تاریخ نگاری شفاهی من در یوتیوب قابل دسترس شد

تاریخ نگاری شفاهی من در یوتیوب قابل دسترس شد

تاریخ نگاری شفاهی من سرآنجام بعداز یک وقفه نسبتا طولانی، از جمله به علل مبتلا شدنم به بیماری سخت کرونا در  هفته اول ماه دسامبر  ٢٠٢٠ میلادی و پاره ی موانع دیگر، اکنون خوشبختانه با همت دوستان از طریق کانال یوتیوب نیز قابل دسترس شده است. این برنامه ها همان زمان بطور زنده در شبکه های اجتماعی فیسبوک و بعضا انستاگرام در ١٨برنامه جداگانه، با دو زبان فارسی و کردی، تحت عنوان”مروری بر تاریخ شفاهی حقیقتهای یک تاریخ”(چاوخشانیکی زاره کی به سه ر راستیه کانی میژویک)،  در فاصله چهار- پنج ماه پایانی سال ٢٠٢٠ میلادی پخش شده بودند.

( لینک یوتیوب هر دو بخش فارسی و کردی زبان ضمیمه است)

 شروع تاریخ نگاری شفاهی، بنا به دلایلی که در اولین ویدیو نیز توضیح داده شد، با اولین سالگرد مرگ پدر عزیزم و در احترام به یاد او شروع میشود. هر برنامه ی نیز  ابتدا با معرفی موضوعات خاص آن برنامه شروع میگردد. در ضمن دنبال نمودن فهرست وار هر بخشی (شماره ١ تا ١٨) کمک میکند تا این مجموعه ی مرتبط بهم  را از نظر زمانی نیز بهتر تعقیب کرد و متوجه شد. این تاریخ نگاری، بخش قابل توجه ای از  زندگی شخصی و مبارزاتی ام، از دوران کودکی تا سن ٥٦ سالگی، را شامل میشود. به این امید در آینده به هر دو زبان فارسی و کردی،همراه با اسناد زیاد دیگری، به کتاب تبدیل گردد و در اختیار نسل جدید و از جمله جنبش سوسیالیستی طبقه کارگر و صف آزادیخواهان جامعه قرار بگیرد. 

 

سلام زیجی

چاوخشانێکی زارەکی بەسەر ڕاستیەکانی میژوویەک

ئەوەی بەردەستە لەسەر کەناڵی یوتوبدا، زنجیرەیەک یادەوەری کار و چالاکی و خەبات و ژیانی سیاسی تایبەتی منە. 

یاداشکردنەوەی یادەوەری ٥٦ ساڵەی تەمەنم، بەشێکە لە یاداشتی ژیانی تایبەتی و هاوڕێیان و کۆمەڵکێک ڕووداوی گەورە و بچووک لە کۆمەڵگای کوردستان و ئیران و ناوچەکەدا. بەشێکە لە میژووی سیاسی چەپ و کۆمۆنیزم و حزب و ڕێکخراوە سیاسیەکانی لە ئێران و ناوچەکەدا.. لێرەدا هەوڵمداوە ڕاستیەکانی مێژوویەک وەکو خۆی بناسرێتەوە.

سەرەتای ئەم باسە لە ساڵیادی مەرەگی باوکی ئازیزم دەست پێ دەکەم. بەدوای ئەوە دەچمە سەر باس و رووداوی جۆراوجۆر و خەبات و تێکۆشانی سیاسی. ئەوەی پێویستە لێرەدا باسی بکەم، تۆمارکردنی ئەو باسانە دەگەرێتەوە بۆ کوتایه کانی سالی ٢٠٢٠ میلادی(ساڵی  ١٣٩٩ ئیران). ئامادکردنی بە کۆکراوەیی بۆ کەناڵی یوتوب، بەداخەوە بەهۆی نەخۆشی و چەندین پێشهاتی جیا جیا زۆر دواکەوت. بەهەرحال دوای هەوڵ و ماندووبوونێکی زۆر ئێستا بەردەسەتە. 

هیوادارم له داهاتو دا ئم میژووه  له گه ل زور به لگه ی میژویی دیکه، به کریت به کتیب  و له ئختیاری نه سلی نوی و بزتنه وه ی سوسیالیستی و چینی کاریکار و ئازادیخوازانی کومه لگا دابندریت.

سەلامی زیجی

 ٢٧ آوریل ٢٠٢٣

٧ گولان ١٤٠٢

بخش فارسی/ بەشی فارسی

https://www.youtube.com/playlist?list=PLllVtL48njfkJNVFNpMH1qAsOA8fyusow

    بخش کردی/ بەشی کوردی

https://www.youtube.com/playlist?list=PLllVtL48njfkwZQqVc2RTOyNpK3JmP15Z

کانال یوتیوب سلام زیجی /کەناڵی یوتوبی سەلامی زیجی  

https://www.youtube.com/@salamzijji4226

https://www.youtube.com/@salamzijji4226/playlists

   

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate