اخباروگزارشات کارگری ١٩ آبان ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
November 09, 2020

اخباروگزارشات کارگری ١٩ آبان ماه ١٣٩٩

- اعتصاب وتجمع دوباره کارگران شرکت پارس سوئیچ زنجان در اعتراض به واگذاری وبخطر افتادن امنیت شغلیشان و وعده های توخالی

- چه خبر از کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه:

برپایی تجمع شماری از کارگران هفت تپه مقابل ورودی مجتمع

کارگران ممنوع الورود برای ثبت شکایت راهی اداره کار شدند

- ادامه اعتراضات کارگران راه آهن(شرکت تراورس) نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی با افشاگری وفراخوان به اعتصاب

- تجمعات اعتراضی مربیان پیش‌دبستانی داراب نسبت به عدم تبدیل وضعیت

- تجمع اعتراضی جمعی از دستفروشان پایتخت نسبت به بلاتکلیفی معیشتی در پی شیوع بیماری کووید 19 وعدم حمایت دولت  مقابل ساختمان شورای شهر تهران

- رونمایی استفاده پیمانکار تفکیک زباله شهرداری کرج از کودکان کار

- اخراج 150 کارگرکارخانه نساجی مطهری

- معوق شدن بیش از دو ماهه شیر و کیک روزانه رانندگان شرکت واحد

- محکومیت سها مرتضایی به تحمل 6 سال حبس

- آزادی موقت اندیشه صدری،ندا و لقمان پیر خضریان وائلوار قلی وند با قید ضمانت

- از سرگیری اعتراضات کشاورزان شرق اصفهان نسبت به عدم تامین حق آبه و وعده های توخالی مسئولان

- تجمع اعتراضی تعدادی از سهامداران حقیقی و خرد بورس مقابل سازمان بورس

- مرگ دلخراش کارگر معدن مس مسکنی انارک لای پره های حلزونی اسکرو

*اعتصاب وتجمع دوباره کارگران شرکت پارس سوئیچ زنجان در اعتراض به واگذاری وبخطر افتادن امنیت شغلیشان و وعده های توخالی

روز شنبه 17 آبان برای دومین بار درسال جاری، کارگران شرکت پارس سوئیچ زنجان در اعتراض به واگذاری وبخطر افتادن امنیت شغلیشان و وعده های توخالی دست از کار کشیدند ودراین واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی اشراق زنجان اجتماع کردند.

کارگران شرکت پارس سوئیچ زنجان، بعد از ظهر روز یکشنبه 18 آبان، بدنبال وعده رسیدگی به خواسته هایشان، پس از دوروز به اعتصابشان خاتمه دادند وبرسرکارشان برگشتند.

روزیکشنبه 18 آبان،رئیس سازمان صمت استان زنجان با تایید اعتصاب وتجمعات اعتراضی کارگران شرکت پارس سوئیچ زنجان،به خبرنگار رسانه ای گفت: کارگران این شرکت بعد از ظهر فعالیت خود را آغاز کردند و مدیرعامل جدید این شرکت هم تعیین شد.

درهمین رابطه:

+پایان اعتصاب وتجمع کارگران شرکت پارس سوئیچ زنجان پس از 3 روز در پی دست یابی به بخشی از مطالباتشان

اعتصاب وتجمع کارگران شرکت پارس سوئیچ زنجان دراعتراض به نداشتن امنیت شغلی وعدم پرداخت مطالبات که از روز سه شنبه 11 شهریورآغاز شده بود پس از 3 روز در پی دست یابی به بخشی از مطالباتشان خاتمه یافت.

برپایه گزارش رسانه ای شده بتاریخ 20 شهریور،مدیر روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به برخی از خواسته‌های کارگران گفت: قرار شده است 80 درصد پاداش افزایش تولید پرداخت شود، به اضافه اینکه برای مبلغ پاداش افزایش تولید نیز بیمه واریز شود.

وی افزود:همچنین قرار است،  لیست ماه که واریز نشده بود نیز انجام شود ونیروهای شرکتی نیز در هر ماه به ترتیب اولویت سابقه به قرارداد مستقیم با پارس سوئیچ تبدیل شوند.

اودرخاتمه گفت: هم اکنون این شرکت دارای حدود 350 کارگر است.

++اعتصاب وتجمع کارگران شرک ت پارس سوئیچ زنجان دراعتراض به خطرافتادن امنیت شغلیشان

روز سه شنبه 11 شهریور،کارگران شرکت پارس سوئیچ واقع درشهرک صنعتی اشراق زنجان برای دفاع از امنیت شغلیشان دست از کار کشیده وتجمع کردند.

درهمین رابطه،مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان به خبرنگار یک رسانه محلی گفت: دلیل اصلی تحصن و تجمع کارگران شرکت پارس سوئیچ زنجان، مسائلی مربوط به حوزه تولید نبوده است.

محمد قربانلوافزود: شرکت بزرگ پارس سوئیچ زنجان به هیچ وجه مشکل تولید ندارد.

وی در زمینه تحصن و تجمع اخیر کارگران این واحد صنعتی در استان بیان داشت: این موضوع مربوط به مسائل کارگری بوده که برطرف شده است.

مدیر روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه پارس سوئیچ سهامدار عمده ای داشته که مجموعه بزرگی هم در شهرک صنعتی شماره یک زنجان احداث کرده اند، افزود: یک سری از ماشین آلات واحد صنعتی پارس سوئیچ به این مجموعه جدید منتقل می شود به نحویکه این واحد جدید هم جزئی از پارس سوئیچ بوده و تقسیم کار صورت می گیرد.

وی درخاتمه گفت: در صورتی که این ماشین آلات از استان زنجان خارج و در استان دیگری به کار گرفته می شدند باید مورد پیگیری قرار می گرفت اما در داخل استان مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیر عامل شرکت پارس سوئیچ زنجان نیزگفت: تحصن و تجمع کارگران پارس سوئیچ ناشی از سوء برداشت از یک بخشنامه بوده که برطرف شد.

ولی الله بیات افزود: شرکت پارس سوئیچ زنجان تاکنون توقف در تولیدیا معوقه ای نداشته است.

وی در زمینه تجمع کارگران و تحصن عده ای از آنها، با اشاره به اینکه سوء برداشت از یک بخشنامه دلیل اصلی این اقدام کارگران شرکت پارس سوئیچ زنجان بوده است، یادآور شد: این بخشنامه برخی از کارگران را نگران ساخته بود که با قول مساعد مسئولان برطرف شد.

یادآوری:شركت‌پارس سويچ در سال 1355با همكاري شركتهاي ساتكاب ، آلستوم فرانسه و با سرمايه گذاري سهامداران خصوصي تاسيس گرديد.اين شركت اولين و بزرگترين سازنده كليدها و سكسيونرهاي فشار قوي و متوسط در ايران مي باشد ،همچنين شركت پارس سويچ در زمينه صنعت برق در منطقه خاورميانه شناخته شده است . شركت پارس سويچ با همكاري شركت ABB سوئد ، به تكنولوژي ساخت محصولات فشار قوي وهمچنين با همكاري Alstom فرانسه و ABB Calor Emag آلمان به تكنولوژي ساخت محصولات فشار متوسط دست يافته است. شركت پارس سويچ شامل دو كارخانه توليد محصولات فشار متوسط و قوي ميباشد.

*چه خبر از کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه:

برپایی تجمع شماری از کارگران هفت تپه مقابل ورودی مجتمع

کارگران ممنوع الورود برای ثبت شکایت راهی اداره کار شدند

صبح روز دوشنبه 19 آبان،شماری از کارگران هفت تپه برای اعتراض به ممنوع الورود شدن 15 همکارشان دست به تجمع مقابل ورودی مجتمع زدند.

یکی از کارگران ممنوع الورود با ایراد سخنانی از راهی شدن خو ودیگر ممنوع الورودی ها به اداره کار برای ثبت شکایت خبر داد و از حاضرین خواست به تجمعشان پایان داده وبنا به تشخیص خود برسرکارشان برگردند ویا نه.

تجمع روز دوشنبه 19 آبان با ایراد این سخنرانی خاتمه پیدا کرد.

