اذیت و آزار زندانیان و تجاوز به حقوق و حریم شخصی آنها موقوف!

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
July 03, 2019

اذیت و آزار زندانیان و تجاوز به حقوق و حریم شخصی آنها موقوف!

 

صبح روز دوشنبه ۱۰ تیر ماه یک گروه ۳۰ نفره از ماموران زندان ارومیه، با انتقال زندانیان به هواخوری، وارد بند سیاسی زندان شده و پول و لوازم شخصی زندانیان سیاسی را مورد غارت قرار دادند و خود زندانیان را بشیوه توهین‌آمیزی بازرسی بدنی کردند. آنها ضمن بسرقت بردن پول و یادداشتهای زندانيان، مواد غذایی و دیگر وسایل شخصی مانند جاسویچی، گردنبند، ظرفهای غذا و لباسهای این زندانیان را، که با تلاش و هزینه شخصی آنها تهیه شده بود، بزمین ریختند و با راه رفتن روی آنها اقدام به تخریبشان کردند.

اين نه تنها تجاوز به حرمت و فضاى شخصى زندانيان بلكه يك نوع شكنجه روحى آنها نيز هست. حكومتى مردم را نه شهروندان آزاد و داراى حقوق بلكه امتى كه بايد مطيع و فرمانبردار باشند محسوب ميكند و هر صداى مخالف خود را لايق زندان و شكنجه ميداند زندانبانان و مامورين زندانهايش هم اذيت و آزار زندانيان و تجاوز به حرمت و حريم آنها را وظيفه هر روز خود تلقى ميكنند.

 

اين حق زندانيان است كه از حرمت و حريم شخصى خود دفاع كنند. زندانيان، نه تنها زندانيان سياسى بلكه همه زندانيان، بايد در مقابل چنين تجاوزاتى دست به يك اقدام مشترك و متحد بزنند.

 

ما از همه زندانيان ميخواهيم كه ضمن مقاومت و اعتراض عليه  اين قبيل رفتارهاى توهين آميز مامورين زندانها اخبار اين قبيل رفتارهاى وحشيانه را به اطلاع جامعه و از اين طريق به اطلاع افكار عمومى در جهان برسانند. همچنين از خانواده زندانيان و مردم آزاديخواه و انساندوست اروميه ميخواهيم كه در چنين مواردى بطور قدرتمند دخالت كنند و عليه اين قبيل تجاوزات و بيحرمتي هايى كه به عزيزان آنها ميشود به هر شکلی که میتوانند، از جمله تجمع در مقابل استانداریها و فرمانداریها، دست به اعتراض بزنند.

 

به اميد روزى كه صفوف ميليونى مردم درهاى زندانها در سراسر كشور را بروى زندانيان بگشايند و آمرين و عاملين شكنجه و اذيت و آزار زندانيان را در دادگاه هاى مردمى به محاكمه بكشند.

 

 

كميته آذربايجان حزب كمونيست كارگرى ايران

۱۱ تير ماه ۱۳۹۸ برابر با ۲ جولاى ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com