اخبار و گزارشات کارگری ٣١ مرداد ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
August 23, 2019

اخبار و گزارشات کارگری ٣١ مرداد ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- تجمع اعتراضی کارگران راه آهن کرج نسبت به عدم پرداخت چند ماه حقوق مقابل ایستگاه

- ادامه بلاتکلیفی معیشتی وشغلی کارگران کارخانه های آذراب وهپکو اراک

- عدم پرداخت ماه ها حقوق کارگران شرکت زغال‌سنگ استان کرمان

عدم برخورداری کارگران معادن زغال سنگ استان کرمان از امنیت جانی بدلیل برداشت سنتی و رعایت  نشدن اصول ایمنی کار

بلاتکیفی بازنشستگی 3200کارگربدلیل پرداخت نشدن 4درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور

- ادامه تعطیلی معادن سنگ عباس آباد محلات وبیکاری صدها نفر

- محکومیت اسحاق روحی به یک سال حبس تعزیری

- گزارشی درباره برگزاری  و دوره بازجویی و حبس مهدی قلیان

- دادگاه هاله صفرزاده وعلیرضا ثقفی شنبه 2 شهریور ماه برگزارمیشود

- مصدومیت شدید 3کارگردر دو حادثه جداگانه گودبرداری در دزفول و تهران

- جان باختن يک کارگر ساختماني درهمدان براثر سقوط از داربست

*تجمع اعتراضی کارگران راه آهن کرج نسبت به عدم پرداخت چند ماه حقوق مقابل ایستگاه

روز پنج شبه 31مرداد،جمعی از کارگران راه آهن کرج(کارگران خط وراهدارن،جوشکاران ورانندگان کامیون،رانندگان درزین)برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم چند ماه حقوق دست به تجمع مقابل ایستگاه راه آهن کرج زدند.

بنا به گزارشات منتشره درشبکه های اجتماعی،تجمع کنندگان اعلام کردند که اعتراضشان در روزهای آینده ادامه پیدا خواهد کرد.

۳۱ مرداد

*ادامه بلاتکلیفی معیشتی وشغلی کارگران کارخانه های آذراب وهپکو اراک

بلاتکلیفی معیشتی وشغلی کارگران کارخانه های آذراب وهپکو اراک ادامه دارد.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ 31مرداد،استاندار استان مرکزی گفت: مدیریت استان مرکزی سعی دارد ظرف دو هفته آینده حقوق خرداد کارگران آذرآب را پرداخت کند و همچنین مقرر شد ظرف دو هفته آینده حقوق یک ماه کارگران هپکو هم پرداخت شود.

وی با بیان اینکه حقوق معوقه سه ماه کارگران آذر آب ناشی از سوءمدیریت این کارخانه است افزود: 32درصد از سهام شرکت آذرآب متعلق به بانک کشاورزی و این بانک هیچ گونه پاسخی در این خصوص ارائه نمی‌دهد.

او ادامه داد: تعدادی از اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل آذر آب استعفا داده و هیئت مدیره جدید تلاش دارد از طریق وصول مطالبات حقوق معوقه سه ماهه کارگران را پرداخت کند.

وی همچنین با اشاره به حقوق معوق دو ماهه کارگران هپکو گفت: این مشکل از عدم تعهد برخی از دستگاه‌های دولتی برای خرید ماشین آلات سنگین راهداری و معدنی ناشی می‌شود.

*عدم پرداخت ماه ها حقوق کارگران شرکت زغال‌سنگ استان کرمان

عدم برخورداری کارگران معادن زغال سنگ استان کرمان از امنیت جانی بدلیل برداشت سنتی و رعایت  نشدن اصول ایمنی کار

بلاتکیفی بازنشستگی 3200کارگربدلیل پرداخت نشدن 4درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور

شرکت زغال‌سنگ استان کرمان اقتصاد شهرهای بزرگی هم چون کرمان، زرند، کوهبنان و راور را تحت پوشش دارد و خانواده‌های بسیاری معیشت آن‌ها با این معادن گره‌خورده است که این روزها تعداد زیادی از آن‌ها در انتظار بازنشستگی هستند.

سال‌ها به علت انحصار خرید زغال‌سنگ توسط ذوب‌آهن اصفهان لذا تعلل در پرداخت بدهی‌ها توسط ذوب‌آهن اقتصاد این معادن نیز دچار اختلال شده و لذا پرداخت حقوق و یا در حال حاضر وضعیت بازنشستگی بسیاری از کارگران معطل و بلاتکلیف می‌ماند.

 در همین راستا افزون سه هزار کارگر معدن که در سن بازنشستگی هستند به دلیل ناتوانی مالی شرکت زغال‌سنگ در پرداخت 4 درصد حق بیمه آن‌ها با مشکل بازنشستگی روبرو شدند.

مشکلات کارگران معدن در این استان تنها به بازنشستگی ختم نمی‌شود بلکه قرار گرفتن در زمره مشاغل سخت، پرداخت به‌موقع حقوق و مزایا و هم‌چنین پرداخت لیست‌های بیمه ازجمله مشکلات آن‌هاست.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 31مرداد،باوجوداینکه استان کرمان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین قطب‌های تولید زغال‌سنگ شهرت دارد اما اکنون پس از سال‌ها بهره‌برداری از معادن زغال‌سنگ، همچنان به‌صورت سنتی برداشت می‌شود و لذا بسیاری از کارگران بنا بر گفته خودشان از امنیت جانی لازم برخوردار نیستند نکته‌ای که نماینده آن‌ها نیز تائید می‌کند و می‌گوید: برخی معادن استان کرمان به علت تحریم‌ها و نرسیدن چوب روسی معادن تعطیل شدند و بدون این نوع چوب اکنون جان بسیاری از کارگران درخطر است.

متأسفانه طی سال‌های گذشته بسیاری از معادن زغال‌سنگ استان کرمان به علت زیان دهی رو به تعطیلی نهادند و این امر موجب شد که ضمن افزایش مشکلات اقتصادی و تولیدی در منطقه افراد بسیاری با مشکل اشتغال روبه‌رو باشند.

کارگران معدن چشمه پودنه زغال‌سنگ کرمان سه ماه حقوق معوقه دارند و مشکلات معیشتی بزرگ‌ترین مشکلات کارگران این معادن است.

یکی از کارگران معادن زغال‌سنگ استان کرمان با اشاره به مشکلات مالی این شرکت اظهار می‌کند: عمده محصول زغال‌سنگ کرمان در شرکت ذوب‌آهن اصفهان مصرف می‌شود اما مطالبات این شرکت به‌موقع توسط ذوب‌آهن پرداخت نمی‌شود و لذا کارگران این شرکت با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه کارگران معدن چشمه پودنه زغال‌سنگ کرمان سه ماه حقوق معوقه دارند و مشکلات معیشتی بزرگ‌ترین مشکلات کارگران این معادن است می‌افزاید: بسیاری از پرداخت‌ها به کارگران در این معادن در برخی اوقات دستی بوده و مدرکی برای فعالیت در معادن وجود ندارد لذا بازنشستگی کارگران معادن زغال‌سنگ باوجود ازکارافتادگی به تعویق افتاده است.

وی این موضوع را بیشتر به قبل از سال 89 نسبت می‌دهد و می‌افزاید: بیمه برخی کارگران معدن پیش از سال 89 تنها پنج روز از ماه پرداخت می‌شده و این کارگران در تأمین اجتماعی غیبت خورده‌اند.

وی عنوان می‌کند: اکثریت معادن زغال‌سنگ به دلیل تأخیر در پرداخت حقوق و مزایا کارگران با حقوق معوقه چندماهه  کارگران روبرو هستند و این موضوع برای کارگران زحمتکش که در شرایط کاری خاصی در این معادن مشغول به کار هستند مشکلاتی ایجاد کرده است.

