اخباروگزارشات کارگری ١٨ آبان ماه ١٣٩٩

اخبار کارگرى
November 08, 2020

اخباروگزارشات کارگری ١٨ آبان ماه ١٣٩٩

- ادامه اعتراضات کارگران راه آهن نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی با افشای زدوبند شرکت تراورس با قوه قضائیه وفراخوان به تجمع مقابل قوه قضائیه

- ادامه اعتراضات کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به ممنوع الورودی15 همکارباتجمع مقابل ورودی مجتمع

- ادامه اعتراضات کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به ممنوع الورودی15 همکارباتجمع مقابل ورودی مجتمع

- اعتراض کارگران شهرداری نیک شهر نسبت به عدم پرداخت 4 ماه حقوق

- با گذشت بیش از 7 ماه ازسال بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارگران اخراجی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین علیرغم وعده و وعیدها کماکان ادامه دارد

- بیکاری و مرخصی اجباری 1500 کارگر40 کارخانه غذایی و دارویی مازندران بدنبال تعطیلی به دلیل کمبود شدید روغن

- جان باختن کودک 13ساله حین کار جمع آوری کارتن و ضایعات براثرغرق شدن دریک استخر سجادشهربیرجند

- جان باختن یک کارگر مترو تهران در حادثه ریزش تونل

- جان باختن کارگرجوان یک معدن دامغان زیر یک سنگ

*ادامه اعتراضات کارگران راه آهن نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی با افشای زدوبند شرکت تراورس با قوه قضائیه وفراخوان به تجمع مقابل قوه قضائیه

روز یکشنبه 18 آبان،کارگران راه آهن(شرکت تراورس)درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به نداشتن امنیت شغلی ومعیشتی با رقم زدن مکتوب هایی وانتشارشان درشبکه های اجتماعی، با افشای زدوبند شرکت تراورس با قوه قضائیه وفراخوان به برپایی تجمع مقابل قوه قضائیه دادند.

مکتوب شماره 1:تجمع  سراسری کارگران  تراورس در همین هفته

جلوی قوه قضیه در ۷روز آینده بخاطر صدور رای به نفع امیر منصور اختلاس گر و ضد بند پشت پرده مسولین با ورثه امیر منصور جهت بلعیدن سرنوشت ۷۰۰۰ نفر پرسنل شرکت ۵۰۰۰ میلیارد تقدیم اختلاس گران ۳۰۰۰ میلیاردی

۲۰ میلیارد رشوه جهت باطل کردن رای از سوی دکتر ریاحی وکیل امیر منصور وبه هیت داوری قول ازدواج همسر دوم امیر منصور به وکیل دکتر ریاحی خطبه صیغه جاری شده

پشت پرده معامله کردن معینی دجال توی شرایط عدم پرداخت حقوق چندین ساله و بیمه و معوقه لباس کارگران به مدت سه سال تا چهار سال و ۵۰۰ میلیارد بدهی شرکت چطوری میای خودت قهرمان ملی و تولید معرفی آنهم با کارخانجاتی که سه سال تعطیل بودن و مسیر امیر منصور هموار کردی

مکتوب شماره 2: پیام کارگران درد مند تراورس

از دفتر مرکزی پیام میرسد که لابی های پشت پرده و رشوه های میلیاردی بلاخره کارساز  و رای به نفع گروه امیر منصور صادرشد.

نقش معینی و شریفی و ریاحی در این رای بسیار پررنگ است ..و روزگار مصیبت و بدبختی برای پرسنل شرکت تراورس در راه است.

بد بود و بدتر هم خواهد شد.

وقتی که با فیلم و مصاحبه دروغین وخرج کردن پول کارگران در خوب جلوه دادن شرایط شرکت تراورس و پرسنل آن . عاقبتش میشود این....

مسئولین قضایی کجایید که این افراد را بخاطر ساخت فیلم و مصاحبه دروغین که در جهت تغییر روند پرونده انجام شد  پیگرد قضایی کنند .  

برای فردا جلسه ای در نظر گرفته شده .. و قید شده بنابه درخواست شورای کارگری این جلسه برگزار میشود . در صورتیکه از سعیدی خواستند که نامه ای به مدیر عامل بزند که نیاز به جلسه است.اما پشت پرده چیز دیگری است.میخواهند که در جلسه موضوع رای داوری را عنوان و ابلاغ کنند. و از طرفی از این طریق از  تجمع پرسنل جلوگیری کند.

اینجاست که شورای کارگری باید هوشیار باشد و  در این جلسه شرکت نکنند . وبمنظور احقاق حق و حقوق خود بازگشت شرکت به راه آهن دست به تجمع زده و صدای اعتراض خودرا به مسئولین مملکت برسانند .

دیگر خبری از تجمیع نیست ..خبری از راه آهن نیست ..

بد به حال شرکت تراورس .. بد به حال پرسنل شرکت تراورس ..

مکتوب شماره 3: چه شد که شورای داوری گروه فاسد امیرمنصور را در دعوی بین آنها و خصوصی سازی حاکم کرد؟!!!

کاملا" مشخص است همان کسی که با رانت و در پشت پرده این شرکت را مفت و مجانی به آنها داد و اکنون نیز مدیرعامل شده و مزد خود را گرفته است ، اینک نیز با شامورتی بازی رای را به نفع آنها برگرداند...

میگویید چگونه؟!

بله ، یکی از دلایل برگشت در دعوی این بود که به شرکت و زیرساخت راه آهن ضررهای قابل توجه ای وارد شده است.

معینی با میلیاردها تومان هزینه دستگاه تبلیغاتی خود را در صدا و سیما به کار انداخت و شرکت ورشکسته و نابود شده ی تراورس را همتراز سازمان فضایی آمریکا و ناسا نشان داد... و خود را قهرمان ملی و قهرمان تولید...

همین امر برای برای شورای داوری و دادگستری دلیلی شد تا حقوق هزاران کارگر خط و ابنیه فنی راه آهن پامال گردد..

ولی کارگران از پا نخواهند نشست.... اعتراض به قوه قضاییه خواهیم نمود... دادگستری زیر نظر وزارت است اما قوه قضاییه راه حل نهایی ماست. خیانت کاران مجازات میشوند.

*ادامه اعتراضات کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه نسبت به ممنوع الورودی15 همکارباتجمع مقابل ورودی مجتمع

حضورامام جمعه اهواز درچارچوب بهره برداری تبلیغات جناحی درتجمع و وعده رفع ممنوع الورودی 15 کارگر بشرط تعهد

روز یکشنبه 18 آبان برای چهارمین روز متوالی، کارگران کشت وصنعت نیشکر هفت تپه با برپایی تجمع مقابل ورودی مجتمع خواهان پایان دادن به ممنوع الورودی 15 همکار ودیگر کارگران اخراجی شرکت شدند.

امروز امام جمعه اهواز در محافظت باریگادهایش وهمراهی یک هیئت در چارچوب بهره برداری تبلیغات جناحی در این تجمع حاضر شد و وعده رفع ممنوع الورودی 15 کارگرهفت تپه را بشرط تعهد داد.

بنا به گزارشات رسانه ای شده،نماینده ولی فقیه گفت: «این کارگران می‌توانند از فردا با دادن تعهد مانند سایر کارگران به شرکت مراجعه کنند و مشغول کار شوند».

*اعتراضات کارگران کارخانه چینی تقدیس گناباد نسبت به عدم پرداخت 4 ماه حقوق

طی روزهای گذشته،کارگران کارخانه چینی تقدیس با اعتراض به عدم پرداخت 4 ماه حقوق،خواهان پرداخت مطالبات 1100کارگر این واحد تولیدی واقع در شهرک صنعتی گناباد،استان خراسان رضوی شدند.

روز یکشنبه 18 آبان،یکی از کارگران معترض شرکت صنایع چینی تقدیس به خبرنگار رسانه ای محلی گفت:الان با این وضعیت نامناسب معیشتی مردم، می‌شود با 4 ماه حقوق پرداخت‌نشده زندگی را اداره کرد؟ با این وضعیت خراب و آشفته مسکن گناباد و اجاره‌های فوق‌العاده بالا می‌توان زندگی کرد؟

دررابطه با اعتراضات کارگران کارخانه چینی تقدیس،رئیس اداره کار گناباد گفت: در این مدت، 3 جلسه با حضور فرماندار شهرستان گناباد، رئیس اداره اطلاعات،فرمانده سپاه، فرمانده نیروی انتظامی و اداره کاردر خصوص بررسی و رفع مشکلات چینی تقدیس برگزار کرده‌ایم و علاوه بر آن دو جلسه کارگروه تسهیل با حضور مسئولان استانی در شهرستان گناباد و یک کارگروه تسهیل نیز در استان نیز برگزار شده است که ماحصل آن پرداخت یک ماه حقوق کارکنان در هفته جاری و به روز شدن تمام معوقات طی سه ماه آینده است.

*اعتراض کارگران شهرداری نیک شهر نسبت به عدم پرداخت 4 ماه حقوق

روز یکشنبه 18 آبان، کارگران شهرداری نیک شهردر استان سیستان و بلوچستان اعتراضشان را نسبت به عدم پرداخت 4 ماه حقوق رسانه ای کردند.

جمعی از کارگران این شهرستان با بیان اینکه چهار ماه است که هیچگونه دریافتی نداشته اند،به خبرنگار یک رسانه محلی، گفتند: عدم دریافت حقوق به موقع مشکلات زیادی در زندگی ما ایجاد کرده به ویژه در این برهه زمانی که به علت شیوع ویروس کرونا کسب و کارها کساد و گرانی ها بیداد می کند.

آنها افزودند:اکثر کارگران مستاجر بوده و حقوق های معوقه منجر به ایجاد تنش بین آنان و صاحب خانه ها شده است.

این کارگران ادامه دادند: خانواده های ما روزگار سختی سپری کرده به طوری که در تامین ابتدایی ترین اقلام و اجناس مصرفی مورد نیاز درمانده و عاجز هستیم، این معضل به اعتبار، منزلت و کرامت ما خدشه زده و زندگی هایمان را با چالش های زیادی مواجه کرده، آیا مسئولان درک می کنند 4 ماه حقوق نگرفتن یعنی چه؟ اگر حقوق مدیران استانی و سایر مسئولان یک ماه دیرتر پرداخت شود باز هم سکوت کرده و از صبوری دم می زنند.

*با گذشت بیش از 7 ماه ازسال بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی کارگران اخراجی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین علیرغم وعده و وعیدها کماکان ادامه دارد

7 ماه ونیم از سال جاری گذشت ولی عیرغم و وعده و وعیدها نه مطالبات کارگران اخراجی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین ونه هنوز برسرکارشان بازگشته اند.

از سال گذشته، کارگران عوارضی‌های قزوین عملا بیکار شدند و با وعده‌هایی که بر زمین مانده بود به برگزاری تجمعاتی مقابل استانداری، اداره کل راه و شهرسازی قزوین، سازمان راهداری کشور و وزارت راه وشهرسازی دست زدند اما آنچه به گوش‌های مسئولان نرسید فریاد این کارگران بیکار شده بود.

به گزارش 18 آبان یک منبع خبری محلی،طی سال 98کارکنان بیکار شده عوارضی‌های قزوین در یک شرکت خصوصی اداره راه به‌کار گرفته شده بودند، اما اولین روزهای عید نوروز سال 99 بود که مسئولان عیدی کارکنان عوارضی را با ارسال پیامکی به آنها دادند و محترمانه حکم اخراج و بیکاری این 60 نفر صادر شد!

امروز نزدیک دوماه از وعده نوبخت معاون رئیس جمهور برای بازگشت به کار و پرداخت معوقات این کارکنان می‌گذرد اما هنوز این وعده رنگ تحقق به خود نگرفته و از سوی دیگر مسئولان برنامه و بودجه قزوین می‌گویند بودجه وعده داده شده به استان قزوین تعلق گرفته اما نهاد و متولی دولتی برای برعهده گرفتن بازپرداخت این مطالبات و به‌کارگیری این کارکنان وجود ندارد!

10روزی از وعده‌ای که معاون سیاسی امنیتی استاندار قزوین مبنی بر پرداخت مطالبات پرسنل عوارضی داده بود، می‌گذرد و تا امروز هیچ خبری مبنی بر پرداخت این مطالبات و بازگشت به کار آنها شنیده نمی‌شود.

درهمین رابطه:تجمع اعتراضی کارگرن اخراجی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی همزمان با سفر نوبخت

روز دوشنبه 3 شهریور همزمان با سفر نوبخت به قزوین، کارگرن اخراجی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین درادامه اعتراضات دامنه دارشان نسبت به بلاتکلیفی شغلی ومعیشتی دست به تجمع در مسیربازگشت نوبخت از دهکده باراجین به مهمانسرا زدند.

بنابه گزارشات رسانه ای شده بتاریخ 6 شهریور،بنا به وعده نوبخت قرارشده که تا پایان سال 99 قرارداد کارگرن اخراجی راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قزوین تمدید و بدهی و معوقات آنها نیز به حساب اداره کل راهداری استان واریز شود.

این کارگران که تعدادشان به 50نفرمی رسد 5 ماه است که به بهانه الکترونیکی شدن عوارضی‌ها از کار بیکار شده اند ودرحال دست وپنجه نرم کردن با مشکلات اقتصادی و معیشتی هستند ودرخلال این مدت بارها تجمعات اعتراضی در قزوین وتهران مقابل اداره کل راهداری،وزارت راه وشهرسازی واستانداری قزوین برپاکرده بودند.