*ادامه اعتراضات کارگران راه آهن(شرکت تراورس) نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی با افشاگری وفراخوان به اعتصاب

کارگران راه آهن ورامین(شرکت تراورس): امروز(دوشنبه 19 آبان) با مشورت و اتحاد جمعی تصمیم گرفتیم با اعتصابات و اعتراض صدایمان را بگوش مسئولین امر رسانده شاید که فریاد رسی پیدا شود و حق ما را از ظالمان بستاند.

اعتصاب کارگران تراورس ورامین چهارشنبه 21 آبان

با توجه به رای ظالمانه هیئت داوری به نفع اختلاس گران و به ضرر قشر ضعیف جامعه، خصوصا کارگران زحمت کشی که بدون لباس و کفش کار حتی با این وضعیت حقوق اندک که همان هم با تاخیر و نصفه و نیمه پرداخت میشود هیچ گاه کم کاری نکرده و بخاطر انسانیت و حس مسئولیت پذیری سعی کردند که طوری تلاش کنند که خدای ناکرده کوچکترین مشکلی برای خط و همچنین هموطنان عزیز خصوصا زوار امام رضا پیش نیاید و به سلامت به مقصد برسند.

اما کیست که نداند در مدت ده سال چه بلاهایی که بر سر ما نیامد و چه آبروهایی که نرفت و چه پدرانی که هر روز شرمنده زن و فرزند خود نشدند.

در این دوسال گذشته تمام امید ما این بود که برنامه تجمیع که شامل اکثر شرکت های زیر مجموعه راه آهن شده ما را هم شامل شود ولی افسوس که تنها کارگرانی بی نصیب ماندند که در واقع کل زحمت راه آهن کشور بر دوش این عزیزان است و وای به روزی که همگی دست از کار بکشند آن وقت شما مجبورید بروید و از نیروهایی که تجمیع شدند مثل خدماتی ها و بالاستی ها کمک بخواهید، اما این کار تخصصی حرفه این عزیزان نبوده و نمیتوانند کاری از پیش ببرند.

امروز با مشورت و اتحاد جمعی تصمیم گرفتیم با اعتصابات و اعتراض صدایمان را بگوش مسئولین امر رسانده شاید که فریاد رسی پیدا شود و حق ما را از ظالمان بستاند.

درهمین رابطه:ادامه اعتراضات کارگران راه آهن نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی با افشای زدوبند شرکت تراورس با قوه قضائیه وفراخوان به تجمع مقابل قوه قضائیه

روز یکشنبه 18 آبان،کارگران راه آهن(شرکت تراورس)درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی با رقم زدن مکتوب هایی وانتشارشان درشبکه های اجتماعی، با افشای زدوبند شرکت تراورس با قوه قضائیه وفراخوان به برپایی تجمع مقابل قوه قضائیه دادند.

مکتوب شماره 1:تجمع  سراسری کارگران  تراورس در همین هفته

جلوی قوه قضیه در ۷روز آینده بخاطر صدور رای به نفع امیر منصور اختلاس گر و ضد بند پشت پرده مسولین با ورثه امیر منصور جهت بلعیدن سرنوشت ۷۰۰۰ نفر پرسنل شرکت ۵۰۰۰ میلیارد تقدیم اختلاس گران ۳۰۰۰ میلیاردی

۲۰ میلیارد رشوه جهت باطل کردن رای از سوی دکتر ریاحی وکیل امیر منصور وبه هیت داوری قول ازدواج همسر دوم امیر منصور به وکیل دکتر ریاحی خطبه صیغه جاری شده

پشت پرده معامله کردن معینی دجال توی شرایط عدم پرداخت حقوق چندین ساله و بیمه و معوقه لباس کارگران به مدت سه سال تا چهار سال و ۵۰۰ میلیارد بدهی شرکت چطوری میای خودت قهرمان ملی و تولید معرفی آنهم با کارخانجاتی که سه سال تعطیل بودن و مسیر امیر منصور هموار کردی

مکتوب شماره 2: پیام کارگران درد مند تراورس

از دفتر مرکزی پیام میرسد که لابی های پشت پرده و رشوه های میلیاردی بلاخره کارساز  و رای به نفع گروه امیر منصور صادرشد.

نقش معینی و شریفی و ریاحی در این رای بسیار پررنگ است ..و روزگار مصیبت و بدبختی برای پرسنل شرکت تراورس در راه است.

بد بود و بدتر هم خواهد شد.

وقتی که با فیلم و مصاحبه دروغین وخرج کردن پول کارگران در خوب جلوه دادن شرایط شرکت تراورس و پرسنل آن . عاقبتش میشود این….

مسئولین قضایی کجایید که این افراد را بخاطر ساخت فیلم و مصاحبه دروغین که در جهت تغییر روند پرونده انجام شد  پیگرد قضایی کنند .

برای فردا جلسه ای در نظر گرفته شده .. و قید شده بنابه درخواست شورای کارگری این جلسه برگزار میشود . در صورتیکه از سعیدی خواستند که نامه ای به مدیر عامل بزند که نیاز به جلسه است.اما پشت پرده چیز دیگری است.میخواهند که در جلسه موضوع رای داوری را عنوان و ابلاغ کنند. و از طرفی از این طریق از  تجمع پرسنل جلوگیری کند.

اینجاست که شورای کارگری باید هوشیار باشد و  در این جلسه شرکت نکنند . وبمنظور احقاق حق و حقوق خود بازگشت شرکت به راه آهن دست به تجمع زده و صدای اعتراض خودرا به مسئولین مملکت برسانند .

دیگر خبری از تجمیع نیست ..خبری از راه آهن نیست ..

بد به حال شرکت تراورس .. بد به حال پرسنل شرکت تراورس ..

مکتوب شماره 3چه شد که شورای داوری گروه فاسد امیرمنصور را در دعوی بین آنها و خصوصی سازی حاکم کرد؟!!!

کاملا” مشخص است همان کسی که با رانت و در پشت پرده این شرکت را مفت و مجانی به آنها داد و اکنون نیز مدیرعامل شده و مزد خود را گرفته است ، اینک نیز با شامورتی بازی رای را به نفع آنها برگرداند…

میگویید چگونه؟!

بله ، یکی از دلایل برگشت در دعوی این بود که به شرکت و زیرساخت راه آهن ضررهای قابل توجه ای وارد شده است.

معینی با میلیاردها تومان هزینه دستگاه تبلیغاتی خود را در صدا و سیما به کار انداخت و شرکت ورشکسته و نابود شده ی تراورس را همتراز سازمان فضایی آمریکا و ناسا نشان داد… و خود را قهرمان ملی و قهرمان تولید…

همین امر برای برای شورای داوری و دادگستری دلیلی شد تا حقوق هزاران کارگر خط و ابنیه فنی راه آهن پامال گردد..

ولی کارگران از پا نخواهند نشست…. اعتراض به قوه قضاییه خواهیم نمود… دادگستری زیر نظر وزارت است اما قوه قضاییه راه حل نهایی ماست. خیانت کاران مجازات میشوند.

*تجمعات اعتراضی مربیان پیش‌دبستانی داراب نسبت به عدم تبدیل وضعیت

روز یکشنبه 18 آبان،جمعی از مربیان پیش‌دبستانی داراب برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به عدم تبدیل وضعیت تجمعاتی را مقابل فرمانداری،دفترامام جمعه وبهارستان نشین این شهرستان در استان فارس برپاکردند.

روز یکشنبه 18 آبان ،یکی از مربیان پیش دبستانی معترض به خبرنگار رسانه ای گفت: در سال 94 ، بخشنامه‌ای به شهرستان ابلاغ شد که طی آن آموزش و پرورش می‌توانست نیروهای شاغل در مراکز پیش‌دبستانی را به طور حق التدریس جذب کند اما در شهرستان داراب با وجود اینکه به لحاظ تعداد محدودیتی برای این بخشنامه قید نشده بود، تعداد 26نفر که مشمول شرایط نبودند معرفی شده و سایر مربیان به کار گرفته نشدند.

وی ادامه داد: بسیاری از مربیان جامانده، پیش از سال 91 در مدارس اغلب دولتی مشغول به کار بوده و تعدادی از آنها 14 الی 15 سال تجربه کاری دارند.

وی افزود: تعدادی از افرادی که در سال 94به عنوان نیروی حق‌التدریس به کار گرفته شدند، اکنون در برخی از استان‌ها در فرایند استخدام رسمی قرار گرفته‌اند اما مربیان دارابی از عنوان حق‌التدریس نیز محروم ماندند.

او گفت: در ابتدای سال 98 و با تغییر ریاست آموزش و پرورش داراب، مربیان بار دیگر مطالبه خود را مطرح کرده و پس از موافقت در آموزش و پرورش داراب، این درخواست به اداره‌کل آموزش و پرورش ارسال شد اما این بار اداره‌کل اعلام کرد چون مهلت بخشنامه تمام شده ، امکان جذب حق‌التدریس وجود ندارد همچنین در موقعیت دیگر اعلام کردند که بخشنامه کلی و مبهم است.

وی با اشاره به شرایط سخت تعدادی از مربیان، خاطرنشان کرد: بارها به آموزش و پرورش مراجعه و از منابع رسمی پیگیری کردیم اما نتیجه‌ای حاصل نشد و اکنون با ابلاغ بخشنامه جدید ، مجدد پیگیر این موضوع شدیم.

وی ضمن انتقاد از رویه موجود گفت: با وجود اینکه در شهرستان داراب نرخ اشتغال پایین است، چرا برای جذب نیروهای آموزش و پرورش از معلمان بازنشسته فراخوان می‌زنند؟ چرا آموزش و پرورش این بخشنامه را قبول ندارد و در برابر مربیان پیش دبستانی شهرستان، اینقدر سنگ‌اندازی می‌شود؟ مربیانی که در ابتدا با حقوق ناچیز 30 هزار تومان آغاز به کار کرده و اکنون نیز دریافتی آنها کمتر از یک میلیون تومان است.

وی درخاتمه گفت: مراحل گزینش تعداد زیادی از مربیان طی شده اما از آنجا که به طور معمول، این نوع استخدام با اعتراض عده‌ای همراه است، آموزش و پرورش فارس با اطمینان اقدام نمی‌کند.

*تجمع اعتراضی جمعی از دستفروشان پایتخت نسبت به بلاتکلیفی معیشتی در پی شیوع بیماری کووید 19 وعدم حمایت دولت  مقابل ساختمان شورای شهر تهران

روز دوشنبه 19 آبان، جمعی از دستفروشان پایتخت برای انعکاس هرچه بیشتر صدای اعتراضشان نسبت به بلاتکلیفی معیشتی وازدست دادن ممر درآمدشان در پی شیوع بیماری کووید 19 وعدم حمایت دولت ،دست به تجمع مقابل ساختمان شورای شهر تهران زدند.

یکی از دستفروشان معترض حاضر درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: تعدادی از نمایندگان دستفروشان مترو و دستفروشان در سطح شهر به دلیل اینکه شهرداری تهران از فعالیت آنان جلوگیری می کند، مقابل ساختمان شورای شهر تجمع کردند.

وی افزود: در اوایل شیوع کرونا و تعطیلات نوروز، شهرداری برای جبران بخشی از خسارت دستفروشان با همکاری بنیاد مستضعفان کارت های هدیه به همکاران ما داد و بخشی از ضرر آنان را جبران کرد.

این دستفروش همچنین گفت: اما در ماه‌های گذشته هیچ حمایتی از ما نشده است و از ادامه فعالیتمان نیز جلوگیری می شود.

او گفت: زندگی ما هم مانند بقیه مردم خرج دارد اما کسی به فکر مشکلات ما نیست.

این دستفروش معترض گفت: الان برخی از دستفروشان برای گذران زندگی، خرید دارو، مواد غذایی، اجاره خانه و ... دچار مشکل هستند و تقاضا دارند در مترو و مقابل مراکزی که پیش از این بودند، ادامه فعالیت دهند.

*رونمایی استفاده پیمانکار تفکیک زباله شهرداری کرج از کودکان کار

استفاده پیمانکار تفکیک زباله شهرداری کرج از کودکان کاررونمایی شد.