وی ابراز می‌کند: ادامه این وضعیت ممکن است موجب تعطیلی برخی از این معادن و در برخی دیگر باعث کاهش سرمایه‌گذاری و به‌تبع آن کاهش آماده‌سازی و کاهش تولید و نهایت کاهش اشتغال شود.

در همین راستا استاندار کرمان که به دلیل مطالبات معوق مانده  و بلاتکلیفی بسیاری از کارگران در آستانه بازنشستگی مورد فشار رسانه‌ها  و هم‌چنین نمایندگان کارگران قرار دارد بیان می‌کند: برای اینکه 3200کارگر مشمول بازنشستگی زغال‌سنگ در استان بازنشسته شوند، باید چهار درصد حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور به تأمین اجتماعی پرداخت شود که 128 میلیارد تومان بار مالی دارد و زغال‌سنگ این منابع را ندارد.

وی پیشنهاد می‌دهد تا بدهی کارفرمایان زغال‌سنگ به تأمین اجتماعی 60 ماهه بدون جریمه تقسیط شود تا بدین ترتیب مشکل کارگران حل شود.

وی یادآور می‌شود: در همین راستا مقررشده دو راه با کمک نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اتاق بازرگانی در زمینه استفاده از حقوق دولتی معادن استان و تقسیط بدهی به‌صورت 10 ساله و پرداخت قسطی به تأمین اجتماعی دنبال شود.

وی تصریح می‌کند: همچنین مقررشده بعدازاین چهار درصد حق بیمه با پیگیری اتاق بازرگانی و دریافت مصوبه شورای گفت‌وگوی ملی و سایر مراجع، به‌صورت مستمر و ماهیانه دریافت شود.

استاندار کرمان درباره مطالبات شرکت زغال‌سنگ استان کرمان از ذوب‌آهن اصفهان نیز بیان می‌کند: مطالبات از ذوب‌آهن اصفهان مصوبه هیئت دولت را دارد و پیش‌بینی منابع نیز صورت گرفته اما بخشی از مصوبات اجرا و پرداخت بدهی صورت نگرفته که قرار شد توسط نماینده مجلس از کرمان و راور این مسئله پیگیری شود.

*ادامه تعطیلی معادن سنگ عباس آباد محلات وبیکاری صدها نفر

حدودا دو ماه از آغاز سال 98نگذشته بود که نامه ای از طرف معاونت معدنی وزارت صنعت ، معدن و تجارت به مجموعه معادن عباس آباد محلات در استان مرکزی صادر شد مبنی بر اینکه این معادن باید تعطیل شوند. بلافاصله پس از ابلاغ این نامه بارگیری سنگ از معادن عباس آباد متوقف شد و افرادی که در این معادن کار می کردند بیکار شدند. اطلاعات موجود حاکی از آن است که حدودا 800نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم در معادن عباس آباد فعالیت و از این راه کسب درآمد می کردند.

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 31مرداد،برخی از دلایل معاونت معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت برای تعطیل کردن معادن عباس آباد به شرح مذکور است؛ آلوده کردن محیط زیست، اختلاف برخی از معدنکاران که در این معادن با هم شریک هستند، فروش سنگ این معادن به دلال ها، عدم رعایت نکات ایمنی در برخی سینه کارهای معدن.

مهمترین دلیل تعطیلی معدن که از طرف معاونت معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت بیان شده آلوده کردن محیط زیست توسط گرد و غبار حاصل از فعالیت های معدنی است که این گرد وغبار عمدتا از روی جاده های خاکی عباس آباد بلند می شود و بر شهر نیم ور می نشیند. به دلیلی که در زیر عنوان می شود می توان این طور استدلال کرد که در این باره بیشتر وزارت صنعت، معدن و تجارت مقصر است نه معدنکار.

طبق قانون تمامی معادن کشور موظف به پرداخت حقوق دولتی هستند. قانون با در نظر گرفتن این نکته بسیار مهم و اساسی که فعالیت های معدنی مخرب و آلوده کننده محیط زیست است مکلف کرده که برای جبران این خسارت حقوق دولتی دریافتی از معادن به شرح زیر هزینه شود؛ ۶۵ درصد به وزارت صنعت، معدن و تجارت برای اجرای بهینه تکالیف و ماموریت های توسعه بخش معدن و صنایع معدنی کشور، ۱۵ درصد به اعتبارات استانی برای ایجاد زیرساخت و رفاه و توسعه شهرستان با اولویت بخشی به منطقه ای که معدن در آن واقع شده، ۱۲ درصد به وزارت جهاد کشاورزی تا نسبت به احیا و بازسازی محل عملیات معدنی اقدام شود، ۵ درصد به صندوق بیمه فعالیت های معدنی برای حمایت از مکتشفان و بهره برداران معادن، ۳ درصد به عنوان کمک به سازمان نظام مهندسی معدن برای تحقق اهداف تعیین شده در قانون مربوطه.

طبق قانون فوق باید ۲۷ درصد از حقوق دولتی دریافتی از معادن شهر نیم ور برای ایجاد رفاه و توسعه و احیاء و بازسازی محل عملیات معدنی به نیم ور پرداخت می شده، آیا تاکنون این مبلغ پرداخت شده است؟ عمده گرد و غباری که از معادن عباس آباد بلند می شود مربوط به جاده های این معدن است، وزارت صنعت، معدن و تجارت تاکنون چه مبلغی از حقوق دولتی دریافتی از این معادن را صرف ایجاد جاده های آسفالت و مناسب کرده است؟ چه مبلغی صرف ایجاد فضای سبز شده است؟

مسایلی مانند فروش سنگ این معادن به دلال ها یا ایجاد نکات ایمنی در معدن یا اختلافات شخصی شرکا به راحتی و با نامه نگاری و ابلاغ و هشدار به معدنکاران قابل حل است.

مساله این است که شغل و درآمد و زندگی بسیاری از مردم شهرستان محلات به صنعت سنگ و معدن گره خورده و اینگونه تصمیم گیری ها، افرادی که در این حوزه مشغول به کار و فعالیت هستند را با مشکلات اساسی مواجه می کند. در این بین بیشتر از همه برخی کارخانجات سنگبری که سنگ عباس آباد را می بریدند، کارگران معادن و راننده های وسایل نقلیه که به صورت مستقیم درگیر کار معدن و استخراج آن بودند ضرر می کنند و زندگی و معیشت آنها دچار اختلال می شود.

جاده های خاکی عباس آباد که مهمترین منبع ایجاد گرد و غبار هستند می توانند با کمک و درایت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی و حمایت های مالی وزارت خانه و کمک و همدلی معدنکاران این منطقه آسفالت شوند تا این مشکل آلایندگی یک بار و برای همیشه برطرف شود.

*محکومیت اسحاق روحی به یک سال حبس تعزیری

اسحاق روحی،فعال کارگری  از طرف دادگاه انقلاب سنندج بدلیل تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

بنا به گزارشات منابع خبری محلی،آخرین جلسه‌ی رسیدگی به اتهامات این فعال کارگری، در شعبه‌ی یکم دادگاه انقلاب سنندج  روز چهارشنبه 30مرداد برگزار و بدلیل تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس تعزیری محکوم شد.

قابل یادآوری است که این فعال کارگری روز 11اردیبهشت ماه 98در ارتباط با مراسم روز جهانی کارگر در شهر سنندج توسط نیروهای امنیتی دستگیر و بمدت 13 روز در اداره اطلاعات و 17 روز در زندان مرکزی سنندج دربازداشت بسر برد وروز 12خردادماه با تودیع وثیقه 100میلیون تومانی آزاد شد.

 *گزارشی درباره برگزاری  و دوره بازجویی و حبس مهدی قلیان

به غیر از متهمان اصلی پرونده هفت تپه برادر سپیده قلیان، مهدی قلیان نیز روز یکشنبه ۲۷ مرداد ماه در شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری شهرستان دزفول دادگاهی شد. مهدی قلیان، ۳۷ ساله، متاهل و دارای دو دختر (۹ سال و ۱۱ سال) و ساکن دزفول است او هرگز در زندگی خود فعالیت سیاسی  نداشته است. اما در روزی که ماموران امنیتی برای دستگیری سپیده به خانه آنها هجوم آوردند، در جریان درگیری مهدی قلیان نیز بازداشت و پس از ۱۰ روز حضور در چندین بازداشتگاه مختلف متهم به چهار اتهام شد.

در حال حاضر دو  روز پس از تشکیل یک جلسه دادگاهش در تاریخ ۲۷ مرداد ماه، از طریق پیامکی در تاریخ ۳۰ مرداد ماه متوجه صدور حکمش شده است.

براساس گزارش رسانه ای شده بتاریخ31مرداد، یک منبع آگاه درباره وضعیت مهدی قلیان گفت: «فقط از طریق پیامک به او اطلاع داده شده حکم صادر شده و احتمالا ظرف چند روز دیگر به او ابلاغ می‌شود».

او با اشاره به صدور حکم دو روز پس از تشکیل دادگاه می‌گوید:‌ «دو روز پس از تشکیل دادگاه حکم صادر می‌شود یعنی از قبل همه چیز مشخص و تعیین شده بود. در روز اول بازداشت، بازپرس پرونده به مهدی قلیان که او را با سروصورت خونین نزدش بردند، گفته بود من هیچ کاره‌ام، دستور از بالا به من می‌رسد. حتی این بازپرس همین حرف را به اسماعیل بخشی زده بود و گفته بود تو خودت را بدبخت کردی و من دیگر کاری نمی‌توانم بکنم.  حالا تشکیل دادگاه، حضور وکیل و دفاعیات هم فقط برای تزیینات است وگرنه از قبلا حکم صادر شده و قاضی هم هیچ‌کاره است».

اتهامات مهدی قلیان «ضرب و شتم ضابطین قضایی»، «تمرد از دستور حکم قضایی»، «مچاله کردن حکم قاضی» و «فحاشی به ضابطین قضایی». به گفته این منبع مهدی قلیان اتهاماتش را قبول ندارد و در جلسه دادگاه درخواست پخش فیلمی که از روز دستگیری از سوی ماموران امنیتی گرفته شده را داشته است با این حال با این درخواست موافقت نشده است.

این منبع مطلع درباره نحوه بازداشت برادر سپیده قلیان گفت: صبح زود ۳۰ دی ماه ۹۷ وقتی چهار مامور مرد به همراه دو مامور زن به خانه آنها وارد می‌شوند تنها کسی که بیدار بوده مهدی قلیان برادر سپیده بوده، ماموران به زور وارد خانه می‌شوند، با تک ‌تک اعضای خانواده سپیده توهین می‌کنند و درگیری ایجاد می‌شود: «یکهو ۱۷ مامور وارد خانه شدند، همه جای خانه را مامور گرفته بود. برادر سپیده را با سر و صورت خونین و با دستبند، پابند و چشم بند در حالیکه روی آسفالت خانه می‌کشیدند بیرون بردند. ماموری به گردن مادرشان شوکر برقی می‌زند، مادر داشته دنبال پسرش که خونین و کشان کشان به ون برده می‌شده، می‌رفته است. آن روز مهدی را هم همراه سپیده بردند».

به گفته این منبع،مهدی و سپیده قلیان پس از بازداشت در تاریخ ۳۰ دی ماه به بازداشتگاه دزفول، زندان دزفول و پس از آن به بازداشتگاه امنیتی اهواز منتقل شدند. مهدی قلیان در تاریخ ۱۰ بهمن با قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومان آزاد شد.

