خواست نژادپرستانە دولت ترکیە را محکوم می‌کنیم

پنج شنبە ١٩ماە می سفیر ترکیە در سوئێد طی در خواستی کاملا نژاد پرستانە  و شرم آور از دولت سوێد خواست کە عدەای از سوئێدیهای اصالتا کرد  از جملە خانم آمنە کاکەباوە (پارلمانتر چپ مستقل ) بەدلیل حمایت آنها از جنبش حق‌طلبانە مردم کرد در ترکیە را بە حکومت ترکیە تحویل دهند!  در گفتگوی تلفنی نخست‌وزیر سوئذ خانم  ماگدالنا اندرسون با اردغان و توافقاتی در موارد مختلف اسمی از این درخواست بی‌‌شرمانە بە میان نیامد ما بە عنوان “جمحیت کردهای مقیم فرانسە”  ضمن محکوم دانستن سیاست نژاد پرستانە دولت اوردغان، متن یاد داشت اعتراضی خانم آمنە کاکە باوە را از صفحە فتس بوک ایسان را عینا ترجمە و بە اطلاع عموم میرسانیم. 

سوئد طبق معمول در برابر خواسته ها و اظهارات نژادپرستانه و فاشیستی اردوغان در مورد کردها کوتاە می‌آید. این افتضاح است که ماگدالنا اندرسون و UD اجازه می دهند درخواست های سفارت ترکیه در مورد استرداد من و بسیاری دیگر از مبارزان آزادی به ترکیه آشکار نشود و مسکوت نگهداشتە شود.  

این یک اشتباە سادە نیست ، دقتقا اسم من در در خواست سفیر  نوشتە شدە بود.

 تعجب آور است چندرو پیش، این خانم من و اردوغان را تروریست می خواند!. جای شرمساریست که دولت سوئد به این موضوع اشاره نمی کند، و همچنین نمی‌گوید که چند صد تروریست داعش اردوغانی و گرگ های خاکستری فاشیست ترکیه  عوامل  سرکوب  کردها بدون هیچ پرس و جوئی بە ترکیه  و به خانه هایشان بازگشته اند.  

نه این ناشی از یک اشتباە سادە نیست ، زیرا همه  فاشیست ها از اردوغان حمایت می کنند و دراین راستا  دولت سوئد را دربرابر فاشیسم ترکیە ساکت نگه می دارند.         آمنە کاکە باوە    

                                                                                               جمعیت کردهای مقیم فرانسە  ۲۲/۰۵/۲۰۲۲

Print Friendly, PDF & Email

Google Translate