براساس گزارشات رسانه ای شده بتاریخ 19 ابان، در پی بازدید  یک مقام قضایی از یکی از مراکز بخش حمل و تفکیک زباله که توسط پیمانکار شهرداری کرج اداره می‌شود، مشخص شد که از کودکان خردسال به عنوان کارگر استفاده می‌شود.

*اخراج 150 کارگرکارخانه نساجی مطهری

طی چند ماه گذشته،150 کارگرکارخانه نساجی مطهری واقع در قزوین کیلومتر 15 جاده بوئین زهرا از کار اخراج شدند.

روز دوشنبه 19 آبان،جمعی از کارگران اخراجی کارخانه نساجی مطهری به خبرنگار رسانه ای گفتند:150 کارگری که اخیرا از کار اخراج شده‌اند هر کدام  حدود 15 تا 20 سال سابقه کار دارند و کارفرما بعد از اخراج تعداد شیفت‌های کاری کارگران باقیمانده را از سه شیفت به دو شیفت تغییر داده است.

آنها از تلاش تلاش کارگران اخراجی این واحد نساجی برای دریافت مقرری بیمه بیکاری و بازگشت به کار خبر دادند.

*معوق شدن بیش از دو ماهه شیر و کیک روزانه رانندگان شرکت واحد

شیر و کیک روزانه رانندگان زحمتکش شرکت واحد نزدیک دو ماه است که معوق شده است. از سه سال پیش مدیریت شرکت واحد با برنامه‌ای اعلام نشده کاهش انواع مزایای مستمر همچنین عدم افزایش حقوق رانندگان و کارگران شرکت واحد در دستور کارش می‌باشد. اخیرا روند معوق شدن شیر و کیک روزانه رانندگان شدیدتر شده و مدیریت با سوء استفاده از شرایط کرونایی و کاهش احتمال تجمعات اعتراضی کارگران شدیدتر شده و از مهر ماه شیر و کیک روزانه رانندگان داده نشده است.

در سالیان اخیر بارها شارژ کارت اعتباری کارگران و شیر کیک معوق شده و آنجا که رانندگان و کارگران در برپایی اعتراض قدری تعلل کردند آن مزایا پرداخت نشده و البته برنامه مدیریت است که پرداخت‌های مختلف به کارگران را از اساس قطع کند و اگر تا امروز محقق نشده اعتراضات رانندگان در مقاطع زمانی مختلف بوده است. تقلیل دادن کت و شلوار سالیانه رانندگان به مبلغی ناچیز، معوق شدت لباس فرم رانندگان و لباس کار کارگران تعمیرگاه و توقفگاه، تاخیر چندین ماهه در پرداخت چهار درصد حق بیمه کارگران در زمان بازنشستگی، تاخیر در پرداخت حق سنوات بازنشستگان تا یکسال و پرداخت اقساطی آن و در ماه‌های گذشته تاخیر در پرداخت حقوق و عیدی، همه در راستای برنامه مدیریت برای محدود کردن مزایای مستمر و حقوق کارگران بوده است.

سندیکا، رانندگان و کارگران را به مقابله با برنامه مدیریت برای حذف مزایا و محدود کردن حقوق، فرامی‌خواند. کارگران نباید به حرف‌های تفرقه انگیز مدیریت توجه کنند. مدیریت با فریب به گروهی از کارگران می‌گوید تاخیر در پرداخت سنوات و حق بیمه چهار درصد که مشکل شما نیست، به گروهی دیگر می‌گوید شما در آستانه بازنشستگی هستید بخاطر شیر و کیک و شارژ کارت اعتباری خودتان را به دردسر نیندازید و ... . کارگران غافل نباشند که برای مقابله با برنامه محدود سازی مزایای مستمر و حقوق باید اتحاد سراسری داشته باشند. فراموش نکنیم که در سال ۸۴ حضور حداکثری کارگران در سندیکا موجب برقراری همه این مزایا و افزایش حقوق شد و برای حفظ مزایا همچنین افزایش آن کارگران باید با جدیت سندیکای خودشان را حمایت و در فعالیت‌ها مشارکت حداکثری داشته باشند.

سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

*محکومیت سها مرتضایی به تحمل 6 سال حبس

روز دوشنبه 19 آبان،مصطفی نیلی وکیل سها مرتضایی از ابلاغ رای صادره از شعبه 15 دادگاه انقلاب تهران مبنی بر محکومیت موکلش به تحمل 6 سال حبس به اتهام اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشورخبرداد.

این وکیل افزود:تحصن در دانشگاه تهران در اعتراض به ستاره‌دار شدن،اعتراضات آبان ماه پارسال دانشگاه تهران و فعالیت‌ در شورای صنفی دانشگاه از مصادیق اتهام وی است.

*آزادی موقت اندیشه صدری،ندا و لقمان پیر خضریان وائلوار قلی وند با قید ضمانت

روزدوشنبه 19 آبان، اندیشه صدری،ندا و لقمان پیر خضریان وائلوار قلی وند با قید ضمانت بطورموقت از زندان های سنندج واوین آزاد شدند.

*از سرگیری اعتراضات کشاورزان شرق اصفهان نسبت به عدم تامین حق آبه و وعده های توخالی مسئولان

روز دوشنبه 19 آبان، جمعی از کشاورزان شرق اصفهان اعتراضشان را نسبت به عدم تامین حق آبه و وعده های توخالی مسئولان با تجمع  در روستای وجاره شمالی از سرگرفتند.

یکی از حاضران درتجمع به خبرنگار رسانه ای گفت: علت این اعتراض عمل نکردن مسئولان به وعده‌هایشان است.

وی افزود: این کشاورزان طی سال های متمادی به دنبال حق آبه‌شان بوده‌اند. دولت هر بار به آنها وعده هایی داده است که مدتی به صورت مسکن این سر و صداها را خوابانده است اما تاکنون اقدام جدی برای رفع مشکل این کشاورزان از سوی مسئولان انجام نشده است.

اوادامه داد: آبی که به استان یزد منتقل کردند در واقع حق آبه کشاورزان استان اصفهان بوده است. قرار بر این بود که تونل سوم را افتتاح کنند و بخشی از آبی را که به استان یزد منتقل می‌شودبه اصفهان منتقل کنند که این کار انجام نشد و به استان یزد منتقل شد.

وی همچنین گفت: حتی بخش از آب را به مراکز صنعتی استان اصفهان منتقل کردند. اما حق آبه کشاورزان را ندادند. سال هاست این کشاورزان چشم به راه انتقال آب هستند. البته برای کشت قبلی به آنها مقداری آب داده شد اما برای کشت محصول جدید که گندم است و الان به آب نیاز دارند آبی منتقل نکردند و این موضوع باعث شد که دوباره کشاورزان نسبت به حق شان  تجمع کنند.

او اضافه کرد: قرار بود برای رفع مشکل حق آبه کشاورزان اصفهان تونل بهشت آباد را راه اندازی کنند که این تونل نیز تعطیل شد و عملا حق و حقوق کشاورزان اصفهانی دارد به سمت استان یزد هدایت می شود.

او افزود: کشاورزان از این موضوع نگرانند که سال‌ها به آنها وعده دادند که حق و حقوشان را در مورد حق آبه خواهند داد ولی متاسفانه این موضوع به درستی مدیریت نمی شود و کاملا حق به جانب کشاورزان است.

*تجمع اعتراضی تعدادی از سهامداران حقیقی و خرد بورس مقابل سازمان بورس

روز دوشنبه 19 آبان، تعدادی از سهامداران حقیقی و خرد زیان دیده بورس برای بنمایش گذاشتن اعتراضشان نسبت به سیاست‌های دولت در دوران ریزش شاخص و عدم اجرای وعده‌های حمایتی دست به تجمع مقابل سازمان بورس و اوراق بهادار در حوالی میدان ونک  تهران زدند.

*مرگ دلخراش کارگر معدن مس مسکنی انارک لای پره های حلزونی اسکرو

روز یکشنبه 18 آبان،یک کارگر معدن مس مسکنی واقع درشهر انارک ،استان اصفهان،براثر گیر کردن پره های حلزونی اسکرو ( انتقال مواد معدنی مس )در ارتفاع 20 متری جان خودرا ازدست داد.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com