این منبع درباره دوران بازداشت مهدی قلیان گفت: «مهدی وقتی به بازداشتگاه اهواز می‌رسند از ماموران خواهش می‌کند که خواهرش در سلول نزدیک یا روبری او باشد. خواهر و برادر در آن چند روز در سلول روبروی هم بودند. اما تمام مدت در سلول بسته بود. گفته بودن اگر صدای پا می‌شنوید باید سریع چشم بندتان را بردارید و به سمت دیوار و پشت به درب سلول بایستید. اگر در سلول شما را زدند، چشم بند را زده و با سر پایین بیرون بیاید. آن وقت با کشیدن آستین لباس‌شان آنها را به اتاق بازجویی می‌بردند».

سلول‌های یک و نیم در دو متر، سرد و بدون وسایل گرمایشی و فقط دو پتوی کثیف «در آن زمان زمستان بوده، نه لباس کافی داشتند و نه وسایل گرمایشی. پتوها هم آن قدر کثیف و بد بوده که به زحمت از آنها استفاده می‌کردند».

مهدی قلیان در بازجویی‌های خود متهم به ارتباط با گروهک تروریستی شده است: «از او پرسیدند که با چه گروهک ترویستی در ارتباط بودی. می‌خواستند او را قانع کنند که با یک گروهکی در ارتباط بوده که از طریق آن نیروهای امنیتی را به خانه کشانده و بعد آنها را کتک زده است. مهدی هم گفته که او خواب بوده و وقتی در را باز کرده مواجه با مامورانی شده و بعد هم سر از اینجا درآورده و گروهکی نمی‌شناسد».

این منبع به اعترافات اجباری مهدی قلیان هم اشاره می‌کند و می‌گوید مهدی در ابتدا چیزهایی را که فکر می‌کرده واقعی است در برگه‌های اعترافش نوشته است اما بعد ماموران گفته اند نه ما اینها را قبول نداریم و اگر چیزهای دیگر ننویسی از اینجا بیرون نمی روی. مهدی هم گفته پس شما بنویسید من امضا می‌کنم. اما آنها گفته‌اند نه باید با دست خودت‌ات باشد. او نوشته و بعد آنها انگشتش را گرفته‌اند و زیر کاغذ زده‌اند.

به گفته این منبع در روز دادگاه در تاریخ ۲۷ مرداد ماه، مهدی قلیان و وکیلش توانستند از خود دفاع کنند: «مهدی در جلسه دادگاه به قاضی گفته که اتهاماتش را قبول ندارد اما قاضی گفته تو با دست خودت اعتراف کردی و مهدی هم گفته بله با زور مجبورش کردند که بنویسد او هم چون می‌خواسته از آن وضعیت خلاص شود هر چه گفته‌اند نوشته است. مهدی درخواست فیلمی را کرده که در روز بازداشت ماموران از تمام لحظات گرفته بودند، خواسته تا قاضی ببیند که ماموران به مادرش شوکر برقی زده‌اند و خودش را خونین کشان کشان برده‌اند و خواهر کوچکترش را هم. اما فیلمی نشان داده نشده و ظرف سه روز هم حکم صادر شده است».

مهدی قلیان دارای دو فرزند و دارای شغل آزاد هیچ‌گاه پیش از بازداشت خواهر کوچکش کار سیاسی نکرده، این منبع درباره برادر سپیده قلیان گفت: «مهدی نگران خواهرش بود. خواهر ۲۲ ساله‌ای که فقط از کارگران هفت‌تپه و همشهریانش دفاع کرده و کار خلافی نکرده بود. خواهری که حتی شب‌ها با چراغ روشن می‌خوابیده و یکهو سر از بازداشتگاه‌ها و زندان‌های مختلف با وضعیت اسف‌‌بار درآورده است. مهدی ناراحت برخورد ماموران و ورود خانه بدون هماهنگی بود و بعد خودش هم بازداشت شد».

