شوی شهادت وکیل باشی ترامپ در کنگره امریکا و دعواهای خانوادگی احزاب دوقلوی دموکرات و جمهوریخواه!

سعيد صالحى نيا
March 02, 2019

شوی شهادت وکیل باشی ترامپ در کنگره امریکا و دعواهای خانوادگی احزاب دوقلوی دموکرات و جمهوریخواه!

salehinia@aol.com

مقدمه:

بالاخره وکیل باشی سابق ترامپ یعنی مایکل کوهن برای ادای شهادتین در مقابل رهبران دموکرات کنگره امریکا نشانده شد تا "پرده از اسرار ترامپ" بردارد و "حقایق" را بر ملا کند!(3)

این وکیل باشی مدت 10 سالی کارچاق کن ترامپ بوده و به محض اینکه یقه اش را گرفتند و برایش پرونده ساختند ناگهان به کمپ عاشثان حقیقت پیوست و "عابد و مسلمانا" در خواست کرد در شوی کنگره امریکا که دموکراتها حالاا گرداننده اش هستند شرکت کند و اینبار مقادیری برای این قبیله برقصد!

دموکراتها خیلی اصرار دارند که تلاششان اینست که "دموکراسی امریکائی" را نجات دهند! دموکراسی امریکائی همان است که قبل از بقدرت رسیدن ترامپ خیلی چاق بود حالا لاغر شده و تحت خطر است! لذا این شو بصورتی کنترل شده قرار است در مقابل جامعه قرار گیرد تا توهم دموکراسی اکریکائی در ذهن مردم زنده بماند! جامعه حس کند که بله در اون بالاها عده ای بالاخره راست می گویند و امیدی هنوز هست!

استخوان خرد کرده های کنگره مرتب تکرار می کنند که حتی قرار ندارند ترامپ را در کنگره به اخیه بکشند! خیر! دارند مقادیری "تحقیق" می کنند! می گویند 5 کمیته تشکیل داده اند که دور از انظار عمومی "تحقیقات" خود را ادامه دهند. کوهن هم فقط یکبار قرار بود جلوی دوربینها شهادت بدهد و دوبار دیگر قرار است پشت درهای بسته حرف بزند مبادا مردم بیشتر بفهمند!

با ذکر این مقدمه، تلاش من اینست که تصویری ارائه دهم از وضعیت زار حکومت امریکا(نه فقط جناح ترامپ) در موقعیت کنونی و اهمیت شوهای این چنینی برای فریب افکار عمومی. ادعای من اینست که هدف این شوها نجات دادن نظام دموکراسی ورشکسته امریکائی است همانطور که دادگاههای "مسئولین فاسد در ایران" و جلو گذاشتن "دزدها" قرار است  توهمی بسازد که رژیم با دزدهایش فرق دارد! عدالت در بالا معنی دارد!

 

(1)دعوای احزاب دوقلوی حاکم در بستر بحران حکومت در امریکا :

در مقالات قبیلیم (1و2)توضیح دادم که بحران کنونی در امریکا بحران یک جناح حکومتی یا یک نفر نیست.بحرانی ریشه ای و ذاتی است.چند دهه طول کشیده که حکومت امریکا به این نقطه رسیده که از درونش یک شارلاتان شناخته شده و یک کودن عقبکاس بمانده بتواند رئیس جمهور شود. سیاستهای ترامپی انعکاس این بحران حکومت است.

نظامی که توان پاسخگوئی به خواستهای جامعه فقر زده را ندارد.توان تقسیم سرمایه به طبقه متوسط را ندارد.نظامی که نمی تواند سرمایه فرار ی از امریکا را به امریکا برگرداند چون نرخ سود حرف اول نظام سرمایه است و حقوق پایه کارگر در امریکا صرف ندارد که سرمایه به امریکا برگردد.

لذا جامعه امریکا وارد چاه ویل فقر شده و طبقه متوسط مدتهاست در حال فروپاشی است و توهم طبقه متوسط فروپاشیده و تبلیغات دستگاه تبلیغاتی هم در نگه داشتن این توهم ناتوانست.

ترامپیزم را جلو کشیدند شاید وقتی بخرد، شاید بر این بحران حکومتی دهنه بزند اما خودش عامل توسعه بحران بود که هیچ پرده از ماهیت فاسد و کثیف حکوت امریکا برداشته و مردم امریکا بهتر فهمیده اند چه جانورانی نسلها بر اینها حاکم بوده اند.

لذا ترامپیزم به یک دردسر بزرگ برای نظام امریکا تبدیل شده که نمی شود حتی با یک جراحی رادیکال ازش خلاص شد!

دلیلش اینست که خلاصی از ترامپیزم خودش هم به بحران بالائیها دامن می زند و هم جنبش مردمی را بیشتر به جلو می کشد! اینست که استخوان خورد کرده های جزب دموکرات این خطر را حس کرده اند و طرحشان اینست که ترامپ را تا اخر 4 سالش نگه دارند ! فراخوان داده اند که "استیضاح" نمی کنند دارند "تحقیق" می کنند!

(2) وکیل باشی ترامپ چه "شهادت داد"؟

وکیل باشی ترامپ که بخاطر گیر افتادن زور می زند مجازاتش کمتر شود، و چهره معصوم بخود گرفته(3) ارباب سابقش را که حتی عفو را از او دریغ کرده به باد حمله گرفت و گفت "ترامپ نژاد پرست است و شیظان رجیم است و غیره"!

طبیعی اسا در مقابل این سوال که چرا تا دیروز نوکری او را می کردی یاد اینها نبودی پاسخی نداشت! لذا در راستگوئی او همچنان باید شک داشت و خصوصا از نیاتش و قرار مدارهایش با جناح مقابل حکومتی تا مگر هفوی یواشکی یکی دو سال دیگر او را شامل شود و بعد از خوابیدن دعواها دوباره به گوشه ای بخزد و به چاپیدن خلق مشغول گردد!

ایشان منجمله اعلام کرد که  (3)

ترامپ مرتکب فعالیتهای غیر قانونی وسیع و جرمهای سنگین و دروغگوئی بوده

ترامپ پرونده سازی مالیاتی برای فرار از مالیات انجام داده

ترامپ اطلاع کامل از عملیات پشت پرده انتشار اطلاعات بر علیه کلینتون در جریانات انتخابات (همکاری با ویکیلیکس)داشته و در این عملیات شریک بوده

ترامپ پرداخت رشوه به تن فروشان برای بستن دهان انها در جریان انتخابات ریاست جمهوری را هدایت کرده

ترامپ در دوران قبل و طی انتخابات ریاست جمهوری در فعالیتهای مالی در موسکوشرکت داشته  در زمانی که وی  مدعی بود که هیچ منابع مالی در روسیه ندارد

ترامپ نژاد پرست است بکارگیری مداوم بیانات نژاد پرستانه بر علیه سیاهان و تمامی اقلیتهای ساکن امریکا عادت اوست

 

کوهن در عین حال لیستی از سایر نوکرهای ترامپ را رو کرده که در موارد مختلفی در جرمهای او شریک بوده اند و کنگره امریکا قرار دارد اونها را هم به میز "شهادت " بکشد منجمله داماد ترامپ دختر او و پسرهایش!

اینها خلاصه کوتاهی از شوی کنگره امریکا! قرار است موارد "جساس" ماجرا یواشکی پشت پرده ها بحث شود و ماست مالی شود!

 

(3) دو مسیر دیگر قانونی بر علیه ترامپ توسط حزب دموکرات:

 

علاوه بر کنگره، حزب دموکرات امریکا از دو ابزار دیگر استفاده می کند ، یکی کمیسون تحقیق وابسته به قوه قضائیه(جناب مولر) و دیگری دادستانی ایالت نیویورک که این دو بطور موازی مشغول تحقیق جرائم ترامپ و عمله اگره او هستند اما! معلوم نیست نتیجه این تحقیقات اساسا بدست مردم امریکا برسد! "آنچه صلاح باشد" در دوز لازمه به جامعه تزریق خواهد شد!

تحقیقات کمیسون قضائی امریکا عامل دستگیری و به محاکمه کشیدن تعدادی نوکرهای ترامپ شده اما نتیجه نهائی "تحقیقات" به جهت قانونی می تواند کاملا از مردم مخفی نکه داشته شود.

بخش اصلی این تحقیقات روی محور همکاریهای ترامپ با حکومت پوتین در جریان انتخابات امریکا دور می زند. ظاهرا حکومت امریکا که خود فضولترین حکومت دنیا بوده و در همه انتخابات دنیا دخالت کرده دردش امده که پوتین همینکار را بکند! مرغ همسایه غاز است!

این 3 ابزار یعنی کنگره امریکا، کمیته تحقیق مولر و تلاشهای دادستانی نیویورک ابزارهای تبلیغاتی سیاسی حزب دموکرات هستند تا با آرامش هم "فتیله ترامپ" را پائین بکشند هم مانع شورش مردم امریکا بر علیه کلیت نظام بشوند!

هر چه باشد این موجودات در فضا سازی فکری مردم در سطح جهان بی رغیب هستند!

 

(4) عروج آلترناتیو سوسیالیستی در امریکا و ناله راستها!

وسط دعوای ترامپ و دموکراتها  جنبش اعتراضی مردم شکل گرفته و برخی از نمایندگان کنگره و سنا(مثل کورتز یا سندرز) بتدریج دارند از سوسیالیزم صحبت می کنند.

بله! حتی سندرز که بار قبل به مردم پشت کرد و فراخوان به راتی به کلینتون داد، امروزها بیشتر از "سوسیال دموکراسی" دفاع می کند!

در سوی مخالف حزب جمهوریخواه امریکا استراتژیش را گذاشته که مخالفان خود را سوسیالیست بنامد و با تکیه بر تبلیغات ضد کمونیستی آنها را منزوی کند. صحنه جالبیست بی سابقه در تاریخ امریکا!

سناتوری که 40 سال در سنای امریکا در خدمت سرمایه داری بوده حالا تکرار می کند که سوسیالیزم(به روایت ابکی او) تنها راه نجات امریکاست!

تنفر مردم از نظام سرمایه داری و تبعاتش و اگاهی مردم از این لجن با افشاگری بر علیه ترامپ در حال رشد است.هر قدر ترامپ بیشتر افشا می شود ماهیت طبقه حاکمه ماهیت طبقاتی نظام دموکراسی بیشتر اشکار می شود.

یک هفته پیش یک جوان دانشجو در مقابل دوربین تلویزیون سی ان ان از برنی سندرز پرسید:" بفرمائید چرا سوسیالیزم برتر از سرمایه داریست"؟! سندرز هم سوال را ماست مالی کرد و گفت"»منظورتان سوسیال دموکراسی است البته"!

 

(5)امریکا به چه سو  رود؟مشکل حزب دموکرات چیست؟

آنچه مشخص است، میانه روهای حزب دموکرات امریکا دچار ترس هستند که جناح چپی از حزب ئموکرات رسما برنامه سوسیالیستی اعلام می کند.ترسشان از این گرایش نو بسیار زیاد است و تمام تلاششان اینست که یک نفر میانه روی دموکرات را جلو بیندازند و سر سندرز و رادیکالهای دموکرات را زیر اب کنند.

اینکه ترامپ آینده ای ندارد تقریبا بر کسی پوشیده نیست! وکیل باشی ترامپ اخطار داد که رفتن او هم ممکنست با خشونت همراه باشد! من فکر نمی کنم! تعداد قلیل کودنی که او را در پائین حمایت می کنند توان ایستادن در مقابل سیل خروشان مردم زحمتکش را نخواهند داشت.

مشکل حزب دموکرات و هیئت حاکمه امریکا ، اما از جای دیگرست!

بحران سراسری حکومت ، ترامپیزم عامل عروج جنبش رادیکالتریست که حتی از مرزهای "حنبش 99 در صدیها"هم رادیکالتر است و رسما سوسیالیزم را نمایندگی می کند.کاری نداریم که این سوسیالیزم بطور واقعی الترناتیو سرمایه داری نخواهد بود بلکه تلاشیست برای جلو بردن امریکا به سطح سوسیال دموکراسی اروپا!

بحران کنونی فرزندی جدید دارد بدنیا می آورد.برای اولین بار در تاریخ امریکا ممکنست حزبی سوسیال دموکرات تاسیس شود و چرخه ارتجاعی احزاب موجود شکسته شود.

تمامی تلاش گردانندگان شوی کوهن اینست که این مسیر جلوش گرفته شود.

اما بعید می دانم اینها بتوانند! مردم امریکا خواهان بهداشت رایگان آموزش رایگان و زندگی تامین شده هستند و از حکومت انجصارات خسته اند، صدای خود را می طلبند!

 

منابع بیشتر:

(1)انتخابات میاندوره ای ،سقوط ترامپیزم و تغییر توازن قوا در امریکا

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=70622

(2)ترامپیزم و توسعه بحران دموکراسی امریکائی

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=70069

 

برخی منابع شهادت کوهن(وکیل ترامپ) در کنگره امریکا:

https://www.nytimes.com/2019/02/27/us/politics/cohen-testimony.html

https://www.nytimes.com/interactive/2019/02/27/us/politics/michael-cohen-testimony.html

https://www.newyorker.com/news/daily-comment/the-most-surprising-element-of-michael-cohens-testimony

https://www.vox.com/2019/2/28/18243151/michael-cohen-testimony-mueller-russia

https://www.pbs.org/newshour/politics/read-michael-cohens-full-prepared-testimony-on-trumps-russia-plans-wikileaks-email-dump

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com