اخبار و گزارشات کارگری ٢٨ مرداد ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
August 20, 2019

اخبار و گزارشات کارگری ٢٨ مرداد ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- ادامه تجمعات اعتراضی کارگران قطار شهری اهواز نسبت به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی

- تجمع اعتراضی کارگران قراردادی شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی مقابل سازمان خصوصی‌سازی

- تجمع اعتراضی کارگران شرکت خانه‌سازی ایرداک نسبت به اخراج از کارمقابل فرمانداری تبریز

- نسرین جوادی به ۷ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد

- سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه:

دست های پشت پرده جهت محکوم کردن کارگران!

مراجعه مجدد کارگران هفت تپه به دادگاه شوش

- تجمع اعضای تعاونی مسکن شهرسازی شیراز برای احقاق حقوق مقابل استانداری فارس

- یورش نیروهای انتظامی به تجمع  حامیان حیوانات مقابل شهرداری تهران وبازداشت چند نفر

- توقف خط تولید واحد نوردکارخانه فولاد یزد بدنبال حوادث کاری منجر بمرگ

- جان باختن کارگر شهرداری بروجرد حین کاربراثر تصادف

- له شدن سر کارگرجوان معدن سنگ چک زرد هرسین حین کار زیر تخته سنگ

- مرگ خاموش کارگرشرکت پالایش نفت باخانواده در لاوان

*ادامه تجمعات اعتراضی کارگران قطار شهری اهواز نسبت به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی

روز دوشنبه 28مرداد،کارگران قطار شهری اهوازبه اعتراضشان نسب به بلاتکلیفی شغلی و معیشتی با تجمع مقابل استانداری خوزستان ادامه دادند.

براساس گزارش رسانه ای شده،احمد یکی از کارگران قطار شهری اهواز است که با دختر 6ساله اش مقابل ساختمان استانداری حاضر شده به دخترش اشاره می کند و می گوید: 2ماه از زمان ثبت نام در مدرسه گذشته اما دخترم را هنوز در مدرسه نام نویسی نکرده و لباس و وسایل مدرسه را هم برایش نخریده ام.

این کارگر حراست با چشمانی خسته و خمار از بیخوابی، از تعهدش به کار سخن می گوید و ادامه می دهد: دیشب تا صبح در کارگاه کشیک بودم تا برای کارگاه و وسایل آن اتفاقی نیفتد، صبح زود هم با همکاران مقابل ساختمان استانداری جمع شده ایم ظهر هم با خودرو مسافرکشی می کنم تا خرج زندگی‌ام را تامین کنم.

یکی دیگر از کارگران که سابقه فعالیت خود را 13 سال اعلام  کرد در همین خصوص توضیح داد: همسر من باردار است و طبق گفته پزشک باید آزمایش‌هایی برای اطمینان از سلامت جنین بدهد هزینه این آزمایش ها بالغ بر 10 میلیون ریال است اما با این وضع پرداخت حقوق، تامین این مبلغ از توان من خارج است.

این کارگرکه خود را قاسم معرفی کرد ادامه داد: ندادن 18 ماه حقوق به کارگر در این شرایط سخت اقتصادی کمر ما را در برابر مشکلات خم کرده است دیگر در برابر خانواده هم شرمنده ایم. .

وی خواستار پیگیری مسئولان استان به ویژه استاندار و شهردار اهواز شد و گفت: شهردار در برنامه زنده تلویزیونی از عدم اجرای تعهدات شرکت کیسون در پروژه  انتقاد کرد اما هیچ صحبتی از مشکلات کارگران قطار شهری نکرد.

بنا بهمین گزارش،اختلافات میان شهرداری اهواز، شرکت کیسون و دولت در نحوه پرداخت اعتبارات به پروژه قطار شهری اهواز سبب توقف این پروژه و رفتن دود اختلاف نظرها به چشم کارگران این پروژه شده است.

مدت‌هاست زندگی کارگران حراست قطار شهری اهواز در طول شبانه روز به نگهبانی از کارگاه، پیگیری مطالبات 18 ماهه و پیدا کردن کار دوم برای امرار معاش خلاصه شده است، برخی به بنایی و عده‌ای دیگر به مسافرکشی روی آورده اند تا از پس مخارج زندگی‌شان بر بیایند.

تعداد کارگران پروژه قطار شهری اهواز به یکصد نفر کاهش پیدا کرده است بسیاری مشمول تعدیل نیرو شده اند یا به دلیل عدم پرداخت حقوق درخواست استعفا داده اند تا با پیدا کردن کار دیگر زندگی خود و خانواده را بچرخانند.

مدیر عامل سازمان قطارشهری اهواز بدهی شرکت کیسون به کارگران را حدود 150 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: شورای کارگری استان خوزستان با حضور معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان تشکیل شد و در آن نشست شرکت کیسون موظف به پرداخت حقوق کارگران شد.

شهرام شاهین زاده ادامه داد: مطابق تصمیم گرفته شده در شورای کارگری استان، 50 درصد مطالبات کارگران باید از طریق وزارت کشور و سازمان شهرداری ها و 50 درصد دیگر توسط شرکت کیسون پرداخت شود، تعهدات این شرکت سه ماهه است و تا پایان این مهلت باید مطالبات کارگران پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون اراده ای در شرکت کیسون برای پرداخت مطالبات دیده نشده است گفت: منتظر صورتجلسه کمیته کارگری و فرمانداری برای ارسال به شرکت کیسون هستیم شورای کارگری زیر مجموعه شورای تامین است و عمل به تصمیمات آن برای تمام مناصب دولتی و غیردولتی الزامی است.

مدیرعامل شرکت کیسون همچنین مشکلات مالی را علت اخراج و عدم پرداخت حقوق کارگران می داند و معتقد است: به دلیل ناچیز بودن بودجه قطار شهری اهواز ناچار به کوچک کردن کارگاه هستیم اما اگر شرایط بهتر شود و پروژه مجدد راه اندازی شود از همین کارگران برای انجام کار دعوت به همکاری می‌شود.

گیتی سیف الهی افزود: پروژه متروی اهواز  اکنون تعطیل است و در عمل کاری صورت نمی‌گیرد.

وی بیان کرد:  اعتباراتی که کارفرمای پروژه قطار شهری اهواز به شرکت کیسون داده به اندازه‌ای کم است که توان پرداخت حقوق کارکنان این مجموعه را نداریم و حتی چند پرداختی آخر با نظارت خود کارفرما به طور مستقیم به حساب کارکنان واریز شده است، هر ماه مبلغی حدود 10 میلیارد ریال به بدهی ما به کارکنان افزوده می‌شود.

*تجمع اعتراضی کارگران قراردادی شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی مقابل سازمان خصوصی‌سازی

روز دوشنبه 28مرداد،جمعی از کارگران قرار دادی شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج فارس برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی دست به تجمع مقابل سازمان خصوصی‌سازی درتهران زدند.

برپایه گزارش رسانه ای شده، نزدیک به 200 نفر از کارگران قراردادی شرکت حمل‌ونقل خلیج فارس صبح امروز، در اعتراض به نامشخص بودن وضعیت شغلی خود از سوی کارفرما مقابل ساختمان خصوصی‌سازی تجمع کردند.

شماری از این کارگران که بامداد امروز از محل کار خود در منطقه اسلامشهر راهی تهران شده‌اند، گفتند: از مرداد ماه سال جاری کارفرمای بخش خصوصی که اخیرا این شرکت را خریداری کرده است با لغو قرارداد همه کارگران قراردادی اصرار دارد این گروه از کارگران برای ادامه همکاری باید با یک شرکت پیمانکاری مشغول کار شوند.

این کارگران که با قراردادهای یکماهه به صورت میانگین 10 سال است در استخدام شرکت بین‌المللی حمل‌ونقل خلیج فارس مشغول به کار بوده‌اند، افزودند: بخش خصوصی شرکت حمل‌ونقل خیج فارس طبق تعهدنامه‌ای که به سازمان خصوصی‌سازی در زمان واگذاری داده، حق اخراج هیچ نیرویی را تا 5سال آینده نداشته اما بخش خصوصی با بی‌توجهی به مفاد واگذاری شرکت حمل‌ونقل از مرداد ماه سال جاری همه قراردادهای کارگران را لغو کرده و تاکید دارد که باید با یک شرکت پیمانکاری همکاری کنند.

آنها با بیان این مطلب که با ادامه این روند به تجمعات اعتراضی خود در روزهای آینده ادامه می‌دهیم، عنوان کردند: ما مخالف تصمیم کارفرما برای تغییر رابطه استخدامی خود به پیمانکاری هستیم. باز شدن پای پیمانکار در مجموعه شرکت حمل‌ونقل وضعیت امنیت شغلی و معیشتی کارگران قراردادی را به طور جدی آسیب‌پذیر خواهد کرد.

طبق اظهارات این کارگران، بخش خصوصی تاکنون توان مدیریت این واحد حمل‌ونقلی را نداشته برای همین بهتر است که این واحد حمل‌ونقل جاده‌ای دوباره به دولت واگذار شود تا با مسئولیت مستقیم دولت، کارگران امنیت شغلی داشته باشند.

شرکت حمل‌ونقل بین‌المللی خلیج فارس 1286 نفر نیروی کار دارد که در 43 شعبه و نمایندگی سراسر کشور مشغول به کار هستند. از این تعداد حدود 400 نفر در دفتر مرکزی در منطقه اسلامشهر تهران فعال هستند که 200نفرشان قراردادهای یک ماهه‌ دارند.

*تجمع اعتراضی کارگران شرکت خانه‌سازی ایرداک نسبت به اخراج از کارمقابل فرمانداری تبریز

روز دوشنبه 28مرداد، کارگران شرکت خانه‌سازی ایرداک برای اعتراض به اخراج از کارمقابل ساختمان فرمانداری تجمع کردند.

پس از این تجمع ،فرماندار تبریز با اشاره به صحبت های انجام شده با کارگران و مسئولین اداره کل کار استان،به خبرنگار رسانه ای گفت: موضوع را به اداره کار ارجاع دادیم تا از طریق آنها پیگیری لازم صورت گیرد و به این 70 کارگر این شرکت نیز قول مساعدت های لازم را دادیم.

خاطر نشان می شود که پس از واگذاری شرکت خانه‌سازی ایرداک در زمستان سال 97،کارگرانش بتاریخ 17فروردین 1398از کاراخراج شدند .کارگران اخراجی برای بازگشت بکار درهمان تاریخ دست به تجمع مقابل فرمانداری تبریز زدند.

بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی این کارگران با گذشت حدود 5ماه از اخراجشان وعلیرغم صدور رای بازگشت بکار از طرف هیئت حل اختلاف وتاییدش توسط دادگاه عمومی تبریز،کماکان ادامه دارد.

یادآوری:

شرکت خانه‌سازی ایرداک با 80 نفر پرسنل و کارگر متخصص در امر بتن که بعضا تا 18 سال سابقه کار داشته اند،در دی ماه 97 به مزایده گذاشته شد.

این شرکت در نهایت با مبلغ توافقی 668 میلیارد ریال به گروه تولید کننده محصولات غذایی نجاتی(آناتا) واگذار گردید و این واگذاری در شرایطی اتفاق می افتد که شرکت ایرداک چندین پروژه و قرارداد در دست اجرا داشت و نهایتا این پروژه ها هم به شرکت های غیر واسپاری شدند.

از تاریخ ۱۷ فروردین ۹۸ و شروع سال جدید، پرسنل این شرکت اجازه ی ورود به محوطه ی کارخانه را پیدا نکردند و کارکنان شرکت با تحصن در مقابل فرمانداری تبریز مراتب اعتراض خود را به نمایش گذاشتند.

بعد از صدور رای هیات حل اختلاف کارگر و کارفرما مبنی بر بازگشت کارگران به این شرکت، نهایتا شعبه‌ی 16 دادگاه عمومی تبریز نیز این رای را تایید کرد.

یکی از موارد تخلف در واگذاری شرکت ایرداک، عدم توجه به وضعیت پرسنل این شرکت بوده است و در تفاهم نامه فروش، هیچیک از طرفین به اشتغال پرسنل توجهی نکرده و زمین شرکت را به یک شرکت غیر تخصصی واگذار کرده اند.

هرچند شرکت ایرداک را می توان یکی از شرکت های خصولتی عنوان کرد اما در نهایت، واگذاری ایرداک هم مانند برخی دیگر از واگذاری ها در تبریز بصورت غیر تخصصی و یک طرفه انجام شده است و علی‌رغم اذعان برخی مسئولین، همچنان موضوع بلاتکلیفی کارگران شرکت، لاینحل باقی مانده است.

*نسرین جوادی به ۷ سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد

اعظم خضری جوادی ( نسرین جوادی) از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران و عضو هیأت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی (بستا) که در تاریخ ۱۵ مردادماه دادگاهی شده بود به هفت سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است. برپایه حکم صادره علیه ایشان برای اتهام ” اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور” پنج سال حبس، برای اتهام ”تبلیغ علیه نظام” یکسال حبس و برای اتهام ” اخلال در نظم عمومی” به یکسال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و نیز محرومیت استفاده از گوشی هوشمند و اقلام مشابه و ممنوعیت عضویت در احزاب و گروه ها و دستجات سیاسی و اجتماعی محکوم شده است.

نسرین جوادی کارگر بازنشسته تجهیزات پزشکی و بازنشسته تأمین اجتماعی است که به همراه سایر کارگران و بازنشستگان در تجمع روز جهانی کارگر در مقابل مجلس دستگیر شده بود و پس از ۲۹ روز بازداشت به قید وثیقه از زندان آزاد گردید.

نسرین جوادی ۲۲ روز از دوران بازداشت خود را در سلول انفرادی و تحت شدیدترین بازجویی ها قرار داشت. نیروهای امنیتی در این مدت از هیچگونه اعمال فشار و آزار روانی وی فروگذار نکردند. مابقی دوران بازداشت نیز با انتقال نسرین به زندان قرچک و در میان زندانیان جرائم عادی وی را در شرایط خطرناکی قرار داده بودند.

اتحادیه آزاد کارگران ایران-۲۸ مرداد۹۸

درهمین رابطه:

بیانیه اتحادیه آزاد کارگران ایران پیرامون صدور حکم حبس و شلاق علیه نسرین جوادی

اعظم خضری جوادی ( نسرین جوادی) از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران و عضو هیأت مؤسس شورای کارگری بازنشستگان تأمین اجتماعی (بستا) که در تاریخ ۱۵ مردادماه دادگاهی شده بود به هفت سال زندان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است. برپایه حکم صادره علیه ایشان برای اتهام ” اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور” پنج سال حبس، برای اتهام ”تبلیغ علیه نظام” یکسال حبس و برای اتهام ” اخلال در نظم عمومی” به یکسال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و نیز محرومیت استفاده از گوشی هوشمند و اقلام مشابه و ممنوعیت عضویت در احزاب و گروه ها و دستجات سیاسی و اجتماعی محکوم شده است.

نسرین جوادی کارگر بازنشسته تجهیزات پزشکی و بازنشسته تأمین اجتماعی است که به همراه سایر کارگران و بازنشستگان در تجمع روز جهانی کارگر در مقابل مجلس دستگیر شده بود و پس از ۲۹ روز بازداشت به قید وثیقه از زندان آزاد گردید.

صدور چنین حکمی آن هم با مصداق قرار دادن شرکت در تجمع روز جهانی کارگر و شرکت در گلگشتهای بازنشستگان و حمایت از کارگران دربند و در دست داشتن بنر و پلاکاردهای روز جهانی کارگر و طرح یک سری اتهامات بی پایه و اساس دیگر نشان داد که از نظر سرمایه داری حاکم بر ایران، کارگران و بازنشستگان و سایر مزدبگیران هم باید فقر و فلاکت و سطح نازل دستمزدها را تحمل کنند و هم حق نداشته باشند در مقابل این همه بی حقوقی و استثمار و چپاول و غارت دسترنجشان دست به کوچکترین اعتراض و طرح مطالبه بزنند. بار دیگر نشان داد که اقدام علیه امنیت ملی به معنای به خطر افتادن امنیت سود و منافع سرمایه داران و دزدان و اختلاسگران و حامیان آنها در نهادهای قدرت است.

دستگیری طیف وسیعی از کارگران و بازنشستگان و حامیان طبقه کارگر و صدور ددمنشانه احکام زندانهای طویل المدت و مجازات قرون وسطایی شلاق علیه آنها در حالی صورت میگیرد که روزبروز بر عمق و دامنه فقر و فلاکت کارگران و دیگر مردم زحمتکش ایران بطور فاجعه باری افزوده میشود و از دیگر سو اختلاسهای میلیاردی و فساد گسترده در نهادهای دولتی از ارگانهای نظامی گرفته تا آموزش و پرورش و گسترش نابسامانیهای اجتماعی از قبیل وجود چندین میلیون حاشیه نشین، میلیونها بیکار، تن فروشی گسترده زنان، دهها هزار کودک کار و خیابان، رواج گسترده انواع مواد مخدر و دهها معضل لاینحل اجتماعی دیگر، یک جامعه هشتاد میلیونی را در آستانه فروپاشی قرار داده است.

معنای صدور این احکام در چنین شرایطی روشن است. واضح است که اینان به عنوان قدرت حاکم هیچ پاسخی به شرایط مصیبت بار موجود، جز گسترش سرکوب و به زندان انداختن شریف ترین انسانها ندارند. اما در این سو، کارگران و دیگر توده های زحمتکش مردم ایران با اعتراضات هر روزه خود در حال نمایش قدرت خویش و پیشروی برای دستیابی به خواستهای بر حق شان هستند و صدور اینگونه احکام ذره ای نتوانسته منویات دولت سرمایه داران و قوه قضائیه را برای به تمکین واداشتن آنان متحقق کند.

کارگران و بازنشستگان و حامیان آنها که در روز جهانی کارگر دستگیر شده اند نه سلاح بدست گرفته اند، نه منجر به آسیب برای کسی شده اند، نه میلیاردها میلیارد غارت کرده اند، نه استثمار کرده اند، نه وام بانکی دارند که عودت نکرده باشند، نه از طریق رانت و مافیا مراکز  عمده تولیدی را تصاحب کرده اند و نه میلیونها دلار ارز دولتی دریافت کرده اند که به نرخ آزاد در بازار بفروشند، نه کاخها و ویلاهای چندصد میلیاردی از طریق اختلاس ساخته اند، نه مرزها را به خطر افکنده اند، نه وارد بازی سیاسی شده اند و نه حتی کوخی در این مملکت زرخیز برای همسر و فرزندانشان بنا کرده اند. آنان فقط ظلم ستیز و نماینده سازش ناپذیر برای احقاق حق ما کارگران از طریق ایجاد تشکل های کارگری و بازنشستگی و فعالیتهای صنفی بوده اند و خواست و مطالبات کارگران و مردم زحمتکش را به گوش نمایندگان مجلس رسانده اند و از این جهت برایشان پرونده های قضایی تشکیل شده است که در مورد نسرین جوادی حکم حبس طویل المدت هفت سال زندان و حکم غیر انسانی ۷۴ ضربه شلاق صادر گردیده است.

صدور چنین احکام ظالمانه ای اگر چه در درون نهادهای امنیتی و قضائی در کمال آرامش و سکوت صورت میگیرد اما در این سو در جامعه ای که در تب فقر و فلاکت و عصیان میسوزد موجب افزایش خشم و نفرت میلیونها کارگر و انسان زحمتکش از وضعیت موجود خواهد شد و بی تردید بر ضریب احتمال وقوع تلاطمات شدید اجتماعی خواهد افزود.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ضمن محکوم نمودن صدور چنین حکم ظالمانه و ضدبشری علیه نسرین جوادی اعلام میدارد که چنانچه اینگونه برخوردهای قضائی و امنیتی علیه کارگران خاتمه نیابد یقیناً طبقه کارگر ایران به همراه سایر بخش های جامعه درمقابل چنین وضعیتی سکوت نخواهد کرد و دست به اعتراض خواهد زد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران-۲۸مرداد ۹۸

*سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه:

دست های پشت پرده جهت محکوم کردن کارگران!

مراجعه مجدد کارگران هفت تپه به دادگاه شوش

 همانطور که قبلا به اطلاع رساند شد،کارفرمای شرکت نیشکر هفت تپه ( اسد بیگی) نامه ای به شعبه ۱۰۲ دادگاه شهرستان شوش تحویل  داده بود مبنی بر اینکه  " چون کارگران تعهد داده اند به آنها رضایت داده می شود"!؟

کارگران با اطلاع از موضوع، نامه ای  به دادگاه ارائه دادند که " ما هیج تعهدی نداده ایم ،چرا که ما هیچ عملی خلاف قانون انجام نداده و خواست های ما مسالمت امیز و قانونی بوده "؛ اما  دادگاه از تحویل نامه کارگران خود داری کرده بود.

اسامی کارگران در پرونده به شرح زیر است:

عادل سماعین -رستم عبدالله زاده- محمد خنیفر -عصمت‌الله کیانی - اسماعیل جعادله - امید آزادی- منصور بنی نعامه - فیصل ثعالبی -حسین انصاری- صاحب ظهیری.

امروز دوشنبه، مجددا کارگران جهت تحویل نامه به دادگاه مراجعه کردند .

قاضی پرونده ابتدا نامه کارگران را تحویل می گیرد اما بعد از در یافت  یک مکالمه تلفنی، قاضی پرونده مجددا نامه کارگران را عودت داده و از پذیرفتن آن خود داری می کند!!؟

این در حالی است که کارگران بر خلاف ادعای  کارفرما به دادگاه، هیچ تعهدی نداده اند و هیج تعهدی هم در پرونده موجود نمی باشد.

قاضی پرونده از گرفتن نامه کارگران متهم در خصوص اینکه هیچ تعهدی نداده اند چند روز است که امتناع می کند، با وجود اینکه هنوز هیچ تصمیمی  در پرونده اتخاذ نشده است و کارگران در جلسه دادگاه هم اعلام کرده اند که تعهدی نداده اند.

لازم است که یاد آوری شود گزارش مرجع انتظامی صرفا گزارشی خلاف واقعه است، چون بعضی از این اشخاص اساسا در تجمع حضور نداشتند و مدیران بخش، حضور آنها را در زمان تجمع در محل کار، به دادگاه ارائه داده اند.

واقعیت این است که افرادی در پشت پرده  هستند که با همکاری کارفرما برای محکوم کردن کارگران همکاری می کنند.

  اما دست‌های شوم و ضد کارگری بالاخره آشکار و رسوا و شکسته  خواهند شد.

اسامی کارگران متهم که امروز به دادگاه مراجعه کردند :سید اسماعیل جعاله. حسین انصاری. محمدخنفیر. صاحب زهیری. عادل اسمعیل. رستم عبدالله زاده

سندیکای کارگران نیشکر هفت‌تپه

۲۸ مرداد ۹۸

*تجمع اعضای تعاونی مسکن شهرسازی شیراز برای احقاق حقوق مقابل استانداری فارس

صبح روز دوشنبه 28مرداد،جمعی از اعضای تعاونی مسکن شهرسازی شیراز برای احقاق حقوق از دست رفته شان دست به تجمع مقابل استانداری فارس زدند.

به گزارش یک منبع خبری محلی، یکی از افراد حاضر در تجمع با بیان اینکه  تمامی اعضا خواستار حق ضایع شده خود و خانواده هایشان هستند تصریح کرد: طی جلسه ای که با معاونت اجرایی استاندار انجام شد، ایشان تخلف و کلاهبرداری را کاملا مشهود دانست و قرار شد باچند نفر نماینده از اعضا، جلسه برگزار و در این رابطه، تصمیم گیری شود.

به گفته یکی دیگراز این تجمع کنندگان، سال 85 تعاونی مسکن شهرسازی شیراز متعهد شد 308 واحد در شهر صدرا برای اعضا و کارمندان خود بنا کند. پس از آن، بعضی از کارکنان، امتیازات خود را واگذار کردند.

وی که از خریداران امتیاز این واحدها بوده و امتیاز را آن سالها به قیمت 15 میلیون از یکی از اعضای این تعاونی خریداری کرده اظهار داشت: قرار بر تحویل سه ساله بود با مبلغ تمام شده 35میلیون تومان. اما امروز بعد از 14سال، چیزی بالغ بر 170 میلیون پول داده ایم و هیچ چیزی دستمان نیست. علاوه بر این، بانک مسکن هم وام 31میلیونی به تعاونی مسکن برای هر واحد پرداخت کرده که بازپرداخت آن، حدود 180 میلیون می شود، 49ماه قسط پرداخت کرده ایم و برای اعضایی که سه، چهار قسط عقب هستند حکم جلب صادر شده است.

یکی دیگر از افراد حاضر در این تجمع،در ادامه حرفهای همکارش گفت: 154واحد پیشرفت 70درصدی داشته اما مابقی پروژه هنوز در کف کار است و از سال 93 پروژه متوقف شده است. چون تعدادی از اعضا به دلیل نارضایتی، شکایت کردند و تعاونی هم می گوید چون شکایت کرده اید، کار نمی کنیم. اما شکایت ما هنوز به جایی نرسیده است.

وی تصریح کرد: چهار سال پیش دفتر اتاق تعاون که مرجع رسیدگی به تخلفات ساختمان سازی است، شکایت کردیم اما پس از چهار سال، هنوز جوابی به ما نداده اند.

یکی دیگر از تجمع کنندگان گفت: اختلاس و دزدی در این پروژه کاملا مشهود است. تخلفات این پروژه بسیار زیاد است. مثلا بدون داشتن پایان کار، بانک مسکن قسط بندی کرده و ما بدون اینکه آپارتمانی تحویلمان باشد، باید سود دوران مشارکت شرکت تعاونی را هم پرداخت کنیم.

*یورش نیروهای انتظامی به تجمع  حامیان حیوانات مقابل شهرداری تهران وبازداشت چند نفر

صبح روز دوشنبه 28 مرداد،جمعی از حامیان حیوانات در اعتراض به سگ کشی دست به تجمع مقابل شهرداری تهران در خیابان بهشت زدند.

تجمع کنندگان با سخنرانی،سر دادن شعارها   وبرافراشتن پلاکاردهایی با مضامین:«کشتار حیوانات را متوقف کنید»، «دنیا خالی از وفا می‌شود سگ‌ها را نکشید»، « قلبم برای تمام قلب‌های کوچکی که از تپش افتاد »اعتراضشان را بنمایش گذاشتند.

نیروهای انتظامی با باتوم به تجمع کنندگان حمله ورشدند وآنهارا مورد ضرب وشتم قراردادندکه دستکم یکنفر دچار خونریزی از ناحیه سر شد وچند نفر را هم بازداشت کردند.

*توقف خط تولید واحد نوردکارخانه فولاد یزد بدنبال حوادث کاری منجر بمرگ

بدنبال حوادث کاری منجر بمرگ خط تولید واحد نوردکارخانه فولاد یزد متوقف شد.

