از اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران قطار شهری تبریز حمایت کنیم!

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
June 12, 2019

از اعتصاب و تجمع اعتراضی کارگران قطار شهری تبریز حمایت کنیم!
 
بنا به اخبار درج شده در رسانه ها: "روز دوشنبه ۲۱ خرداد، کارگران قطار شهری خط یک تبریز در اعتراض به عدم پرداخت ۱۰ ماه حقوق معوقه و سایر مطالباتشان دست از کار کشیده و تجمع اعتراضی برپا کردند. "
نیروهای انتظامی و سرکوب به محض اطلاع از این اعتصاب وتجمع کارگری، برای متفرق کردن کارگران اعتصابی وارد عمل شدند.
در شرایط اجتماعی – اقتصادی فعلی حاکم بر ایران، ما با یک افلاس و فروپاشی اقتصادی روبرو هستیم که هیچ امیدی به تغییر در ان متصور نیست. با وجود رژیم ایت الله های دزد و اختلاسگر و جنایتکار در حاکمیت سیستم سرمایه داری ورشکسته ایران، برای دفاع از زندگی کارگران و بخشهای مزدبگیر جامعه، ممکن ترین راه ، اعتصاب و اعتراض میباشد. کارگرانی که ده ماه حقوقهای پنج شش برابر زیر خط فقرشان نیز پرداخت نشده است، هر روزه تحت فشار و فلاکت اقتصادی زجر میشکند و تازه در صورت دست کشیدن از کار و درخواست همین حقوقهای ناچیز با یورش پلیس و نیروهای سرکوبگر مواجه میشوند. اسم این زندگی نیست! یک جهنم واقعی است که میلیونها کارگر و مزد بگیر ان جامعه دارند در دل ان میسوزند و زجر میکشند.
کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران، ضمن حمایت از این اعتصاب و تجمع اعتراضی، از کارگران و مردم تبریز میخواهد که کارگران را در این اعتراض تنها نگذارند. میتوان با حمایت از اعتراضات کارگران و گسترش آن، رژیم را وادار به عقب نشینی کرد. سکوت در برابر فشار نیروهای سرکوبگر و عقب نشینی از اعتصاب و تجمع، تن دادن به این جهنمی است که به ما مردم و کارگران تحمیل شده است. با اتحاد و همبستگی صفوف مان میتوانیم به مقابله با رژیم برخیزیم!

پیش بسوی اعتصابات و اعتراضات سرتا سری کارگران!
کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
۲۲ خرداد ۱۳۹۸ برابر با ۱۱جون ۲۰۱۹


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com