حقوق کارش به اینجا کشیده.

حمایت از او جمایت از حقوق برابر زنهاست.حمایت از حقوق جوانان است.مبارزه با قوانین نابرابر بر علیه زنهاست.اینها برای امثال یپرم فهمیدنی نیست.حامی بشار اسد بیش از این نخواهد فهمید!

 

 (3)معضل خودکشی و خودسوزی زنها در ایران و مسئله خودکشی قربانیان شکنجه در ایران:

نکته اول:

بررسیهای وسیعی در مورد رابطه بیماری روانی "اختلال بعد از تروما" و خودکشی در دنیا منتشر شده.این بیماری احتمال خودکشی را بارها بالا می برد.

هر انسانی که به زندانهای رژیم جانی اسلامی کارش برسد خصوصا اگر زن باشد مورد ترومای فیزیکی روانی و جنسی خواهد بود. لذا من تردید ندارم یک عامل مهم شکست روانی سحر خدایاری این نوع معضل است.

نکته دوم:

در صورت وجود پیش زمینه بیماریهای اصلی روانی مثل افسردگی و دو قطبی یا اضطرابها ، دستگیری و استرس ناشی از ان عامل تشدید بیماری های فوق و افزایش احتمال خودکشی است.

سحر خدایاری بی تردید از تعادل روانی برخوردار نبود وگرنه خودکشی نمی کرد.ادم عاقلی هم عمل او را تحت نام انقلابی گری جا نمی زند.اساسا خودکشی بعنوان نوعی از خودزنی ربطی به مبارزه انقلابی ندارد.

لذا تکرار اینکه سحر خدایاری چون خود کشی کرده ، پس انقلابی نیست یک مهمل واضح است! ازادیخواهان از سر انقلابی بودن ادمها از انها حمایت نمی کنند.اکثر مطلق جامعه منجمله طبقه کارگر در حال حاضر انقلابی نیست اما حقوقی دارد و اون حقوق را باید حمایت کرد.پرتاب قضاوت سیاسی بر سحر خدایاری عین انکار اوست.هردو مهمل هردو نخ نما!

لذا جواب اطلاعات رژیم اسلامی که از زبان خانواده سحر اعلام شده اینست که روانی اعلام کردن سحر ربطی به انکار حق او نیست.او حق دارد که در ورزشکاه حاضر باشد.حق دارد شاد باشد.این حق را رژیم ضد زن از او گرفته لذا باید سرنگون شود.سحر خدایاری واقعیتی از میان هزاران هزار است.او علامت دیکتاتوری رژیم اسلامی است.سمبل نسل جوان که دارد زیر فشار خرد می شود.

(4)سحر خدایاری و جنبش حامی او به چه مسیری خواهد رفت؟

 سحر خدایاری امروز یک پرجم مبارزه با رژیم اسلامیست همانطور که سکینه اشتیانی سمبل مبارزه با حکم کثیف سنگسار بود.هیچکدام اینها سیاسی نبودند انقلابی نبودند.اینها سمبلهای ظلم به زن هستند.سمبلهای مبارزه برای ازادی زن.

سحر خدایاری یاداور اینست که زنها باید به ورزشگاهها راه پیدا کنند.الان دنیا او را سمبل این مبارزه می داند.مبارزه ای سمبلیک بر علیه نظام ضد زن.فردا اسامی دیگر ادمهائی دیگر سمبلهای خواستهای دیگری خواهند بود.جامعه ایران در طغیان دائم است.هرگوشه اش مطالباتی دارد و وظیفه ازادیخواهان است که این مطالبات را به سطح سیاسی بکشانند و جنبش رادیکل سرنگونی انقلابی را از به هم پیوستن رودهای مطالباتی رهبری کنند.

بعید نیست رژیم اسلامی طی ماههای اینده پس بنشیند و اجازه حضور زنان را در ورزشگاهها بدهد.خصوصا که دوران انتخابات است! شکستن این سنگر را باید هدف قرار داد.اینست مسیر و اونست جایگاه یپرم غزیزی!

انتخاب با خواننده!

     

منبع:

مهملات یپرم عزیز را اینجا بخوانید:

https://www.facebook.com/yeprem.بطور غیر مستقیم _id=2348713935196891&reply
_comment_id=2349767855091499&notif_id=1568400872453251&notif_t=feed_comment_reply


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com