در حمایت از جنبش برای سرنگونی رژیم اسلامی در کازرون

 در حمایت از جنبش برای سرنگونی رژیم اسلامی در کازرون

اینبار مردم کازرون دارند تمرین انقلاب می کنند!

از: سعید صالحی نیا

salehinia@aol.com

۲۰ می ۲۰۱۸

طی چند روز گذشته جنبش ضد رژیم اسلامی در گوشه ای از ایران سربلند کرده و سرکوبگران رژیم اسلامی را مثل همیشه دچار سرگیجه کرده.نیروهای  سرکوبگر رژیم در مقابل ضربات خورد کننده مردم متحد اینجا و اونجا فرار کرده اند و نیروهای کمکی از مناظق مجاور برای سرکوب به منطقه کازرون فرستاده شده اند.

ظاهر قضیه اینست که دعوا سر خواست مردم کازرون است که در مقابل جدا شدن بخشهائی از شهرستان کازرون بعنوان یک شهرستان جدید بنام کوه چنار مخالفت می کنند.

شهرستان کازرون سومین شهرستان بزرگ استان فارس است و جمعیتی نزدیک به ۱۴۰ هزار نفر دارد.

در اخبار آمده که طرح جداشدن شهرستان کوه چنار توسط نماینده رژیم اسلامی در مجلس بنام رضا زاده مطرح شده و در مقابل او امام جمعه  نکبت این شهرستان مردم را به مخالفت با این جدائی فراخوانده. لذا ظاهر قضیه اینست که دو جناح رژیم اسلامی دارند سر مسئله تقسیم بندی استانی با هم دعوا می کنند و مردم هم افتاده اند به اعتراض!

دعوا سر تقسیمات کشوری یکی از اشکال دعواها بین جناح های رژیم بر سر لحاف ملانصرالدین بوده و درش شک نیست. اما کنار این دعواها مردم ناراضی گرسنه و فاقد اینده انسانی نایستاده اند وارد صحنه می شوند و خواستهای خود و نفرت خود از رژیم اسلامی را فریاد می زنند.

از دید من اعتراضات وسیع مردم در کازرون از همان ابتدا درون دعواهی دو جناح رژیم نماند و مردم خشم خود را بر پلیس و سرکوبگران جانی رژیم خالی می کنند و اراذل رژیم اسلامی هم از تیراندازی کشتار و دستگیری گسترده مردم دست بر نمی دارند.

ناطری که به این دعواهای حاکمان از یکسو و دعوای مردم در خیابان از سوی دیگر نگاه می کند،این دوگانگی واضح را بخوبی می بیند. یکبار دیگر مردم دارند از جنگ جناح های رژیم برای سازماندهی خود برای زدن اراذل رژیم اسلامی استفاده می کنند.

تاریخ همه انقلابها ، تاریخ عبور مرحله به مرحله جامعه از اعتراضات حاشیه ای و آرام به اعتراضات رادیکالتر و نهایتا هدف قرار دادن دستگاه سرکوب رژیمهای دیکتاتوری بوده و خواهد بود.

قیام مردم کازرون را باید بخشی از قیام اخیر سراسری مردم ایران بر علیه رژیم اسلامی دانست. نباید گذاشت راستها ناسیونالیستها این اعتراضات را در محدوده ناسیونالیستی و قبیله ای و عشیره ای تنزل دهند.

قیام مردم کازرون همچنان ادامه دارد.تا همینجا صدها نفر دستگیر شده اند  تیراندازی به مردم و سرکوب وحشیانه ادامه دارد و مراکز رژیم و عوامل رژیم مورد حمله مردم قرار گرفته اند.

کازرون اینبار صحنه دیگر قیام مردم ایرانست بر علیه کلیت رژیم اسلامی.

از رادیکالیزه شدن و سازمانیابی مردم زحتمکش کازرون از خواست مردم در کازرون برای زندگی انسانی مثل همه مردم دنیا باید وسیعا دفاع کرد .نباید گذاشت جنبش اعتراضی مردم کازرون در این منطقه بماند و سرکوب شود.وظیفه چپ جامعه سازماندهی و حمایت این اعتراضات و رادیکالیزه کردن این اعتراضات است.نباید کازرون را به راست سیاسی تحویل داد!

قیام مردم در کازرون قیام مردم ایران بر علیه رژیم اسلامیست!

سرنگون باد رژیم اسلامی سرمایه!

زنده باد مبارزات مردم زحمتکش کازرون و شهرستان کازرون در کنار مبارزات همه مردم ایران و دنیا برای آزادی برابری و زندگی انسانی!

 

منابع بیشتر:

(۱)تحلیلهائی در خصوص اعتراضات اخیر مردم در کازرون

تحلیلی بر تحولات اعتراضی کازرون و مواضع ما(کمیته عمل سازماندهی کارگری)

http://www.azadi-b.com/J/2018/05/post_317.html

علت اغتشاشات کازرون | در کازرون چه خبر بود؟

http://www.aftabir.com/news/article/view/2018/05/19/1880025

تحلیل ویدیویی: https://youtu.be/ZSXce4zYscw

(۲)مقالات اخیر در موضوع قیام اخیر مردم در ایران (سعید صالحی نیا)

 

 

اهداف و ماهیت انقلاب پیش رو در ایران چیست؟

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=66862

کرختی نگرانی آور چپ در سازماندهی بلوک چپ و رهبری فراسیاسی قیام مردم در ایران

 http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=66636

 

آیا قیام دیماه پایان یافت و رژیم اسلامی پیروز شد؟

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=66383

 طرح های رژیم اسلامی در مقابل اعتراضات گسترده کدامند؟

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=66015

 

فراخوان به همه احزاب و سازمانها و منفردین چپ برای تشکیل شورای رهبری انقلاب

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=65987

 

 پیش بسوی سازماندهی برای اعتصاب عمومی!

http://www.azadi-b.com/arshiw/?p=65962