اخبار و گزارشات کارگری ٣ شهریور ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
August 26, 2019

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- فراخوان های تجمع 4 شهریورباز نشستگان:

1- بیانیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران) در حمایت از مطالبات بازنشستگان

2- فراخوان پیشکسوتان بازنشسته فرهنگی یزد برای تجمع در یزد

- ادامه اعتراضات کارگران کارخانه هپکو نسبت به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی و وعده های توخالی مسئولان  با راهپیمایی وتجمع در سطح شهراراک

- شماره ای دیگراز سریال تجمعات اعتراضی کارگران کارخانه قند فسا نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

- تجمع اعتراضی نیروهای قراردادی آموزش و پرورش کشور نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل مجلس

- تجمع اعتراضی بازنشستگان شرکت بهره‌برداری مترو تهران نسبت به عدم پرداخت مطالبات و وعده های پوچ مقابل شورای شهر

- ادامه اعتراضات کارگران کارخانه رینگ‌سازی مشهد نسبت به پایمالی حقوقشان پس از خصوصی سازی

- اعتراض کارگران حفاری شمال نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق

- بازگشت محمود بهشتی لنگرودی با بدرقه یاران به زندان اوین بازگشت

- سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه:شلاق،  زندان، احکام بربریت

- اخراج 3215کارگر شهرداری تهران طی 2سال گذشته

- جان باختن یک کارگرحادثه دیده دربیمارستان تبریز

- کشته وزخمی شدن 4کارگر حین کار لایروبی چاه بیمارستان سینای شهرستان کارون

- جان باختن یک کولبر درنواحی مرزی بانه براثر شلیک مستقیم

*فراخوان های تجمع 4 شهریورباز نشستگان:

1- بیانیه کانون صنفی معلمان ایران(تهران) در حمایت از مطالبات بازنشستگان

دغدغه های معیشتی، تورم لگام گسیخته، شان و احترامی که به تاراج فقر رفته، بیماریهای ناشی از کهولت سن و ...در این روزگار سخت، زندگی بازنشستگان را به مجموعه ای از نگرانی و تشویش بدل کرده است.

در یک طرف، بازنشستگان و پیشکسوتانی هستند که سرمایه زندگیشان را، به تاراج رفته می‌دانند و برخورداری از زندگی آرام، برایشان رویایی دست نیافتنی شده است که برای بدست آوردنش با روانی مکدر و جسمی خسته اما اراده ای قوی، تغییر شرایط موجود را خواهانند و فریاد می کنند. به امید یافتن گوشی شنوا و دلی همراه . البته خود به خوبی می دانند که در نزد پیله وران حرف، چنین کالاهایی سخت کمیاب اند و چه بسا نایاب. و در طرف دیگر، به اصطلاح «مدیرانی» را می بینیم ناکارآمد و فاقد شجاعت و قوه ابتکارکه با وعده‌هایی بی‌عمل و قانون هایی ضد ونقیض، تنها مشکلات را از مسئولی به مسئول دیگر، از دولتی به دولت دیگر و از مجلسی به مجلس دیگر انتقال می دهند.دور و تسلسل باطلی که پایانی ندارد و حاصل آن فقر بیشتر قشر عظیمی از جامعه،اعتراضاتی شدیدتر و البته نابسامانی و فسادی گسترده تر است.

بازنشستگان فرهنگی چه می خواهند؟

۱- تدوین لایحه متمم بودجه  برای سال ۱۳۹۸ با پیش بینی تأمین حداقلی از اعتبارات لازم برای همسان سازی حقوق بازنشستگان

۲-اجرای قانون مدیریت خدمات کشوری، به ویژه ماده یکصد و بیست و پنج آن.

۳- رسیدگی به وضعیت تمام صندوق های بازنشستگی و بازپس گرفتن کل طلب‌های صندوق از متجاوزین به آن وجلو گیری از خصوصی سازی صندوق و نظارت بازنشستگان بر صندوق

۴-تجمیع بیمه ها به یک بیمه کارآمد و درمان رایگان و حذف بیمه‌های تکمیلی وجلو گیری از خصوصی سازی بیمه‌ها

۵-تبدیل صندوق باز نشستگی به سازمان بازنشستگی.

با این امید که مسئولان ناکارآمد کنار گذاشته شوند و افرادی لایق، تصمیم گیرنده مسائل این قشر از جامعه شوند.

کانون صنفی معلمان ایران (تهران) چون گذشته با حمایت از خواسته‌های بازنشستگان، در احقاق حقوق از دست رفته پیشکسوتان عرصه‌های کار، تمام همت خود را بکار خواهد بست و اعلام می‌دارد موج نارضایتی‌های موجود با بی‌تدبیری و سهل‌انگاری بعضی از مسئولان، به سیلی طغیان‌گر تبدیل خواهد شد که اگر اکنون ،چاره‌ای عملی برای آن اندیشیده نشود باید منتظر خسارتهای اجتماعی جبران ناپذیر بود. بدون شک اجرای برخی خواسته‌های بازنشستگان بسرعت میسر نیست، اما چنانچه اراده ای وجود داشته باشد، می توان در یک بازه زمانی مناسب گام های موثری برای حل آن برداشت.

کانون صنفی معلمان ایران(تهران)

سوم شهریور هزار و سیصدو نودو هشت

2- فراخوان پیشکسوتان بازنشسته فرهنگی یزد برای تجمع در یزد

تاریخ : ۴ شهریور ۹۸ ساعت ده صبح

مکان : بلوار دانشجو- مقابل اداره کار و امور اجتماعی یزد

ما جمعی از پیشکسوتان بازنشسته فرهنگی یزد ضمن تقدیر و تشکر از شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران و کلیه تشکلهای دیگر که حمایت خود را از تجمع قانونی بازنشستگان در اعتراض به بی عدالتی و بی توجهی مسئولان در روز ۴ شهریور ۹۸ اعلام نموده‌اند ، حمایت و حضور با شکوه خود را در این تجمع اعلام میداریم و از کلیه مسئولان ذیربط تقاضای موکد داریم که هر چه سریعتر نسبت به اجرای طرح همسان سازی و افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با افزایش نرخ تورم و پرداخت پاداش پایان خدمت معوق و کلیه مطالبات بازنشستگان اقدام عاجل به عمل آورند.

درهمین رابطه:اعتراض معلمان بازنشسته یزد نسبت به سطح پایین مستمری و عدم پرداخت مطالبات

روز یکشنبه 3شهریور،معلمان بازنشسته یزداعتراضشان را نسبت به سطح پایین مستمری و عدم پرداخت مطالبات،رسانه ای کردند.

بازنشستگان فرهنگی یزد در گفتگوبا خبرنگار رسانه ای بر دو مساله اصلی انگشت ‌گذاشتند: لزوم ارتقای مستمری براساس تورم انباشته سال‌ها و پرداخت معوقات بازنشستگان.

این بازنشستگان به چند مساله کلیدی اشاره کردند: افزایش مستمری بازنشستگان براساس تورم انباشته‌ی سال‌ها و براساسِ تاکیدات قانون مدیریت خدمات کشوری؛ حذف بیمه تکمیلی و بهبود خدمات بیمه پایه و پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان بازنشسته.

آنها می‌گویند: امیدواریم وعده‌های مسئولان برای پرداخت معوقات بازنشستگان فرهنگی برآورده شود.

از قرار معلوم قرار است شهریور ماه پاداش پایان خدمت بازنشستگان فرهنگی 97 پرداخت شود.

*ادامه اعتراضات کارگران کارخانه هپکو نسبت به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی و وعده های توخالی مسئولان  با راهپیمایی وتجمع در سطح شهراراک

روز یکشنبه 3شهریور ماه، کارگران کارخانه هپکو در ادامه اعتراضاتشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی و وعده های توخالی مسئولان دست به راهپیمایی وتجمع در سطح شهراراک زدند.

کارگران معترض پس از طی مسیر میدان شهدا تا میدان دارایی مقابل دفتربهارستان نشینان این شهرستان اجتماع کردند.

برپایه گزارشات رسانه ای شده، حقوق ماه های تیر ومرداد این کارگران پرداخت نشده است و  حقوق ماه های فروردین و اردیبهشت فقط 70 درصدش پرداخت شده است. سه میلیارد تومان معوقات حقوقی کارگران هپکو از سال های 1395، 1396 و 1397همچنان باقی مانده است.

علاوه براین حدود  1.5 سال است که دولت قول تعیین تکلیف وضعیت سهامداری شرکت هپکو را به کارگران داده است، اما متاسفانه در این یک سال و اندی هیچ اتفاقی نیفتاده است.

پس از اعتراضات سال گذشته،سه وزیر به استان مرکزی سفر کردند، برای تعیین تکلیف وضعیت سهامداری هپکو مصوبه دادند، اما از 31 اردیبهشت ماه 97 تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و بیش از 1.5 سال این وضعیت بلا تکلیف باقی مانده است.

این وزرا پس ازبازدید از شرکت قول دادند تا ساخت 2هزار و چهارصد دستگاه را به هپکو بسپارند تا در طی 5سال آن ها را تولید کند.

یکی دیگر از قول های داده شده توسط وزرا تعیین تکلیف سهام شرکت هپکو بود و قرار بود طی 10 روز سهام این شرکت تعیین تکلیف شود. در حال حاضر و پس از گذشت یک سال و چند ماه هنوز این قضیه به جایی نرسیده است. همچنین بودجه واگذاری تولید 2400دستگاه نیز توسط سازمان برنامه و بودجه تامین نشد و در نهایت هیچ اتفاقی برای شرکت هپکو نیفتاده است.

در سال 97 در کل 47 دستگاه توسط شرکت تولید شد که اتفاقا تمام قطعات خارجی استفاده شده در تولید این دستگاه‌ها از قبل در انبار شرکت موجود بوده و در واقع هیچ مواد اولیه‌ای برای شرکت از خارج از کشور وارد نشده است.

از ابتدای سال تاکنون حتی یک دستگاه هم در شرکت تولید نشده و عملا در طول 5 ماه اخیر کارخانه تعطیل بوده است ولی با خبرسازی سعی در بازی با قیمت سهام شرکت در بورس داشته‌اند.

شاید تحریم‌ها روند تولید را کند و مشکل کرده باشد، اما هیچ گاه منجر به توقف تولید نشده است، اما متاسفانه تیم مدیریتی منتخب سازمان خصوصی‌سازی مواد اولیه‌ای برای شرکت تامین نکرده‌اند تا حداقل تولید شکل گیرد.

شرکت از 15 مردادماه به مدت 15 روز در تعطیلات تابستانی بوده است،کارگران روز اول تعطیلات جلسه‌ای با استاندار مرکزی داشتند و بیان شد که حقوق معوقه در تعطیلات شرکت پرداخت شود ولی این وعده عملی نشد.

روز چهارشنبه هفته گذشته جلسه‌ای مجدد برگزار شد و قول پرداخت بخشی از معوقات داده شد، اما چهار روز از این وعده گذشته و هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

*شماره ای دیگراز سریال تجمعات اعتراضی کارگران کارخانه قند فسا نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی

روز شنبه 2شهریور، کارگران کارخانه قند فسا با تجمع مقابل این واحد تولیدی بحرانی شماره ای دیگر از سریال تجمعات اعتراضیشان را نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی بنمایش گذاشتند.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ3شهریور، 4ماه حقوق و6ماه حق بیمه حدود 250 کارگر کارخانه قند فسا پرداخت نشده است.

حدود 100 کارگرشرکتی و 150 نفررسمی در این کارخانه مشغول به فعالیت هستند.

20 نفر از این کارگران هم شامل بازنشستگی شده اند اما مسئولان کارخانه حاضر نشدند که پاداش پایان خدمت و حقوق این افراد را واریز کنند.

مسئولان کارخانه در تلاشند تا با پرداخت نکردن حقوق و بیمه کارگران ورشکستگی خود را اعلام کنند.کارگران با جلوگیری ازاعلام ورشکستگی و تعطیلی کارخانه از امنیت شغلیشان دفاع می کنند.

در حال حاضرتولید متوقف و کارخانه در دست تعمیرات است وتعمیرات کارخانه حدود دو الی سه ماه زمان می برد.

*تجمع اعتراضی نیروهای قراردادی آموزش و پرورش کشور نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل مجلس

نیروهای قراردادی آموزش و پرورش کشور هم راهی تهران تا با روز یکشنبه 3شهریور باتجمع مقابل مجلس اعتراضشان را نسبت به عدم تبدیل وضعیت بنمایش بگذارند.

براساس گزارش رسانه ای شده، چند روزی بود که فراخوانی برای تجمع نیروهای قراردادی آموزش و پرورش مقابل مجلس برای تحقق تبدیل وضعیت در کانال های تلگرامی معلمان می چرخید و ساعت 9صبح روزیکشنبه 3شهریور این تجمع برگزار شد.

یکی از معترضین درباره دلایل این تجمع گفت: ما قراردادی های آموزش و پرورش چندین سال است که وارد آموزش و پرورش شده ایم اما استخدام نشده ایم.

وی ادامه داد: امروز از سراسر ایران نیروهای قراردادی حضور دارند. خواسته ما این است که تبدیل وضعیت شویم و حقوق و مزایایی مانند باقی معلمان داشته باشیم.

این معلم با بیان اینکه خود وی جزو 5 هزار نخبه قرآنی است که در دولت دهم جذب آموزش و پرورش شدند، بیان کرد: از آن 5 هزار نخبه قرانی که جذب شدند تمام استان ها نیروهایشان را تبدیل وضعیت کردند اما در کرج این اتفاق نیفتاد و گفتند کم کاری از مدیرکل وقت آموزش و پرورش کرج بوده و مدیران جدید هم نمی توانند کاری کنند. عده ای از تجمع کنندگان امروز در این دسته قرار دارند.

وی همچنین بیان کرد: تجمع کنندگان امروز پیش از این در مقابل اداره های آموزش و پرورش استانشان تجمع کرده و درخواست خود را مطرح کردند اما به نتیجه نرسیدند.

*تجمع اعتراضی بازنشستگان شرکت بهره‌برداری مترو تهران نسبت به عدم پرداخت مطالبات و وعده های پوچ مقابل شورای شهر

روز یکشنبه 3شهریور،جمعی از بازنشستگان شرکت بهره‌برداری مترو تهران  برای اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان و وعده های پوچ دست به تجمع مقابل شورای شهرزدند.

یکی از تجمع کنندگان به خبرنگار رسانه ای گفت:‌ پس از 30 سال زحمت بازنشسته شده‌ایم اما حق سنوات ما را هنوز پرداخت نکرده‌اند.

وی افزود: با توجه به کاهش ارزش پول ملی طی ماه‌های اخیر اگر مترو 10ماه قبل مطالبات ما را می‌پرداخت برای ما ارزشمند بود.

یکی دیگر از این بازنشستگان معترض گفت:‌ طی 10 ماه گذشته برای حل مشکلمان به شورای شهر و شرکت بهره‌برداری مترو مراجعه کرده‌ایم اما هنوز مطالبات ما پرداخت نشده است.

وی گفت: اعضای شورای شهر هربار قول پیگیری به ما داده‌اند و از آنان می‌خواهیم که برای تحقق وعده خود کار عملی نیز انجام دهند.

