اخبارو گزارشات مهم کارگری و تودەای در هفتەای کە گذشت...!

عزیز آجیکند
February 23, 2019

اخبارو گزارشات مهم کارگری و تودەای در هفتەای کە گذشت...!

تهیە و تنظیم " عــــــــزیز آجیکند"

اخبارو گزارشات این هفتە را با تجمع در مقابل دادگستری شوش ،در اعتراض به ادامه بازداشت اسماعیل بخشی ، نماینده کارگران و عضو سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه آغاز میکنیم.

 

صبح روز دوشنبه ٢٩ آبان ماه، مادر اسماعیل بخشی همراە جمعی از دوستان و کارگران هفت تپه برای مشخص شدن وضعیت اسماعیل بخشی در مقابل دادگستری شوش دست به تجمع زدند. تجمع کنندگان با در دست داشتن دست نوشت هایی مبنی بر آزادی اسماعیل بخشی ، به ادامه بازداشت و بی خبری از وضعیت اسماعیل بخشی دست به اعتراض زدند.همزمان خانواده اسماعیل بخشی و سپیدە قلیان از سوی اداره اطلاعات شوش احضار شدەاند .اداره اطلاعات به خانواده این دو زندانی گفته که آنها درباره شکنجه دروغ گفته‌اند و از خانواده خواسته شده تا رسانه‌ها را ساکت کنند. لازم به ذکر است که این دو زندانی برای اعتراف اجباری تلویزیونی تحت فشار هستند.

 

کارگران معترض آبادان راهی خیابان ها شدند

روزدوشنبه بیست ونهم بهمن ماه،جمعی از کارکنان سازمان آتش نشانی شهرداری آبادان دراعتراض به عدم پرداخت چندماه حقوق دست به تجمع مقابل فرمانداری،شهرداری ودفترامام جمعه این شهر زدند.چند نفر ازآتش‌نشان تجمع کننده به نمایندگی از ١٢٥  نفرازهمکارانشان به خبرنگاران گفتند: آتش‌نشانان ایستگاه های پنجگانه آتش نشانی آبادان از مهرماه حقوق و دیگر مطالبات خود را دریافت نکرده اند.آنان افزودند:کار سخت و پرخطر آتش‌نشانی، مشکلات بسیار دارد و تاخیر در پرداخت حقوق و مطالباتشان باعث شده تا آتش‌نشانان دلسرد شوند.

 

تجمع اعتراضی کارکنان مرکز بهداشت آبادان

٢٠٠ نفر از کارکنان مرکز بهداشت آبادان روزدوشنبه بیست ونهم بهمن ماه نسبت به کاهش ٣٠ درصدی پایه حقوق مقابل دانشکده علوم پزشکی آبادان ، تجمع اعتراضی بر پا کردند.  بە گفتەتجمع کنندگان ٧ماه است که ٣٠  درصد از پایه حقوقشان کسر شده و مدیران قصد ندارد این کسری را پرداخت کنند.

 

اعتصاب کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی کاشان

روز سه شنبه ٣٠ بهمن ماه، شماری از کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی دست به تجمع زدند.شماری از کارگران نیروگاه سیکل ترکیبی در کاشان، در اعتراض به پرداخت نشدن بیش از ٦ ماه حقوق عقب افتاده شان، دست از کار کشیده و اعتصاب کردند.

 

تجمع کارگران کارخانه تولید لبنیات شهرک صنعتی آق قلا

روزسه شنبه سی بهمن ماه، کارگران کارخانه تولید لبنیات واقع در شهرک صنعتی آق قلا استان گلستان دراعتراض به عدم پرداخت مطالبات مقابل استانداری تجمع کردند.کارگران تجمع کننده که تعدادشان به بیش از١١٠ نفر میشد ،گفتەاند: شرکت از حدود ١٩ ماه پیش تا کنون حقوقی دریافت نکرده اند و حدود ٢و نیم میلیارد تومان از شرکت طلبکارند.

