اخباروگزارشات کارگری ٢٠ آبان ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
November 10, 2020

اخباروگزارشات کارگری ٢٠ آبان ماه ١٣٩٩

- اهالی خشمگین کوی گلدشت اهوازمانع قطع انشعابات آب توسط ماموران و پیمانکارشرکت آبفا شدند

- تجمع اعتراضی دوباره کارگران تلمبه خانه غرب کارون نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق،حق بیمه ومطالبات دیگر ونداشتن قراردادکاری مقابل استانداری خوزستان

تهدید کارگران معترض به اخراج از کار وتشکیل پرونده امنیتی

- تجمع اعتراضی کارگران پیمانی کشت وصنعت کارون نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل درب ورودی

- تجمع تعدادی از کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه مقابل ورودی مجتمع

- اعتراضات کارگران راه آهن نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی با افشای مسئولان شرکت تراورس وشوراهای اسلامی کار ادامه دارد

- بلند شدن صدای اعتراض کارگران شهرداری مریوان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق برای چندمین بار

- اعتراض کارگران حجمی عسلویه نسبت به نداشتن امنیت جانی وشغلی

- بازی کردن سهامداران شرکت شهداب یزد با جان کارگرانش در معدن سنگ آهن بافق وخانواده هایشان

- ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارگران کارخانه آب معدنی داماش زیرسایه بی تفاوتی بانک ملی وسکوت مسئولان استان گیلان

- تجمع اعتراضی جمعی از معلولان آبادان نسبت به عدم مناسب سازی معابرشهر وعدم پاسخگویی مسئولان مقابل شهرداری

- رد اعاده دادرسی صبا کردافشاری مترض حجاب اجباری وتائید حکم 24 سال زندان

- آزادی محمد حبیبی پس از تحمل 30 ماه حبس از زندان فشافویه تهران

- جان باختن 24 کارگربراثر حوادث کاری در همدان طی هفت ماهه اول سال جاری

- جان باختن یک کارگر مقنی درملایر در حادثه ریزش سقف کوره چاه

- جان باختن کارگر 39 ساله یک کارگاه صنعتی همدان زیر تیرآهن

*اهالی خشمگین کوی گلدشت اهوازمانع قطع انشعابات آب توسط ماموران و پیمانکارشرکت آبفا شدند

عصر روز دوشنبه 19 آبان، ماموران و پیمانکارشرکت آبفا برای قطع انشعابات آب وارد کوی گلدشت اهواز واقع  در غرب وحاشیه  کلانشهراهواز 5 کیلومتری جاده اهواز- خرمشهرشدند که با مقاومت اهالی خشمگینی که چند سالی است کردن با مشکل قطع مکرر آب آشامیدنی  و شبکه فاضلاب نامناسب دست به گریبان هستند،روبرو شدند.

اهالی کوی گلدشت اهواز به تجمعشان در محله برای انعکاس صدای اعتراضشان ادامه دادند وبدنبال یورش نیروهای انتظامی وبازداشت تعدادی از جوانان معترض به تجمعشان خاتمه دادند.

بدنبال این تجمع اعتراضی روز سه شنبه 20آبان،نشست بررسی مشکلات آب آشامیدنی کوی گلدشت اهواز در فرمانداری اهواز برگزار شد.

بنابه گزارش راسانه ای شده،مدیر طراحی آبفا در این جلسه گفت: قرار است تا سه ماه آینده یک انشعاب 250 میلیمتری به طول 800 متر از خط اصلی اهواز- خرمشهر گرفته شود و به منطقه گلدشت برسد تا مشکل آبرسانی به این منطقه برطرف شود.

وی افزود: برای اجرای این طرح چهار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که با این اعتبار تمام طرح توسعه و آبرسانی در خیابان‌ها به طول هشت کیلومتر محقق می‌شود.

*تجمع اعتراضی دوباره کارگران تلمبه خانه غرب کارون نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق،حق بیمه ومطالبات دیگر ونداشتن قراردادکاری مقابل استانداری خوزستان

تهدید کارگران معترض به اخراج از کار وتشکیل پرونده امنیتی

روز سه شنبه 20 آبان برای دومین بار درسال جاری+، کارگران تلمبه خانه غرب کارون - شرکت رامپکو ( شرکت نفت و گاز اروندان )- برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم پرداخت ماه ها حقوق،حق بیمه ومطالبات دیگر ونداشتن قراردادکاری دست به تجمع مقابل استانداری خوزستان در کلانشهر اهواز زدند.

یکی از کارگران حاضر درتجمع به خبرنگار محلی یک رسانه گفت: حقوق کارکنان تا خردادماه پرداخت شده و بعد از آن هیچ‌گونه دریافتی نداشتیم.

او افزود: ما به دنبال حق‌وحقوق خود و خانواده‌های خود هستیم و چیزی بیشتر از آن نخواستیم اما علیرغم اینکه در این مدت مورد بی‌توجه‌ای قرارگرفته‌ایم، امروز هم تهدید به اخراج و حتی ایجاد مشکل امنیتی شدیم.

این کارگر معترض ادامه داد: از اسفند سال 97 تا اسفند سال 98 از همه کارکنان بابت بیمه تکمیلی، هزینه کسر شد اما با این وجود هیچ‌گونه خدماتی بابت آن دریافت نکردیم.

وی در ادامه از وعده پرداخت معوقات کارکنان گفت و توضیح داد: از اواسط شهریورماه، قرارداد شرکت رامپکو با مهندسی و توسعه نفت به پایان رسید و کارفرمای جدید آن و شرکت نفت و گاز اروندان به‌عنوان کارفرمای جدید معرفی و کار را بدست گرفته که وعده داده است حقوق شهریور و مهر را طی روزهای آینده پرداخت کند اما مابقی معوقات، مربوط به شرکت مهندسی و توسعه نفت است.

وی اضافه کرد: کارکنان از اواسط شهریورماه، بدون قرارداد و بیمه سازمان تأمین اجتماعی مشغول بکار هستند. حتی هزینه غذای 4 ماه را هم نیز که مقرر شده بود به حقوق‌ اضافه شود پرداخت نکردند، چراکه تهیه و تأمین غذا بر عهده کارکنان است، هزینه سرویس رفت‌وآمد سال 96 هم از دیگر معوقات می باشد.

یکی دیگر از کارکنان به ساده‌ترین و پیش پا افتاده‌ترین نیازهای روزانه که از آن محروم هستند، اشاره کرد و گفت: گفتن این موارد جای خجالت و تأسف دارد اما باید گفت؛ حتی سرویس‌های بهداشتی آب ندارند و با تانکر برای سرویس‌ها آب میاورند که آن‌هم مدام نبوده و متأسفانه شرایط بهداشتی سرویس‌ها قابل‌تحمل نیست.

وی در پایان یادآور شد: آب آشامیدنی هم نیز به‌طورکلی وجود ندارد. در این روزهای پرخطر و بحرانی کرونا عدم تخصیص لوازم بهداشتی، ماسک، الکل و فراهم کردن بسترهای بهداشتی هم نیز یکی دیگر از معضلات و مشکلات کارکنان محسوب می‌شود.

 +تجمع اعتراضی کارگران تلمبه خانه غرب کارون زیرمجموعه شرکت مهندسی توسعه نفت (متن)نسبت به عدم پرداخت ۷ ماه حقوق مقابل استانداری خوزستان

روز دوشنبه ۲۶ خرداد، کارگران تلمبه خانه غرب کارون(شرکت رامپکو) زیرمجموعه شرکت مهندسی توسعه نفت (متن)برای اعتراض به عدم پرداخت ۷ ماه حقوق دست به تجمع مقابل استانداری خوزستان زدند.

یکی از کارگران معترض تلمبه خانه غرب کارون  واقع در جنوب غربی اهواز و در امتداد جاده اهواز – خرمشهربه خبرنگار رسانه ای گفت: حدود هفت ماه حقوق معوقه داریم و سه ماه هیچ حقوقی به کارگران که نزدیک به ۸۰ نفر هستند پرداخت نشده است.

او با بیان اینکه حدود ۱۰ ماه آشپزخانه شرکت تعطیل بوده و هیچ خدماتی به پرسنل نمی‌دهد، می‌افزاید: نزدیک یکسال پول بیمه تکمیلی از حقوق کم می‌شده ولی هیچ سابقه‌ای برای ما لحاظ نشد.

این کارگر معترض افزود: در گذشته قراردادها سه ماهه بود ولی در حال حاضر به‌صورت یک‌ماهه بسته می‌شود. شرکت رامپکو نماینده کارگری نداشته و بازرسی نیز از اداره کار برای بررسی وضعیت کارکنان مراجعه نمی‌کند.

اوادامه داد: قرارداد شرکت رامپکو بهره‌برداری بوده و هرماه صورت وضعیت بهره‌برداری ارسال و مطالبات برای شرکت واریز می‌شود.

وی در ادامه گفت: صورت وضعیت شرکت تا اواخر سال گذشته پرداخت شده و صورت وضعیت جدید نیز تا اردیبهشت‌ماه نیز رد شده و به‌زودی به شرکت پرداخت می‌شود ولی حقوقی برای کارگران واریز‌ نمی‌شود.

یکی دیگر از‌ کارگران شرکت رامپکو  گفت:قبلاً شرکت به‌صورت ۳ شیفته کار‌ می‌کرد و با شروع کرونا و به بهانه آن به ۴ شیفت با همان تعداد کارگر افزایش پیدا کرد که با این کار دریافتی‌های ما نیز کم شد.

او می‌گوید: تعدادی از کارگران به خاطر دفاع از حق خود به بهانه‌های امنیتی تهدید شده‌اند.

*تجمع اعتراضی کارگران پیمانی کشت وصنعت کارون نسبت به عدم تبدیل وضعیت مقابل درب ورودی

روز سه شنبه 20 آبان، کارگران پیمانی کشت وصنعت کارون برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت دست به تجمع مقابل ورودی شرکت واقع در شوشتر- کیلومتر 17 جاده دزفول زدند.

*تجمع تعدادی از کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه مقابل ورودی مجتمع

صبح روز سه شنبه 20 آبان، تعدادی از کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه با برپایی تجمع مقابل ورودی مجتمع،خواهان رفع ممنوع الورودی 15 همکارشان شدند.

تجمع کنندگان همچنین خواستار به جریان افتادن فوری رسیدگی به پرونده مالی کارفرما از قوه قضائیه شدند.

*اعتراضات کارگران راه آهن نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی با افشای مسئولان شرکت تراورس وشوراهای اسلامی کار ادامه دارد

روز سه شنبه 20 آبان، کارگران راه آهن به اعتراضشان نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی با انتشار مکتوب هایی برای افشای مسئولان شرکت تراورس وشوراهای اسلامی کار ادامه دادند.

بخش هایی از مکتوب شماره 1:

خواستیم بدونیم ما حصل گفتگو مثلا نمایندگان کارگران با عالیجناب قهرمان چه بود؟طبق معمول فقط ایشان گزارش جلسه را دادن و صدائی از نمایندگان انتصابی در نیامد.

گزارش ایشان:

اینکه پروژه گرفتیم از فلان شهر به فلان شهر!! که چی؟پولش جیب کی میره؟

 شما- خانواده منصور آریا- وکلای شما و رشوه بگیران نفوذی راه آهن؟

 این که بدرد کارگر نخورد.

انباشت سرمایه داشتیم با خرید هفت دستگاه فلان.

اینم مبارک شما.

چی به کارگر میرسه؟

ایشان هر آنچه که گفتن مربوط به خودشون و شرکتشون بود‌.

 آنچه که مربوط به کارگر بود انتظاری بود که از کارگران داشتن تا همچنان مظلوم، ساکت، بی توقع و ناآشنا به حق و حقوقشون باشن و مبادا تجمعی داشته باشن تا دشمن خیالی ایشون سواستفاده کند و خدا ناکرده خللی در پیشبرد اهداف سرمایه اندوزیشون بوجود بیاد.

فقط عالیجناب قهرمان؛برای هزارمین بار؛

 ما کارگران دشمنی جز شما نداریم.این توهم دشمن را از سرتون بیرون کنید.اگر واقعا معتقد به دشمن هستین چرا وظیفه خودتونا در قبال کارگر انجام نمیدین که احیانا خدای نکرده همکاران ما گوش شیطون کر خیال تجمع به سرشون بزنه.چرا فقط از کارگر انتظار دارید؟

شده در طی تمام مدت مدیریت یک کار فقط یک کار به نفع کارگر انجام داده باشید و وظیفه خود را در قبال کارگر متعهدانه انجام داده باشید؟

در پایان:

تو این مملکت میلیونها انسان به جرم حق طلبی در زندانن، بدون داشتن وکیل و طی شدن مراحل دادرسی

هزاران کارگر بدون وکیل و تفهیم اتهام

اما برای عالیجناب قهرمان و باند مافیائیش نهایت قانونمندی و نهایت آزادی را قائل شدن تا به کمک عوامل پشت پرده بیت المال به ناحق ستانده شده را مال خود نگه دارن و به ریش کارگر و قانون بخندن

عالیجناب قهرمان به اشتباه خودشون را قهرمان تولید معرفی کردن.ایشون قهرمان رابطه، رشوه، دور زدن قانون و سو استفاده از اعتقادات هستن.

بخشی ازمکتوب شماره2:

روی صحبت با آقای معینی هست

آقای معینی شما که خود را بزرگترین شرکت ریلی خاورمیانه میدانید

موضوع تجمیع نیروها و امنیت شغلی ما چه شد؟

از حقوق های نصفه و نیمه چه خبر؟

از معوقات بیمه ای 8 ماه چه خبر؟

از کفش و لباس هایی که نداده اید چه خبر؟

از اضافه کارهایی ک خط زدید و حذف کردید چه خبر؟

از سنواتی که باید پایان هر سال پرداخت کنید و ندادید چه خبر؟

و....

خروجی جلسات شما صفر است صفر

شما همه تقصیر ها را گردن راه آهن میاندازید، پس شما چه کاره هستید؟

هر بار جلسه ای تشکیل میدید اما بدون کوچکترین پیشبرد و خروجی مثبت

فقط از خودتان تعریف و تمجید میکنید اما گره ای از مشکلات کارگر را تا این لحظه حل نکردید چرا؟؟؟

در انتها هم خود را مخلص و ارادتمند کارگر میدانید، بیان میکنید هر چه دارید از دعای خیر است هر آنچه را که دارید.

کارگری که ذره ای برایش ارزش قائل نیستید و کوچکترین قدم مثبتی تا بدین لحظه در پیشبرد و حل مشکلاتش بر نداشته اید.

آقای معینی با حرف مشکلی حل نمیشود، همه مان تاکنون شما و سیاست هایتان را شناخته ایم، شما گرگی هستید در لباس چوپان، غافل از اینکه چوپان دوست بره نیست بلکه رفیق گرمابه و گلستان قصاب است.

آری اینگونه است شرکتی با این ید و طولای و عظمت که حتی در کمترین های اولیه خود مانده است و ادعای خدایی میکند.

مکتوب شماره 3:عدم پرداخت 4 ماه حقوق و 8 ماه حق بیمه کارگران خط 5 مترو(شرکت تراورس)

ماهنوز باپیگیریهای شبانه روزی که داشتیم موفق به دریافت حقوق که الان دیگر مطالباتمان از شرکت تراورس به 4 ماه رسیده.

دیروزهم که جلسه اعضای شورای کارگری با معینی بوداز شوراهای ما دعوتی نشد.چراکه خودشون میدونن ماترسی نداریم از ایشون و این دارو دسته شون.

چراکه ما همین الانم بریم توخونه هامون بشینیم و دیگر کار نکنیم تا عید هرماه حقوقهای معوقه رو پرداخت بکنند.تاشب عید پول داریم .

لطفا اینو اطلاع رسانی بکنید که پرسنل شاغل در خط 5 مترو 4 ماه است که حقوق نگرفتندو 6 ماه هم بیمه براشون واریز نگردیده.

*بلند شدن صدای اعتراض کارگران شهرداری مریوان نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق برای چندمین بار

روز سه شنبه 20 آبان برای باری دیگر، کارگران شهرداری مریوان دراستان کردستان اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت بموقع حقوق رسانه ای کردند.

جمعی از کارگران شهرداری مریوان ضمن ااعتراض به عدم پرداخت حقوق،به خبرنگار رسانه ای گفتند:در هشت ماه سپری شده از سال جدید، فقط هشت میلیون تومان حقوق گرفته‌ایم؛ یعنی ماهی حدود یک میلیون تومان! هر چهل روز یا پنجاه روز، یکی دو میلیون تومان به صورت علی‌الحساب به حساب ما واریز می‌کنند و ماه‌هاست که دستمزد کامل نگرفته‌ایم.

این کارگران هنوز اضافه‌کارهای سال قبل را نگرفته‌اند و از سال‌های پیشتر نیز مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند.

یکی از کارگران بخش تنظیف شهرداری مریوان گفت: 135نفر در بخش تنظیف کار می‌کنیم؛ در شهرداری مریوان در مجموع حدود 400 کارگر مشغول فعالیت هستند که همگی مطالبات مزدی پرداخت نشده دارند.

وی افزود: اگر ما را به بیمه بیکاری معرفی کرده بودند، وضع‌مان به مراتب بهتر بود چون بیشتر از ماهی یک میلیون تومان به حساب ما واریز می‌شد! در این شرایط، ما نمی‌توانیم کرایه خانه‌‌هایمان را بپردازیم؛ با این گرانی‌ها و تورم، نمی‌دانیم چگونه باید هزینه‌های زندگی خود را تامین کنیم؛ از چه کسی قرض بگیریم و چه زمانی می‌توانیم این قرض‌ها را بازپرداخت کنیم.

وی درخاتمه گفت:مشخص نیست شهرداری چه زمانی قصد دارند مطالبات مزدی کارگران را تسویه نماید.

مقامات شهرداری مریوان در ارتباط با تاخیر در پرداخت مطالبات مزدی کارگران می‌گویند: پول نیست! وقتی درآمد و پول نداریم، چطور مطالبات کارگران را بپردازیم؟!

*اعتراض کارگران حجمی عسلویه نسبت به نداشتن امنیت جانی وشغلی

روز سه شنبه 20 آبان،جمعی از کارگران حجمی عسلویه اعتراضشان را نسبت به نداشتن امنیت جانی وشغلی،رسانه ای کردند.

آنها ضمن اعتراض به زیاد بودن تعداد روزهای کارشان در منطقه به خبرنگار رسانه ای گفتند: برخلاف بخشنامه‌های اخیر که مقرر شده همه کارگران ازجمله پیمانکاری‌ها، سیستم 14 - 14کار کنند، ما به دلیل «حجمی بودن قراردادها» همچنان 20- 10کار می‌کنیم؛ یعنی 20 روز در منطقه و سر کار هستیم و فقط 10روز به استراحت می‌رویم.

آنها افزودند: قرارداد ما حجمی است؛ در عین اینکه پیمانکاری هستیم، حجمی هم هستیم و بنابراین مشمول قوانین کارکنان چارت یعنی پیمانکاری‌های معمولی نمی‌شویم.

این کارگران از احتمال ابتلا به کرونا ابراز نگرانی کردند و گفتند: علیرغم وضعیت قرمز استان بوشهر، ما بازهم باید 20 روز متوالی در پارس جنوبی باشیم و کار سرویس پالایشگاه‌ها را انجام دهیم.

کارگران حجمی علاوه بر خود، نگران خانواده‌هایشان هستند و می‌گویند: هرچه بیشتر در محل کار و در معرض خطر قرار داشته باشیم، در دوران مرخصی بیشتر خانواده‌هایمان را در معرض خطر قرار می‌دهیم.

این کارگران با انتقاد از قراردادهای حجمی می‌گویند: کارگران حجمی در بدترین شرایط به نسبت سایر کارگران قرار دارند چراکه حتی ساعات کار و تعطیلات برایشان رعایت نمی‌شود. حجمی‌ها همیشه در معرض خطر اخراج و بیکارشدن نیز هستند چراکه امنیت شغلی ندارند.

*بازی کردن سهامداران شرکت شهداب یزد با جان کارگرانش در معدن سنگ آهن بافق وخانواده هایشان

سهامداران شرکت شهداب یزد با رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی در چارچوب مقابل با کووید 19 زیر سایه سکوت مصلحتی مسئولان طراز اول استان یزد، جان کارگران معدن سنگ آهن بافق(شرکت سنگ آهن مرکزی ایران)وخانواده هایشان را به بازی گرفته اند.

بنا به گزارش 20 آبان یک منبع خبری بافق،با توجه به مبتلا شدن 5 راننده بیل و 2 راننده لودر در گروه سه به ویروس کرونا مسوولین مربوطه هیچ اقدامی برای تغییر در روند کاری انجام نمی دهند.

علیرغم اطلاعرسانی به تمامی مدیران و افرادی که در این زمینه مسوولیتی داشته اند ،اما هیچ گونه اهمیتی به خواسته کارگران داده نمی شود.

این گزارش با اشاره به ارسال پیامک از طرف کارگران به استاندار و بیان خواسته کارگران،افزود:وی هم پاسخی در این باره نداد.

بنا به گزارش همین منبع،گروه یک رانندگان مبتلا به کرونا بودند و از روی عدم آگاهی بر سر کار حاضر می شدند زمانی که متوجه مثبت شدن تست خود شده اند در خانه به استراحت پرداختند.

*ادامه بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارگران کارخانه آب معدنی داماش زیرسایه بی تفاوتی بانک ملی وسکوت مسئولان استان گیلان

بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارگران کارخانه آب معدنی داماش زیرسایه بی تفاوتی بانک ملی وسکوت مسئولان استان گیلان کماکان ادامه دارد.

بنا به گزارش رسانه ای شده بتاریخ 20 آبان،ماه گذشته بود که نیمی از کارگران آب معدنی داماش بدلیل عدم همکاری بانک ملی (مالک کارخانه) با وعده بهتر شدن وضعیت کارخانه اخرج شدند اما امروز نه خبری از پرداخت حقوق‌های معوقه است و نه امید چندانی به تداوم تولید وجود دارد.

کارگران کارخانه داماش که ماه‌هاست از دریافت حقوق و حق بیمه محروم بودند، نه تنها به حق خود نرسیدند بلکه شغل خود را هم از دست دادند.

این در حالی است که با تمام پیگیری‌های صورت گرفته از بانک ملی در خصوص تعیین تکلیف این واحد تولید هیچ پاسخ روشنی دریافت نشده و وضعیت کارگران همچنان مبهم و نامشخص است.

*تجمع اعتراضی جمعی از معلولان آبادان نسبت به عدم مناسب سازی معابرشهر وعدم پاسخگویی مسئولان مقابل شهرداری

روز دوشنبه 19 آبان،جمعی از معلولان شهر آبادان برای انعکاس صدای اعتراضشان نسبت به عدم مناسب سازی معابرشهر وعدم پاسخگویی مسئولان مقابل شهرداری این شهرستان دراستان خوزستان زدند.

 

بنابه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 20 آبان،شهردار آبادان با حضور در میان آنها قول رسیدگی به مشکلات از جمله تشکیل کار گروهی با حضور نماینده معلولان و ارائه و انجام راهکارهایی جهت مناسب سازی شهری را تا تاریخ 13 آذر(روز جهانی معلولین) داد.وی همچنین وعده نصب آسانسور در ساختمان شهرداری آبادان را در این جلسه صادر کرد.

*رد اعاده دادرسی صبا کردافشاری مترض حجاب اجباری وتائید حکم 24 سال زندان

دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی وکلای صبا کردافشاری که به خاطر اعتراض علیه حجاب اجباری به 24  سال زندان محکوم شده است را رد کرد.

پس از درخواست وکلای مدافع  صبا کردافشاری برای اعاده دادرسی و بررسی مجدد پرونده وی، شعبه 28عالی دیوان کشور این درخواست را رد کرد و بدین ترتیب حکم24 سال زندان او تایید شد.

*آزادی محمد حبیبی پس از تحمل 30 ماه حبس از زندان فشافویه تهران

روز سه شنبه 20 آبان، محمد حبیبی عضو هیئت مدیره کانون صنفی معلمان ایران پس از تحمل 30 ماه حبس از زندان فشافویه  تهران آزاد شد ومورد استقبال اعضای خانواده وجمعی از دوستان وهمکارانش قرار گرفت.

*جان باختن 24 کارگربراثر حوادث کاری در همدان طی هفت ماهه اول سال جاری

طی هفت ماهه اول سال 99،24 کارگر براثر حوادث کاری در همدان جانشان را ازدست دادند که درمقایسه با همین دوره زمانی در سال 98 افزایش 14 در صدی را نشان می دهد.

روز سه شنبه 20 آبان،مدیرکل پزشکی قانونی استان همدان به خبرنگار رسانه ای گفت: 24 کارگرمرد بر اثر حوادث کار در هفت ماهه امسال جان باختند.

وی خاطرنشان کرد: در هفت ماهه سال گذشته نیز 21 مرد و در 12 ماهه سال گذشته 35 تن بر اثر سوانح ناشی از کار جان خود را از دست دادند که این آمار در هفت ماهه امسال افزایشی بوده است.

وی در پایان گفت: همچنین یک زن و 261 مرد در استان همدان به علت حوادث کار در هفت ماهه امسال مجروح و مصدوم شدند که این آمار در زمان مشابه سال گذشته 8 زن و 297 مرد بوده است.

*جان باختن یک کارگر مقنی درملایر در حادثه ریزش سقف کوره چاه

روز دوشنبه 19 آبان،یک کارگر حین کارکندن کوره در چاهی به عمق حدود 15 متردرشهرملایر،استان همدان، براثر ریزش سقف کوره و گرفتارشدن زیرتلی از خاک در دم جان خودرا ازدست داد.

*جان باختن کارگر 39 ساله یک کارگاه صنعتی همدان زیر تیرآهن

روز دوشنبه 19 آبان، کارگر 39 ساله یک کارگاه صنعتی واقع در شهرک صنعتی بوعلی براثر سقوط تیرآهن زیرش گرفتار ودردم جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com