*ادامه اعتراضات کارگران کارخانه رینگ‌سازی مشهد نسبت به پایمالی حقوقشان پس از خصوصی سازی

اعتراضات کارگران کارخانه رینگ‌سازی مشهد نسبت به پایمالی حقوقشان پس از خصوصی سازی ادامه دارد.

بنابه گزارش رسانهای شده بتاریخ 3شهریور،تیرماه سال جاری بود که کارگران کارخانه رینگ‌سازی مشهد به عنوان یکی از شرکت‌های اصلی تامین قطعه خودروسازان، تجمع و اعتصاب کردند؛ شرکتی که از ایران‌خودرو به شرکت پویا گستر خراسان (سهامی خاص) به مبلغ 50 میلیارد تومان منتقل شد.

کارخانه‌ای که سنگ بنایش توسط برادران خیامی گذاشته شده بود، این روز‌ها دست‌خوش گلایه کارگرانی است که نسبت به روند خصوصی‌سازی انتقاد دارند و مدعی هستند در جریان خصوصی‌سازی به مطالبات آن‌ها توجه نشده است. آن‌گونه که سایت این شرکت می‌گوید شرکت رینگ‌سازی مشهـد در ٢٨ مرداد ٧۶، به صورت شرکت سهامی خاص تـأسیس و در ١۶ اسفند ٨٢ در بـورس اوراق بهادار پذیـرفته شده است. در تاریخ ٢٨ اسفند ٩۶ طی نقل و انتقال بلوکی سهام، مالکیت عمده شرکت رینگ‌سازی مشهد از هلدینگ ایران‌خودرو به شرکت پویا گستر خراسان (سهامی خاص) به مبلغ ۵۰ میلیارد تومان منتقل شد و اکنون مالکیت عمده شرکت رینگ‌سازی مشهد با دارا بودن بیش از نیمی از سهام موجود، در اختیار این شرکت است.

تیرماه سال جاری بود که کارگران کارخانه رینگ‌سازی مشهد به عنوان یکی از چند شرکت اصلی تامین قطعه خودروسازان، تجمع و اعتصاب کردند.

 پیش‌تر حدود ۹۰۰ کارگر شاغل در کارخانه رینگ‌سازی مشهد، ۱۶ بهمن ۹۷ با دست زدن به اعتصاب، خواستار بازبینی در طرح طبقه‌بندی مشاغل خود شدند.

کارگران شاغل در کارخانه رینگ‌سازی مشهد گفتند: شرکت رینگ‌سازی حدود ۹۰۰ کارگر قراردادی و رسمی شاغل دارد که نسبت به اجرای سلیقه‌ای طرح طبقه‌بندی مشاغل انتقاد دارند.

کارگران می‌گویند با وجود آنکه در این واحد تولیدی طرح طبقه‌بندی مشاغل اجرا می‌شود اما در عمل همه کسانی که اینجا کار می‌کنند به نسبت مساوی از مزایای این طرح برخودار نیستند.

به گفته آنها، یکسان‌سازی حقوق تا به حال در کارخانه رینگ‌سازی برای همه اعمال نشده و کارگرانی در این میان هستند که با بیش از ۲۰ سال کار به اندازه سوابق کاری‌شان حقوق دریافت نمی‌کنند.

هچنین کارگران این کارخانه در ۱۵ آبان ماه ۹۷ در اعتراض به عدم پرداخت حقوق معوقه پس از واگذاری این کارخانه به بخش خصوصی، تجمع کردند.

به گفته آنها، شرکت رینگ‌سازی مشهد سابقا متعلق به شرکت قطعات اتومبیل ایران بوده که در اواخر سال ۱۳۹۶، به بخش خصوصی سپرده شد.

کارگران معترض رینگ‌سازی مشهد که تیرماه سال گذشته نیز برای پیگیری مطالبات خود، فعالیت شغلی‌شان را متوقف کرده بودند، در تشریح مشکلات سهام ترجیحی خود گفتند: طبق مصوبه شورای عالی اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل و چهارم (۴۴) حداکثر پنج درصد از سهام بنگاه‌های مشمول واگذاری بایستی به کارکنان و کارگران شاغل در همان بنگاه واگذار شود که در این مورد شرکت رینگ‌سازی به این موضوع پایبند نبوده است.

افت چشمگیر مقادیر فروش محصولات در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۸ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از مهمترین عوامل ثبت عملکرد ضعیف این شرکت و تحقق زیان خالص در این مدت بود.

عدم تناسب قیمت سهام شرکت‌های خودرو و قطعه‌سازی با سودآوری این شرکت‌ها همچنان ادامه دارد. سهام شرکت رینگ‌سازی مشهد که این روز‌ها با ثبت قیمت‌های بیش از ۴۴۰۰ ریالی مورد توجه بسیاری از سفته‌بازان و سهامداران غیر حرفه‌ای را به خود جلب کرده است، در جدیدترین گزارش عملکرد سه ماهه خود افت فروشی چشمگیر و زیانی خالص را روانه سامانه کدال کرد.

افت حدود ۳۰ درصدی مبالغ فروش از ۸۴۳ میلیارد ریال در سه ماهه نخست سال ۱۳۹۷ به ۵۹۹ میلیارد ریال در سه ماهه سال جاری منجر به تحقق سود زیان خالصی ۱۹ میلیارد ریالی در این مدت شده که بی‌شک ادامه این روند در ماه‌های آتی منجر به شمول ماده ۱۴۱قانون تجارت این شرکت خواهد شد.

ثبت ۲۰۷ میلیارد ریال زیان انباشته در انتهای دوره سه ماهه نخست سال جاری و نیز افت چشمگیر مقادیر فروش این شرکت از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی سهامداران این شرکت محسوب می‌شود.

*اعتراض کارگران حفاری شمال نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق

کارگران حفاری شمال اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق رسانه ای کردند.

این کارگران روز یکشنبه 3شهریوربه خبرنگار رسانه ای گفتند:هنوز حقوق مرداد ماه را نگرفته‌ایم.

این کارگران که در بخش‌های مختلف عملیاتی و ستادی مشغول به کار هستند،افزودند: از بی‌نظمی پرداخت‌ها انتقاد داریم و این اوضاع ما را نگران کرده است؛ نگرانیم که تاخیر در پرداخت دستمزدها به یک عرف معمول تبدیل شود؛ آنهم در شرایطی که زندگی ما کارگران و همه محاسبات معیشتی ما به پرداخت منظم و به موقع دستمزد وابسته است.

*بازگشت محمود بهشتی لنگرودی با بدرقه یاران به زندان اوین بازگشت

عصر روز یکشنبه سوم شهریورماه محمود بهشتی لنگرودی با پایان گرفتن زمان مرخصی درمانی به زندان اوین بازگشت. 

این فعال صنفی و سخنگوی کانون صنفی معلمان تهران بخاطر مشکلات عدیده نیاز به تداوم درمان زیر نظر متخصصان دارد. 

برگرفته ازکانال شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ایران

*سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه:شلاق،  زندان، احکام بربریت

در محکوم  کردن احکام‌ صادره برای مرضیه امیری خبرنگار روزنامه شرق ، لیلا حسین زاده (دانشجو)  و حسن سعیدی، عضو سندیکای کارگران واحد اتوبوس رانی تهران وحومه 

همانطور که قبلا گفته ایم وقتی کارگران حق طلب و مدافعان کارگران و ستم دیده گان محاکمه شوند، باید گفت که کارگران در بی دادگاه،  مورد تنفر قرار گرفته اند.