 

ادامه تجمعات اعتراضی کارگران بازنشسته مجتمع نیشکر هفت تپه نسبت به عدم پرداخت مطالبات

روزسه شنبه سی بهمن برای باری دیگر، حدود ٢٠٠ نفر از کارگران بازنشسته مجتمع نیشکر هفت تپه دراعراض به عدم پرداخت مطالباتشان،با تجمع در مقابل ساختمان مدیریت این شرکت خواستار پرداخت سنوات سابقه کاری سال های ٩٥ و ٩٦ شدند.

 

تحت فشار قرار دادن سه تن از فعالان کارگری و سیاسی توسط وزارت اطلاعات

امیر امیرقلی، فعال سیاسی و روزنامه‌نگار، "اسماعیل بخشی"، فعال کارگری و "سپیده قلیان" فعال مدنی که بیش از یک ماه است در بازداشت هستند، برای "اعترافات اجباری تلویزیونی تحت فشار هستند.

امیر امیرقلی از زندان اوین به اطلاعات اهواز منتقل شده است. هم چنین کانال مستقل کارگران هفت تپه اعلام کرد که وزارت اطلاعات در حال تهیه فیلمی دیگر درادامه فیلم طراحی سوخته است که در آن اسماعیل بخشی، و سپیده قلیان، را تحت فشار قرار دهد. در همین خصوص در گزارشی دیگر آمده است که از روز شنبه ٢٧بهمن ماه از ورود احسان یوسفی کارگر معترض گروه ملی فولاد به شرکت ممانعت بعمل آمده است. لازم به ذکر است نامبرده که از بازداشت شدگان اخیر اعتراضات کارگری گروه ملی بود، دوبار توسط پلیس امنیت و اطلاعات سپاه منزلش بازرسی و کامپیوتر شخصی و تلفن همراهش توسط مأموران ضبط گردیده است.

 

آزادی چهار فعال کارگری در کامیاران

روز پنجشنبه ٢اسفندماه، چهار تن از فعالان کارگری اهل شهرستان کامیاران که پیشتر توسط نیروهای امنیتی دستگیر و بازداشت شده بودند آزاد شدند.شاهو صادقی، مهرداد صبوری، امید احمدی و آرام محمدی بعد از گذشت سه ماه در بازداشت، آزاد شدند. لازم به یادآوری است که مهرداد صبوری روز ٣٠ اردیبهشت سالجاری همراه با امید محمدی، آرام محمدی، دلنیا صبوری و روژین ابراهیمی به دلیل برگزاری مراسم روز جهانی کارگر در این شهرستان، به دادگاه احضار و بعد از بازجویی مجموعأ به ٤ سال و ٦ ماه زندان محکوم شدند.

 

اعتصاب و تجمع صدها کارگر و کسبه در استان هرمزگان

روز چهارشنبه ١ اسفند ماه، صدها تن از مغازه داران بازارچه "کوهک رسالت" در اعتراض به تعطیلی بازارچه از سوی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، مغازه های خود را تعطیل و مقابل بنیاد مستضعفان دست به تجمع زدند.

 

اعمال فشار بر فعالان و مدافعان حقوق بشر از سوی جمهوری اسلامی

روز پنج‌شنبه ۲ اسفندماه، سازمان عفو بین‌الملل با انتشار گزارشی درباره وضعیت سازمان‌های مردم‌نهاد در سراسر جهان، جمهوری اسلامی را متهم کرد که با وضع قوانین و مقرراتی، عملا این سازمان‌ها را سرکوب و فعالیت آنها را جرم‌انگاری کرده است. این سازمان هم چنین به دیگر کشورها از جمله به پاکستان، مصر، بلاروس و عربستان سعودی اشاره کرده و موضوع استفاده از قوانین برای سرکوب نهادهای مدنی و سازمان‌های مردم‌نهاد را «مشکلی جهانی» خوانده است.

منبع: شماره ٨٨ نشریه سوسیالیسم امروز

٤ اسفند ١٣٩٧

٢٣ فوریه ٢٠١٩

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com