*بیکاری و مرخصی اجباری 1500 کارگر40 کارخانه غذایی و دارویی مازندران بدنبال تعطیلی به دلیل کمبود شدید روغن

کارگر40 کارخانه غذایی و دارویی استان مازندران به دلیل کمبود شدید روغن تعطیل و 1500 کارگرش بیکار ویا به مرخصی اجباری فرستاده شدند.

در استان مازندران 183 کارخانه در صنعت غذایی و دارویی فعالیت دارد که نیاز ماهانه آن ها به روغن پنج هزار تن است و تامین نشدن روغن مورد نیاز سبب رکود برخی از واحدهای تولیدی شده است.

روز یکشنبه 18 آبان،دبیر انجمن صنایع غذایی و دارویی مازندران با بیان اینکه کمبود روغن به صنعت نیز رسیده است،به خبرنگار رسانه ای گفت: برخی از کارخانجات در زمینه پالایش روغن فعالیت دارد و روغن خام را پالایش و عرضه می کنند.

وی با اشاره به اینکه 80 کارخانه نظیر، کیک و شکلات، کلوچه، سوسیس و کالباس و غیره به مصرف روغن نیاز دارند، میزان مصرف کارخانه های استان را پنج هزار تن در ماه اعلام کرد و گفت: در حال حاضر با کمبود روغن مواجه هستیم.

وی با اظهار اینکه از مردادماه با کمبود روغن مواجه هستیم، گفت: بارها با مسولان استانی و نمایندگان مجلس، صمت واستانداری جلسات مختلفی داشتیم و در دوره هایی اقداماتی برای حل مشکل انجام شده است.

وی با عنوان اینکه دو هزار و 80 تن سهمیه ماه قبل از سوی ستاد تنظیم بازار برای کارخانه ها مصوب شده بود، گفت: متاسفانه این میزان به 800 تن تقلیل پیدا کرد و این میزان نیز روی کاغذ بوده و هنوز دست صنعت را نگرفته است.

وی با تاکید براین که از مردادماه تاکنون با کمبود شدید روغن مواجه هستیم، گفت: بخشی از کارخانه ها به دلیل کمبود روغن، کارگران را به مرخصی فرستادند و یا بیکار کردند.

وی با اظهار اینکه 70واحد از کارخانجات مازندران مصرف کننده روغن هستند؛ گفت: حدود 40 کارخانه به دلیل کمبود روغن بسته و تعطیل شده است.

وی با اشاره به روغن مورد نیاز صنایع مختلف است، ادامه داد: مشکل روغن سبب شده تا کارخانه ها باتعطیلی و رکود مواجه شوند.

وی شمار کارگران بیکارشده را براثر کمبود روغن در استان هزار و پانصد نفر اعلام کرد و گفت: براین اینکه مشکلی برای کارگران ایجاد نشود این نیروها فعلا به مرخصی فرستاده شده  اند.

وی با بیان اینکه 183کارخانه صنایع غذایی و دارویی در استان وجود دارد، گفت: از این تعداد 80واحد با کمبود شدید روغن مواجه هستند که تعدادی از آن تعطیل شدند.

*جان باختن کودک 13ساله حین کار جمع آوری کارتن و ضایعات براثرغرق شدن دریک استخر سجادشهربیرجند

روز جمعه 16 آبان،یک کودک 13 ساله تبعه افغانستان حین کار جمع آوری کارتن و ضایعات از سطح آب یک استخر واقع در سجادشهر بیرجند، استان خراسان جنوبی،بداخلش افتاد وغرق شد وجسد بی جانش ظهر روز شنبه 17 آبان پیداشد.

*جان باختن یک کارگر مترو تهران در حادثه ریزش تونل

روز یکشنبه 18 آبان،یک کارگرتبعه افغانستان حین کار در تونل مترودر حال ساخت واقع  در خیابان 17 شهریور تهران براثر ریزش تونل زیر تلی از آوارگرفتار وجانش را ازدست داد.

*جان باختن کارگرجوان یک معدن دامغان زیر یک سنگ

روز یکشنبه 18 آبان،کارگر 27 ساله یکی از معادن دامغان براثر سقوط سنگ بر رویش در دم جان باخت.

akhbarkargari2468@gmail.com

 

 


 
 

  Share/Save/Bookmark 

 
 

     مطالب مرتبط

 
   
 

Copyright © 2006 azadi-b.com