 به جای محاکمه غارتگران و اختلاس گران‌چند هزار میلیاردی، به جای محاکمه صاحبان سرمایه و کار فرمایان که حقوق کارگران را می دزدند، به جای دادگاهی کردن استثمارگران،  به جای محاکمه تمام کسانی که عامل تبعیض و نابرابری هستند:  کارگران و مدافعان حقوق کارگر ، محاکمه می شوند و با تصمیم بی دادگاه‌،احکام سنگین و ضربات شلاق، برای آنان صادر می شود.

اسماعیل بخشی نمایندگاه کارگران هفت‌تپه را به دلیل دفاع از مطالبات کارگران به زنجیر کشیده می شود، برای علی نجاتی پرونده سازی می شود ،حامیان کارگران از جمله سپیده قلیان ،عسل محمدی , امیر امیر قلی، امیر حسین‌محمدی فر، ساناز  الهیاری و...

کارگرانی که برای ابتدایی ترین حق و حقوق خود به دفاع بر می خیزند، مورد محاکمه،  و به زندان و شلاق محکوم میشوند.

این نشان دارد که دنیا به تمام معنا وارونه است.

باید کاری کرد که دنیا روی پای خود قرار گیرد و به نابرابری ، ستم و استثمار ، فقر و فلاکت و‌تبعیض پایان داده شود.

این دنیا را می توانیم بسازیم، اگر  کارگران و زحمتکشان که خالق تمام نعمات مادی در روی زمین هستیم ، متحد شو یم.

 سندیکای کارگران‌نیشکر هفت‌تپه، احکام صادره برای حسن سعیدی و مرضیه امیری ولیلاحسین زاده را به شدت محکوم کرده و خواستاریم به این ظلم و ستم‌ و احکام غیر انسانی پایان داده شود.

۳ شهریور ۹۸

*اخراج 3215کارگر شهرداری تهران طی 2سال گذشته

طی 2سال گذشته 3215کارگر شهرداری تهران اخراج شدند.

3هزار کارگر و کارمند از شهرداری تهران تعدیل و بیکار شدند

روزیکشنبه 3شهریور،رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در تشریح آمار نیروهای شهرداری تهران به خبرنگاران گفت: در شهریور ماه سال ۱۳۹۶، ۶۸ هزار و ۱۲۷ نفر نیرو در مجموعه شهرداری تهران مشغول به کار بود که در تیر ماه سال ۱۳۹۸ این نیروها به عدد ۶۴ هزار و ۹۱۴ نفر کاهش پیدا کرد در حقیقت ۳ هزار و ۲۱۵ نفر نیرو را در مجموعه کاهش دادیم.

وی ادامه داد: اگر در کل تاریخ شهرداری قبل و بعد از انقلاب توجهی داشته باشیم هیچ گاه نیروهای انسانی شهرداری تهران تا این میزان کاهش پیدا نکرده بود.  

*جان باختن یک کارگرحادثه دیده دربیمارستان تبریز

روز جمعه 1شهریور،یک کارگر اهل سقز بنام آرام خسرو پوردربیمارستانی در تبریز بدلیل شدت جراحات در پی حادثه کاری جانش را از دست داد.

این کارگر حین کاردر دیواندره دچار حادثه وبه یک بیمارستان تبریز منتقل شد.

*کشته وزخمی شدن 4کارگر حین کار لایروبی چاه بیمارستان سینای شهرستان کارون

عصر روز یکشنبه 3شهریور،4کارگرمقنی  حین کار لایروبی چاه بیمارستان سینای شهرستان کارون دچار حادثه شدند ویکنفرشان بدلیل گازگرفتگی جانش را ازدست داد.حال یکی دیگر از کارگران مصدوم هم وخیم گزارش شده است.

*جان باختن یک کولبر درنواحی مرزی بانه براثر شلیک مستقیم

یک کولبر30ساله اهل بانه بنام سلام امینی درنواحی مرزی بانه مورد هدف شلیک مستقیم  نیروهای نظامی قرار گرفت وجانش را ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com