بنابه گزارشا منتشرهمدیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان یزد در واکنش به 2 مورد حادثه اخیر منجر به مرگ کارکنان خط تولید نورد «شرکت فولاد یزد» گفت: خط تولید این واحد به دلیل موارد ایمنی تا اطلاع ثانوی متوقف شده است.

وی افزود : مقرر شد پس از دریافت گزارش پزشکی قانونی و دستور قضایی برای پیگرد قانونی نسبت به معرفی مقصر یا مقصران به مراجع مربوط اقدام شود.

مدیر اداره تعاون شهرستان یزد درباره برخورد با کارفرما و جلوگیری از بروز چنین حوادثی گفت: با احضار کارفرما، موارد نقض در خط تولید به وی ابلاغ و متعهد شد نسبت به رفع نواقص ابلاغی اقدام کند.

از ابتدای سال جاری  تاکنون سه کارگر بر اثر حوادث کاری در کارخانه فولاد یزد جان باختند.

*جان باختن کارگر شهرداری بروجرد حین کاربراثر تصادف

بامداد روز دوشنبه 28مرداد،یک کارگر31ساله شهرداری بروجرد حین کاردر منطقه گلدشت بر اثر برخورد ماشین حمل زباله با درخت از خودرو به بیرون پرتاب شده و جان خود را از دست داد.

می دهد.

*له شدن سر کارگرجوان معدن سنگ چک زرد هرسین حین کار زیر تخته سنگ

روز دوشنبه 28مرداد،یک کارگر35ساله اهل زنجان معدن سنگ چک زرد واقع در روستای اسحاق وند علیا شهرستان هرسین استان کرمانشاه، بر اثر سقوط سنگ رویش جانش را ازدست داد.

*مرگ خاموش کارگرشرکت پالایش نفت باخانواده در لاوان

رئیس پلیس آگاهی هرمزگان از مرگ یک خانواده کارگری 5نفره درلاوان براثر استنشاق گاز مونوکسید کربن خبرداد.

روز دوشنبه 28مرداد،رئیس پلیس آگاهی هرمزگان در توضیح جزئیات فوت اعضای خانواده 5نفره در لاوان به خبرنگاران گفت: هیچ‌گونه دلیل و مدرکی دال بر وقوع جنایت در آن محل به دست نیامده برابر اعلام اولیه پزشک قانونی فوت اعضای این خانواده براثر استنشاق گاز مونوکسید کربن  بوده است.

وی افزود: در پی اعلام و اطلاعات مردمی مبنی بر مرگ دسته‌جمعی یک خانواده در جزیره لاوان بلافاصله عوامل انتظامی شهرستان بندرلنگه و دو اکیپ از مأموران مبارزه با قتل و بررسی صحنه جرم پلیس آگاهی استان در محل حاضر شدند.

وی درادامه گفت: برابر بررسی‌های انجام‌شده مشخص شد اعضای یک خانواده که به‌عنوان کارگر شرکت پالایش نفت به مدت سه ماه در جزیره لاوان سکونت داشته‌اند در منزل ویلای و مسکونی به طرز مشکوکی فوت کرده‌اند.

این مسئول انتظامی با تأکید بر اینکه با بررسی‌های صورت گرفته توسط کارشناسان هیچ‌گونه دلیل و مدرکی دال بر وقوع جنایت در آن محل به دست نیامده است، اظهار کرد: طبق بررسی اولیه پزشک قانونی و کالبدشکافی اجساد مشخص شد از فوت اعضای این خانواده  5 نفره که شامل پدر، مادر، دو دختر و یک پسر بوده قریب به بیست روز گذشته که براثر گرمای زیاد متأسفانه اجساد دچار فساد شده بودند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به اینکه برابر اعلام اولیه پزشک قانونی فوت اعضای این خانواده براثر استنشاق گاز مونوکسید کربن ناشی از سهل‌انگاری خود خانواده بوده است، خاطرنشان کرد: بررسی کارشناسی و تخصصی علت فوت این خانواده در حال بررسی است و پس از دریافت نظریه کتبی پزشک قانونی مراتب به اطلاع شهروندان خواهد رسید.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com