رفیق گرامی ووکاشین پاکروان، عضو جبهه خلق ایران

رفیق گرامی ووکاشین پاکروان، عضو جبهه خلق ایران

نیاز عاجل کشور ما به سوسیالیسم دموکراتیک از نوع جبهه خلق ایران، در شرایط کنونی پاسخی در خور زمانه ماست. امثال من بسیارانند که از خبر تشکیل این جبهه بسیار خرسندند. خط و خطوط ترسیم شده جبهه خلق ایران توسط شما کاملا هماهنگ با خواسته قلبی اکثریت میلیونی شهروندان و کارگران ایران است.

استبداد سیاه حاکم دمان از روزگار مردم بدر آورده است و پاسخ در خور این رژیم جهل و جنایت همانا سرنگونی و حاکمیتی دموکراتیک به رهبری سوسیالیستهای دموکراتیک ایران همانند جبهه خلق ایران می باشد، که فضا را برای همه احزاب کارگری و دموکرات به یکسان باز نگه می دارد و کاملا پایبند به  آزادی های دموکراتیک و عدالت اجتماعی می باشد که هدف خود را جامعه ایی کاملا سوسیالیستی برای رهایی انسان از قید و بند استثمار و سرمایه داری و امپریالیسم می داند.

شما بدرستی در نوشته تان یادآورر شدید:

” … که همین مداخله چپ سوسیالیست/کمونیست سرنگونی‌‌طلب است که باعث خواهد شد تا جامعه آزاد و برابر مبتنی بر عدالت اجتماعی در ایران با جهت‌گیری سوسیالیستی و با مداخله گری اتحادیه‌های کارگری در اقتصاد پدید بیاید که در این بستر میتوان در جهت انقلاب سوسیالیستی پیش رفت‌.”

و در لزوم جامعه ایی دموکراتیک برای ارتباط ارگانیک با کارگران هم بدرستی خاطر نشان نمودید:

” این دوستان باید بدانند که لازمه انقلاب سوسیالیستی ابتدا آزادی دموکراتیک در جامعه، ارتباط ارگانیک با کارگران و بخش‌های مختلف جامعه است! نمیشود از دل دیکتاتوری که حتی شما نمیتوانید به صورت ارگانیک با جامعه {ارتباط} داشته باشید به سمت انقلاب سوسیالیستی بروید! حتی انقلاب اکتبر ۱۹۱۷ هم در نتیجه اندک آزادی بود {که}در انقلاب فوریه به وجود آمده بود! این رفقا نباید فراموش کنند که یکی از روش های مبارزات سوسیالیستی این است که شما بتوانید نگاه سوسیالیستی خود را به دل جامعه برده و آن را اجتماعی کنید! از همین رو بدون ایجاد یک دموکراتیزاسیون در جامعه ایران به هیچ وجه انقلاب سوسیالیستی در ایران رخ نخواهد داد!”

در ارتباط با جامعه دموکراتیک بعد از حاکمیّت ددمنشانه سرمایه با روبنای استبدادی دینی حاکم بر کشور، پیام این جبهه موثر و مناسب به جمیع نیروهای دموکرات و آزادمنش هم می باشد، که دست در دست هم برای ور داشتن این مانع بزرگ پیشرفت و سعادت و آزادیهای دموکراتیک متحد یکدیگر شوند.

در انتها من هم بنوبه خود آرزوی وسعت صفوف سوسیالیستی جبهه خلق ایران را و همراهی هر چه گسترده تر مبارزین کارگری و سوسیالیستی را از صمیم قلب برای این جبهه خواهانم.

سرنگون باد رژیم ددمنش سرمایه اسلامی حاکم

برقرار باد جمهوری دموکراتیک

و پیروز باد سوسیالیسم در عرصه جهانی

حسین جوینده

بیستم دی ۱۴۰۲ و نهم ژانویه ۲۰۲۴

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate