اقدامات فاشیستی برعلیه کارگران ممنوع!

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
July 01, 2019


اقدامات فاشیستی برعلیه کارگران ممنوع!

 

تجمع اعتراضی دستفروشان در مقابل ساختمان فرمانداری تبریز در روز یکشنبه ۹ تیر ماه با شگرد تفرقه افکنانه دیگری از طرف نیروهای سرکوبگر حکومت اسلامی مواجه شد.  مسئولان شهرداری و فرمانداری دستفروشان کرد زبان را از میان دستفروشان معترض بیرون کشیده و با این بهانه که آنها شهروند تبریز نیستند اجازه و حق اعتراض را از این دستفروشان سلب کردند.

این اقدام مسئولان شهرداری تبریز یک اقدام کثیف فاشیستی است. این یک اقدام تفرقه افکنانه بین مردم است. این یک توهین آشکار به همه دستفروشان معترضی است که در مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کرده بودند. این توهین به همه مردم تبریز، توهین به کارگران و توهين به همه مردم ایران است. این اقدام فاشیستی، توهین آمیز و تفرقه افکنانه باید جواب محکمی از طرف همه دستفروشان، از طرف همه کارگران و از طرف همه مردم تبریز بگیرد.

 

دستفروشان، چه کردزبان و چه ترک زبان، همه در اعتراض به یک چیز در مقابل ساختمان فرمانداری تبریز تجمع کرده بودند.  همه آنها در اعتراض به آزار و اذیتها و حملات وحشیانه مأمورین شهرداری و بهم ریختن اموالشان و گاها مصادره دارایی ناچیزشان تجمع کرده بودند. همه اين دستفروشان از يك چيز رنج ميبرند. همه آنها از پائين بودن سطح رفاه عمومى، از نبودن كار مناسب، از پائين بودن دستمزدها، از فقر و ندارى، از نداشتن مسكن مناسب ، از گرانى بهداشت و درمان، از عدم تغذيه مناسب خانواده هايشان و حتى از محروميت فرزندانشان از تحصيل رنج ميبرند. رنجى كه بطور مساوى و بدون تبعيض بين اكثريت مردم ايران تقسيم شده  و زندگى همه آنها را زير فشار گرفته است.

 

اگر مسئولان شهردارى تبريز توانسته باشند در اين تجمع اعتراضى دستفروشان كرد زبان را از ترك زبانها جدا كنند، با اين كارشان مسلما بر نفرت مردم از حكومت اسلامى سرمايه داران هم افزوده اند و بار ديگر توجه عموم را به اين جلب كرده اند كه درد كارگران و درد همه مردم  در سراسر ايران يكى و درمانش هم يكى است.  مسلما صفوف ميليونى مردم  دوباره در خيابانهاى شهرها براه خواهد افتاد و كل اين دستگاه كثيف،  فاشيستى و تفرقه افكنانه حكومت سرمايه داران را از جامعه ايران جارو كرده  به زباله دان خواهد ريخت.

 

 

كميته آذربايجان حزب كمونيست كارگرى ايران

۱۰ تير ماه ۱۳۹۸ برابر با ۱ جولاى ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com