کمپین نجات هوشمند علی پور:  ١٥ آبان روز تولد زندانی سیاسی هوشمند علی‌پور است

 کمپین نجات هوشمند علی پور:
 ١٥ آبان روز تولد زندانی سیاسی هوشمند علی‌پور است
هوشمند در ١٥ آبان ۱۳۷۲ در شهرستان سردشت بدنیا آمد. او در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۳۹۷ در نزدیکی مرز بانه دستگیر شد. هوشمند قبل از دستگیری در ایران، در اقلیم کردستان عراق در صفوف جنگ علیه داعش بعنوان یک پیشمرگه مبارزه می‌کرد.
حکومت اسلامی در زیر شکنجه هوشمند را وادار به اعترافاتی کرد که در ۸ دی‌ماه ۹۸ او را به اعدام محکوم کردند. کمپین نجات هوشمند علی‌پور از همان روز دستگیری با کارزاری جهانی برای نجات هوشمند علی‌پور با تماس با سازمان‌ها و احزاب و نهادهای سیاسی و حقوق بشری و ده‌ها اکسیون و اعتراضات در خارج کشور موفق به لغو این حکم جنایتکارانه اعدام او شدند.
هوشمند هیچ جرمی مرتکب نشده و تنها جرم او فعالیت‌های سیاسی خانواده‌اش در خارج کشور علیه حکومت قاتل جمهوری اسلامی است.
در جریان قتل عمد مهسا(ژینا) امینی، در زندان سنندج، زندانیان دست به اعتراض زدند و متعاقبا با سرکوب شدید نیروهای داخل و از خارج زندان جمهوری اسلامی مواجه شدند. هوشمند علیپور بهمراه چند زندانی دیگر از تاریخ ۹مهر ۱۴۰۱ توسط ماموران اداره اطلاعات در سنندج از زندان مرکزی به مکان نامعلومی منتقل شده‌اند و به شدیدترین شکل ممکن تحت شکنجه قرار گرفته‌اند.
تا به امروز یعنی روز ۱۵ آبان، بیش از ۵ هفته است که هوشمند بهمراه همبندی‌هایش در سلول انفرادی زیر نظر اداره اطلاعات سنندج در حبس هستند. کمپین نجات هوشمند علی‌پور به مقامات جمهوری اسلامی هشدار می‌دهد که هرگونه اتفاقی برای هوشمند و دیگر زندانیان بیافتد مسئولیت مستقیم آن با عوامل حکومت در زندان سنندج ، اداره اطلاعات و دستگاه قضائی استان کردستان است.
در پی اعتراضات اخیر در شهرهای کردستان و سراسر ایران هزاران انسان آزادیخواه که در اعتراض به قتل مهسا و سرکوب و کشتار حکومت علیه مردم به خیابان‌ها آمده بودند، دستگیر و در زیر شکنجه با خطر جانی روبه‌رو هستند. هر روز شاهد آدم‌ربایی و گروگان‌گیری علیه خانواده‌ها و مخصوصا دانش‌آموزان و دانشجویان هستیم. اوج توحش و سرکوب سیستماتیک حکومت اسلامی با شلیک مستقیم گلوله به کودک و پیر و جوان را شاهد هستیم.
کمپین نجات هوشمند علی پور از همینجا از تمامی سازمان‌های سیاسی و حقوق بشری در خارج، از مردم در شهرهای کردستان و سراسر ایران و همه خانواده‌ها می‌خواهد با فشار به جمهوری اسلامی و به میدان آمدن میلیونی به یاری و نجات کلیه زندانیان سیاسی و دستگیرشدگان اعتراضات اخیر به میدان بیایند و تا دیر نشده نجاتشان دهیم.
امیدواریم تولد هوشمند را هر چه زودتر و در خارج از زندان و در ایران آزاد در کنار هم جشن بگیریم.
کمپین نجات هوشمند علی پور
۱۵ آبان ۱۴۰۱، ۶ نوامبر ۲۰۲۲
Print Friendly, PDF & Email

Google Translate