اخبار و گزارشات کارگری ٢۵ و ٢٦ مرداد ماه ١٣٩٨

اخبار کارگرى
August 17, 2019

اخبار و گزارشات کارگری ٢۵ و ٢٦ مرداد ماه ١٣٩٨

«با اتحاد پیروز میشویم، با افتراق شکست میخوریم»

بازداشتی های مراسم روز جهانی کارگر آزاد باید گردند

- تجمع اعتراضی کارگران قطار شهری اهواز نسبت به عدم پرداخت 18ماه حقوق،تهدید به اخراج از کار وبی تفاوتی مسئولان مقابل استانداری

- تجمع اعتراضی کارگران شهرداری پارس آباد نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق مقابل فرمانداری

- تجمع اعتراضی کارگران شرکت جنگل شفارود نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق واحتمال اخراج ازکار

- تجمع کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد دراعتراض به سطح پایین حقوق وعدم پرداخت ماه ها مطالباتشان

- اعتراض کارگران ارکان ثالث نفت نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان از طرف شرکت  بیمه‌ پرداز تکمیلی

- شنبه ۲۶ مرداد دادگاه حسن سعیدی عضو سندیکای کارگران شرکت واحد برگزار شد

- شاپور احسانی راد به بند عمومی زندان اوین منتقل شد

- تجمع  اعتراضی پذیرفته ‌شدگان آزمون سردفتری سال 97 نسبت به ابطال آزمون مقابل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

- تجمع اعتراضی اهالی روستای "تملیه" بخش فیروزآباد نسبت به توقف عملیات آبخیزداری مقابل بخشداری

- جان باختن8 نفر دیگر حین کار براثر حوادث کاری:

1- جان باختن 2کارگر در خیابان یوسف آباد تهران براثر سقوط به چاهک آسانسور

2- جان باختن یک کارگر معدن زغال سنگ هشونی طغرالجرد کوهبنان براثر برق گرفتگی

3- مرگ یک کارگر ساختمانی درشهر مامونیه براثر سقوط

4- جان باختن یک کارگر تأسیساتی بازار بین‌المللی ستاره قشم براثر برق گرفتگی

5-جان باختن 3نفر حین کاردر زمین کشاورزی اطراف شهرستان هادی‌شهر براثر برق گرفتگی

*تجمع اعتراضی کارگران قطار شهری اهواز نسبت به عدم پرداخت 18ماه حقوق،تهدید به اخراج از کار وبی تفاوتی مسئولان مقابل استانداری

روز شنبه 26مرداد ماه، کارگران قطار شهری اهواز(شرکت کیسون)برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت 18ماه حقوق،تهدید به اخراج از کار وبی تفاوتی مسئولان دست به تجمع مقابل استانداری خوزستان زدند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت:شرکت کیسون به عنوان پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز 18 ماه حقوق به کارگران بدهکار است.

وی افزود:در این شرایط سخت اقتصادی 18 ماه حقوق از شرکت کیسون به عنوان پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز طلب داریم اما هیچ انگیزه ای در مسئولان برای پرداخت حقوق نمی‌بینیم.

وی ادامه داد: کارگران قطار شهری اهواز دایم به اخراج تهدید می‌شوند از این رو حتی حاضر به شکایت در اداره کار هم نیستند؛ طبق اطلاعات موجود، شرکت کیسون یک فهرست 50 نفره از کارگران را برای اخراج آنها تهیه کرده است که گفته می شود پس از تعیین تکلیف شرکت اخراج می شوند.

*تجمع اعتراضی کارگران شهرداری پارس آباد نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق مقابل فرمانداری

روز شنبه 26مرداد،کارگران شهرداری پارس آباد دراستان اردبیل در اعتراض به عدم پرداخت ماه ها حقوقشان مقابل فرمانداری این شهرستان تجمع کردند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده،با حضور رئیس کل دادگستری استان اردبیل در میان کارگران معترض شهرداری پارس آباد و صدور دستور فوری برای حل مشکلات آن‌ها، معوقات آن‌ها تا اردیبهشت ماه تسویه شد.

درهمین رابطه، شهردار پارس آباد گفت: پس از تأکید رئیس کل دادگستری استان اردبیل مبنی بر تسریع در پرداخت مطالبات این افراد قسمتی از مطالبات این افراد با هماهنگی و تأمین اعتبار لازم پرداخت شد و سعی می‌شود مابقی مطالبات در سریع‌ترین زمان ممکن پرداخت شود.

*تجمع اعتراضی کارگران شرکت جنگل شفارود نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق واحتمال اخراج ازکار

روزشنبه 26مرداد، کارگران جنگل شفارود در رضوانشهردراعتراض به عدم پرداخت حقوقشان از اسفند ماه سال97 تابه امروز واحتمال اخراج ازکاردست به تجمع مقابل این شرکت در رضوانشهرزدند.

بنابه گزارشات منتشره در شبکه های اجتماعی احتمال دارد چهل نفر از کارگران شرکت جنگل شفارود از کاراخراج شوند.

شرکت سهامی جنگل شفارود که در محدوده شهرستان رضوانشهر و در مجاورت شرکت چوب و کاغذ ایران (چوکا) واقع شده در سال 1352 و با هدف حفظ عرصه های جنگلی در شهرستان های غرب استان گیلان تأسیس شده که 135 هزار هکتار از جنگل های استان در مناطق رضوانشهر، تالش و ماسال تحت حوزه عملیاتی این شرکت است.

*تجمع کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد دراعتراض به سطح پایین حقوق وعدم پرداخت ماه ها مطالباتشان

روز شنبه 26مرداد،جمعی از کارکنان ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد دراعتراض به سطح پایین حقوق وعدم پرداخت ماه هامطالباتشان دست به تجمع مقابل این اداره کل استان زدند.

تجمع کنندگان به خبرنگاریک رسانه محلی گفتند:بخشی از مطالبات آنها از جمله پایین بودن حقوق آنها نسبت به تمام دستگاه‌ها، عدم پرداخت 5ماه حق اضافه کاری،مزایای اعیاد مانند دیگر دستگاه ها وحق ماموریت است.

*اعتراض کارگران ارکان ثالث نفت نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان از طرف شرکت  بیمه‌ پرداز تکمیلی

کارگران ارکان ثالث (پیمانکاری) نفت شاغل درشرکت‌های حفاری اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت مطالباتشان از طرف شرکت  بیمه‌ پرداز تکمیلی رسانه ای کردند.

کارگران ارکان ثالث حفاری به خبرنگار رسانه ای گفتند:فاکتورهای درمانی ما توسط بیمه تکمیلی پرداخت نمی‌شود؛ این در حالیست که هر ماه هزینه بیمه تکمیلی از حساب‌مان کسر می‌شود.

آنها افزودند:نمی‌دانیم این شرایط معلول قصور کارفرماست یا بیمه‌گذار تکمیلی.

این کارگران در تشریح شرایطی که موجبات این نارضایتی را فراهم آورده می‌گویند: هر ماه 65 هزار تومان برای بیمه تکمیلی می‌پردازیم اما وقتی برای تسویه‌حساب فاکتورها به شرکت بیمه تکمیلی مراجعه می‌کنیم، می‌گویند فقط فاکتورهایی که مربوط به قبل از فروردین ماه است، قابلیت تسویه دارد؛ آنها مدعی هستند شرکت ما با آنها قرارداد نبسته و مبالغ را به حساب آنها نریخته؛ درحالیکه این مبالغ هر ماه از حساب کارگران کسر می‌شود.

کارگران ارکان ثالث درخاتمه گفتند: اگر بین شرکت و بیمه‌گذار، کشاکش و مشکلی وجود دارد، این مساله قاعدتاً نباید ربطی به ما کارگران که هر ماه به موقع هزینه بیمه تکمیلی خود را می‌پردازیم، داشته باشد؛ چرا ما کارگران پیمانکاری با این سطح پایین دستمزد باید هم بیمه پایه بپردازیم و هم بیمه تکمیلی و باز هم ماه‌ها منتظر تسویه فاکتورهای درمان خود باشیم؟

*شنبه ۲۶ مرداد دادگاه حسن سعیدی عضو سندیکای کارگران شرکت واحد برگزار شد

امروز شنبه بیست و ششم مرداد دادگاه آقای حسن سعیدی عضو برجسته سندیکای کارگران شرکت واحد برگزار شد. وکیل دادگستری آقای مصطفی رضوی در جلسه دادگاه به دفاع از ایشان پرداخت.

امروز دومین و آخرین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات این عضو سندیکا بود.

سعیدی در تجمع روز جهانی کارگر بهمراه حدود پنجاه تن دیگر بازداشت شد و پس ۳۳ بازداشت در بند امنیتی ۲۰۹ اوین تا پایان رسیدگی به پرونده با وثیقه سیصد و سی میلیون تومانی آزاد است. فعالیت های ایشان دفاع از حقوق کارگران بوده است اما به اتهام اخلال در نظم عمومی و اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت کشور مورد محاکمه قرار گرفته است.

از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر خانم ها عاطفه رنگریز، ندا ناجی و مرضیه امیری همچنان در زندان هستند و دادگاه با آزادی موقت آنان به قید وثیقه موافقت نکرده است.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه بازداشت و محاکمه شرکت کنندگان در مراسم روز جهانی کارگر را محکوم می کند و خواهان آزادی تمامی بازداشت شدگان و توقف تعقیب امنیتی-قضایی بازداشت شدگان می باشد.

*شاپور احسانی راد به بند عمومی زندان اوین منتقل شد

دیروز ۲۴ مرداد شاپور احسانی راد عضو هیئت مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران در تماسی تلفنی با خانواده از انتقال خود به بند عمومی زندان اوین خبر داد.

۱۹ روز از بازداشت شاپور احسانی راد میگذرد. ایشان از همان روز دستگیری تاکنون ممنوع الملاقات بوده است و تنها چند تماس کوتاه تلفنی با خانواده اش داشته است.

خانواده شاپور احسانی راد در این مدت بارها به شعبه بازپرسی دادسرای مقدسی و دفتر دادیار ناظر بر زندانها مراجعه کرده اند ولی هیچگونه اطلاعی از وضعیت شاپور، اتهام و علت دستگیری وی و اینکه تا چه زمانی قرار است در بازداشت بماند به آنها داده نشده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران ادامه بازداشت شاپور احسانی راد را قویاً محکوم می نماید و خواهان آزادی ایشان و دیگر کارگران زندانی است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران_ ۲۵ مرداد ۹۸

*تجمع  اعتراضی پذیرفته ‌شدگان آزمون سردفتری سال 97 نسبت به ابطال آزمون مقابل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور

روز شنبه 26مرداد،بیش از 220 نفر از پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری سال 97  برای اعتراض به ابطال آزمون از طرف دیوان عدالت اداری مقابل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تجمع کردند.

برپایه گزارش رسانه ای شده،اعتراض تجمع کنندگان به این دلیل است که یکی از شعب دیوان عدالت اداری با صدور دستور موقت مبنی بر توقف فرایند مصاحبه و جذب پذیرفته‌شدگان آزمون سردفتری 97 موافقت کرده است.

در این رأی آمده که این قرار در پی شکایت برخی معترضان به نتیجه آزمون سردفتری اسناد رسمی روز 15مرداد 1398 و با عنایت به گزارش سازمان بازرسی کل کشور درباره این آزمون صادر شده است.

*تجمع اعتراضی اهالی روستای "تملیه" بخش فیروزآباد نسبت به توقف عملیات آبخیزداری مقابل بخشداری

روز شنبه 26مرداد،جمعی از اهالی روستای "تملیه" بخش فیروزآباد شهرستان سلسله در استان لرستان جهت اعتراض نسبت به توقف عملیات آبخیزداری در منطقه دست به تجمع مقابل بخشداری فیروزآباد زدند.

بخشدار فیروزآباد سلسه با تایید جابجایی در اعتبارات بخش آبخیزداری شهرستان سلسله گفت: اعتبارات ملی آبخیزداری بخش فیروزآباد جهت پیشگیری از حوادث ناشی از سیل باید تخصیص یابد.

وی افزود: هیچ مدیر دستگاه اجرایی نمی تواند تخصیص اعتبار را بدون مجوز جابجا کند.

وی با اشاره به اینکه امسال مبلغ 70 میلیارد ریال اعتبار ملی جهت انجام طرح های آبخیزداری به شهرستان سلسله اختصاص یافته است، بیان کرد: سهم منطقه "تملیه" فیروزآباد از این مبلغ، بیش از 20 میلیارد ریال بود که تخصیص نیافته است.

وی اضافه کرد: چنانچه هر مدیری بخواهد بر اساس گرایش های طایفه ای و قومی نسبت به جابجایی اعتبارات اقدام نماید قطعا از سوی دستگاه های نظارتی، برخورد قانونی و لازم با وی بعمل خواهد آمد.

به گفته بخشدار فیروزآباد، روستای تملیه در آخرین بازدیدها و ارزیابی کارشناسان منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان جزو چهار محدوده پر خطر و سیلابی شهرستان است که به جهت شرایط ویژه منطقه و فرسایش خاک نیازمند اجرای طرح های آبخیزداری است و در این ارزیابی ها بیش از 20میلیارد ریال از اعتبارات ملی جهت اجرای طرح های آبخیزداری به این منطقه اختصاص یافته بود و اکنون منابع طبیعی قصد دارد آن را به منطقه ای دیگر اختصاص دهد.

*جان باختن8 نفر دیگر حین کار براثر حوادث کاری:

1- جان باختن 2کارگر در خیابان یوسف آباد تهران براثر سقوط به چاهک آسانسور

روز جمعه 25مرداد،2کارگرنصاب کابین آسانسورحین کار آسانسور در یک ساختمان نیمه کاره واقع در خیابان یوسف آباد تهران براثر سقوط به چاهک در دم جانشان را ازدست دادند.

2- جان باختن یک کارگر معدن زغال سنگ هشونی طغرالجرد کوهبنان براثر برق گرفتگی

روز جمعه 25مرداد،یک کارگر 31ساله معدن زغال سنگ هشونی طغرالجرد کوهبنان بنام رسول قاسمی متاهل و دارای یک فرزند براثر برق گرفتگی جانش را ازدست داد.

3- مرگ یک کارگر ساختمانی درشهر مامونیه براثر سقوط

روز شنبه26مرداد،یک کارگر50ساله حین کاردر یک ساختمان درحال ساخت در خیابان اعتمادی شهر مامونیه استان مرکزی بر اثر سقوط از طبقه سوم از ناحیه سر و کمر دچار جراحات شدید شد ودربیمارستان جان باخت.

4- جان باختن یک کارگر تأسیساتی بازار بین‌المللی ستاره قشم براثر برق گرفتگی

روز شنبه 26مرداد، یک کارگر تأسیساتی بازار بین‌المللی ستاره قشم حین تعمیر پله برقی دچار برق گرفتگی شد و جان خود را از دست داد.

بنابه گزارش رسانه ای شده،این کارگر 31ساله اهل مازندران در حال انجام تعمیرات بوده که بر اثر روشن شدن پله برقی بین آن گیر کرده و بر اثر برق‌گرفتگی جان باخت.

5-جان باختن 3نفر حین کاردر زمین کشاورزی اطراف شهرستان هادی‌شهر براثر برق گرفتگی

روز پنجشنبه 24مرداد،2 زن 45ساله ویک مرد حین کار در زمین کشاورزی واقع درروستای میانبال حومه شهرستان هادی‌شهر  ونزدیک بابلسردچار برق گرفتگی شدند وجان باختند.

akhbarkargari2468@gmail.com

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com