تاکنون دادگاه پنج نفر از هفت متهم پرونده اعتراضات هفت‌تپه در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه برگزار شده است اما هنوز دادگاه دو نفر دیگر(ساناز الهیاری، فعال مدنی و علی نجاتی کارگر بازنشسته هفت‌تپه) باقی مانده است.

دادگاه‌های این پرونده در تاریخ‌های (۱۲، ۱۳ ، ۱۹ و ۲۰ مرداد ماه) برگزار شده است. در دومین جلسه دادگاه، عسل محمدی یکی از متهمان پرونده که تا آن زمان با قرار وثیقه آزاد بود به دستور قاضی مقیسه بازداشت و روانه زندان اوین شد. دلیل بازداشت او به گفته قاضی مقیسه، اطلاع‌رسانی و فعالیت او در دوران آزادی با قرار وثیقه بوده است. اما جز برگزاری دادگاه‌های آنها، فرزانه زیلابی وکیل اسماعیل بخشی و جمال‌الدین حیدری منش وکیل سپیده قلیان به دلیل دفاع از موکلان خود مورد توهین و حتی تهدید به بازداشت از سوی قاضی مقیسه قرار گرفتند.

علاوه بر اینها، در اولین روز دادگاه این متهمان، سه جوان دیگر به نام‌های (رهام یگانه، فرید لطف‌آبادی و هیراد پوربداقی) در مقابل ساختمان دادگاه انقلاب بازداشت شدند. مادر رهام یگانه در همین رابطه گفت:که این سه نفر بدون شعار و یا حرکت خاصی فقط جلوی ساختمان دادگاه انقلاب برای دیدن دوستانشان ایستاده بودند که از سوی ماموران امنیتی بازداشت شدند.

یک روز پس از بازداشت این سه جوان در شعبه هفتم و چهارم بازپرسی متهم به «اخلال در نظم عمومی» شدند و با قرار بازداشت موقت به زندان اوین منتقل شدند. از آن زمان تاکنون فقط دو بار تماس کوتاه تلفنی با خانواده‌های خود داشته‌اند.

*دادگاه هاله صفرزاده وعلیرضا ثقفی شنبه 2 شهریور ماه برگزارمیشود

شنبه 2 شهریور ماه، جلسه دادگاه علیرضا ثقفی و هاله صفرزاده در دادگاه انقلاب کرج برگزار می شود. این دو تن به همراه7 نفر دیگر روز 6 اردیبهشت سال جاری در پارک جهان نما به اتهام قصد برگزاری و شرکت در تجمع اول ماه مه در مقابل مجلس در روز 11 اردیبهشت بازداشت شدند. 6 تن همان روز آزاد شده و این دو نفر به همراه پروین محمدی مدت 16 روز در بازداشت به سر بردند.

*مصدومیت شدید 3کارگردر دو حادثه جداگانه گودبرداری در دزفول و تهران

روز پنج شنبه 30مرداد،3کارگردر دو حادثه جداگانه گودبرداری در دزفول و تهران دچار مصدومیت شدید شدند.

 صبح روز پنج شنبه،گودبرداری غیر اصولی دربلوار 45 متری دزفول باعث ریزش دیواره گودال و مصدومیت شدید 2کارگر از نواحی سر و صورت و شکستگی پا و قفسه سینه شد.

عصر روز پنج شنبه،تخریب غیر اصولی یک ساختمان مسکونی دو طبقه قدیمی در خیابان دماوند تهران موجب مصدومیت شدید یک کارگر 22 ساله تبعه افغانستان از ناحیه پای راست شد.

*جان باختن يک کارگر ساختماني درهمدان براثر سقوط از داربست

روز جمعه 31مرداد،یک کارگر34ساله حین کاردريک ساختمان در حال ساخت در شهرک فرهنگيان همدان از داربست طبقه پنجم سقوط کرد وبه علت شدت صدمات وارده جان خود را از دست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com