از اعتراضات برحق دستفروشان حمايت كنيد!

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
July 01, 2019

از اعتراضات برحق دستفروشان حمايت كنيد!

 

 در روزهاى شنبه ۸ و يكشنبه ۹  تير ماه دستفروشان در تبریز در اعتراض به ممنوعیت دستفروشی در مقابل استانداری و فرماندارى این شهرتجمع کردند.

دستفروشان عموما بخشی از کارگران بیکارند که برای تهیه لقمه نانی با هزار بدبختی اندک پولی تهیه کرده و به این شیوه با تهیدستی زندگی میکنند.  این کارگران همواره با پیگرد و تهدید سركوبگران حکومت اسلامی روبرو هستند و حتی در مواردی این حملات به قتل دستفروشان بدست سرکوبگران شهرداری منجر شده است.  در شرایطی که از بیمه بیکاری، درمان رایگان و تحصیل رایگان در سطح جامعه خبری نیست، جمع کردن دستفروشان به معنای محکوم کردن زندگی آنان به فنا و نابودی است.

ایجاد تسهیلات برای اشتغال اين بخش از جامعه، رساندن درآمد آنان به رقم بالای خط فقر هفت میلیونی، درمان رایگان و نیز تحصیل رایگان برای فرزندان آنها جزء حقوق پایه اى آنان است.

 

دستفروشان همواره در برابر این تعدیات ایستاده اند. تجمع دستفروشان تبريز بخشى از اعتراض طبقه كارگر عليه فقر و عليه پايين بودن سطح رفاه عمومى است. ما از همه كارگران و مردم آزاديخواه شهر تبريز ميخواهيم كه از اعتراضات دستفروشان حمايت كنند، تعرضات و حملات نيروهاى سركوبگر حكومت اسلامى به دستفروشان را تعرض به خود و تعرض به كل جامعه قلمداد كنند و براى عقب راندن اين تعرضات دست به اقدام جمعى بزنند.

 

 

كميته آذربايجان حزب كمونيست كارگرى ايران

۹ تيرماه ۱۳۹۸ برابر با ۳۰ جون ۲۰۱۹

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com